Sivu 2/2

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 26 Maalis 2018, 00:33
Kirjoittaja JMV
msalojaa kirjoitti:
04 Maalis 2018, 19:39
JMV kirjoitti:
04 Maalis 2018, 18:57
Onko siis 1-sarjassa radikaalisti erilainen MPE kuin 4-sarjan MPE on?
Näköjään on! 1-sarjassa putki poikkaistaan takavaimentimen edestä ja vaihdetaan vain se. Tässä on kyllä aika kivasti vakiota enemmän murinaa ilman, että menee liian äänekkääksi. En ole katunut, päinvastoin tulee välillä käytettyä kierroksia enemmän ihan vaan äänien takia. :D Toi sun setti näyttää aika herkulliselta, pakosti on vielä parempi, kun koko putkisto vaihtuu!
Täytyy myöntää, että olin väärässä. Minulle selvisi äskettäin, että myös 4-sarjan MPE on vain tuo takaäänenvaimennin. Mutta vaihdoin tilaustani ja nyt autooni on tulossa M Performance Power and Sound Kit (MPPSK), jossa siis tulee tuo aiemmin kuvailemani kokonainen (catback) uusi rosteriputkisto sähköisesti ohjatuilla läpillä. Lisäksi tulee moottorin ohjelmisto, jolla irtoaa 360 hv ja 500 Nm. Alkuperäiset kulutus- ja päästöarvot säilyvät.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 13 Huhti 2018, 20:02
Kirjoittaja msalojaa
JMV kirjoitti:
26 Maalis 2018, 00:33
Mutta vaihdoin tilaustani ja nyt autooni on tulossa M Performance Power and Sound Kit (MPPSK), jossa siis tulee tuo aiemmin kuvailemani kokonainen (catback) uusi rosteriputkisto sähköisesti ohjatuilla läpillä. Lisäksi tulee moottorin ohjelmisto, jolla irtoaa 360 hv ja 500 Nm. Alkuperäiset kulutus- ja päästöarvot säilyvät.
Nyt vasta huomasin sun viestin. Kuulostaapa tosi herkulliselta auto tolla kitillä varustettuna! Teho ja vääntö on kohdillaan ja äänet on luultavasti tosi kivat.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 16 Huhti 2018, 00:40
Kirjoittaja JMV
msalojaa kirjoitti:
13 Huhti 2018, 20:02
JMV kirjoitti:
26 Maalis 2018, 00:33
Mutta vaihdoin tilaustani ja nyt autooni on tulossa M Performance Power and Sound Kit (MPPSK), jossa siis tulee tuo aiemmin kuvailemani kokonainen (catback) uusi rosteriputkisto sähköisesti ohjatuilla läpillä. Lisäksi tulee moottorin ohjelmisto, jolla irtoaa 360 hv ja 500 Nm. Alkuperäiset kulutus- ja päästöarvot säilyvät.
Nyt vasta huomasin sun viestin. Kuulostaapa tosi herkulliselta auto tolla kitillä varustettuna! Teho ja vääntö on kohdillaan ja äänet on luultavasti tosi kivat.
Kyllä ne äänet ainakin videoiden perusteella ovat varsin mukavat :drool: Tässä sinulle kasa fiilistelypätkiä äänistä:
https://www.youtube.com/watch?v=IymxkJXpxgk
https://www.youtube.com/watch?v=FzP72M1VGYg
https://www.youtube.com/watch?v=_0JdGUxYVOc
https://www.youtube.com/watch?v=rzhZgmWg6W0
https://www.youtube.com/watch?v=rAcI0Ss_F4g

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 22 Touko 2018, 22:59
Kirjoittaja msalojaa
Uusia kuvia kesän ja pesulassa käynnin kunniaksi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 22 Touko 2018, 23:14
Kirjoittaja SpeedyG
On se vaan hyvän värinen. Mittarilukemasta ei ihan saa selvää, onko 30 vai 50t täynnä ? Onko nelikon kanssa ollut mitään ongelmaa

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 22 Touko 2018, 23:17
Kirjoittaja msalojaa
Kiitti! 50t napsahti täyteen. Ei ole onneksi ollut ongelmia (koputtaa puuta..).

