E61 535d

Käyttäjät esittelevät autojaan
Prison
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:41
Auto: E61 535dA -05
Paikkakunta: Mikkeli

Hyvää päivää. Uusi forumilla vaikka rekisteröitynyt näköjään aikaa sitten :mus:

Tässä nyt pientä autohistoriaa ennenkuin pääsee tuohon nykyiseen ja (toivottavasti) pidempiaikaiseen autoon :D

Ensimmäisenä baijerilaisena oli E30 316M -86 joka olikin aika helmikunnossa täydellisen huoltokirjansa kanssa. Tuon jälkeen tuli hommattua myöskin E30 mutta faceliftinä ja 318i. Tuolla puoli vuotta ajelua ja eikun kaupoille, tällä kertaa uudempaan korimalliin ja E36 320iA coupena, tulipahan tuohon automaattiin ihastuttua aikalailla eikä manuaali enää samalta tuntunut sen jälkeen :thuup:
Kuva
316M
Kuva
318i -88 (kyllä, vähän rokattu auto)

Tuolla pari vuotta ajelua jonka jälkeen n. vuosi ilman autoa. Sitten tuli taas ajankohtaiseksi hommata auto pienellä budjetilla ja tarttu tällä kertaa vitossarjaa ja E34, korimallina aina oon tykänny tuosta ja edelleen pidän yhtenä hienoimpina BMW:nä. 520i -88 ja rullattu lähemmäs 400 000 mutta kyllä jakso viedä ilman suurempia ongelmia. Taas vajaan vuoden jälkeen autokuumeen noustua löytyi E39 523i edullisesti ja sehän tuli hommattua. Kilometrejä oli pelissä yli 400 000 mutta tekniikka toimi loistavasti, tuli tuolla ajettua lähemmäs 40 000km ilman suurempia huoltoja, öljynvaihtoa, termaria, hihnoja jne perushuoltoa.

Tämän vuoden huhtikuussa sitten taas autokuumeta ja E39 tutustunena touring kiinnosti ja dieseli suuren ajomäärän takia. Löytyi sitten 525tds todella hyvillä varusteilla ja pienellä välirahalla vaihtuisi. Eikun koeajolle, auto tuntui vähä "kuluneemmalta" kuin 523i eibachin alustalla ja muutenkin jämäkällä ajotuntumalla.

Mutta varusteet ja auton ulkonäkö vei voiton ja tuli vaihdettua. Tästä olikin harmia aikalailla. Heti katsastuksessa ongelmia.. ei ollut muutoskatsastettu säädettävää alustaa, kalvot piti repiä etusivuikkunoista, takavalot maalattu liian tummiks, raidetangon päät, käsijarru, takatukivarret, renkaat, jenkkiparkit ja dieseliä vuotaa pumpusta.. Vikoja korjatessa ilmeni lisää uusia ja pumpun kanssa kävi vastoinkäymisiä sen verran että auto seisoi korjaamolla kuukauden moottori levällään.. Aika pistää myyntii ja hommata varmempi auto kunnon huoltokirjalla.

Kuva
520i -88
Kuva
Kuva

Ja tällainenhan sieltä sitten löytyi!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Type 535D (EUR)
E series E61 ()
Series 5
Type TOUR
Steering LL
Doors 5
Engine M57X
Displacement 3.00
Power 200
Drive HECK
Transmission AUT
Colour TITANSILBER METALLIC (354)
Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Prod.date 2005-03-03

Options

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP-relevant vehicles
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission
S226A SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG Sports suspension settings
S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable
S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135
S302A ALARMANLAGE Alarm system
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
P337A M SPORTPAKET M Sports package
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Windscreen, green-tinted upper strip
S386A DACHRELING Roof railing
S402A PANORAMA GLASDACH Panorama glass roof
S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Roller sun visor, rear door
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit

S435A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim
S442A GETRAENKEHALTER Drink holder
S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjustment, electric, with memory
S464A SKISACK Ski bag
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON-LICHT Xenon Light
S605A TELEMATIK VORBEREITUNG Telematics preparation
S607A TELESERVICE VORBEREITUNG Preparation, Teleservice
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional
S612A BMW ASSIST BMW Assist
S616A BMW ONLINE BMW Online

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control
S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel
S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package
S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing
S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.
S8SBA LAENDERSPEZ. TELEMATIKFREISCH. Telematics access request,country-spec.
S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec.

