Nyt kun nuoriso pääsee rattiin jo 16-vuotiaana niin pitäähän se keppivaihdetta päästä hämmentämään. Opetusvälineeksi tupsahti pihaan yllättäen E87. Tosin vielä vailla lisäjarrupoljinta. Sitä asennellaan viikon päästä. Samalla taitaa alkaa aika opiskella laajamittaisempaa mekaanisempaa auton korjausta viimeaikaisen koodausvoittoisten modailujen sijaan. D-CAN kaapeli lähti kuitenkin tilaukseen tänään. Diagnosoinnin lisäksi sehän lienee hyödyllinen NCS Experin käytössä - luulisin. Vaikka taitaa tallissa olla vielä ELM-boksikin jolla E83:een sai yhteyden rakenneltua.
Vähän on väljää edessä alustassa ja kolahtelee, ilmastoinnin kompura seuraa äänellä moottorin kierroksia, onneksi hiljenee jos napista ottaa pois päältä ja sisäflekti välillä vikisee. Sisäflektin saanee hiljaiseksi riittävän pitkäksi ajaksi roiskasemalla WD40 tai automaattilootan öljyä tipan tms. puhaltimen akseliin. Mutta vähintään kaikki nämä kuuluvat teiniauton ominaisuuksiin.
Koitin etupeltoon katsoa varustelistasta tärkeitä. Se ainoa oikeasti tärkeä meni pieleen eikä alla oleva setti tämän ikäisessä tarjoakaan A2DP bluetooth audio striimausta
S633A Preparation, mobile phone, Business
S6FLA USB/Audio interface
S6NFA Music interface for Smartphone
S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
Pari pakollista kuvaa..
Pihalla on tilaa vielä yhdelle
-p
E87 opetuskinneri
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Hyvä kinneri.
Meillä opetusautoksi valikoitui avo. Tosin automaatilla. Keppivaihteet on historiaa, ja ajo-opetus on aika leppoisaa tomaatilla. Ollaan koko kesä pöristelty katto auki, kun kerrankin on ollut ilmoja. Pemarin omat poppikamat lensi taivaan tuuliin, ja tilalle laitettiin android, uudet kajarit ja aktiivisubi. Nyt pelaa Spotify suoraan kojetaulusta...
Meillä opetusautoksi valikoitui avo. Tosin automaatilla. Keppivaihteet on historiaa, ja ajo-opetus on aika leppoisaa tomaatilla. Ollaan koko kesä pöristelty katto auki, kun kerrankin on ollut ilmoja. Pemarin omat poppikamat lensi taivaan tuuliin, ja tilalle laitettiin android, uudet kajarit ja aktiivisubi. Nyt pelaa Spotify suoraan kojetaulusta...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Wau! Ei huono
Nyt kun olen pari päivää ajellut taas manuaalilla samaa mieltä että menneet on menneitä. Kaupunkiajossa tuntuu tosi työläälle ajaa polkuautolla. Mutta eikös korttiin tule rajoite jos menee inssiin automaatilla? Älä vaan sano...että poistuiko sekin? Olisivat samalla vieneet ton jarruvaatimuksenkin. Suomi taas niin vaarallinen maa että koko maailmassa jossa ajokortteja on ei missään muualla tarvita pelkääjälle omaa jarrua. Eikös se olisi fiksumpaa asentaa ratti pelkääjälle? Tai oikeastaan jos ottais kuskilta kaikki laitteet pois ja pelkääjälle hallintalaitteet? Saisi opetusautoja suoraan briteistä ilman asenteluja ja olisi turvallista
Kattelin myös noita android auto vehkeitä aliexpressistä. Oli ihan hyvän oloista tarjolla kohtuufiksuun hintaan. Ja helppo asennella. Tässä iDrive toimii aika kivasti ja sukkelasti niin ei varmaan mene vähään aikaan vaihtoon. AUX ja USB saa luvan toimia. Fokus ja lisäbudjetti menee mekaanisiin fiksauksiin tässä vaiheessa. Saa sälli sitten itse harjoitella nuo audiopuolen viritykset
Miten muuten laitoit lisäjarrun kiinni kuskin puolelle? Polkimeen taitaa tulla vaan pidike mutta entäs vaijeri? Löysitkö jonkin hyvän paikan vaijerin kiinnittämiseen lattiaan vai painelitko surutta reiän peltiin? En ole vielä tutustunut aiheeseen.
