Moikka tännekin foorumille!
Tuolta Vag-puolelta yksi innokas foorumeilla roikkuja (ei valitettavasti ahkerin kirjoittelija) siirtyi tähän leiriin 31.08.2012 Aloitetaan pistämällä oma baijerilainen esille! Taustalla entisenä autona 2010 mallinen Skoda Fabia RS 1.4TSI DSG7 132Kw - herhiläinen, joka meni vaihdossa alla olevaan maantielaivaan. Auto majailee Kuopiossa.
BMW 520dA (E60)
Vuosimalli 2007 eli kyseessä E60 facelift-malli
Ostohetkellä 31.8.2012 ajettu 158 000 km. Ostopaikka Kuopion Kallantien Laakkonen.
Valmistettu 2007 - 04 - 02
Käyttöönotettu Saksassa leasing-autona, huollettu merkkiliikkessä. Huoltokirja siis löytyy
Tuotu Suomeen 2011, asustellut tähän asti PK-seudulla.
Epävirallista, varsin kattavaa varustelistausta:
- Moottori M47
- Automaattivaihteisto
- Carbonschwarz metallic- metalliväri
- Xenon - valot + Adaptiiviset ajovalot + Ajovalojen pesimet
- Täysi M-Sport-paketti (korisarja, alusta, vanteet 18", ratti, penkit, tummat high gloss-ulkolistat, musta sisäkatto ja vasemman jalan tuki)
- Business- paketti
- Puolinahka sportpenkit, edessä sähkösäädöt
- Sisällä listat harjattua alumiinia
- Navigation Professional (Euroopan kartat) + BMW Assist ja BMW Online
- Bluetooth- puhelinvarustus (lisäksi telakka jollekin Siemensin perusluurille kyynärnojan sisällä)
- Valopaketti
- Cruise Control
- Parkkitutkat edessä ja takana
- BMW Professional- äänentoisto + 6cd vaihtaja hansikaslokerossa +Aux-sisääntulo
- Automaatti-ilmastointi
- Velour - matot
- Fleet Edition - malli eli matalatehoisempi 110Kw-versio. Saksassa ilmeisesti verotussyistä tms. myynnissä ollut versio. Löytyy rekisteriotteesta joten määrittää myös Suomessa mm. vakuutuksissa.
- Moottori ohjelmoitu uudelleen 2012 keväällä (kuitti löytyy Timpan Auto, Tuusula). Entisen omistajan mukaan arvot tällä hetkellä noin 190hp / + 400Nm (tieto tarkistettava)
- Defa -lohkolämmitin
- BMW Performance- munuaiset
Renkaat:
- Kesärenkaat Vredestein. Edessä 245/35/19 ja takana 275/30/19. Vanteina League LG350 Gunmetal 8,5x19"+9,5x19"
- Talvirenkaat Contineltal ContiIceContact-nastat 235/40/18. Vanteet BMW M-Sport 18"
Arvosana noin 300km ajon jälkeen: Iso Peukku, ajonautinto 10+.
Potkua löytyy koneesta vaikka onkin vajaapyttyinen neloskone, kone ei varmasti ole vakiotehoissaan! Vääntöä on entiseen nähden reippaaaasti.. Ajettavuuus loistava, ei vetele vaikka takana onkin järkyttävät 275- kiekot entiseen etuvetoiseen taskurakettiin verrattuna. Äänitaso matala maantienopeuksissa, ei nitise eikä natise. Alusta siistissä kunnossa. Ei öljyvuotoja koneen alla. Kulutus reilun 200km maantielenkin jälkeen 5,7L/100km (ajotietokone). Kaupungissa pyörii 7 - 8L välillä. Nämä siis reippaalla kaasujalalla, joka vielä etsii käytöstään Kaikki sähkölaitteet toimii eikä muutenkaan mitään vikoja ole vastaan tullut. Maalipinta varsin tyydyttävä noille kilometreille, tarkistus eilen käsinpesun yhteydessä.
