F20 125dA M-sport -12
Todella hieno ykkönen, onnittelut! M-sport kaunistaa, ihan kuin auto olisi alunperin suunniteltu M-sportin kanssa. Jotenkin paljon tasapainoisemman oloinen. Meillä on F20 118iA, joten tiedän ajo-ominaisuudet loistaviksi. Tuo sinun auto on kyllä varmaan todellista "ajamisen iloa"
- rBoost
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
- Auto: Porsche Cayman S '14
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kiitos! Täytyy kyllä sanoa, että tyytyväinen olen ollut ajettavuuteen, varsinkin matka-ajossa aivan mahtava.X&3 kirjoitti:Todella hieno ykkönen, onnittelut! M-sport kaunistaa, ihan kuin auto olisi alunperin suunniteltu M-sportin kanssa. Jotenkin paljon tasapainoisemman oloinen. Meillä on F20 118iA, joten tiedän ajo-ominaisuudet loistaviksi. Tuo sinun auto on kyllä varmaan todellista "ajamisen iloa"
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Oikein nätti
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- rBoost
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
- Auto: Porsche Cayman S '14
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kiitos!Ricracing kirjoitti:Oikein nätti
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Minkäslainen tuo on ajaa noilla 18`renkailla näillä keväisillä teillä?
Tais olla vieläpä run flatit?
Muuten näihin 125d/i malleihin tuo M-sport paketti on hinnoiteltu härmässä n.2700€:n hintaiseksi ja muihin reilut 4donaa.
Pikkasta autokuumetta pukkaa toi sun värkki,on se niin hieno!
Tais olla vieläpä run flatit?
Muuten näihin 125d/i malleihin tuo M-sport paketti on hinnoiteltu härmässä n.2700€:n hintaiseksi ja muihin reilut 4donaa.
Pikkasta autokuumetta pukkaa toi sun värkki,on se niin hieno!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Se on makea peli toi 125d ja näin auto"harrastajan" silmissä toi tupla urpo on kiinnostava lisä
Nyt vaan tilamaan raceshipiltä vähän tehosettiä, lupaavat 125d:n hyvät arvot: 581nm ja 281hv, ei ollenkaa huono
Nyt vaan tilamaan raceshipiltä vähän tehosettiä, lupaavat 125d:n hyvät arvot: 581nm ja 281hv, ei ollenkaa huono
- rBoost
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
- Auto: Porsche Cayman S '14
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo RFT:t nuo taitaa olla. Parempi tuo on ajaa noilla kesärenkailla, vaikka ne jonkin verran vetelevätkin.gestapo kirjoitti:Minkäslainen tuo on ajaa noilla 18`renkailla näillä keväisillä teillä?
Tais olla vieläpä run flatit?
Muuten näihin 125d/i malleihin tuo M-sport paketti on hinnoiteltu härmässä n.2700€:n hintaiseksi ja muihin reilut 4donaa.
Pikkasta autokuumetta pukkaa toi sun värkki,on se niin hieno!
Tuo on kyllä ovela, että M-sport on halvempi 125d/i malleihin kuin mitä se on muihin.
Kiitos!
Kiitos! Täytyy kyllä myöntää että kyllä tuollainen tehonlisäys on mielessä käynytjapi2010 kirjoitti:Se on makea peli toi 125d ja näin auto"harrastajan" silmissä toi tupla urpo on kiinnostava lisä
Nyt vaan tilamaan raceshipiltä vähän tehosettiä, lupaavat 125d:n hyvät arvot: 581nm ja 281hv, ei ollenkaa huono
Kiitos!Ninjago kirjoitti:Valkoinen väri, M-Sport ja rehevä varustelista -> toimii! Asiallinen moottori toki myös.
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
- rBoost
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
- Auto: Porsche Cayman S '14
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Menneellä viikolla tuli teetetyksi auton ensihuolto konalan autokeskuksella. Ei kauheasti tarvinnut köyhtyä tuon huollon takia kun positiiviseksi yllätyksekseni koko huolto sisältyi tuohon huolenpitosoppariin ja sijaisauto kuului taas autokeskuksella määräaikaishuoltojen mukaan.
Lisäksi tuli huomattua että automallin sisällä voi olla todella suuria eroja ajettavuuden, laatutuntuman jne. suhteen riippuen varusteista. Esimerkiksi tuo mulla sijaisautona ollut 116iA oli huomattavasti levottomampi ajella kehätiellä verrattuna omaani. Tehopuoli oli kyllä positiivinen yllätys tuossa 116i:ssä ja toimi ihan mainiosti automaatin kanssa.
