F11 535dA xDrive 2012 Sapphire Black

Käyttäjät esittelevät autojaan
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Vaihdoin 2011 F10 520dA M-Sportin vähän monikäyttöisempään menopeliin.
En oikein päässyt 1,5 vuoden ajon aikana sinuiksi sedanin kanssa kun olin tottunut aikaisempiin farkkuihin ja SUVeihin.
Korjasin kolme tuossa F10ssa vaivannutta puutetta eli farmarikori, kutoskone ja neliveto.
Mulla oli F10:ssä vielä puoli vuotta Premium Selection takuuta jäljellä, mutta jossain vaiheessa uhkaava, potentiaalinen jakopääongelma painoi mieltä ja ajattelin käyttää siihen menevät touhutonnit mieluummin sitten auton vaihtamiseen.
Etsin aluksi bensakoneisia versioita, mutta yhdistelmää bensakone+neliveto+F11+hyvät varusteet ei oikeastaan löytynyt edes Saksasta. Näin ollen huomio palasi takaisin dieseleihin ja alunperin ajatuksissa oli 530xda. Pari hyvää yksilöä meni sivu suun myyjien toiminnan vuoksi ja muutamien käänteiden kautta päädyin sitten 535xda:n omistajaksi. Vaikka pankkitili otti aika lailla hittiä verrattuna 530:n hankkimiseen, niin onhan tämä sen arvoista. Kun 30d on hieno moottori, niin tämä 35d on mahtava moottori! :thup: Ja vielä kun autossa on lähestulkoon "Vollausstatung", niin lisähilppeitä on vähintäänkin riittävästi.

Tässä vähän auton speksiä:

Color Black Sapphire Metallic - 475
Upholstery Excl.leder Nappa Erw./schwarz - NASW

Standard Equipment
1CC Automatic Start/stop Function
1CD Brake Energy Regeneration
4U2 Driving Experience Control Incl. Eco Pro
534 Automatic Air Conditioning
548 Speedometer With Kilometer Reading
851 Language Version German

Options
1CB Co2 Content
2K4 Alloy Wheels V-spoke 331
2TB Sport Automatic Transmission
2VA Adaptive Drive
223 Dynamic Damper Control
229 Dynamic Drive
230 Eu Specific Additional Equipment
248 Steering Wheel Heating
255 Sports Leather Steering Wheel
258 Runflat Tyres
3AG Backup Camera
302 Alarm System
316 Automatic Tailgate Operation
322 Comfort Access System
323 Soft Close Automatic System For Doors
358 Climate Comfort Windscreen
386 Roof Rail
4CE Fine-wood Trim Fineline Anthracite
4UR Ambient Light
402 Panorama Glass Roof
417 Roller Sunblind, Rear Side Windows
418 Luggage Compartment Package
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
430 Interior And Exterior Mirror Packa
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
441 Smokers Package
456 Comfort Seats, Electric. Adjustable
488 Lumbar Support Driver/front Passenger
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
496 Seat Heating For Rear Seats
5AC Autom. High-beam Headlights Control
5AD Lane Deviation Warning
5AG Lane Change Warning
5AL Active Protection
5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct.
5DL Surround View
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (pdc)
522 Xenon Light
524 Adaptive Headlights
575 Additional 12v Power Socket
6AA Bmw Teleservices
6AB Control Teleservices
6FL Usb-/audio Interface
6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph
6NR Apps Apps
6VC Control Combox
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont
609 Navigation System Professional
610 Head Up Display
612 Bmw Assist
614 Internet Preparation
615 Extended Bmw Online Information
616 Bmw Online
620 Voice Input System
633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.
677 Hifi System Professional
698 Area-code 2
7A2 Innovation Package II
7RS Comfort Package
7SP Navi Professinal W.handyprep.bluetooth
7VG Heat Comfort Package
7VH Surround View Package
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months
8SC Country Spec. Release Of Teleservice
8TF Active Protection For Pedestrians
8TH Speed Limit Info
8TN Daytime Driving Lights Selectable B
8V1 Ncap Label
801 Germany Version
879 German / On-board Documentation

