BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Käyttäjät esittelevät autojaan
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Ajelin avomersulla euroopankierrksia ja kotimaan kesäajoa 30000km Hankook Ventus Prime2:lla ja niissä oli vielä 5mm pintaa kun myin auton. Nopeusluokka oli V, mopomersun huiput oli 230.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

salmol kirjoitti: 09 Huhti 2018, 22:08OT: Onko kenelläkään tietoa mikä olisi kulutuskestävin rengas ja mitä nopeusluokkaa pitää ostaa 420dA-vehkeeseen?
Poika ajaa taksia ja siellä on tullut vahva käsitys Good Yearin hyvästä kulutuskestävyydestä, varsinkin litteillä renkailla. Pito on myös märällä kertaluokkaa parempi kun monella saippua/halpisrenkaalla.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

salmol kirjoitti: 09 Huhti 2018, 22:08
wsaarja kirjoitti: 09 Huhti 2018, 20:14 Minulla on 120D:ssä nuo samanlaiset/kokoiset misukat lähdössä kolmatta kesää kohta ajoon ja 30tkm vuoteen tulee kilsoja, joten ei nuo pahemmin ainakaan mun kipossa ole kuluneet.
OT: Onko kenelläkään tietoa mikä olisi kulutuskestävin rengas ja mitä nopeusluokkaa pitää ostaa 420dA-vehkeeseen?
Linglong - niin kovat ettei kulu kuluttamallakaan, mutta ei pidä kyllä yhtään mitään. 18" kesärenkailla W124 mersu 200D suti helposti työpaikan parkkiksella kuivalla asfaltilla niin että renkaat kirkuu... Työkaverilla oli joku 6 kesää alla, ja ei paljon kyllä kuluneet. Tosin vähän vaaralliset renkaat sateella...
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Tällainen oli eilen sijaisautona ja kieltämättä mielenkiintoisempi vaihtoehto nyt kuin aikaisemmin. Tosin aivan karvalakkivarustuksella, mutta 16-tuumaisilla kesärenkailla ja normialustalla auto oli mukava, aivan uusi asia bemareissa. Lisäksi totta kai tuntui aivan hiukan näppärämmältä ja jopa jäykemmältä?

Mittaristo oli näyttävämpi, jos se on sitten sitä LCI2-lisää? Ainoa mikä hiukan arvelutti oli takapenkki, lapset kasvavat koko ajan ja voi olla että eivät suostu olemaan pienemmässä tilassa vain sen vuoksi, että isi haluaisi pienemmän/kevyemmän auton isommalla moottorilla.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Siskontytöllä on F20 ja hyvin toimii parin pienen muksun kanssa. Mulla on välillä joku aikuinen takapenkillä ja ne melkein vetää pitkää tikkua kuka pääsee etupenkille, ei ole mikään varttuneen perheen auto, varsinkaan jos henkilöillä on pituutta.
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Omat ajot koostuu suurimmaksi osaksi maksimissaan kahden hengen kuormalla joten "pikkuautolla" pärjää. Kokemuksia on myös Full size jenkeissä melkein kolmen vuosikymmenen ajalta. Tämän päivän autossa on samat mukavuudet mitkä jenkeissä oli jo 70 luvulla.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

*Ari* kirjoitti: 01 Touko 2018, 15:06 Siskontytöllä on F20 ja hyvin toimii parin pienen muksun kanssa. Mulla on välillä joku aikuinen takapenkillä ja ne melkein vetää pitkää tikkua kuka pääsee etupenkille, ei ole mikään varttuneen perheen auto, varsinkaan jos henkilöillä on pituutta.
Mulla vaimo ja 3- ja 5-vuotiaat skidit, ja ykkönen ollut talossa 7/2016 lähtien. No problemos lastenkuljettimenakaan. Enempi aikuisia ahistais.
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Millä ovat muut LCI2 omistajat puhdistaneet mittariston lasia, tuntuu että kaikki tavat naarmuttavat tummaa pintaa. Olen kokeillut mikrokuituliinaa, silmälasien puhdistuspyyhkeitä (kosteita). Ensimmäiset naarmut sain kun sormenpäällä pyyhkäisin tahran pois, Naarmut näkyvät kirkkaassa auringonpaisteessa ja siiloin ne ärsyttävät. Olen tarkoituksella vähentänyt mittarinlasin pyyhkimistä sisäsiivoustenyhteydessä.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Mä olen yleensä ensimmäisenä vetäissyt vahan mittariston/kosketusnäytön yms muovien pintaan, vaha sulkee huokoisen plexin/polykarbonaatin/tms pinnan ja naarmuuntuminen vähenee selkeästi.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mä käytän sisustan putsaamiseen vaan tätä https://www.autonhoitokauppa.fi/chemica ... ean-473-ml ja sitten joku ultrapehmeä mikrokuitupyyhe (pese ennen ekaa käyttöä liinanpesuaineella!). Tai sit laimea (1 tippa pullosta tiputettuna parin litran ämpäriin) Fairy-liuos jos oikein lapset sotkenu.

