BMW F36 420iA xDrive LCI Business Exclusive Edition 2018

Käyttäjät esittelevät autojaan
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

lnaukkar kirjoitti: 13 Maalis 2018, 19:33
Taitaa olla vasta näissä uusissa G-sukupolven autoissa tuo lämmitetty vakkarin tutka (ja kamerat).

Nelosesta ei ole näissä kokemusta, mutta edellinen vitosen xdrive meni omaan makuun kuin juna tuollaisissa ... Onko sulla muuten sattumoisin samat renkaat (koko ja malli) jolla vertailet? Tuollainen käytösero voi hieman riippua niistäkin.
Juu, omaa typeryyttä, kun en selvittänyt tuota etukäteen. Oletin, että myös näissä on, kun Audissakin ollut jo kohta 10v.

Joo olin ehkä turhan kärkevä tuossa, siis kyllähän auto menee hyvin suurimpaan osaan verrattuna. Loskassa samaa tasoa haldex A3:n kanssa, paitsi tuossa vallin ylityksessä. Mutta torsen A4 silti selkästi vakaampi laitos, jotenkin vain odotin lähes samanlaista suoriutumista tältä.
Kun taas esim lumisessa mäkilähdössä tuo ZF+xdrive toimii todella mallikkaasti, huomattavasti A3 haldex+s-tronicia paremmin.
A3:n alla oli 225/40-18" Goodyearin nastat, A4:ssä on 225/55-16" Nokia Hakka 7 ja tässä Bemarissa nyt 225/45-18" Hakka 9.

Varmasti myös osaksi sitä, että olen tottunut tietyn tyyppiseen ajettavuuteen. Olen kirjaimellisesti aina ajanut(kohta 15V) quattro Audeilla, joten siirtymä tuottanee vähän vaikeuksia. :rolle:
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Tulipa vielä mieleen, että kokeile seuraavalla kerralla toimiiko sun mieleen paremmin kun tuuppaat luistoneston DTC-tilaan eli painat kerran DSC OFF nappia. Ei enää suitsi tehoa heti kun vetopito luistaa.
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

Juu, luonnollisesti luistonesto pois päältä. Ei tuollaisella mäkiselle sohjotiellä tuo etene ollenkaan, jos luistonesto päällä, sama koskee kyllä muitakin vehkeitä.

Lisäys 15.3:

Jotten pelkkää negatiivista, niin liukkaalla/jäisellä tiellä on todella mallikas ajettava. Voisin kuvailla "helpommaksi" viedä, kuin torsen quattroa.
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Cid kirjoitti: 18 Helmi 2018, 19:10 maski.jpg
Huomasin vasta nyt, että sinulla on autossa double slat gloss black-munuaiset. Tilasitko RW Carbonista (https://www.rwcarbon.com/183/12/0/643/b ... illes.html) vai jostain lähempää? Itse en tuota lähempää noita omaan autooni aikoinaan löytänyt.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

Saksan Ebaysta tilasin, ihan laadukkaat oli ja meni alkuperäisten paikalle heittämällä. 70€ oli hintaa toimitettuna.

Alla kuva n. 1kk sitten, kun vaihdoin kesäpyörät alle. Voisi varmaan napata vähän parempia, kun nyt tietkin kuivaneet ja aurinko paistaa.
Väri on kyllä älyttömän hieno auringonpaisteessa, useamman kerran ohikulkijat jääneet katsomaan kaupungissa käydessä.
Miinuksena, että jos on auto likainen ja pilvinen päivä, niin ei eroa ei huomaa perus tummansiniseen.
Liitteet
IMG_20180422_111826.jpg
IMG_20180422_111826.jpg (683.52 KiB) Katsottu 7135 kertaa
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

24tkm tullut nyt ajeltua, suurimmalti osin olen lopulta ollut tyytyväinen autoon. Kesäpyörillä ajettavuuskin parani huomattavasti, ilmeisesti nuo hakka9:t todella pehmeärunkoiset, toki ohjaustunto silti melko huono. Kesäpyörinä Falken Azenis Fk510:t.
Yllätti vähän, että auto on 235/40-19 renkaillakin todella mukava, kaikki kivirekimäisyys loistaa poissaolollaan isoista vanteista huolimatta.
Vähän tottunut autoon, niin nyt voisi antaa arvosanaksi autolle 8.5.

Yksi vika on osunut matkalle, josta menee korjaukseen ensiviikolla. Takakontinluukun nostomoottori ei toimi.

Kiveniskuja tämän helmat tosin kerää kyllä 100x enemmän, kuin entinen Audini. Kuvassa näkyy hienosti miten kiveniskuteipit ovat muuttuneet suorastaan mattaharmaiksi, kyllä kiroilisin jos olisin jättänyt nuo laittamatta. :lol:
Talvella tulee uudet teipit taas helmoihin ja toivottavasti vähän kiveniskutkin vähenevät, kun muutto kaupunkiin ja työmatka lyhenee 78km(10km hiekkatietä)->8km(7km moottoritietä).

IMG_20181118_124546.jpg
IMG_20181118_124546.jpg (793.35 KiB) Katsottu 5941 kertaa
IMG_20181118_124518.jpg
IMG_20181118_124518.jpg (663.17 KiB) Katsottu 5941 kertaa
Vastaa Viestiin