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 13 Heinä 2018, 22:43
Kirjoittaja msalojaa
Saksassa tuli auton nopeusrajoitin vastaan.

Kuva

Nürburgringilläkin tuli käytyä.

Kuva
Kuva

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 16 Heinä 2018, 20:15
Kirjoittaja phuksi
Hyvä että on rajoitettu. Olisi muuten mennyt nopeusmittari pitkäksi ja todennäköisesti mekaanisesti rikki :lol:

Tuuppasin juuri GT:llä myös baanalla päästellen ja helposti kelasi 230 km/h ja hyvin jatkoi vielä kiihtymistä. Mutta se riitti testaamiseksi ja marssivauhti pysytteli 160-180 haarukassa.

-p

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 16 Heinä 2018, 22:04
Kirjoittaja TurboKoo
Miten tuo ratti on noin oudon näköinen? Ihan kuin olisi laitettu sportrattiin m-logo? Itselläni oli -14 F22 ja siinä oli ihan erilainen M-sport ratti. Muutenhan auto on todella namu.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 17 Heinä 2018, 08:07
Kirjoittaja msalojaa
TurboKoo kirjoitti:
16 Heinä 2018, 22:04
Miten tuo ratti on noin oudon näköinen? Ihan kuin olisi laitettu sportrattiin m-logo? Itselläni oli -14 F22 ja siinä oli ihan erilainen M-sport ratti. Muutenhan auto on todella namu.
Toi on se vanhempi M-ratti. Uudempi tuli autoihin maalis-huhtikuussa 2014 ja tää auto on tullut tehtaalta ulos just ennen sitä. Mieluummin itsekin olisin halunnut uudemman, mutta eipä tota kyllä tule ajellessa juuri tuijoteltua.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 06 Loka 2018, 19:41
Kirjoittaja msalojaa
Autoon tuli laitettua MHD stage 1 joka tuntuisi lisäävän vetoja ihan kivasti.

Tänään ruuvasin ekan (helpoimman) palikan konepellin alle - BMS intake. Alkoi turbon äänet kuulumaan. Nälkä kasvaa syödessä.

Kuva

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 06 Loka 2018, 21:08
Kirjoittaja Aero
Tulitko katsoneeksi, että miten tuo filtteri vaikuttaa imulämpöihin? Saattaa imeä kuumaa ilmaa konehuoneesta, mikä ei ole hyvä asian voiman kannalta, joten jos imulämmöt vakioon nähden nousee, nin voi kannattaa tehdä sellainen kaulus tuohon klemmarin tienooseen ohjaamaan, että ilma tulee filtterille asti alkuperäistä reittiä.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 07 Loka 2018, 15:25
Kirjoittaja msalojaa
Aero kirjoitti:
06 Loka 2018, 21:08
Tulitko katsoneeksi, että miten tuo filtteri vaikuttaa imulämpöihin? Saattaa imeä kuumaa ilmaa konehuoneesta, mikä ei ole hyvä asian voiman kannalta, joten jos imulämmöt vakioon nähden nousee, nin voi kannattaa tehdä sellainen kaulus tuohon klemmarin tienooseen ohjaamaan, että ilma tulee filtterille asti alkuperäistä reittiä.
On ne jokusen asteen korkeammat täydessä kiihdytyksessä, mutta ei ainakaan näillä keleillä näyttäisi vaikuttavan negatiivisesti. Pitää kyllä seurailla, ihan hyvä pointti.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 05 Marras 2018, 20:52
Kirjoittaja msalojaa
Autoon laitettiin H&R 25mm pudottavat jouset.

Kuva

Sitten spacerit, että sai pyöriä enemmän kaarelle.

Kuva

👌🏻

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 06 Marras 2018, 06:17
Kirjoittaja *Ari*
Aika asiallisen näköinen tolla setupilla :)

Mulla oli keväällä edessä 15mm ja takana 12mm spacerit, 18" MSport vanteet ja runflatit. Siinä oli ajamisen iloa kun yritti pysyä kaistalla, repi urista joka suuntaan koko ajan.

