2013 BMW X3 35i xDrive M-sport

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Pitihän se tännekin foorumille rekisteröityä, kun tuli hankittua saman konsernin peli. Ja mikä olisikaan parempi tapa aloittaa kirjoittelu kuin esittelemällä oma pirssi :) Reilun viikon verran on nyt ollut otsikon mukainen auto pihassa ja tyytyväinen olen ollut autovalintaan. Itse autovalinta olikin tällä kertaa hyvin pitkä ja hankala prosessi...

Alla muutama kuva X3:sta pari päivää ostamisen jälkeen. Harmittavasti sää oli pilvinen juuri kuvien ottaminen aikaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Alla linkissä vielä auton tarkka varustelistaus. Lähes kaikki mahdolliset varusteet löytyy ruksittuna ja muutama hassu lisävaruste uupuu.

pokkuksen 2013 BMW X3 35i M-sport ja varustelistaus

Tuon jälkeenkin autoon on ehtinyt tulla jo pieniä muutoksia, mutta kirjoittelen niistä lisää paremmalla ajalla sekä laitan enemmän fiiliksiä ensimmäisen viikon jälkeen :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

No nyt on X:ssä voimalinja kohdallaan - hieno peli!
Avatar
burtsi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 20 Tammi 2013, 19:51
Auto: Audi :((
ex. E60 M5, F20, F30, E39 jne...
Paikkakunta: Kirkkonummi

Hieno auto parhaalla moottorilla. Kehtaako kysyä missä hintaluokassa tällainen pyörii rapakon takana...?
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

burtsi kirjoitti:Hieno auto parhaalla moottorilla. Kehtaako kysyä missä hintaluokassa tällainen pyörii rapakon takana...?
Kiitos. Noin 30000 euroa tästä köyhdyin, mutta ihan tarkan euromäärän laskeminen on vähän hankalaa kurssimuutoksista johtuen.

Edit: niin auto tuli 5 vuoden tai 100000 mailin takuulla.
Viimeksi muokannut pokkus, 14 Kesä 2014, 02:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

pokkus kirjoitti: Noin 30000 euroa tästä köyhdyin
Komian näköinen laite! :thuup:
Melkein kateeksi käy nuo hinnat ilman suomalaista autoveroa.
Avatar
lehtjug
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 12 Kesä 2014, 11:29
Auto: F32 420i Coupé xDrive Bus.Aut.Sport Line

On kyllä hinta vähintäänkin kohdallaan tuossa autossa. Vaaleahko sisustus vaatii vähän enemmän työtä että pysyy tuossa kunnossa, mutta mitäpä sitä ei tekisi autonsa eteen. Hieno peli :thuup:
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

EPJBMW kirjoitti:
pokkus kirjoitti: Noin 30000 euroa tästä köyhdyin
Komian näköinen laite! :thuup:
Melkein kateeksi käy nuo hinnat ilman suomalaista autoveroa.
Kiitos. Huvikseni laskeskelin samoilla varusteilla olevan suomihinnan Bemarin sivuilla ja jotain reipasta 115000 euron lukemaa se näytti...
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

lehtjug kirjoitti:Vaaleahko sisustus vaatii vähän enemmän työtä että pysyy tuossa kunnossa, mutta mitäpä sitä ei tekisi autonsa eteen. Hieno peli :thuup:
Kiitos tästäkin. Vaalean sisustan halusin jo ihan ulkonäkösyistä. Musta nahka ei ole minusta hyvännäköinen Bemarilla, koska sävyerot uupuu sitten kokonaan. Tumman tai vaalean ruskea olisi kanssa mennyt, mutta niitä ei nyt ollut saatavilla. Lisäksi tumma väri ei ole kovinkaan lapsiystävällinen väri täällä Floridan kuumuudessa, joten vaalealla mennään :)

Edellisessäkin oli vaalea sisustus eikä se oikeasti kovin paha ollut pitää puhtaana. Matot kun muistaa tampata ja imuroida samalla kertaa kun pyyhkäisee pölyt sisältä ja käsittelee penkit, niin hyvänä se sisusta pysyy. Tunnin hinkkauksella sisustan saakin jo melkein uutta vastaavaan kuntoon :) Niin ja lapsia kun on, niin se on ihan sama millainen se sisusta on. Lapset kun kuitenkin aina tuhoavat vanhempiensa omaisuuden, vaikka mitä tekisi :lol:
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Hieno tosiaan!

Vaaleanahkaista rattia en ottaisi, mutta muuten vaalea nahkasisusta on helppohoitoinen joskin vaatii hieman enemmän aktiivisuutta. Okei, vaaleat kangasmatot eivät ole ehkä fiksuin veto Etelä-Suomen talvessa. :mus:
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Tuossa ylemmässä viestissä kun oli puhe kuumuudesta, niin sitä varten auto käytiin heti uutena kalvoittamassa. Iso helpotus kyllä täällä ja erinomainen mukavuutta lisäävä tekijä.

Tällä viikolla tuli siis laitettua kalvot (Llumar) etusivuihin sekä kaistale tuulilasin yläreunaan. Omasta mielestä lopputulos oli todella onnistunut ja sävyero taka- ja etulasien välillä on minimaalinen. Kalvoittaja mittasi tehdastummennettujen takalasien valonläpäisyn ja se oli noin 35%:n luokkaa. Eteen laitettiin silti maksimitummennus eli 28%:n kalvot ja sivusta katsottuna eroa on melkein mahdotonta nähdä. Takalasit ovat tummemmat kun aurinkosuojaverhot nostaa ylös ja ilman verhoja tummennus näyttää identtiseltä livenä.

Alla olevassa kuvassa on vertailu ennen ja jälkeen kalvoituksen. Ulkona valoisuus oli hiukan eri luokkaa kuvien ottohetkellä kuten auton sävyerostakin jo huomaa.

Kuva

Tuossa vielä lähempää kuva toiselta puolelta autoa.

Kuva

Alla vielä pari kuvaa tuulilasin yläreunasta. Tuota alinta kuvaa kun katsoo, niin tulee heti mieleen, että kattohan tuosta pitäisi vielä teipata mustalla vinyylillä ;) Sopisi varmaan aika hyvin tuohon.

Kuva

Kuva
(Kuvassa taitaa pilkistää taka-alalla perheen toinenkin pirssi...)

Kalvotuksen jälkeen autoon istuessa oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Autossa on heti 10 kertaa mukavampi fiilis kun aurinko ei porota suoraan silmiin ajaessa. Tämä on kyllä Suomessa yksi tyhmimpiä lakeja kanssa, ettei etusivuja saa tummentaa edes miedolla kalvolla. Niin huippujuttu ja mukavuutta lisäävä tekijä.

Hintaa operaatiolle kertyi 90 dollaria veroineen.

Jotain pikkumodauksia on luvassa vielä jatkossakin, kunhan UPS-mies saa ne ensin kannettua kotiovelle :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Raimo Miettinen kirjoitti:Hieno tosiaan!

Vaaleanahkaista rattia en ottaisi, mutta muuten vaalea nahkasisusta on helppohoitoinen joskin vaatii hieman enemmän aktiivisuutta. Okei, vaaleat kangasmatot eivät ole ehkä fiksuin veto Etelä-Suomen talvessa. :mus:
Kiitos.

Vaaleata rattia en itsekään ottaisi. Se harvoin näyttää kovinkaan hyvältä muun sisustan kanssa. Oman kokemuksen mukaan musta nahka on kyllä vaativampi kuin vaalea. Mustassa nahassa ei ehkä lika näy yhtä helposti, mutta rypyt näkyvät sitäkin paremmin. Vaaleaan nahkaan lika taas saattaa tarttua herkemmin, mutta ryppyt loistavat poissaolollaan :) Kummassakin on siis omat hyvät puolensa.

Suomen talvea varten varastossa onkin jo odottamassa kaupanpäälisiksi saadut mustat OEM-kumimatot :) Ne tosin ehkä myyn ja ostan tilalle mustat kangasmatot.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Hyvältä näyttää, M-Sport tuo sopivasti lisää sporttisuutta mikä hyvin sopii tohon voimalinjaan :thuup:
Tummennukset ovat tyylikkäät. Musta-valko kombo toimii :)
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Vice kirjoitti:Hyvältä näyttää, M-Sport tuo sopivasti lisää sporttisuutta mikä hyvin sopii tohon voimalinjaan :thuup:
Tummennukset ovat tyylikkäät. Musta-valko kombo toimii :)
Kiitos Vice. Tuo valko-musta combo on nimenomaan se mistä itsekin pidän. Valkoinen on minusta monessa autossa hiukan tylsä väri, mutta Bemarin M-sporttiin se on yksi parhaista väreistä :) Katon teippaus mustaksi olisi vielä ehkä tiedossa ja takapuskuri tulee suojattua hiilikuituvinyyliteipillä, kunhan saapuu postissa :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Kuten aiemmin lupailin, niin laitan jonkinlaista yhteenvetoa tuosta omasta X3:sta näin reilun viikon omistuksen jälkeen. Pitkä teksti tulossa, joten saa nähdä jaksaako kukaan lukea loppuun asti... :)

Vaimohan tuolla suurimmaksi osaksi ajelee, mutta kyllä itsellekin on ehtinyt muodostua aika hyvä kuva autosta ja sen kyvyistä. Ensimmäisenä tulee kiinnitettyä huomiota auton ajettavuuteen ja kuinka hyvä se oikeasti onkaan pikkumaasturiksi. Tälläkin viikolla kävin yksi ilta tuolla lenkin heittämässä ja ihastelin minimöhkön ajo-ominaisuuksia :) Tuolla M-sport paketilla ja siihen liitetyllä Dynamic Handling Packagella (etenkin adaptiiviset iskarit) on ajettavuus saatu todella sporttiseksi ja eroa edelliseen Ford Edgeen on kuin yöllä ja päivällä. Edgekään ei mikään ihan hirveä lulla ollut alustaltaan, mutta selkeästi laivamaisempaa keinutusta sillä sai aikaan mutkissa. X3 taittuu mutkiin todella jämptisti eikä kori juurikaan heilahtele. Kaikesta huolimatta X3:n alusta on todella mukava eikä yhtään pintakova. Pahimmat hidastetöyssyt siinä tuntuu hitusen paremmin kabiinissa, mutta mitään epämääräisiä kolahteluja ei alustasta kuulu.

Jos alusta on kunnossa, niin on myös voimansiirto. Moottori on todella hieno voimanpesä ja liikuttaa tätä tonnikeijua todella ketterästi ja tarvittaessa jopa GTI-luokkaa ripeämmin. Vääntöä löytyy kiitettävästi alhaalta asti ja paras kiihtyvyys sitten hiukan korkeammilta kierroksilta. Suora kutonen lisäksi pitää nättiä ääntä, joka oikeasti jopa kuuluu kabiiniin asti kunnolla kaasua annosteltaessa. M-sport-paketin sporttivaihteisto (8-vaihteinen ZF:n momentinmuunnin) on hyvin yhdistetty moottorin jatkoksi ja pääsääntöisesti vaihtaa todella nätisti ja ripeästi. Comfort asetuksella pelkääjän penkillä istuttaessa vaihtoja ei tunne laisinkaan. Vaihteiston sport-asetuksella ykköseltä kakkoselle vaihto on hiukan nykäisevä silloin tällöin, mutta siitä ylöspäin vaihdot ovat sujuvampia. Kick-downissa vaihteisto miettii hetken ja hakee oikeaa vaihdetta, mutta sen jälkeen meno onkin todella ripeää. Nelivedon ansiosta vetelyt ovat poissa kovissa täyskaasukiihdytyksissä, mutta muuten sen tuomia hyötyjä on hankalampi huomata täällä kuivassa ja kuumassa Floridassa. Talvella ja lumella ajettaessa erot varmasti tulisivat paremmin esille.

Kaupunkipyörityksessä X3 on todella näppärä ja auto tuntuu kuin se kääntyisi paikallaan Variable Sport Steeringin ansiosta. Ohjauksen vaste on juuri sopiva ja etenkin sport-asetuksella se jämäköityy erinomaiseksi maantieajoa ajatellen. Maantiellä auto tuntuu hiukan hakevan puolelta toiselle, mutta tämä yleensä tapahtuu ensimmäisen 10km aikana. Sen jälkeen auto menee suoraan kuin juna kiskoilla. Uskoisin tuon johtuvan huonoista run-flat renkaista, joiden ajo-ominaisuudet paranevat kunhan renkaat ensin hiukan lämpenevät. 125 km/h vauhdissakin kabiini pysyy edelleen mukavan hiljaisena. Sporttijakkarat ovat erinomaiset ja tarjoavat todella hyvän tuen pidemmillekin matkoille. Erillinen säädettävä reisituki on erinomainen lisä. Samoin säädettävä yläselän tuki on mukava. Penkkien muotoilun osalta X3:n penkit ovat paljon paremmat kuin Edgen, mutta oikein isolle ja leveälle selälle ne saattavat tuntua ahtaalta.

Sisustuksen laatuvaikutelman osalta auto miellyttää silmää vaikka osittain onkin hiukan spartalainen :) Ovet lukkiutuvat jämptisti eikä ainakaan mitään suurempia nitinöitä ole vielä ilmaantunut. Muutama pieni juttu pistää silmään sisustassa kuten hansikaslokeron vieressä oleva puolen sentin rako kahden eri materiaalin välillä. Tämä on ollut jokaisessa näkemässäni X3:ssa, joten yksilöongelmasta ei ole kyse. Sisätiloiltaan ja takakontin koon osalta X3 häviää selkeästi Edgelle. Pään- ja jalkatilaa on hyvin aikuisille sekä edessä ja takana, mutta lasten turvaistuimet eivät yhtä hyvin mahdu takapenkille.