S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP
S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Outer skin protection

S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control
S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights
S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German

Autossa muutamia vikojakin oli mutta ne on korjattu eli pelkkää ajoa vaan! Auto on myös jossain vaiheessa lastutettu/ohjelmoitu eli tehoakin tarvittaessa löytyy. Oon kyllä ollu todella tyytyväinen E61 ajettavuuteen ja nimenomaan ajokokemukseen. Pakko myöntää myös että joka kerta kun ratin taakse istuu niin hymy nousee, tässä tulee muutamaksi vuodeksi olemaan auto (ellei autokuume taas iske, mutta epäilen :D )
Vähän tekemistäkin, pitäisi vielä imusarjan läpät ainakin poistella jossain vaiheessa ja pieniä päivityksiä ulkonäköön. M5-look kiinnostais kyllä mutta ei ainakaan vielä.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Tervetuloa vaan!
"Historiikit" ovat aina mukavaa luettavaa/katsottavaa.
Upea E61:n sinulla on,kelpaa lesottaa!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Hienoa tarinaa ja mukava nähdä kuvia myös aiemmista kulkineista :)
Prison
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:41
Auto: E61 535dA -05
Paikkakunta: Mikkeli

Kohta vuos tullu ajettua ja mittariin muutama kymmenen tuhatta lisää. Suurempia murheita ei ole ollut kuin termostaatit vaihdettu alkuvuodesta :) Panoraamaluukun takaluukku jäi ylös jumiin, sain sen alas ruuvarin avulla. Pitää modailla se toimimattomaksi ennen talvea. Muutama kuva matkan varrelta :cools:

Kuva
Talvivanteet, jääty kerran jarruihin kiinni kun 17" ei paljoa jää väliin..

Kuva
Säädettävät iskaritkin paljastui kun löyty tuollainen autosta

Kuva
Ledit enkeleissä

Kuva

Kuva

Pakko sanoa et aika ilo ajella kun saattaa viikonlopussa tulla 1000km matka-ajoa :)
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Piha vääränään komeita autota. Onneksi olkoon Prison. :thup:
Toivottavasti et nimimerkkisi mukaan ole tai ollut siellä :conf:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Prison
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:41
Auto: E61 535dA -05
Paikkakunta: Mikkeli

Kiitosta :)

En ole ollut eikä tarkoituskaan mennä :D :thuup:
JTH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:27
Auto: BMW 535i F10
Paikkakunta: Kerava

Hieno E61 moottorilla ja muutenkin oikeila varusteilla :thuup:
ex BMW:320i E30-325 E36-330d E90-535d E60-320xd E91-520d m-sport F11-335d E90
Prison
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:41
Auto: E61 535dA -05
Paikkakunta: Mikkeli

JTH kirjoitti:Hieno E61 moottorilla ja muutenkin oikeila varusteilla :thuup:
Kiitosta :)

Tuli tässä talven tullessa poistettua nuo kuuluisat läpät imusarjasta, vaiheltua alipaineletkut ja päätermostaatti. Lämmöt pysyy taas 88-19 ja tuntu et alakierroksille tuli vähä vääntöäkin lisää. Oli aika haperoa jo vanhat letkut..

Kuva

Tältä näytti läpät:
Kuva
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Tärkeä remppa kyllä! Termostaatitkin on aikalailla kulutustavaraa.
Nyt kun panoraamakatto on jo temppuillut, ja jos vielä perän tasonsäätökompura ja takaluukun johtosarja leviää ja tulee korjattua, niin sitten alkaa kaikki tyyppiviat olemaan kondiksessa :) (tai no vielä yks tyyppivika eli dpf poisto ja ohjelmointi... :mus: )

Jokatapauksessa hieno ja ryhdikäs vehje!
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Prison
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:41
Auto: E61 535dA -05
Paikkakunta: Mikkeli

Hiace kirjoitti:Tärkeä remppa kyllä! Termostaatitkin on aikalailla kulutustavaraa.
Nyt kun panoraamakatto on jo temppuillut, ja jos vielä perän tasonsäätökompura ja takaluukun johtosarja leviää ja tulee korjattua, niin sitten alkaa kaikki tyyppiviat olemaan kondiksessa :) (tai no vielä yks tyyppivika eli dpf poisto ja ohjelmointi... :mus: )