Tuliko sulle vastaavaa ilmiötä spacereilla? Omassa luulen suurimmaksi syyksi noita typeriä runflat renkaita.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 06 Marras 2018, 07:30
Kirjoittaja salmol
*Ari* kirjoitti:
06 Marras 2018, 06:17
Aika asiallisen näköinen tolla setupilla :)

Mulla oli keväällä edessä 15mm ja takana 12mm spacerit, 18" MSport vanteet ja runflatit. Siinä oli ajamisen iloa kun yritti pysyä kaistalla, repi urista joka suuntaan koko ajan.

Tuliko sulle vastaavaa ilmiötä spacereilla? Omassa luulen suurimmaksi syyksi noita typeriä runflat renkaita.
Minulla oli esiasennus Runflat-renkaat F36:n alla ja nyt kesällä vaihdoin tavallisiin Continental-merkkisiin renkaisiin ja vetely loppui kuin seinään. Eli johtuu runflat-renkaista mielestäni.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 06 Marras 2018, 08:50
Kirjoittaja msalojaa
*Ari* kirjoitti:
06 Marras 2018, 06:17
Aika asiallisen näköinen tolla setupilla :)

Mulla oli keväällä edessä 15mm ja takana 12mm spacerit, 18" MSport vanteet ja runflatit. Siinä oli ajamisen iloa kun yritti pysyä kaistalla, repi urista joka suuntaan koko ajan.

Tuliko sulle vastaavaa ilmiötä spacereilla? Omassa luulen suurimmaksi syyksi noita typeriä runflat renkaita.
:thuup: Ei tullut lisää vetelyä, enemmänkin ajettavuus parani. Veikkaisin myös runflateja aiheuttajaksi. Mulla oli yhden kesän edellisessä autossa ja niihin piti laittaa lähemmäksi 3 bar, että sai vähän vähennettyä vetelyä.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 06 Marras 2018, 18:07
Kirjoittaja *Ari*
Noin se varmaan on, pitää ensi kesänä kokeilla uudestaan spacereita kun tulee alle oikeat renkaat. 3 barin paineet on arkipäivää litteissä ja leveissä renkaissa, oli ne runflatit tai ei, matalammilla paineilla on ehkä hiljaisempi mutta kuluu epätasaisesti.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 18 Marras 2018, 20:53
Kirjoittaja Tomm1
Aero kirjoitti:
06 Loka 2018, 21:08
Tulitko katsoneeksi, että miten tuo filtteri vaikuttaa imulämpöihin? Saattaa imeä kuumaa ilmaa konehuoneesta, mikä ei ole hyvä asian voiman kannalta, joten jos imulämmöt vakioon nähden nousee, nin voi kannattaa tehdä sellainen kaulus tuohon klemmarin tienooseen ohjaamaan, että ilma tulee filtterille asti alkuperäistä reittiä.
Kaupungissa kun hiljalleen ajelee, niin saattaa imuilman lämmöt olla hiukan koholla. Mutta kun antaa jalkaa pedaalille niin tuosta menee läpi sellainen määrä ilmaa ettei se ehdi lämmetä käytännössä yhtään. N54:ssa kun vaihdetaan inletit niin ne imee ilmaa turbojen yläpuolelta, no problem siinäkään.
p.s.
Hieno auto tämä :thup:

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 11 Joulu 2018, 21:29
Kirjoittaja msalojaa
Löysin lopulta Ebaysta suht hyvään hintaan uudemman mallisen ratin oikeilla varusteilla. Asennus oli muuten helppo, mutta vanhan airbag ei meinannut millään irrota (tekniikka oli oikea, voimaa oli liian vähän). Sen jälkeen oli nopee homma.

Uudessa on tärinä ja lämmitys joten kunhan tilattu lämmityksen nappula saapuu pitää koodailla se ja ehkä kaistavahti toimintaan.

Kuva