Muuta:
BMW Style 236 17" talvivanteet Continental -kitkarenkailla
Defa-moottorinlämmitin
Defa-sisätilanlämmitin 1700W slim
Defa 1210 -akkulaturi

Tulossa:
BMW -kumimatot e+t
BMW -tavaratilan suojamatto
BMW -logolliset laservalot ovivaloihin

Ilman M-Sport -korisarjaa ja kuvan talvivanteilla auto on aika vaatimattoman näköinen. Ei juurikaan eroa tavallisesta 520d:stä, paitsi tietysti noiden tuplaputkien vuoksi. Mut ei niistä tavallinen tallaaja mitään ymmärrä. Ja kun ei ole mallimerkintää perässä, niin ei tarvitsekaan tietää :mus:

Kuva

Kuva

Ohjaamossa tietenkin meininki muuttuu sitten totaalisesti :thuup:
Nappanahkaiset komfortpenkit ovat mielettömän hyvät - selkeä parannus sporttipenkkeihin. HUD on myös erinomainen varuste, onneksi tuli hankittua auto, jossa se on.
LCI M-Sport -ratti pitää jossain vaiheessa hankkia, se tekee kabiinia vielä vähän modernimmaksi.

Kuva
Viimeksi muokannut kailinds, 07 Kesä 2018, 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Hieno on paketti ja ennen kaikkea makea voimalinja! Jos rahoistaan on tarkka niin ratin vaihto eBay DIY -linjalla. Marmorilla reilu parin tonnin pläjäys
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Joo, juuri näin. Ratti eBaysta - tai sitten ihan Suomesta, sillä muutama harrastaja niitä täälläkin myy. Haasteena on tietty se, että ratissa pitäisi olla kaikki mahdollinen eli aktiivivakkarin napit, tärinä, lämmitys ja vaihdevivut. Tuollaisia ei ole ihan hirveästi tarjolla eBayssäkään.
Olen vaihtanut muutamankin ratin E92-autoihin, joten sinällään ei ole mikään ihmeellinen juttu tehdä sitä itse.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Hieno auto ja oleelliset arvokkaat varusteet löytyy!

Vanteita ja ratteja tietysti saa jos niitä haluaa vaihtaa, mutta menettelee mun mielestä erittäin hyvin noillakin. Adaptive drive ja tommonen voimalinja, niin siinä ei paljon vanteita katsella kun mennään :thuup:
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

kailinds kirjoitti: 07 Maalis 2018, 22:47 Joo, juuri näin. Ratti eBaysta - tai sitten ihan Suomesta, sillä muutama harrastaja niitä täälläkin myy. Haasteena on tietty se, että ratissa pitäisi olla kaikki mahdollinen eli aktiivivakkarin napit, tärinä, lämmitys ja vaihdevivut. Tuollaisia ei ole ihan hirveästi tarjolla eBayssäkään.
Olen vaihtanut muutamankin ratin E92-autoihin, joten sinällään ei ole mikään ihmeellinen juttu tehdä sitä itse.
Itse olen haaveillut tuollaisesta uudemallisesta Msport ratista, mutta sitä ei taida saada lämmityksen kanssa? Eli pitäis meikäläisen tapauksessa olla läpyskät, kaikki napit, tärytin ja lämmitys. Pelkkä ratti marmorilta (siis ilman lämmitystä) karvan alle 2000 EUR
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

VolvostaBemariin kirjoitti: 08 Maalis 2018, 08:40 Itse olen haaveillut tuollaisesta uudemallisesta Msport ratista, mutta sitä ei taida saada lämmityksen kanssa? Eli pitäis meikäläisen tapauksessa olla läpyskät, kaikki napit, tärytin ja lämmitys. Pelkkä ratti marmorilta (siis ilman lämmitystä) karvan alle 2000 EUR
Saa lci M-ratin myös lämmityksellä. Edellisessä autossa oli sellainen. Ketjun autoon laittaisin ennemmin vanhemman mallin M-ratin koska auto on vuosimallia 12.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

///Marko kirjoitti: 08 Maalis 2018, 09:11 Saa lci M-ratin myös lämmityksellä. Edellisessä autossa oli sellainen. Ketjun autoon laittaisin ennemmin vanhemman mallin M-ratin koska auto on vuosimallia 12.
Pahoittelen off topicia, mutta näin minäkin kuvittelin ja yllätyin marmorin avstauksesta. Saihan tuon meikäläisen -14 malliin myös uutenakin. Mutta en urpo ottanut......
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

Hieno peli.