Jokatapauksessa hieno ja ryhdikäs vehje!
Toinen päätermari menossa jo :D Joku pien ohjelma on muttei siitä enempää tietoa..
Ja tasosäätö huutaa välillä ni pitää seki vielä tarkistaa. Tosiaa hehkujenohjainboksin vaihdoin kanssa kun tuli koodit kaikilta hehkuilta kerralla (tasan vuosi sitten vaihdettu). Johtosarjat on kans oem mallia uudet molemmin puolin. Ei tylsää päivää e61 kanssa :drink:
kutos-z
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä

kuulostaa tutulta meikäläisellä myös 535d takaluukun johtokatkokset saa auton sekaisin.läppien poisto ihan jees ei tartte ajatella sen jälkeen.siinä tasonsäätö kompuran huollossa kannattaa katella että se kompuran imupuolikin on auki.ylesin vika tietenkin että painepuolen letku murtunut tai juntturi poikki.
kutos-z
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 04 Tammi 2012, 07:09
Auto: 535d isolla paineella ja 6 silinterinen rätkä

niin ja semmonen juttu että siis kun on saanut kaikki pelaaman niin ajelee tasakaasulla kaheksaa kymppiä rupee loota nykiin.niin vika on kallis siihen on monta ratkaisua?
Prison
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:41
Auto: E61 535dA -05
Paikkakunta: Mikkeli

kutos-z kirjoitti:niin ja semmonen juttu että siis kun on saanut kaikki pelaaman niin ajelee tasakaasulla kaheksaa kymppiä rupee loota nykiin.niin vika on kallis siihen on monta ratkaisua?
Joko saa huutaa bingo ja mitä voitin? :D pientä nykimistä oli mut hävis kun vaihto termarin ja lämmöt on kohillaan. Jos tulee takasi niin on sille jotain tehtävä :mus:
MotoAuto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 16 Syys 2012, 17:38
Auto: E63 635d -09

Prison kirjoitti:
kutos-z kirjoitti:niin ja semmonen juttu että siis kun on saanut kaikki pelaaman niin ajelee tasakaasulla kaheksaa kymppiä rupee loota nykiin.niin vika on kallis siihen on monta ratkaisua?
Joko saa huutaa bingo ja mitä voitin? :D pientä nykimistä oli mut hävis kun vaihto termarin ja lämmöt on kohillaan. Jos tulee takasi niin on sille jotain tehtävä :mus:
Edellinen autoni oli 535d ja latikon "nollaus" auttoi minulla nykimiseen :thuup:
Prison
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:41
Auto: E61 535dA -05
Paikkakunta: Mikkeli

MotoAuto kirjoitti:
Edellinen autoni oli 535d ja latikon "nollaus" auttoi minulla nykimiseen :thuup:
Tuota pitääkin kokeilla :)
Prison
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:41
Auto: E61 535dA -05
Paikkakunta: Mikkeli

Kopioidaa nyt tuolta toiselta foorumilta tännekkin. Panoraaman takalasi ei suostunut menemään itsestään alas joten pien modi ettei tartte koko höskää vaihella.

Lämmintä keliä riitti ulkona ja ärsytti kunnei kattoluukun tuuletustoimintoa voi käyttää. Eli dremeli kouraa!

Ensi kattoluukku pois tieltä eli katto auki! Keskellä kiskoja näkyy mollukat:
Kuva

Noista pitäis tuo leikata pois mikä ympyröity.
Ensin pois tuo metallihommeli ja muovine juttu tuolta:
Kuva

Tässä nää vielä irroitettuna (ei tartte takasi laittaa)
Kuva

Hienoa jälkeä dremelillä:
Kuva

Ja toinen puoli:
Kuva

Sitten kokeilemaan:
Kuva

Jesshhh, takalasi pysyy nätisti paikallaan eikä jää jumiin kiinni laitettaessa kunnei aukeakkaan. Kalibroin katon toiminnan vielä nappia pohjassa pitäen ja hyvin näyttäis toimivan.
Tästähän löytyy hyvä ohje youtubestakin jonka ohjeella tuon tein mutta tässä nyt kuvina vielä.

Kesävanteetkin löytyi
Kuva
Keskiöt kultaseks. Kokona 19x9 et 20 joka nurkkaan
Prison
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:41
Auto: E61 535dA -05
Paikkakunta: Mikkeli

Autoa muokkaillaan pikkuhiljaan omaan makuun :)

Vilkuissa päiväajovalot ohjelmoituna

Kuva

NCSexpertillä koodasin myös auxin toimintaan (piuha matkalla suomeen saksasta)
Kuva

Yleiskuva autosta mustilla munuaisilla
Kuva

Öljyt vaihdettu castroleihin ja pa-suodatin samalla. Renkaiden tasapainotus tehtävä uudelleen kun alkoi kummallinen tärinä kun ajettiin monttuun..

Tuli myös modattua se keskikonsolin lokero kahdelle tölkille sopivaksi :)

Saa nähdä miten innostuu noiden koodauksien kanssa ;) Laitoin pieniä mukavuuksia myös mm. näyttää puhallustason siinä keskikonsolissa automaatillakin, ja perus digitaalinen nopeusnäyttö mittaristossa :)
Vastaa Viestiin