Tuli tilattua 3.10. Kamuxin kautta Saksasta 530e. Homma meni niin, että laitoin Kamuxille mobile.de-linkin mieluisaan yksilöön ja kysyin paljon hinta on avaimet käteen -periaatteella toimitettuna. Hinta jäi niin houkuttelevaksi pienen autoveron takia, että tehtiin sitten kaupat. Auto on rullannut uunista ulos 6/2017 ja sillä oli vajaa 19tkm ajettu yhden omistajan toimesta.
Auton luovutus oli tiistaina 23.10. ja nyt vajaa viikko ajeltu ja onhan tämä kyllä hieno peli, siitäkin huolimatta että polttomoottorin käynnistyttyä äänimaailma ei ole kummoinen aiempaan F10 530d:hen verrattuna. Onneksi G30 on sentään hiljainen niin koneääni kantautuu sisään lähinnä vain kiihdytyksissä. Rengasmelu tässä on ihan merkittävästi pienempi kuin aiemmassa M Sportissa, jossa oli alla 19" SportContact 6.
Koeajoautolla reilu kuukausi sitten sain e-rangea 45-46km, tällä pysyttelee nyt noin 30km tienoilla. Toki nyt on kylmemmät kelitkin, että ehkä tämä vaikuttaa - jää nähtäväksi kun saa enemmän dataa. Latauksen suhteen suurin puute itselläni on se että joudun lataamaan 2h lämpötolpasta mukana tulleella suko-kaapelilla. Katsotaan jos tähän saisi tulevaisuudessa jonkun paremman ratkaisun tilalle, kunhan taloyhtiöni omistaja herää alati kasvavaan sähköautojen lataustarpeeseen...
Ohessa täydellinen varustelistaus ja muutama räpsy autosta.
Type Code JA91
E Series G30 ()
Series 5
Type LIM
Model 530E IPERFORMANCE (EUR)
Steering LL
Doors 4
Engine XB1H
Displacement 0.00
Power 185
Drive HECK
Transmission AUT
Colour ATLASZEDER METALLIC (C2P)
Upholstery LED.DAK./COGNAC.EX./KEDER IN KONTR (LCRO)
Prod. Date 2017-06-16
L801A National version Germany
P7R7A Innovation package
P7S2A Luxury Line
P7XPA Navigation package, Connected Drive
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 package
S205A Automatic transmission
S223A Dynamic Damping Control
S230A Extra package, EU-specific
S255A Sports leather steering wheel
S28WA BMW LA wheel W-spoke 632
S2VBA Tire pressure display
S302A Alarm system
S322A Comfort access
S346A Chrome Line exterieur
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S456A Comfort seat with memory
S465A Through-loading system
S4AWA Instrument panel 'Sensatec'
S4HAA Seat heating, front and rear
S4LFA Fine-wood trim "Fineline Ridge"
S4NBA Autom. climate control with 4-zone ctrl
S4NEA Blow-by heater
S4T8A Outside mirror with auto dip
S4URA Ambient interior lighting
S502A Headlight cleaning system
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S552A Adaptive LED headlight
S575A Supplementary 12V sockets
S5A1A LED Fog lights
S5ACA High-beam assistant
S5ALA Active Protection
S5ATA Driving Assistant Plus
S5DNA Parking assistance system Plus
S609A Navigation system Professional
S610A Head-up display
S650A CD player
S6ACA Intelligent emergency SOS call
S6AEA Teleservices
S6AGA eDrive services
S6AKA Connected Drive Services
S6AMA Real-Time Traffic Information
S6ANA Concierge Services
S6NWA Phoning with wireless charging
S6U8A BMW Gesture Recognition
S6WBA Multifunctional instrument display
S6WDA WLAN Hotspot
S851A Language version German
S879A On-board vehicle literature German
S8EKA Dummy-SALAPA
S8KAA Dummy-SALAPA
S8R9A Refrigerant R1234yf
S8TFA Active pedestrian protection
S9AAA Outer skin protection
BMW G30 530e iPerformance Luxury Line 2017
Komea peli, onneksi olkoon. Oma on 7/17 ja range juurikin tuon 30km. Noissa uudemmissa on jotain eroa kun niissä tuntuu kaikissa olevan 40-50% pidempi range sähköllä.hege kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 14:06 Koeajoautolla reilu kuukausi sitten sain e-rangea 45-46km, tällä pysyttelee nyt noin 30km tienoilla. Toki nyt on kylmemmät kelitkin, että ehkä tämä vaikuttaa - jää nähtäväksi kun saa enemmän dataa. Latauksen suhteen suurin puute itselläni on se että joudun lataamaan 2h lämpötolpasta mukana tulleella suko-kaapelilla. Katsotaan jos tähän saisi tulevaisuudessa jonkun paremman ratkaisun tilalle, kunhan taloyhtiöni omistaja herää alati kasvavaan sähköautojen lataustarpeeseen...
