E87 opetuskinneri

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 13 Loka 2018, 18:53

No näinhän siinä kävi :wassat: Mutta ei sentään jäänyt kiinni jarruista eikä laakerista. Mahdollisuus oli mutta ei. Ja ihan oikea tuomio kun koitti vanhan tukivarren sisäpään jämäkkyyttä kun pyörän pääty oli irti. Ihan loppu oli.

1 - Katsastus.jpg
1 - Katsastus.jpg (66.56 KiB) Katsottu 3694 kertaa

Jonka jälkeen sitten auton perä ilmaan
2 - Tunkattu.jpg
2 - Tunkattu.jpg (88.6 KiB) Katsottu 3694 kertaa

Ahtaassa välissä on pultti, etenkin pelkääjän puolella missä on polttoaineen täyttöputki myös tiellä. Ja pultti tömäkästi ruostunut kiinni.
2 - Ahdasta.jpg
2 - Ahdasta.jpg (76.01 KiB) Katsottu 3694 kertaa

Mutta aikansa kun duunaa ja liottelee litkuilla niin irtoaa
2 - Tukivarsi.jpg
2 - Tukivarsi.jpg (119.77 KiB) Katsottu 3694 kertaa

Ja uusi tilalle.
3- Tukivarsi.jpg
3- Tukivarsi.jpg (139.89 KiB) Katsottu 3694 kertaa

Maanantaina yrittämään leimaa uudelleen... :thuup:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

kallek77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Loka 2018, 18:15

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja kallek77 » 17 Loka 2018, 23:42

phuksi kirjoitti:
07 Syys 2018, 23:05
Tänään otin kartat taas työn alle. Näyttää olevan tuon iDriven käyttiksessä samoja piirteitä mitä esim. OS X ja monessa muussa käyttiksessä. Eli USB-tikun tunnistamiseen pitää vaan röpeltää eessuntaas. Kun aikansa tikkua tarjosi, otti pois ja taas tarjosi moottorin ollessa käynnissä ja riittävän hitaalla tempolla niin avot, siitä se sitten tajusi että nyt pitää mountata. Ja jahka sai mountin läpi niin asennus alkoi.
Toi navi on kaikista tarkin juurikin tikuista jne. Joskus jopa huomasin että ilmeisesti virransyöttö oli liian pieni yhdelle tikkuversiolle. Virallinen ohje tais olla että pitää olla 2010 tai uudempi softataso autossa että toimii yleensäkään usb päivitys.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 27 Marras 2018, 21:16

Tänään sai kinneri uutta kumia alle. Nastalla mennään edelleen. Mutta ensimmäistä kertaa en ostanut Nokialaista. Päädyin Hankookkiin I Pike RS2, koko 225/45R17 joka nurkassa. Ensituntumalta äänekkäät, mutta niin on koko autokin muihin pihalla oleviin verrattuna.
Kinneri_kumit_1 (Small).jpg
Kinneri_kumit_1 (Small).jpg (92.87 KiB) Katsottu 2550 kertaa
Kinneri_kumit_2 (Small).jpg
Kinneri_kumit_2 (Small).jpg (162.69 KiB) Katsottu 2550 kertaa
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 377
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 28 Marras 2018, 06:18

Uuden sukupolven koko kuviolta nastoitetut renkaat on äänekkään ainakin aluksi, vähän rauhoittuu kilsojen kertyessä mutta ei siinä ihmeitä tapahdu. Pito onkin sitten toinen juttu, sitä on silloin kun pitoa tarvitaan, ja sehän se on hyvien talvirenkaiden perimmäinen tarkoitus :)

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 03 Joulu 2018, 21:36

Jaa-a :blink: Pitoa noissa varmaan tosiaan on jäisellä ja lumisella kelillä. Mutta asfaltilla tuntuma on kun soratiellä ajaisi. Eikä pidosta ei ole tietoakaan asfaltilla. Häkellyttävä tyrmistyksen tunne kun 5-vaihteella 90km/h vauhdissa kaasua painamalla lähtee luistonesto vilkkumaan suoralla tiellä. Luistonesto muutenkin tuntuu tosi herkältä kun on pehmeämpi ja joustavampi rengas alla. Siltojen liitoksissa pomppaa välillä pois päältä itsekseen. Onneksi auto antaa käyttää cruisea DTC kytkettynä niin voi itse ajella se päällä.

Tai sitten ne on edellisen omistajan tuunaukset ;)
120d_dyno_2 (Small).jpg
120d_dyno_2 (Small).jpg (71.83 KiB) Katsottu 2239 kertaa
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 377
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 04 Joulu 2018, 06:16

Paljonko paineita renkaissa?

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 832
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 06 Maalis 2019, 19:38

En renkaista paineita ole mitannut. On mitä rengasliikkeessä paineistivat. Mutta ajon myötä äänet on hiljentyneet ja talvikelillä on kyllä hyvä pito. Puhtaalla pinnalla edelleen luistonesto kiukuttelee 5-vaihteella 90 km/h kiihdyttäessä :mus:

Jos tässä jotain on näistä laitteista oppinut niin tekemistä riittää on se kiesi sitten vanha tai uusi. Pientä laittoa tarjolla koko ajan.

Toisaalle viat-osioon jo ihmettelinkin hajua kabiinissa. Kunnes tuli oikeat teiniäänet kinneriin. Muutaman päivän jouduin ajamaan puhallus pois päältä ja pakkasella ikkunat auki... alkoi tuntua tympeälle... No tosiaan pakoputken joustopalan vaihdon jälkeen haju lakkasi. Ja äänet palasi normaaliksi. Halvalla meni, pelkäsin jo isompaa remppaa :cools:

Tunnen itseäni sen verran, että tiesin alustan kolinan myös alkavan jossain vaiheessa ärsyttää. Alusta kolisi jo kun auton ostin mutta oli tunnistettavissa koiranluihin niin en siittä niin välittänyt. Aika nopeasti tässä lumipaakkujen aikana mitta kolinan osalta sitten pääsi päähän. Se korjaantui molemmat koiranluut vaihtamalla Lemförderin uusiin osiin. Nyt on hiljainen alusta, ei kilise eikä kolise. Alun perin meinasin vaihtaa myös alatukivarret ja samalla siis pallonivelet mutta se jäi väliin kun ei niissä tuntunut mitään väljää.

Tai no, kolisee mutta ei alustasta. Korista tuli myös selvästi terävissä paakuissa kolinaa ja se oli taasen helppo paikallistaa ulko-oveen. Vasenta takaovea sen kiinni ollessa työntämällä huomasi että ei oikein ole sulkeudu riittävän piukkaan. Pieni säätö oven lenkistä korjasi tilanteen. Säädin samalla kaikki ovet ja nyt jämähtää tiukasti kiinni niin, että tulee se "laatutunne" ovea sulkiessa.

Tällä jos pääsisi kevääseen asti. Sitten voisi ihmetellä EGR:n ja välijäähdyttimen poistoa ja niiden pesua karstasta. Ja ehkä vaihtaa etulevyt ja palat. Mutta nyt taas hetki kovaa ajoa :thuup:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend