Erilainen lohko, männät, imusarja yms.hcaape kirjoitti:milläs tulee n50hv lisää
vrt 325i 3l 330i
E93 330iA M-sport -09
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Komea!
OT: Itse asiassa pitäis olla vaan eri ECU ja imusarja. Mosselman myy kittiä jolla 3.0 L 325:stä saadaan 330iTJJ kirjoitti:Erilainen lohko, männät, imusarja yms.hcaape kirjoitti:milläs tulee n50hv lisää
vrt 325i 3l 330i
http://mosselmanturbo.com/bmw-mercedes- ... age-272hp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsoin N52N moottoria ja siinä erot ovat suurempia. Tiedä sitten missäpäin tuo on käytössä, Euroopassa ilmeisesti on vain N53.kimmop kirjoitti:OT: Itse asiassa pitäis olla vaan eri ECU ja imusarja. Mosselman myy kittiä jolla 3.0 L 325:stä saadaan 330i
http://mosselmanturbo.com/bmw-mercedes- ... age-272hp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Onnittelut hienon auton valinnasta. Tuollaisen moottorin autoon itsekin toivoisin. Minulla myös on tuo keskikonsolin lokero ilman kantta, ja mielestäni se on käytännöllinen ja riittävän iso tila puhelimen ym. hetkelliseksi laskupaikaksi. Jos 19" tulee kesävanteiksi niin täältä ääni Star Spoke 230:lle.
Ajamisen iloa, varsinkin sateettomina kesäpäivinä tuolla on varmaan ihan mukava "körötellä".
Ajamisen iloa, varsinkin sateettomina kesäpäivinä tuolla on varmaan ihan mukava "körötellä".
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 23 Touko 2012, 20:33
- Auto: Ex: E93 330iA M-sport
Kesävanneharkinta on päällä, loppusuoralla on kaksi vaihtoehtoa: BBS CH-R titanium tai Breyton GTS hyper silver. Koko tulee olemaan 19".
Space greyhin nuo molemmat mielestäni sopivat, valinta noiden kesken vielä mietityttää.
Space greyhin nuo molemmat mielestäni sopivat, valinta noiden kesken vielä mietityttää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 23 Touko 2012, 20:33
- Auto: Ex: E93 330iA M-sport
Piiri pieni pyörii.Vice kirjoitti:Samaa ehdotan, kun toisellakin palstalla
Nuo Breytonit ehkä sopisivat siinä mielessä paremmin että kyseessä ei kuitenkaan ole mikään erityisen sporttinen auto, vaan tuollainen painava cruisailupeli, joten vanteenkaan ei tarvitse "rata-speksejä" täyttää . Visuaalisesti nuo näyttävät kuvassa tuota titanium BBS:aa isommilta, 19" pitäisi noissa kuvissa molemmissa olla.
Se myös mietityttää, tuleeko titaniumista riittävästi kontrastia auton värin kanssa suomen sateisissa suvisäissä...Breytonit ainakin kiiltää.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Taitaa puolet porukasta lukea myös tota toista palstaa ja osa kirjoitteleekinclima kirjoitti: Piiri pieni pyörii.
clima kirjoitti:Visuaalisesti nuo näyttävät kuvassa tuota titanium BBS:aa isommilta, 19" pitäisi noissa kuvissa molemmissa olla.
Täysin samaa mieltä! Breytonet näyttää kuvissa tuuma isommilta...
Komeita molemmat ja hieno auto, mutta mun makuun sopii noi harmaat vanteet, ne on tosi hienot.clima kirjoitti:Kesävanneharkinta on päällä, loppusuoralla on kaksi vaihtoehtoa: BBS CH-R titanium tai Breyton GTS hyper silver. Koko tulee olemaan 19".
Space greyhin nuo molemmat mielestäni sopivat, valinta noiden kesken vielä mietityttää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 23 Touko 2012, 20:33
- Auto: Ex: E93 330iA M-sport
Vannepohdinta päätetty ja musta hevonen korjasi potin:
VMR V-710 8.5x19 ET 35 ja 9.5x19 ET 33 hyper silver lähti tilaukseen.