Muutamia puhelimella otettuja kuvia
E60 BMW 520dA M-Sport
- Teromarkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 02 Syys 2012, 16:46
- Auto: E60 LCI 520dA M-Sport
- Liitteet
-
- photo(3).jpg (210.91 KiB) Katsottu 12577 kertaa
-
- photo(1).jpg (209.49 KiB) Katsottu 12577 kertaa
-
- 1609.jpg (483.92 KiB) Katsottu 12577 kertaa
Viimeksi muokannut Teromarkus, 08 Joulu 2012, 19:52. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
- Teromarkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 02 Syys 2012, 16:46
- Auto: E60 LCI 520dA M-Sport
Muutama lisäkuva sisätiloista
- Liitteet
-
- 100903.jpg (487.98 KiB) Katsottu 12578 kertaa
-
- 16091.jpg (881.75 KiB) Katsottu 12578 kertaa
Viimeksi muokannut Teromarkus, 16 Syys 2012, 13:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Tervetuloa. Siisti peli!
Varusteistakaan ei puutu kuin se laajempi automaati-ilmastointi. Aika erikoista, että se on jätetty ruksimatta, vaikka muuten löytyy mm. m-sportit ja prof. navit. Mutta varmasti tuollakin pärjää.
Varusteistakaan ei puutu kuin se laajempi automaati-ilmastointi. Aika erikoista, että se on jätetty ruksimatta, vaikka muuten löytyy mm. m-sportit ja prof. navit. Mutta varmasti tuollakin pärjää.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
- Teromarkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 02 Syys 2012, 16:46
- Auto: E60 LCI 520dA M-Sport
Kiitos. Itsekin vähän ihmettelin tuota ilmastointia ja sen suppeutta. En tunne oikein BMW varustelutasoa / vaihtoehtoja VAG-puolen jälkeen. Osaako joku kertoa istuinlämppärien toimintaa näissä, onko näille jotkin kytkimet jos tälläinen varuste löytyy? Ilmeisesti ei sellaisia omastani löydyIronic32 kirjoitti:Tervetuloa. Siisti peli!
Varusteistakaan ei puutu kuin se laajempi automaati-ilmastointi. Aika erikoista, että se on jätetty ruksimatta, vaikka muuten löytyy mm. m-sportit ja prof. navit. Mutta varmasti tuollakin pärjää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
- Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli
Hieno peli, onneksi olkoon!
En tiedä onko M-Sportissa automaattilaatikon vaihdekeppi erilainen kuin perusmallissa. Minulla LCI:ssä vaihdekeppi on "joystick" tyyppinen.
Ei taida olla: tuossa kuvassa missä näkyy ilmastointisäätimet, iDrive menu ja vaihdevalitsin näkyy paikat mistä normaalisti löytyisi. Eli taitaa puuttua tästä yksilöstä, niitä kun ei välttämättä Saksassa tarvitse. Onneksi tuossa Sport-penkkien istuinosat ovat kangasta, eivät ole niin kylmät kuin nahkajakkarat talvella.Osaako joku kertoa istuinlämppärien toimintaa näissä, onko näille jotkin kytkimet jos tälläinen varuste löytyy? Ilmeisesti ei sellaisia omastani löydy
En tiedä onko M-Sportissa automaattilaatikon vaihdekeppi erilainen kuin perusmallissa. Minulla LCI:ssä vaihdekeppi on "joystick" tyyppinen.
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Joo, penkinlämmittimien napit olis tuossa DTC ja parkkitutkan nappien alla. Mutta kuten hkarr totesi, niin tuo puolinahka on tosiaan siitä parempi, ettei ole niin kylmä.Teromarkus kirjoitti:Osaako joku kertoa istuinlämppärien toimintaa näissä, onko näille jotkin kytkimet jos tälläinen varuste löytyy? Ilmeisesti ei sellaisia omastani löydy
Jos penkinlämppärit haluaa retrofittinä, niin verhoilut menee uusiksi, koska E6x:ssä vastukset on ommeltuna verhoilujen sisään.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Joystick tuli vasta N47 koneen mukanaan, eli noin 9/2007 lähtien. Facelift tuli alkuvuonna 2007, jolloin uusi moottori ei ole vielä tullut saataville tähän autoon, siksi vanhempi vaihteisto.hkarr kirjoitti:Hieno peli, onneksi olkoon!