Nahkaiseen rattiin, kässäripussiin, vaihekeppiin sit https://www.autonhoitokauppa.fi/chemica ... ner-473-ml

Alcantarat harjataan https://www.autonhoitokauppa.fi/chemica ... ning-brush ja lumet https://www.autonhoitokauppa.fi/snow-duster

Ei oo tullu naarmuja sisälle eikä päälle pl. etuovien kiiltävämustat pystylistat. Ne on kyl niin pehmeetä, että pitäis vetää kiillotus ja lakka sit päälle, että pysyis pidempään naarmuttomina. 240 tkm ajetussa C-mersussa samanlaiset kiiltävät pystylistat, eikä ainuttakaan naarmua vaikka miten kattois joten BMW:llä vaan lakka puuttuu siitä muovin päältä.

Ps. Jos haluutte puhtaat lasit niin https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2m-glass-500-ml plus rätiksi välttää tämä https://www.autonhoitokauppa.fi/sons-de ... owel-2-kpl tai kaikkein paras on https://www.autonhoitokauppa.fi/sons-de ... ying-towel . Gyeon Q2M on siitä harvinainen lasinputsausaine sumupullossa, että tehoaa kaikkeen eli myös rasvaan erinomaisen hyvin. Hyvä on myös Fairy 1 tippa 10 litraan, huuhtelu puhtaalla vedellä kastetulla rätillä, kuivaus sanomalehdellä.
sportpug
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 19:07
Auto: BMW M

drago kirjoitti: 01 Loka 2018, 21:35 Millä ovat muut LCI2 omistajat puhdistaneet mittariston lasia, tuntuu että kaikki tavat naarmuttavat tummaa pintaa. Olen kokeillut mikrokuituliinaa, silmälasien puhdistuspyyhkeitä (kosteita). Ensimmäiset naarmut sain kun sormenpäällä pyyhkäisin tahran pois, Naarmut näkyvät kirkkaassa auringonpaisteessa ja siiloin ne ärsyttävät. Olen tarkoituksella vähentänyt mittarinlasin pyyhkimistä sisäsiivoustenyhteydessä.
Mittariston muovista saa naarmut helposti pois: meguiars plastx

Itsellä f10 mittariston alaosa oli edellisen omistajan pyyhinnän tuloksena todella naarmuinen ja tuolla lähti kaikki pois. LCD näytölle tuota ei voi käyttää, mutta esim. mittariston suojamuoville tuo sopii. Itsellä lähti käytännössä kaikki pienimmätkin naarmut pois.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

masaf1 kirjoitti: 02 Loka 2018, 08:11Ps. Jos haluutte puhtaat lasit niin https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2m-glass-500-ml plus rätiksi välttää tämä https://www.autonhoitokauppa.fi/sons-de ... owel-2-kpl tai kaikkein paras on https://www.autonhoitokauppa.fi/sons-de ... ying-towel . Gyeon Q2M on siitä harvinainen lasinputsausaine sumupullossa, että tehoaa kaikkeen eli myös rasvaan erinomaisen hyvin. Hyvä on myös Fairy 1 tippa 10 litraan, huuhtelu puhtaalla vedellä kastetulla rätillä, kuivaus sanomalehdellä.
Mä olen kyllästynyt perinteisiin lasinpesuaineisiin ja käytän Autoglym Glass Polishia joka sopii myös lasien sisäpuoliseen puhdistukseen pienellä kikalla. Aine on nestemäistä joka levitetään sienellä tai liinalla, kuivuttuaan se muuttuu valkoiseksi pölyäväksi kerrokseksi joka kiilloitetaan pois mikrokuituliinalla. Aine on aika paksua ja tekee paksun kerroksen, joka pois pyyhkiessä pölisee kojelaudan päälle, mutta.... hieman laimentaa ainetta ja /tai laittaa ohuen viivan kostutettuun mikrokuituliinaan jolla aine levitetään niin että ikkunaan jää todella ohut, lähes huomaamaton, kalvo valkoista ainetta. Tämä on helppo pyyhkäistä pois kuivalla mikroliinalla, ei tarvii hinkuttaa tai kiroilla jäikö johonkin läikkä tai raita, kuivuneen aineen pois pyyhkäisyn jälkeen lasit on taatusti raidattomat ja helposti. Joillain on tullut 1-2 viikon jälkeen harmaa kalvo tuulilasiin (liian paksu kerros), pyyhkäisee pois pelkällä kuivalla mikroliinalla ja sen jälkeen mennään viikkoja/kuukausia puhtaalla tuulilasilla. Samaa menetelmää käyttää monet autoputsarit ja taksikuskit jotka on viikottain/päivittäin putsailemassa lasien sisäpintoja., ikivanha kikka joka opittu 30 vuotta sitten automeikkarilta, sitä aikaa kun Glymin tuotteet ei olleet suuren yleisön tiedossa ja saatavuus oli erittäin huonoa ellei tuntenut automeikkaria.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mä putsaan lasit sisältä Gyeonilla 2 tai 3 kertaa vuodessa (kevät ja syksy ainaskin ja kesällä vahauksen yhteydessä saatan innostua). Toki kuskin oven ikkunan alareunaa välillä jos luulla nojaillut siihen.
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