Saa katsoa vapaasti kieroon ja/tai heittää face palm:a kun ei suunnitellulla BBS, Breyton ym. laatuakselilla tullut pysyttyä mutta syy on selvä:
nuo VMR:t on vaan omaan silmään ne parhaimmat, ei ulkonäkö ratkaisi. Olin vain siinä luulossa ettei noita Euroopasta juuri löydy niin olivat pitkään pois hankintasuunnitelmista.
Paljonhan noita on ulkomaisilla foorumeilla (ainakin jenkki) käytössä ollut eivätkä lukemani perusteella nyt aivan kuraa ole. Ja jos eivät toimi niin pistetään kiertoon.
Säästyneet sataset eivät muuten jääneet taskuun vaan tuli tilattua kaikkea muutakin kivaa Schiedmannilta, sellaisia tumpelonkin asennettavia.
VMR V-710 8.5x19 ET 35 ja 9.5x19 ET 33 hyper silver lähti tilaukseen.
Saa katsoa vapaasti kieroon ja/tai heittää face palm:a kun ei suunnitellulla BBS, Breyton ym. laatuakselilla tullut pysyttyä mutta syy on selvä:
nuo VMR:t on vaan omaan silmään ne parhaimmat, ei ulkonäkö ratkaisi. Olin vain siinä luulossa ettei noita Euroopasta juuri löydy niin olivat pitkään pois hankintasuunnitelmista.
Paljonhan noita on ulkomaisilla foorumeilla (ainakin jenkki) käytössä ollut eivätkä lukemani perusteella nyt aivan kuraa ole. Ja jos eivät toimi niin pistetään kiertoon.
Säästyneet sataset eivät muuten jääneet taskuun vaan tuli tilattua kaikkea muutakin kivaa Schiedmannilta, sellaisia tumpelonkin asennettavia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 23 Touko 2012, 20:33
- Auto: Ex: E93 330iA M-sport
Hieman kokemuksia kun on päässyt kesärenkailla (235/30 19 edessä ja 265/30 19 takana Continental sport contact 5, vanteina VMR 710 8.5" et 35 ja 9.5" et 33) katto auki huristelemaan:
Kesätassuilla auto heräsi henkiin, ajo-ominaisuuksissa on nyt sitä ajamisen iloa!
Hieman mietitytti tuleeko tuolla rengasyhdistelmällä autosta uraohjus, mutta pelko oli turhaa. Kestää siis hyvin hieman leveämpääkin rengasta (non RF:nä!)
Autoa on hieman varusteiden osalta päivitetty: performance munuaiset, kontissa orginaali renkaan paikkaussarja, orginaali tuulisuoja. Lisäksi hommasin performance vaihdekepin nupin, se jäi toistaiseksi vain kokeiluksi: ratin kiiltävät vaihdeläpyskät eivät oikein matsaa omaan silmään performance kepin satiinihopean nupin kanssa...
Angel eyeseja ja kulmavaloja varten hommasin Gp Thunderit, tosin jenkeistä tullut toinen paikkaus H8:ja ei pelittänyt. Hieman keltaiselta näyttivät nuo kulmavalotkin päivityksen jälkeen joten ajattelin että kokeillaan sitten ledejä. Olin yhteydessä erääseen ledifirmaan Suomessa mutta tilausta tehdessä viestiin ei enää vastattukaan joten nyt pitäisi aktivoitua vielä toiseen liikkeen suuntaan.
Sisävaloledit on jo myös hommattuna, ongelmana tällä hetkellä etten keksi miten tuulilasin yläosassa olevan yleisvalo/karttavalo kuoren saa auki? (ei ole samanlainen kuin e90/91 johon löytyy netistä hyvät ohjeet ja videota)
Eli pikku puuhaa vielä riittää.