X3:n navigointijärjestelmä on paljon käyttäjäystävällisempi kuin Fordin MyTouch-järjestelmä. Tässä on sentään joku logiikka takana ja valikoissa selailu on tehty helpoksi. Ilmastointi tuntuu olevan paljon ärhäkämpi X3:ssa ja se todellakin puskee jääkylmää ilmaa heti. Todella paksu M-sportin ratti tuntui aluksi oudolta, mutta nyt siihen on jo tottunut ja istuu hyvin käteen. Edgestä jään selkeästi kaipaamaan ehkä sitä tilaa takapenkillä, remote-starttia sekä pieniä kuolleen kulman peilejä sivupeileissä. Kulutuksen osalta on vielä mahdotonta sanoa mitään varmaan mutta vaikuttaisi, että X3:n ahdettu 3-litrainen kuluttaa suurinpiirtein saman kuin Edgen 3,5-litrainen vapari 6-vaihteisella momentinmuuntimella. Todellisen kulutuseron toki näkee vasta useamman kuukauden päästä.

Tähän menessä itse olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon ja nappivalinta tuli tehtyä :) Pidemmän ajan kuluttua toki vasta muodostuu se kunnon mielipide kun maileja saa oikeasti alle enemmän. Lisäksi toivoa pitää, ettei mitään suurempia ongelmia ilmene autossa. Sen verran kuitenkin tykästyin autoon, että mieli tekisi kokeilla miltä esimerkiksi 550i tuntuisi Mussen sijasta... ;)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Pääset kyllä 'pikkurahalla' käsiksi valioluokan autoihin!
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Kerrassaan upea auto upealla motilla :thuup: . Siellä on kyllä autojen hinnoittelut kohdillaan, autoilijan paratiisi :) . Täällä sitä vaan joudutaan ajelemaan kaikenmaailman hukkapätkillä kovan verotuksen ansiosta :curse: .
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Onpas hieno laite, onko vanne puolelle tulossa päivitystä? Muutahan en tuohon ite keksisi nyt laittaa :thuup: Taino se katto mustaksi, vertaan mersuin lasikattoon niin käy hyvin musta.
i smell diesel
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Hieno laite on! Ja halpa, täältä voi käydä ihastelemassa muidenkin mallien hintoja bmwusa.com. Tässä tämä sossuvaltio nähdään, Suomalaiset ovat kaikkien markkinoiden kusetuksen kohde nro.1 - vai keksiikö joku missä Suomi olisi muita maita edellä?
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

JayJay- kirjoitti:Onpas hieno laite, onko vanne puolelle tulossa päivitystä?
Noilla vanteilla varmaan ajellaan täällä ollessa enkä viitsi toisia hommata varastoon. Sitten jos ja kun auto rantautuu Suomeen, niin nuo nyt alla olevat vanteet menee luultavasti talvivanteiksi ja kesää varten ostetaan jotkut uudet. Niin pitkälle en kuitenkaan ole asiaa vielä miettinyt, että tietäisin mitä meinaan laittaa uusiksi vanteiksi :) Kyllähän tuohon sopisi vaikka 20-21" vannekin ulkonäkösyistä, mutta tuo 19" on ainakin todella mukava ajettava ja samalla suorituskyky pysyy parempana pienemmällä vanteella ;) Run-flatit tekisi mieli vaihtaa kunnon kesärenkaisiin, mutta noissakin on pintaa vielä ainakin pariksi vuodeksi, joten tuntuu hölmöltä uusia renkaita hankkia kun vanhoissakin on vielä pintaa vaikka kuinka...
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

japi2010 kirjoitti:Hieno laite on! Ja halpa, täältä voi käydä ihastelemassa muidenkin mallien hintoja bmwusa.com. Tässä tämä sossuvaltio nähdään, Suomalaiset ovat kaikkien markkinoiden kusetuksen kohde nro.1 - vai keksiikö joku missä Suomi olisi muita maita edellä?
Kiitos. En nyt halua sen enempää alkaa autojen hintoja ja veroja vertailemaan, mutta harva Suomessa asuva tajuaa, mitä kaikkea sillä kalliimmalla autoverolla saakaan vastapainoksi. Vai monellako täällä on satatonnia opintolainaa maksettavana kun paperit on lopulta kädessä tai moniko maksaa satasia tai jopa tonneja kuussa vakuutuksista siltä varalta, että on mahdollisuus kunnolliseen terveydenhuoltoon hädän tullessa. Kyllä Suomessa vaan porukalla on silti enemmän varaa ajella premium-merkeillä kuin täällä :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Vastaa Viestiin