-p
Nyt kun olen pari päivää ajellut taas manuaalilla samaa mieltä että menneet on menneitä. Kaupunkiajossa tuntuu tosi työläälle ajaa polkuautolla. Mutta eikös korttiin tule rajoite jos menee inssiin automaatilla? Älä vaan sano...että poistuiko sekin? Olisivat samalla vieneet ton jarruvaatimuksenkin. Suomi taas niin vaarallinen maa että koko maailmassa jossa ajokortteja on ei missään muualla tarvita pelkääjälle omaa jarrua. Eikös se olisi fiksumpaa asentaa ratti pelkääjälle? Tai oikeastaan jos ottais kuskilta kaikki laitteet pois ja pelkääjälle hallintalaitteet? Saisi opetusautoja suoraan briteistä ilman asenteluja ja olisi turvallista
Kattelin myös noita android auto vehkeitä aliexpressistä. Oli ihan hyvän oloista tarjolla kohtuufiksuun hintaan. Ja helppo asennella. Tässä iDrive toimii aika kivasti ja sukkelasti niin ei varmaan mene vähään aikaan vaihtoon. AUX ja USB saa luvan toimia. Fokus ja lisäbudjetti menee mekaanisiin fiksauksiin tässä vaiheessa. Saa sälli sitten itse harjoitella nuo audiopuolen viritykset
Miten muuten laitoit lisäjarrun kiinni kuskin puolelle? Polkimeen taitaa tulla vaan pidike mutta entäs vaijeri? Löysitkö jonkin hyvän paikan vaijerin kiinnittämiseen lattiaan vai painelitko surutta reiän peltiin? En ole vielä tutustunut aiheeseen.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Joo, korttiin tulee merkintä, ettei saa ajaa keppivaihteista. Big deal... Jos joskus tarvii, niin käy inssin kepillä, jos enää löytää semmosen jostain... Kuten sanottu, itse opetus on paljon rennompaa, kun huomio ei mene kytkimen käyttöön. Eio kertaakaan sammunut risteyksissä
Ei tarvinnut porata. Rintapellistä löytyi kohdat, joihin sai vietyä kiinnitykset.
Ei tarvinnut porata. Rintapellistä löytyi kohdat, joihin sai vietyä kiinnitykset.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Olispa itselläkin ollut tuollainen auto silloin kuin ajoin korttia! Ja kyllä autossa pitää olla kolme poljinta, kiitos! Muut voivat sitten tyytyä dylsiin robottiautoihin, joissa ei tarvii vaivata koko ajan rasittavalla ratin kääntelyllä, tai joutua itse rasittavasti painelemaan vähän väliä jarrua - hui kauheeta... jää enempi aikaa nörttihommiin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
TVR:stä puuttuu nuo kaikki 4 ja se on ihan pirun kiva ajaa, vaikken juo kossua enkä syö hk-blöötä kuin todella satunnaisesti tarjottuna .
Automaatteja on montaa lajia. Bemarin käyttämät ZF:n askit (6hp ja etenkin 8hp) on ihan aikansa kärkikastia ja sellainen käyttöautossa olisikin ihan kelpo aski, mutta etenkin jos pitäisi katsella poikittaismoottorisia toteutuksia, niin useimmat automaatit jäisi automaattisesti kauppaan. Sellaista ruuhkamatelua ei nimittäin olekaan, jossa DSG tai AW:n 6-loviset olisi mukavampia kuin oma kytkinjalka ja edes säällinen manuaaliaski.
Sorry phuksille OT:sta . Molemmille ajo-opettelijoille antoisia ja ennenkaikkea runsaita kilometrejä! Heti kun kortin saa kouraan, kannattaa hankkiutua ajamaan niin paljon ja niin monenlaisia autoja kuin vastaan tulee - kokemusta on hyvä kartuttaa kun into ja oppimisprosessi on parhaimmillaan.
Automaatteja on montaa lajia. Bemarin käyttämät ZF:n askit (6hp ja etenkin 8hp) on ihan aikansa kärkikastia ja sellainen käyttöautossa olisikin ihan kelpo aski, mutta etenkin jos pitäisi katsella poikittaismoottorisia toteutuksia, niin useimmat automaatit jäisi automaattisesti kauppaan. Sellaista ruuhkamatelua ei nimittäin olekaan, jossa DSG tai AW:n 6-loviset olisi mukavampia kuin oma kytkinjalka ja edes säällinen manuaaliaski.