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Kiitos kiitos. Tuo Autokeskuksen koeajoauto oli 11/17, eli se oli kyllä jonnin verran uudempi. Omalla kohdalla vielä tuo ~45km range korostuisi kun tuo lataus on sen verran hanurista tolla 2h kellolla tällä hetkellä. Mutta, ehkä tässä vaan pitää ottaa se asenne että sähköllä mennään mitä mennään ja loput bensalla. Ei mua toi taloudellisuusaspekti niin kiinnosta kun kilometrit on muutenkin melko vähäiset, mutta tuo sähköllä ajelu vaan tuo mielestäni sitä Ajamisen iloa kun pyörittelee rauhallisesti kaupungissa. Toki sitten kun rupeaa polkemaan niin bensa on mukana niinkuin kuuluukin ja tuo eBoost-suorituskyky on varsin riittävä omaan käyttööni.urandom kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 17:03Komea peli, onneksi olkoon. Oma on 7/17 ja range juurikin tuon 30km. Noissa uudemmissa on jotain eroa kun niissä tuntuu kaikissa olevan 40-50% pidempi range sähköllä.hege kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 14:06 Koeajoautolla reilu kuukausi sitten sain e-rangea 45-46km, tällä pysyttelee nyt noin 30km tienoilla. Toki nyt on kylmemmät kelitkin, että ehkä tämä vaikuttaa - jää nähtäväksi kun saa enemmän dataa. Latauksen suhteen suurin puute itselläni on se että joudun lataamaan 2h lämpötolpasta mukana tulleella suko-kaapelilla. Katsotaan jos tähän saisi tulevaisuudessa jonkun paremman ratkaisun tilalle, kunhan taloyhtiöni omistaja herää alati kasvavaan sähköautojen lataustarpeeseen...
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Onnittelut täältäkin upean auton johdosta!
Kyllähän se tietenkin potuttaa, kun latausmahdollisuus on huono.
Omalla kohdalla tuo taas on erinomaisesti mahdollista, jopa työpaikalla, jossa auto on lämpimässä tallissa.
Kotona on kylmä katospaikka, jossa 16A latausmahdollisuus kiinteästi asennettuna.
parhaimmillaan range ollut kesällä 53km, ja nyt pikku pakkasilla n.38-41km. Nuo siis latauksen jälkeen olevat lukemat. todellisuus on vähemmän, en ole tarkasti koskaan mitannut.
Kyllähän se tietenkin potuttaa, kun latausmahdollisuus on huono.
Omalla kohdalla tuo taas on erinomaisesti mahdollista, jopa työpaikalla, jossa auto on lämpimässä tallissa.
Kotona on kylmä katospaikka, jossa 16A latausmahdollisuus kiinteästi asennettuna.
parhaimmillaan range ollut kesällä 53km, ja nyt pikku pakkasilla n.38-41km. Nuo siis latauksen jälkeen olevat lukemat. todellisuus on vähemmän, en ole tarkasti koskaan mitannut.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Kiitos! Auton kun hain Kamuxilta niin täydellä akulla näytti 18km rangea. Nyt muutaman latauskerran jälkeen näyttää jotain 32-35km. Milloin oma autosi on rakennettu?gestapo kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 18:11 Onnittelut täältäkin upean auton johdosta!
Kyllähän se tietenkin potuttaa, kun latausmahdollisuus on huono.
Omalla kohdalla tuo taas on erinomaisesti mahdollista, jopa työpaikalla, jossa auto on lämpimässä tallissa.
