BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja drago » 12 Maalis 2018, 20:15

Joku täällä pyyteli kuvia, sain juuri filmit kehityksestä.
Liitteet
etu.jpg
Pesty ja vahattu
etu.jpg (322.41 KiB) Katsottu 3184 kertaa

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja drago » 12 Maalis 2018, 20:16

Takapää
Liitteet
sivu.jpg
Sivukuva
sivu.jpg (281.21 KiB) Katsottu 3185 kertaa

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja drago » 12 Maalis 2018, 20:17

Sisäkuva kojelauta
Liitteet
sisä.jpg
sisä.jpg (256.05 KiB) Katsottu 3185 kertaa

msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27
Auto: F21 M135i xDrive

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja msalojaa » 23 Maalis 2018, 21:10

Noni, hyvältähän se näyttää auringossakin! Hyvät vanteet myös.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 24 Maalis 2018, 10:09

Onks tossa Sport linessa niin ku jotkut mattaväriset listat ovenkarmeissa / oven päädyssä noi mustat pystylistat?

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja drago » 24 Maalis 2018, 10:58

Tietääkseni ovat samanlaiset kaikissa, tai ainakin edellisessä Advatagessa (Business) oli samanlaiset.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 24 Maalis 2018, 18:08

M-sportissa (saatto tossa mun mallissa xDrive Editionissa olla vakiona) mulla on ainaskin oikein kiiltävät mustat ikkunanpokat ja karmin pystyosat ovien välissä, ei oo yhtään ulkopuolella mattaväriä muutenkaan pl. etusumarien ympärillä olevat harmaat ritilät.

Pisti vaan heti silmään, ei oikein kuulu paikoilleen sen jälkeen ku kiiltäviin tottunut ;)

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 24 Maalis 2018, 18:42

Kiiltävät on täälläkin M-Sportissa, voisin kyllä kelpuuttaa mattapinnan jotka on huolettomampia naarmujen osalta.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 25 Maalis 2018, 11:36

^^^ Joo aika herkkii naarmuuntumaan, lankomiehellä aivan täynnä naarmua. Itsellä tuli linnunpaskan QD-pyhinnästä naarmut mut tossa muovissa Zainon CS Clear Seal polymeerisuoja-aine vie menneessään ts. saa uuden näköseks.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 639
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 25 Maalis 2018, 18:11

masaf1 kirjoitti:
25 Maalis 2018, 11:36
^^^ Joo aika herkkii naarmuuntumaan, lankomiehellä aivan täynnä naarmua. Itsellä tuli linnunpaskan QD-pyhinnästä naarmut mut tossa muovissa Zainon CS Clear Seal polymeerisuoja-aine vie menneessään ts. saa uuden näköseks.
Kannattaa heti uutena laittaa kalvot, ei maksa juuri mitään ja sen jälkeen huolettomat. Mullakin on noi kiiltomustat pilarit kalvotettu. Vaikka jättäisi automaattipesut väliin, niin silti jo lumiharja tuhoaa ... ja oikeastaan varsin moni näyttää sulkevan oven siitä mustasta listasta otteen valiten :mus:

bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F21 LCI M135i xDrive
Paikkakunta: Turku

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 25 Maalis 2018, 19:09

lnaukkar kirjoitti:
25 Maalis 2018, 18:11
masaf1 kirjoitti:
25 Maalis 2018, 11:36
^^^ Joo aika herkkii naarmuuntumaan, lankomiehellä aivan täynnä naarmua. Itsellä tuli linnunpaskan QD-pyhinnästä naarmut mut tossa muovissa Zainon CS Clear Seal polymeerisuoja-aine vie menneessään ts. saa uuden näköseks.
Kannattaa heti uutena laittaa kalvot, ei maksa juuri mitään ja sen jälkeen huolettomat. Mullakin on noi kiiltomustat pilarit kalvotettu. Vaikka jättäisi automaattipesut väliin, niin silti jo lumiharja tuhoaa ... ja oikeastaan varsin moni näyttää sulkevan oven siitä mustasta listasta otteen valiten :mus:
Kalvot kiiltomustien ovilistojen päälle... toimii varmasti naarmunestäjinä.
Minä kun luulin olevani autosta tarkka ;)

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 26 Maalis 2018, 08:30

lnaukkar kirjoitti:
25 Maalis 2018, 18:11
masaf1 kirjoitti:
25 Maalis 2018, 11:36
^^^ Joo aika herkkii naarmuuntumaan, lankomiehellä aivan täynnä naarmua. Itsellä tuli linnunpaskan QD-pyhinnästä naarmut mut tossa muovissa Zainon CS Clear Seal polymeerisuoja-aine vie menneessään ts. saa uuden näköseks.
Kannattaa heti uutena laittaa kalvot, ei maksa juuri mitään ja sen jälkeen huolettomat. Mullakin on noi kiiltomustat pilarit kalvotettu. Vaikka jättäisi automaattipesut väliin, niin silti jo lumiharja tuhoaa ... ja oikeastaan varsin moni näyttää sulkevan oven siitä mustasta listasta otteen valiten :mus:
Ei jaksa tämmösiä ropposia käyttöpelejä kalvotella (en mä ihan ymmärrä, miks ylipäätänsä mitään käyttöpelejä), sit sais kalvotella koko auton joka paikasta jos siihen ryhtyy ja muutakin tekemistä on. Riittää kun pitää hyvää huolta ja pesee (ja esipesee foamilla) auton oikein (=ei koneessa) ja lumet pyyhitään tietysti aidosta villisianharjaksesta tehdyllä lumiharjalla, eipä ole naarmuja tullut. Aika paljon kyllä tallissakin säilön kun ei tuo lumien harjaaminen niin hirveesti innosta.