Sorry phuksille OT:sta . Molemmille ajo-opettelijoille antoisia ja ennenkaikkea runsaita kilometrejä! Heti kun kortin saa kouraan, kannattaa hankkiutua ajamaan niin paljon ja niin monenlaisia autoja kuin vastaan tulee - kokemusta on hyvä kartuttaa kun into ja oppimisprosessi on parhaimmillaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Nyt kun vähän on tullut ajeltua autolla niin pakko tähän on vähän panostaa. Onneksi osia saa semiedullisesti. Ensimmäiseen tilaukseen lähti takajarrulevyt, yksi takapyörän laakeri ja moottorin apulaitteiden moniurahihna. ATK-laitteen levynnurkalta löytyi myös toisen auton peruja 2016-2 CIC kartta niin hommasin nyt sitten FSC-koodinkin. Jahka nuo on saatu asennettua paneudutaan moottoriin. Loput pakolliset korjaukset kertoo sitten katsastusinsinööri marraskuussa.
Opetusjarrupolkimen asentamista valmistellen otin kuskin jalkatilasta ajankuluksi muovit pois. Potkupanelissa jalkojen yläpuolella näytti olevan bluetoothin antenni, yksi kaiutin ja sitten yksi liitin jonka käyttötarkoitusta en keksinyt. Sanokaas mihin varusteeseen tämän on?
Samalla kun pää oli jalkatilassa osui silmään turvavöiden esikiristimien räjähdepanosten paikat jotka oli tyhjät. Onko näissä käytetty sellaisia? Vai onko se jokin active protection varuste missä ne tulee mukana?
Jarruvaijerin kiinnitystä ajatellen lattiamaton alla ei ole mitään mielenkiintoista. Ylempää löytyy yksi mutteri ja sitten tulppa. Keskikonsolin takaa kattelin vaijerin läpiviemistä myös pelkääjän puolelle ja on se kyllä täynnä tavaraa. No jahka saa releet niin siitä se lähtee.
-p
Opetusjarrupolkimen asentamista valmistellen otin kuskin jalkatilasta ajankuluksi muovit pois. Potkupanelissa jalkojen yläpuolella näytti olevan bluetoothin antenni, yksi kaiutin ja sitten yksi liitin jonka käyttötarkoitusta en keksinyt. Sanokaas mihin varusteeseen tämän on?
Samalla kun pää oli jalkatilassa osui silmään turvavöiden esikiristimien räjähdepanosten paikat jotka oli tyhjät. Onko näissä käytetty sellaisia? Vai onko se jokin active protection varuste missä ne tulee mukana?
Jarruvaijerin kiinnitystä ajatellen lattiamaton alla ei ole mitään mielenkiintoista. Ylempää löytyy yksi mutteri ja sitten tulppa. Keskikonsolin takaa kattelin vaijerin läpiviemistä myös pelkääjän puolelle ja on se kyllä täynnä tavaraa. No jahka saa releet niin siitä se lähtee.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Meillä opetellaan e46 325i automaatilla. Inssiin mennään manuaalilla. Kaverilla on samoihin aikoihin oman likan opetus manuaalilla, saadaan se lainaan.
Likka on vinkunu valkoista ykköstä. Näytin noi kuvat ja sanoin, et toiset saa tollasia. Vastaus oli, höh, vaalea katto. Pitää olla tumma...
Likka on vinkunu valkoista ykköstä. Näytin noi kuvat ja sanoin, et toiset saa tollasia. Vastaus oli, höh, vaalea katto. Pitää olla tumma...
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Hienoilla kieseillä saavat palstan jäsenten jälkikasvut aloittaa autoilun!! Itselläni oli aikanaa 70-luvun Volvo 244, jossa oli ovien muun muassa alareunat parsittu kasaan pakkelilla ja kaljatölkeillä. Ja kasettisoittimesta pauhasi Lodnon Boys, Queen tms. sen minkä kirppikseltä 30:llä markalla ostetut kaiuttimet myöden antoivat
Hieno peli tämäkin kulkine! Pistää vain puhtausfanaatikolle kiiltävä ratti silmään. Pari rundia kissasaippuaa tuolle niin on matta ja kuin uusi!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Vinkkaa sille että heti kun itte ostaa ja maksaa, saa valita vapaammin
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Oi niitä aikojaVolvostaBemariin kirjoitti: ↑04 Syys 2018, 08:12 Itselläni oli aikanaa 70-luvun Volvo 244, jossa oli ovien muun muassa alareunat parsittu kasaan pakkelilla ja kaljatölkeillä. Ja kasettisoittimesta pauhasi Lodnon Boys, Queen tms. sen minkä kirppikseltä 30:llä markalla ostetut kaiuttimet myöden antoivat
Jakkarat vetelin kissasaippualla puhtaaksi. Ratti taisi tosiaan unohtua. Tullutkin jo todettua mutta mitä enemmän autoa tutkii niin paljastuu että tekniikka on vähän heikossa hapessa. Etenkin kun on vasta 11/2009 valmistettu eikä kilometrejäkään ole kuin 160tkm. Takaluukku ruosteessa alareunasta. Saa nyt katsoa miten paljoa jaskaa panostaa. Sen verta kuitenkin pitäisi, että pysyy käynnissä eikä porsi tien päälle kun ajatus oli laittaa avo talveksi seisontaan ja ajella itse tällä talviajan samalla kun harjoitellaan.VolvostaBemariin kirjoitti: Hieno peli tämäkin kulkine! Pistää vain puhtausfanaatikolle kiiltävä ratti silmään. Pari rundia kissasaippuaa tuolle niin on matta ja kuin uusi!