- Simo
Lisäksi tuli huomattua että automallin sisällä voi olla todella suuria eroja ajettavuuden, laatutuntuman jne. suhteen riippuen varusteista. Esimerkiksi tuo mulla sijaisautona ollut 116iA oli huomattavasti levottomampi ajella kehätiellä verrattuna omaani. Tehopuoli oli kyllä positiivinen yllätys tuossa 116i:ssä ja toimi ihan mainiosti automaatin kanssa.
- Simo
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Oletko tehnyt rboost vielä päivtyksiä koneeseen? Omassani ensin mietin sitä mutta koneessa on niin kivasti tehoa jo vakiona että en ainakaan tässä vaiheessa ala nostamaan tehoja. 25d on onnistunut kone kaikin puolin
- rBoost
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
- Auto: Porsche Cayman S '14
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kiitos! Sanoppa muuta, neliveto on oikeastaan ainut asia mitä tähän itse kaipaisin lisäksidemppa kirjoitti:Hieno peli! Harvemmin näkee niitä ykkösiä M-sportpaketilla, mutta ero on melkoinen. Jos tuon vielä saisi nelivetoisena niin..
En ole vielä mitään päivityksiä laittanut, mutta kyllähän se mielessä on käynyt. Olis mukava nähdä miten agressiiviseksi toi koneen luonne muuttuisi . Ei kuitenkaan ole mullekkaan vielä tullut tarvetta lisätehoille vaikka tämä f20 25d ei ihan niin jämerillä tehoilla olekkaan mitä sun f30 25d. Koneen onnistuneisuudesta olen kyllä samaa mieltä.japi2010 kirjoitti:Oletko tehnyt rboost vielä päivtyksiä koneeseen? Omassani ensin mietin sitä mutta koneessa on niin kivasti tehoa jo vakiona että en ainakaan tässä vaiheessa ala nostamaan tehoja. 25d on onnistunut kone kaikin puolin
Vieläkun saisi tehtyä jotain tuolle luistoneston herkkyydelle talvinakeilla. Suhteellisen ärsyttävää kun luistonesto vilkkuu motarinopeuksissa jopa kuivalla asfaltilla. Ei näissä nyt ihan niin paljon potkua ole... ei sinne päinkään. :D Tuo saattaa aiheuttaa jopa vaaratilanteen kun ei auto ohituksessa lähdekkään kiihtymään sillä vauhdilla millä itse olettaa. Esimerkiksi tuossa jokunen viikko taakse päin tulin Himokselta takaisin Helsinkiin päin ja lähdin ohittamaan edessä hidastellutta autoa jossain 80 nopeudessa ja ihmettelin miten transportteri voi tulla puskurissa kiinni reippaassa kiihdytyksessä , muutenkin tuntui niin lusmulta koko kiihdytys. Siellähän se luistoneston valo iloisesti vilkutti :P
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Mulla on sama ongelma 320 20d:ssä, ja siinä ei todellakaan ole noin paljoa tehoa että kuivalla asvaltilla sutisi. Eli riippuu ilmeisesti renkaista ja rengaspaineista aika paljon. Kokeile eri paineita josko auttaisi.rBoost kirjoitti: Vieläkun saisi tehtyä jotain tuolle luistoneston herkkyydelle talvinakeilla. Suhteellisen ärsyttävää kun luistonesto vilkkuu motarinopeuksissa jopa kuivalla asfaltilla. Ei näissä nyt ihan niin paljon potkua ole... ei sinne päinkään. :D Tuo saattaa aiheuttaa jopa vaaratilanteen kun ei auto ohituksessa lähdekkään kiihtymään sillä vauhdilla millä itse olettaa. Esimerkiksi tuossa jokunen viikko taakse päin tulin Himokselta takaisin Helsinkiin päin ja lähdin ohittamaan edessä hidastellutta autoa jossain 80 nopeudessa ja ihmettelin miten transportteri voi tulla puskurissa kiinni reippaassa kiihdytyksessä , muutenkin tuntui niin lusmulta koko kiihdytys. Siellähän se luistoneston valo iloisesti vilkutti :P
Itsellä meinasi kerran käydä ohraisesti kun luistonesto hidasti pahasti ohitusta ja rekka oli tulossa vastaan. Napsautin nopeasti pois tuon ja pääsin pois alta. Hitaammalle olisi voinut käydä huonommin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Minulla ei tuota ongelmaa ole lainkaan, kesäkumeilla varsinkaan. Nyt on talvikitkat alla ja takana 245 leveä rengas niin en tahdo saada millään vilkkumaan, olkoon märkä tai kuiva, ainoastaan paikaltaan kiihdytettäessä joko suoraan tai kääntyen. Pito on erinomainen.
tehot pitäisi olla aivan samat, eli 218hv.
tehot pitäisi olla aivan samat, eli 218hv.
- rBoost
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
- Auto: Porsche Cayman S '14
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ilmeisesti aika yleinen ongelma ollut näissä f20/f30 malleissa. Pitäs kyllä noita rengaspaineita käydä säätämässä jos edes saisi vähän ongelmaa pois.salmol kirjoitti: Mulla on sama ongelma 320 20d:ssä, ja siinä ei todellakaan ole noin paljoa tehoa että kuivalla asvaltilla sutisi. Eli riippuu ilmeisesti renkaista ja rengaspaineista aika paljon. Kokeile eri paineita josko auttaisi.
Itsellä meinasi kerran käydä ohraisesti kun luistonesto hidasti pahasti ohitusta ja rekka oli tulossa vastaan. Napsautin nopeasti pois tuon ja pääsin pois alta. Hitaammalle olisi voinut käydä huonommin.
Joo mullakaan ei oo mitään ongelmaa kesärenkailla, mutta nämä talvirenkaina olevat nokian kitkat taas aiheuttaa harmaita hiuksia.japi2010 kirjoitti:Minulla ei tuota ongelmaa ole lainkaan, kesäkumeilla varsinkaan. Nyt on talvikitkat alla ja takana 245 leveä rengas niin en tahdo saada millään vilkkumaan, olkoon märkä tai kuiva, ainoastaan paikaltaan kiihdytettäessä joko suoraan tai kääntyen. Pito on erinomainen.
Aaa.. mä olen ollut koko ajan siinä käsityksessä että 325d:ssä olisi 328i:n kanssa samat lukemat. En tiedä kylläkään miksi niin olen luullutjapi2010 kirjoitti:tehot pitäisi olla aivan samat, eli 218hv.
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Conti 5 kitkat toimii paremmin kuin luulinkaan - ne onkin varmemmin testattu BMW:ssa koska ovat Saksalaiset, autotesteissä on näkynyt autona olevan bemuja. Nokia taasen testaa autoja muilla kuin BMW:llä. Vaikka en ole täysin varma niin uskon että jos Noksu toimii toyotassa niin se ei välttämättä toimikkaan bemussa
Ja renkaan nopeus-/kantavuusluokka vaikuttanee tuon luistoneston toimintaan jonkin verran.
Suomen kitkat ovat monesti liian pehmoja Bemun tehoille ja taasen Saksan kitkat aivan mahtavia.
Onkos sulla japi2010 H-nopeusluokan kitkat?
Suomen kitkat ovat monesti liian pehmoja Bemun tehoille ja taasen Saksan kitkat aivan mahtavia.
Onkos sulla japi2010 H-nopeusluokan kitkat?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Ja tämän lisäksi myös lamellien suunnittelu vaikuttaa, eli Nokialaisessa on pehmeät ja periksi antavat lamellit (avautuvat tietä vasten) joten (yliherkkä) luistonesto luulee tuota lamellien elämistä luistoksi. Vastavuoroisesti juuri lamellien suunnittelun takia rengas pitää hyvin. Esim. Continentalissa lamellit on suunniteltu eri lailla ja siksi ongelma ei ilmene niillä niin paljoa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
En minä tiedä missä se nopeusluokka lukee mut tämmöiset löysin, kantavuuutta koskee ainakin toi nro 97T taka ja 95T etu eli ilmeisesti 190kmhgestapo kirjoitti:Ja renkaan nopeus-/kantavuusluokka vaikuttanee tuon luistoneston toimintaan jonkin verran.
Suomen kitkat ovat monesti liian pehmoja Bemun tehoille ja taasen Saksan kitkat aivan mahtavia.
Onkos sulla japi2010 H-nopeusluokan kitkat?
- rBoost
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
- Auto: Porsche Cayman S '14
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Lisäsin alkuperäiseen postaukseen pari sisustakuvaa 125:sta... hienoisella viiveellä :D. Täytyy kyllä sanoa etten ole ollut yhteenkään aikaisempaan autoon niin tyytyväinen mitä tähän olen ollut. Ei mitään valitettavaa koko omistusajasta.
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14