Toki kyllähän tällä foorumilla moni kalvottaa uuden autonsa umpiot, helmat, yms. ja sitten vaihtaa 2 vuoden välein kuitenkin ja tasan mitään ei siitä hyödy paitsi tulee hyvä mieli jos tukee jotain teippausfirmaa tai Biltemaa.

https://www.autonhoitokauppa.fi/snow-duster jos joku vielä hieroo sillä Kungsin teräsharjalla vaikkapa. Lumiharjan pitää olla sellanen, että sä voit harjata sillä vaikka naamaas eikä saa sattua. Jos raapii niin sitten raapii autoakin ja naarmuuntuu lasit, lakkapinta, listat yms. Et voi kalvottaa kuitenkin autoa kokovartalokalvoon (tai no voi, mutta maksaa jo aika paljon). Kalvojen reunoihin tarttuu paska, ne näkyy joissain olosuhteissa ja väreissä (varsinki valkosessa parin vuoden jälkeen...).

Avatar
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 530d xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja tmikki » 26 Maalis 2018, 15:09

Jatketaan ot:lla, takavuosina isännät täällä maalla ostaessaan uuden corollan laittoivat istuinsuojat penkkeihin ja poistivat parin vuoden päästä kun lähtivät vaihtamaan taas uuteen :conf:

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 26 Maalis 2018, 18:49

masalta jälleen hyvä postaus, aika samoilla linjoilla ollaan suojaamis hysterian kanssa. Ainoat suojat mitä omaan autoon tulee on kynnyskotelot sekä takaluukun lastaus aukko, ne on kulutukselle alttiimpia paikkoja ja naarmuuntuu herkästi.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 26 Maalis 2018, 19:42

^Mullakin oli mielessä takapaksin kynnys, mutta ei jaksanut. Nostetaan jalat kynnysten yli ja kauppakassit ruumaan reilusti kynnyksen yli :)

Toiseksi edellisen auton (MB E320cdi -00) ajoin 278 tkm asti, eikä sillon ollu vielä mitään ongelmaa noiden tyypillisten teippauskohtien kans. Sillon tuli 30 tkm vuoteen, nyt 11 tkm joten 10-vuotiaana mulla on ygösessä vasta 110 tkm lasissa, eikä sillon oo sitäpaitsi enää väliä onko jossain kivenisku vai ei.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 26 Maalis 2018, 20:23

Entinen Golf oli 135tkm/5v ja noissa paikoissa oli käytön jälkiä vaikka jälkien jättämistä varotaan, aikansa kun liikettä tapahtuu niin osumaa tulee väkisinkin. Pemari on ollut kolmisen kuukautta ja kuskin oven kynnyksessä muutama naarmu, vanhalla ei maihari nouse enään yhtä ketterästi kun ennen :)

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja drago » 09 Huhti 2018, 19:18

Kyllä muuttui auto kun sai kesärenkaat alle, mukana tulleet 16" 378 vanteet ja 205/55'16 Michelin Energy Saver renkaat ei RFT. On kuin ajaisi pari luokkaa "hienommalla" autolla. Outoa vaan että tällaiseen mopon moottorilla varustettuun laitetaan tehtaalla W nopeusluokan kumit vaikka auto kulkee hädintuskin 210 eli H nopeusluokka riittäisi. Tredwear on näissä jopa 400, eli kulutuskesto voi nopeusluokasta huolimatta olla kohtalaisen hyvä.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 574
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 09 Huhti 2018, 19:53

^Noi Misukan ES:t sulanu tutuilla 3/3 yhdessä kesässä alle (pomon Avensis D4D, kollegan Auris 1.2 ja faijan MB C320cdi) joten älä pety jos sattuu oleen sulavaa sorttia. Kulutusta kaikki kyl kehuneet. Ja kaikki ajaa n. 20tkm vuoteen.

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 09 Huhti 2018, 20:14

Minulla on 120D:ssä nuo samanlaiset/kokoiset misukat lähdössä kolmatta kesää kohta ajoon ja 30tkm vuoteen tulee kilsoja, joten ei nuo pahemmin ainakaan mun kipossa ole kuluneet.

Edit: tuota en tosin muista onko minulla W vai jotain muuta

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3824
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW F20 118iA Sport line LCI2 2018

Viesti Kirjoittaja salmol » 09 Huhti 2018, 22:08

wsaarja kirjoitti:
09 Huhti 2018, 20:14
Minulla on 120D:ssä nuo samanlaiset/kokoiset misukat lähdössä kolmatta kesää kohta ajoon ja 30tkm vuoteen tulee kilsoja, joten ei nuo pahemmin ainakaan mun kipossa ole kuluneet.
OT: Onko kenelläkään tietoa mikä olisi kulutuskestävin rengas ja mitä nopeusluokkaa pitää ostaa 420dA-vehkeeseen?
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6