Hankituista varusteista suuri osa on näitä fiilisjuttuja mutta tuulisuoja on on oikeasti hyödyllinen ja helppo käyttää, aina +12 paremmalla puolen tulee poutasäällä katto auki painettua.
Vakiovarusteista parasta ajo-ominaisuudet (kesällä), suoran kutosen sinfonia erityisesti katto auki, rattiläpyskät joilla saa mukavasta koneesta ohituksissa (ja pikkuteillä kurvaillessa) enemmän irti. Tykkään!
Muutama keväträpsy:
Kesätassuilla auto heräsi henkiin, ajo-ominaisuuksissa on nyt sitä ajamisen iloa!
Hieman mietitytti tuleeko tuolla rengasyhdistelmällä autosta uraohjus, mutta pelko oli turhaa. Kestää siis hyvin hieman leveämpääkin rengasta (non RF:nä!)
Autoa on hieman varusteiden osalta päivitetty: performance munuaiset, kontissa orginaali renkaan paikkaussarja, orginaali tuulisuoja. Lisäksi hommasin performance vaihdekepin nupin, se jäi toistaiseksi vain kokeiluksi: ratin kiiltävät vaihdeläpyskät eivät oikein matsaa omaan silmään performance kepin satiinihopean nupin kanssa...
Angel eyeseja ja kulmavaloja varten hommasin Gp Thunderit, tosin jenkeistä tullut toinen paikkaus H8:ja ei pelittänyt. Hieman keltaiselta näyttivät nuo kulmavalotkin päivityksen jälkeen joten ajattelin että kokeillaan sitten ledejä. Olin yhteydessä erääseen ledifirmaan Suomessa mutta tilausta tehdessä viestiin ei enää vastattukaan joten nyt pitäisi aktivoitua vielä toiseen liikkeen suuntaan.
Sisävaloledit on jo myös hommattuna, ongelmana tällä hetkellä etten keksi miten tuulilasin yläosassa olevan yleisvalo/karttavalo kuoren saa auki? (ei ole samanlainen kuin e90/91 johon löytyy netistä hyvät ohjeet ja videota)
Eli pikku puuhaa vielä riittää.
Hankituista varusteista suuri osa on näitä fiilisjuttuja mutta tuulisuoja on on oikeasti hyödyllinen ja helppo käyttää, aina +12 paremmalla puolen tulee poutasäällä katto auki painettua.
Vakiovarusteista parasta ajo-ominaisuudet (kesällä), suoran kutosen sinfonia erityisesti katto auki, rattiläpyskät joilla saa mukavasta koneesta ohituksissa (ja pikkuteillä kurvaillessa) enemmän irti. Tykkään!
Muutama keväträpsy:
- Liitteet
-
- 019 (Kopio).JPG (257.06 KiB) Katsottu 16236 kertaa
-
- 007 (Kopio).JPG (214.48 KiB) Katsottu 16236 kertaa
-
- 016 (Kopio).JPG (295.32 KiB) Katsottu 16236 kertaa
-
- 025 (Kopio).JPG (256.78 KiB) Katsottu 16236 kertaa
- burtsi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 107
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 19:51
- Auto: Audi :((
ex. E60 M5, F20, F30, E39 jne... - Paikkakunta: Kirkkonummi
Todella tyylikäs auto upealla sisustalla! Vanteetkin istuu just eikä melkeen. Pakko silti kitistä, että itse pitäytyisin visusti noissa M 225 Doppelspeicheissa, koska ne on yhdet hienoimmista bemarin OEM vanteista kautta aikojen. Nautinnollisia kilometrejä!
Hyvältä näyttää, tosin M-Sportissakin ihmetyttää että E92/E93:ssa toi etupään lokasuojan ja renkaan väli on korkeampi.
Jos noissa H8:eissa on vielä vaikeuksia niin Itse tilasin MTECit xenonwhite.de:stä, melkoisen nopea ja toimivaa tavaraa.
Sen kattopaneelin irroituksen TIS nro on 61 31 043, tosin internetin kaikki linkit tuohon näyttää juuri nyt olevan rikki.