Ei taida olla: tuossa kuvassa missä näkyy ilmastointisäätimet, iDrive menu ja vaihdevalitsin näkyy paikat mistä normaalisti löytyisi. Eli taitaa puuttua tästä yksilöstä, niitä kun ei välttämättä Saksassa tarvitse. Onneksi tuossa Sport-penkkien istuinosat ovat kangasta, eivät ole niin kylmät kuin nahkajakkarat talvella.Osaako joku kertoa istuinlämppärien toimintaa näissä, onko näille jotkin kytkimet jos tälläinen varuste löytyy? Ilmeisesti ei sellaisia omastani löydy
En tiedä onko M-Sportissa automaattilaatikon vaihdekeppi erilainen kuin perusmallissa. Minulla LCI:ssä vaihdekeppi on "joystick" tyyppinen.
Hieno auto!
- - -
- Teromarkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 02 Syys 2012, 16:46
- Auto: E60 LCI 520dA M-Sport
Kiitos, ilmeisesti olet kohtalotoveri värin osaltabfi1864 kirjoitti:Onpas kertakaikkiaan upea väri
Olenki vähän miettinyt vaihtaa mustat munuaiset keulalle, eikä sun auton kuvien katsominen mitenkään tyrmännyt ideaa Slamitilta noin satkulla BMW Performance - munuaiset ...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Joo samaa väriä edustetaanTeromarkus kirjoitti:Kiitos, ilmeisesti olet kohtalotoveri värin osaltabfi1864 kirjoitti:Onpas kertakaikkiaan upea väri
Olenki vähän miettinyt vaihtaa mustat munuaiset keulalle, eikä sun auton kuvien katsominen mitenkään tyrmännyt ideaa Slamitilta noin satkulla BMW Performance - munuaiset ...
Näin ensimmäisen kerran F10 5-sarjalaisen myös lähiaikoina samalla hiilenmustalla autokeskuksen pihalla ja siinä(kin) se oli paras näkemäni väri tähän asti, varsinkin kun niitä ei paljoa ole sen värisenä
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hieno E60:nen Teromarkus
Carbonschwartz on varmaankin hienoin väri mitä Bemareihin saa.
Oletko varma että takarenkaat ovat 275/35/19? Rekisteriotteen mukaan oikea koko on 275/30 19.
Carbonschwartz on varmaankin hienoin väri mitä Bemareihin saa.
Oletko varma että takarenkaat ovat 275/35/19? Rekisteriotteen mukaan oikea koko on 275/30 19.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Teromarkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 02 Syys 2012, 16:46
- Auto: E60 LCI 520dA M-Sport
Oikea koko korjattu aloitusviestiin. Kiitos, olihan siellä pikku virhe päässyt mukaanRicracing kirjoitti:Hieno E60:nen Teromarkus
Carbonschwartz on varmaankin hienoin väri mitä Bemareihin saa.
Oletko varma että takarenkaat ovat 275/35/19? Rekisteriotteen mukaan oikea koko on 275/30 19.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tässä mun "vanha" -08 LCI E60 M172 19" vantein.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Eibach Pro-Kit ja takana 12 mm spacerit sekä 12 mm pidemmät vannepultiti. Vakio iskarit.Jake kirjoitti: [OT] Mikä alusta Ricracing sulla oli tuossa? [OT]
Muutostyön jälkeen tietenkin nelipyörä kulmien säädöt.
Konig Oy, Lauttasaari, H:ki.
Toimi yllättävän hyvin, alusta oli mukava mutta auto oli talvella liian matala,
sen takia jää nyt uuteen tekemättä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.