Kotona on kylmä katospaikka, jossa 16A latausmahdollisuus kiinteästi asennettuna.
parhaimmillaan range ollut kesällä 53km, ja nyt pikku pakkasilla n.38-41km. Nuo siis latauksen jälkeen olevat lukemat. todellisuus on vähemmän, en ole tarkasti koskaan mitannut.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Auto valmistunut 16.5.2018 ja ajoon saatu 20.6.2018.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Onnittelut hienon auton hankinnasta! Mielenkiinnosta, kuinka pitkän takuun sait autoosi kun Kamux välissä?hege kirjoitti: ↑27 Loka 2018, 14:06 Tuli tilattua 3.10. Kamuxin kautta Saksasta 530e. Homma meni niin, että laitoin Kamuxille mobile.de-linkin mieluisaan yksilöön ja kysyin paljon hinta on avaimet käteen -periaatteella toimitettuna. Hinta jäi niin houkuttelevaksi pienen autoveron takia, että tehtiin sitten kaupat. Auto on rullannut uunista ulos 6/2017 ja sillä oli vajaa 19tkm ajettu yhden omistajan toimesta.
jb
Tämä on mielenkiintoinen juttu. Vaimon 530e:n mukana tuli Saksan mukainen 2+1 vuoden tehdastakuu ja tämän päälle vielä 2 vuotta Europlussaa. Ihme miten voi toimia eri tavalla eri maissa :-/ Auton takuut loppuu siis meillä vasta 2022 ja km vähennykset alkaa kai 100km kohdalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Europlus on maksullinen takuu, jolla ei ole mitään tekemistä tehtaan kanssa. Sama ku ottais Suomesta jonkun Finntakuun tms.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Totta, mutta tehdastakuu on Saksassa vuoden pidempi ja kun kävin autoja läpi niin europlus oli premium selectioneissa mukana kaikissa. Oli miten oli, eroa maiden välissä on.
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Suomessa se kolmannen vuoden takuu maksaa 300€ joten en koe kovin isona vaivana tinkiä kauppaan mukaan
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Hienoa ja hyvä tietää että näin siis myös Suomessa.Anssi79 kirjoitti: ↑08 Marras 2018, 19:48Suomessa se kolmannen vuoden takuu maksaa 300€ joten en koe kovin isona vaivana tinkiä kauppaan mukaan
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
ja neljäs vuosikin maksaa vaan 300€, viides vuosi taitaa olla sitten tuplat
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
no suunnilleen .. 414 euroa kolmeen vuoteen asti, 910 euroa neljään vuoteen ja 1792 euroa viiteen vuoteen.
Huolenpitosopimus täytyy ostaa ennen ensimmäistä huoltoa. BMW Premium Turva ("jatkotakuu") täytyy ostaa auton takuuaikana. Kumpaakin voi myös jatkaa sopimuksen ollessa voimassa.
Kiitos, aina oppii uutta!lnaukkar kirjoitti: ↑08 Marras 2018, 20:08no suunnilleen .. 414 euroa kolmeen vuoteen asti, 910 euroa neljään vuoteen ja 1792 euroa viiteen vuoteen.
Huolenpitosopimus täytyy ostaa ennen ensimmäistä huoltoa. BMW Premium Turva ("jatkotakuu") täytyy ostaa auton takuuaikana. Kumpaakin voi myös jatkaa sopimuksen ollessa voimassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Mitäs tekemistä EU:lla tässä olisi? Takuu on yritykselle täysin vapaaehtoinen ”tuote” tai lisäpalvelu.
Virhevastuu taas lienee suht sama kaikissa EU-maissa. Eli autolla ja sen eri komponenteilla pitää olla tietty kestoikä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Lähinnä tuo "tehdastakuu" tuossa minua mietitytti. Olisin kuvitellut, että tuo tehdas on sama,oltiinpa saksassa ja suomessa, niin takuunkin pitäisi olla sama sitten, olipa asiakas Suomessa tai Saksassa kun EU:ssa ollaan. Voin toki olla hakoteillä.
Edit: Google kertoi, että valmistajan myöntämä takuu täytyy olla sama kaikissa EU maissa mutta maahantuoja voi jatkaa takuuta lokaalisti. Lienee siis tästä kyse Saksassakin, että maahantuoja siellä laittaa vuoden tillikkaa?