Onkohan muuten ratin lämmitystehon/-nopeuden suhteen eroa, onko ratti tärinällä vai ei? Tuohan se tärinä sinne ratin sisään lisää elektroniikkaa, joten eikö periaatteessa silloin ratti lämpene hieman hitaammin? Vai onkohan tärinäratissa sitten tehokkaammat lämmitysvastukset.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

JMV kirjoitti: 08 Maalis 2018, 10:35 Onkohan muuten ratin lämmitystehon/-nopeuden suhteen eroa, onko ratti tärinällä vai ei? Tuohan se tärinä sinne ratin sisään lisää elektroniikkaa, joten eikö periaatteessa silloin ratti lämpene hieman hitaammin? Vai onkohan tärinäratissa sitten tehokkaammat lämmitysvastukset.
Ideana varmaan ei ole lämmittää rattia läpikotaisin saman lämpöiseksi, vaan tärkeintä on lämmittää ratin pinta. Eli jos vastus on lähellä ratin ulkopintaa ja tärinäyksikkö ei ole vastuksen ja ratin pinnan välissä, niin sillä ei ole vaikutusta lämpiämiseen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Vaikea sanoa, kun en ole koskaan ajanut sellaisella ratilla, jossa olisi pelkkä lämmitys mutta ei tärinää.
Tämä ainakin lämpenee ihan mukavasti ja melko nopeasti myös.
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Tässä auto "kevätrenkailla" eli alla 19" Style 331:t

Kuva

Pre-faceliftin M-Sport-ratti on niin lähellä Sport-rattia, ettei sellaisen hankkiminen pahemmin innosta. LCI onkin sitten aikamoinen harppaus eteenpäin tyylillisesti.
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Pientä päivitystä autoon.

Nyt on alla kesäkumit M5:n M343-takovanteilla. Ulkonäköön tuli aika mahtava muutos. Noi leveät renkaat (265 edessä, 295 takana) toki vetelee aika lailla. M-Sport -korisarja tietysti sopisi tuohon kuin nenä päähän, mutta mietin vielä, että viitsiikö laittaa 2000€ puskureiden vaihtoon...

Kuva

Vaihdoin autoon myös LCI M-Sport -ratin. Tähän päivitykseen olen enemmän kuin tyytyväinen.

Kuva

On autoa myös ehditty roplata jonkun verran:
- ilmapussit (ei saanut goodwilliä kun saksalainen omistaja oli jättänyt yhden huollon myöhäiseksi)
- takajarrujen levyt + palat
- jarrunesteet
- iskarien suojakumit eteen ja taakse
- automaattilaatikon öljynvaihto
- jakolaatikon öljynvaihto
- etuvetarin suojakumi

Lisäksi autoon päivitettiin 2018 kartat ja parin viikon päästä menee softapäivitykseen + koodattavaksi.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

On kyllä hieno kampe ilman M-puskureitakin! Mitä tuli maksamaan tuo M-ratti?
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Kiitos! :)
Ratin hinnaksi tuli 960€ sis. postikulut.
Vaihdoin itse.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Saako udella mistä ostit tuon? Tekisi mieli laittaa omaankin autoon vastaava ilman vaihdeläpysköjä. Sporttiratti on turhan ohkainen kun on tuollaiseen tottunut.
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

eBaystä löytyi tällaisestä firmasta: http://stores.ebay.de/eco-motorslv

Vinkki: Tästä löytyisi oiva ratti ja ihan Suomesta: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=369920
Vastaa Viestiin