*Ari* kirjoitti: 02 Loka 2018, 06:20 Mä olen yleensä ensimmäisenä vetäissyt vahan mittariston/kosketusnäytön yms muovien pintaan, vaha sulkee huokoisen plexin/polykarbonaatin/tms pinnan ja naarmuuntuminen vähenee selkeästi.
En ollut ennen vahaillut mittariston lasia, mutta nyt sitäkin on harrastettu. Eilen kokeilin Menzerna Power Lockia mittaristoon, siinä ei ole hiovia ainesosia ollenkaan. Täytyy myöntää että lopputulos on parempi kuin lähtökohta. Näköjään aina voi oppia uusia asioita. Kiitokset neuvoista.
sportpug
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 19:07
Auto: BMW M

drago kirjoitti: 05 Loka 2018, 11:27
*Ari* kirjoitti: 02 Loka 2018, 06:20 Mä olen yleensä ensimmäisenä vetäissyt vahan mittariston/kosketusnäytön yms muovien pintaan, vaha sulkee huokoisen plexin/polykarbonaatin/tms pinnan ja naarmuuntuminen vähenee selkeästi.
En ollut ennen vahaillut mittariston lasia, mutta nyt sitäkin on harrastettu. Eilen kokeilin Menzerna Power Lockia mittaristoon, siinä ei ole hiovia ainesosia ollenkaan. Täytyy myöntää että lopputulos on parempi kuin lähtökohta. Näköjään aina voi oppia uusia asioita. Kiitokset neuvoista.
Suosittelen oikeasti kokeilemaan tuota Mequaiersin plastix:ää. Itse viimeiseen asti mietin myös, että en halua "hioa" lasia, mutta jos haluat saada ne naarmut pois, on tuo ainoa tapa. Tuo on vielä niin mikrotasolla hiova, että ei se siitä ainakaan huonommaksi mene.
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Viikon verran kerkesin nastarenkailla ajella täällä etelä-suomessa kun talvi kävi, meteli kesärenkaiden jälkeen kävi korviin. Varsinkin kun työmatka marraskuun alusta muuttui 150km moottoritietä. Ajattelin siirtyä 3 rengassarjan taktiikkaan (josta kokemusta 2011-2015). Edullisin vaihtoehto oli tilata Saksasta E-bayn kautta F20 käytetty pyöräpaketti Continental TS830P keskieuroopan kitkoilla. Täydellinen paketti paineantureineen 399 + rahti 89. Vajaa viikko ja kumit kotona, nyt on taas mukava päästellä sulaa asvalttitietä. Piikkipyörät sitten alle kun "oikea" talvi tulee. Tallilla ei mene puolta tuntia kauempaa vaihtosessiossa niin en koe sitä häiritsevänä kun sen aika tulee.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

drago kirjoitti: 08 Marras 2018, 19:59 Ajattelin siirtyä 3 rengassarjan taktiikkaan (josta kokemusta 2011-2015). Edullisin vaihtoehto oli tilata Saksasta E-bayn kautta F20 käytetty pyöräpaketti Continental TS830P keskieuroopan kitkoilla.
Sulla varmaan kokemuksia noista "keskieuroopan" kitkoista BMW:n alla myös lumikelillä.
Mikä niillä on perstuntuma vs.pohjoismainen kitka vs.kesärengas lumella ja kenties jäälläkin mentäessä?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Tuontimersussa tuli Saksasta tuodessa uudet Dunlopin keskieuroopan kitkat... Ihan paskat, ei pitäny jäällä YHTÄÄN, joskin varmaan kesärenkaita paremmin. Lumella ja kuivalla ja märällä asfaltilla hyvät. Heitettiin mäkeen hengenvaarallisina ja kunnolliset talvirenkaat tilalle...
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Ei ole bemarin alla kokemusta, mutta 5 talvea saksassa Chrysler 300C:llä ajaneena kyllä niillä kitkoilla pärjää. Samalla lailla lunta ja jäätä siellä on kuin meilläkin, kesto on vaan lyhyempi. Silloin kun on liukasta ajetaan sen mukaan.
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Tänään tuli vuosi täyteen tällä, 21000 km on tullut mittariin, kulutus koko matkalla 6,38 l/100km. Auto on ollut täysin viaton (koputtaa puuta), ei pienintäkään ysköstä ole menossa ollut. "Salaa" vaihdoin moottoriöljyt 15000 km kohdalla, ei kirjattu muualle kuin omaan kirjanpitoon. Alkuperäiset BMW 0W-20 meni koneeseen, ainakin rauhoittaa omaa mieltä jos ei muuta. Tarjoaa tällä hetkellä huotoa 15000 km päähän jolloin 1. huolto olisi 36000 km kohdalla. Kilometrejä on ruvennut kertymään kun marraskuun jälkeen työmatkaa tulee jo 140 km päivässä. Parin viikon päästä pitäisi käydä euroopassa mutka siinäkin muutama tuhat tulee nopeasti. Continentalin euroopan kitkat joutaa taas alle ja Hankookit kesälepoon.
Vastaa Viestiin