Jarrupoljin tuli eilen kuskin puolelle asenneltua. Pienestä metallipalasta vähän muovaamalla sai vaijerin kiinnitettyä tukevasti ja tuotua sen vähän suorempaa kohti pojlinta.
Karttoja en sitten saanutkaan päivitettyä. Jostakin syystä auto ei tunnista USB-tikkua jossa kartat on. Formatoin FAT32 ja tikku 32GB kooltaan, kaikki filet yhdessä tikussa. Outoa kun näin olen molemmat muut autot päivittänyt. Jostakin olin lukevinani, että 2009-2010 autoissa on bugi joka estää karttojen lataamisen. Eli pitäisi firmis päivittää? No tämä on toissijainen seikka, ensin pitää saada mekaaniset asiat kuntoon ja auto liikenteeseen.
Sukupuoleten välinen ero Ei ollut värillä väliä meillä. Punasiakin autoja katsottiin pojalle ihan tosissaan. Merkistä vähän nutkutti kun koitin vinkata Audi TT:tä tai Honda Civic R mallia. Mutta tuo merkki tulee varmaan perintönä niin siitä ei voi syyttää
Näin se on. Jouduin ostamaan ekan omilla kun en keltään latiakaan saanut. Ja valitsin Foordin Ei ollut kukaan neuvomassa mitä olin tekemässä...
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Hyvä, ettei tarvinnu porailla. Veditkö vaijerin kojetaulun takaa, vai kylmästi kojetaulun edestä, niinkuin meillä...?
Onkos ykkösessä sama juttu, että se tikku pitää laittaa hanskalokeron usbiin, eikä kyynärnojaan?
Onkos ykkösessä sama juttu, että se tikku pitää laittaa hanskalokeron usbiin, eikä kyynärnojaan?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Purin pelkääjän puolelta muovit hanskalokeron alta niin sain työnnettyä vaijerin kojetaulun takaa. On vähän tehdymmän näköinen kun puolitoista vuotta se siinä on. Ahdasta kojetaulun takana on mutta aina yksi vaijeri löytää tiensä.
Hanskalokeron usbiin tarjosin. Kyynärnoja taitaa olla vaan audiolle?Juha kirjoitti: Onkos ykkösessä sama juttu, että se tikku pitää laittaa hanskalokeron usbiin, eikä kyynärnojaan?
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Joo, no kantsisko vielä koettaa toisella tikulla...? Noi on joskus ihmeen herkkiä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Sinällään auton käyttistä suuremmin tuntematta, tuo 32GB FAT32 on joissain laitteissa vähän sellainen rajatapaus. Periaatteessa sen ei pitäisi olla, mutta ei olisi eka systeemi joka siihen feilaa. Tuo on onneksi helpolla kokeiltu, kun teet tikulle 31GB osion.phuksi kirjoitti: ↑05 Syys 2018, 08:02 Karttoja en sitten saanutkaan päivitettyä. Jostakin syystä auto ei tunnista USB-tikkua jossa kartat on. Formatoin FAT32 ja tikku 32GB kooltaan, kaikki filet yhdessä tikussa. Outoa kun näin olen molemmat muut autot päivittänyt. Jostakin olin lukevinani, että 2009-2010 autoissa on bugi joka estää karttojen lataamisen. Eli pitäisi firmis päivittää? No tämä on toissijainen seikka, ensin pitää saada mekaaniset asiat kuntoon ja auto liikenteeseen.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Oma kokemukseni on että joku halpis-tikku ei toimi, mutta esim. Kingston toimii. Eli tikun merkilläkin voi olla väliä, eli hae jostain Kingstonin tikku.Aero kirjoitti: ↑05 Syys 2018, 22:04Sinällään auton käyttistä suuremmin tuntematta, tuo 32GB FAT32 on joissain laitteissa vähän sellainen rajatapaus. Periaatteessa sen ei pitäisi olla, mutta ei olisi eka systeemi joka siihen feilaa. Tuo on onneksi helpolla kokeiltu, kun teet tikulle 31GB osion.phuksi kirjoitti: ↑05 Syys 2018, 08:02 Karttoja en sitten saanutkaan