Jos noissa H8:eissa on vielä vaikeuksia niin Itse tilasin MTECit xenonwhite.de:stä, melkoisen nopea ja toimivaa tavaraa.
Sen kattopaneelin irroituksen TIS nro on 61 31 043, tosin internetin kaikki linkit tuohon näyttää juuri nyt olevan rikki.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Nätti kuin mikä clima Ja vielä perinteisellä 3.0 l R6 vaparilla ja hyvillä varusteilla.
Pysy OEM BMW tuotteissa, koska tuosta tulee vielä klassikko!
Pysy OEM BMW tuotteissa, koska tuosta tulee vielä klassikko!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 23 Touko 2012, 20:33
- Auto: Ex: E93 330iA M-sport
Kiitokset kehuista.
Lievällä OEM+ linjalla on tullut autoissa yleensä mentyä. Nuo M225 vanteet löytyvät siis talvipyöriltä eikä niitä mihinkään ole tarkoitus vaihtaa. Vähän vaihtelua vain piti saada kesään.
Tuota keulimista autossa M-alustallakin on, mutta varsin vähän, täytyy ottaa jossain vaiheessa suora sivukuva että saa tuosta käsitystä. Kiitokset kimmop:lle taas vinkeistä.
Lievällä OEM+ linjalla on tullut autoissa yleensä mentyä. Nuo M225 vanteet löytyvät siis talvipyöriltä eikä niitä mihinkään ole tarkoitus vaihtaa. Vähän vaihtelua vain piti saada kesään.
Tuota keulimista autossa M-alustallakin on, mutta varsin vähän, täytyy ottaa jossain vaiheessa suora sivukuva että saa tuosta käsitystä. Kiitokset kimmop:lle taas vinkeistä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 23 Touko 2012, 20:33
- Auto: Ex: E93 330iA M-sport
4 vuotta ja 44tkm on tämä ollut nyt käytössä ja on aika luopua bemusta.
Tässä kun myynti-ilmoituksen tekstejä on miettinyt ja pohtinut mitä kuviksi laittaisi niin laitetaan pieni yhteenveto yhteiselosta:
Ensimmäinen BMW, ensimmäinen avoauto. Avo oli vuosia haaveena, ilman värilasejakin täytyy todeta että tämä on ollut yksi parhaimmista hankinnoista autoilun puolelta. Fiilistä, ajamisen iloa (tullut selväksi miksi bemun suoraa kutosta aina kehutaan), mukavia avoautoilumuistoja. Toiminut luotettavasti niin kesällä kuin talvellakin. Toki tähän on joutunut omistusaikana ylimääräistäkin huoltoa tilailemaan (suutinten vaihto, hanskalokeron kannen lukon korjaus, etupenkin ympäriajosuojan korjaus) mutta varsin huoleton peli ollut kyseessä.
Varsin varmalta näyttää että bemu sopii löytymään jatkossakin tallista, vaikka nyt taukoa bemun omistukseen tuleekin.
Tässä kun myynti-ilmoituksen tekstejä on miettinyt ja pohtinut mitä kuviksi laittaisi niin laitetaan pieni yhteenveto yhteiselosta:
Ensimmäinen BMW, ensimmäinen avoauto. Avo oli vuosia haaveena, ilman värilasejakin täytyy todeta että tämä on ollut yksi parhaimmista hankinnoista autoilun puolelta. Fiilistä, ajamisen iloa (tullut selväksi miksi bemun suoraa kutosta aina kehutaan), mukavia avoautoilumuistoja. Toiminut luotettavasti niin kesällä kuin talvellakin. Toki tähän on joutunut omistusaikana ylimääräistäkin huoltoa tilailemaan (suutinten vaihto, hanskalokeron kannen lukon korjaus, etupenkin ympäriajosuojan korjaus) mutta varsin huoleton peli ollut kyseessä.
Varsin varmalta näyttää että bemu sopii löytymään jatkossakin tallista, vaikka nyt taukoa bemun omistukseen tuleekin.