päivitettyä. Jostakin syystä auto ei tunnista USB-tikkua jossa kartat on. Formatoin FAT32 ja tikku 32GB kooltaan, kaikki filet yhdessä tikussa. Outoa kun näin olen molemmat muut autot päivittänyt. Jostakin olin lukevinani, että 2009-2010 autoissa on bugi joka estää karttojen lataamisen. Eli pitäisi firmis päivittää? No tämä on toissijainen seikka, ensin pitää saada mekaaniset asiat kuntoon ja auto liikenteeseen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Tänään otin kartat taas työn alle. Näyttää olevan tuon iDriven käyttiksessä samoja piirteitä mitä esim. OS X ja monessa muussa käyttiksessä. Eli USB-tikun tunnistamiseen pitää vaan röpeltää eessuntaas. Kun aikansa tikkua tarjosi, otti pois ja taas tarjosi moottorin ollessa käynnissä ja riittävän hitaalla tempolla niin avot, siitä se sitten tajusi että nyt pitää mountata. Ja jahka sai mountin läpi niin asennus alkoi.
Nyt on siis 2016 kartat asennettu.
Moottoria ja jakopäätä myös tutkittiin varuilta tänään mun vakkaristi käyttämässä valtuutetussa huoltomestassa asiantuntijoiden toimesta ja se näyttäisi olevan ihan jees. Tässähän on N47 keulille asennettuna. Eli nyt siis kovaa ajoa vaan siltä osin
Fixauslistalla siis takajarrulevyt, oikea takapyörän laakeri, käsijarrun säätö, tuulilasin vaihto, takaluukun alareunan maalaus, apulaitteiden moniurahihnan ja kiristimen ja rullien vaihto, EGR ja imusarjan lioittelu karstasta. Siinähän sitä iltatekemistä kun ei mitään muuta tekemistä olekaan
-p
Nyt on siis 2016 kartat asennettu.
Moottoria ja jakopäätä myös tutkittiin varuilta tänään mun vakkaristi käyttämässä valtuutetussa huoltomestassa asiantuntijoiden toimesta ja se näyttäisi olevan ihan jees. Tässähän on N47 keulille asennettuna. Eli nyt siis kovaa ajoa vaan siltä osin
Fixauslistalla siis takajarrulevyt, oikea takapyörän laakeri, käsijarrun säätö, tuulilasin vaihto, takaluukun alareunan maalaus, apulaitteiden moniurahihnan ja kiristimen ja rullien vaihto, EGR ja imusarjan lioittelu karstasta. Siinähän sitä iltatekemistä kun ei mitään muuta tekemistä olekaan
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
156500 km
Pahimmat tuli nyt korjattua. Kehtaa varmaan mennä katsastamaan. Oikea takapyörän laakeri, molemmat takajarrulevyt ja palat vaihdettu. Käsijarrun kengät putsailtu ja säädetty.
Satulan pultti oli kohtuullisen piukassa mutta tunkilla sopivasti voimaa, kaffen keittoon ja väsyttäminen teki tehtävänsä.
Moottorin puolelle moniurahihna, hihnan kiristin ja vapaat rullat vaihdettu. Samalla kun ilmanputsari oli levällään tuli vielä suodatin vaihdettua. Huollossa pyysivät reilun 300 euroa hihnasta, kiristimestä ja rullista töineen. Tunti meni itsellä ja osat alle satasella netistä. Ihan hyvä diili.
-p
Pahimmat tuli nyt korjattua. Kehtaa varmaan mennä katsastamaan. Oikea takapyörän laakeri, molemmat takajarrulevyt ja palat vaihdettu. Käsijarrun kengät putsailtu ja säädetty.
Satulan pultti oli kohtuullisen piukassa mutta tunkilla sopivasti voimaa, kaffen keittoon ja väsyttäminen teki tehtävänsä.
Moottorin puolelle moniurahihna, hihnan kiristin ja vapaat rullat vaihdettu. Samalla kun ilmanputsari oli levällään tuli vielä suodatin vaihdettua. Huollossa pyysivät reilun 300 euroa hihnasta, kiristimestä ja rullista töineen. Tunti meni itsellä ja osat alle satasella netistä. Ihan hyvä diili.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend