Laitetaan tänne autotalliin oma topicci tuosta laitteesta.
Tähän vähän ensituntumia, mittarissa nyt 49km.
Kyseessä on siis X4 F26 30dA 2014 ja onhan tuo moottori huikea vrt. entisen autoni 520dA.
Hiljainen ja vääntävä 6-syl, joka kerta toisensan jälkeen laittaa hymyn huulille, radiokin on pitänyt olla kiinni
Sport+ ajo-ohjelma tuo ohjaukseen ja kaasun reagointiin huomattavan eron. Tehdas lupaa 0-100km/h kiihtyvyyttä 5,8s ja uskon tuon hyvin pitävän paikkansa.
Launch Control löytyy ohjekirjan mukaan, sitä mielenkiinnolla odotan, että pääsen kokeilemaan 2000km sisäänajoan jälkeen.
Takatilat oli yllättävän tilavat, hieman sitä pelkäsin, että miten sinne mahtuu, mutta hyvin mahtuu normaalikokonen henkilö. Takanäkyvyys on rajoitettua, mutta se ei sinänsä yllättänyt, peruutuskamera on oiva varuste.
Driving Assistant Plus ei yllättäen sisältänytkään kaistanvaihdonvalvontaa vaikka näin oletin, olisi pitänyt lukea lisävarustelista tarkemmin, oma moka. Kaistavahti toimii yllättävän sivistyneesti, moottoritie ajossa reagoi viivoihin juuri sopivasti ennen ylitystä rattia täristämällä, tunne hyvin pitkälti sama jos ajaisi asfaltin tärinäraidan yli. Uskoisin, että hyödyllinen varuste varsinkin pitkällä ajomatkalla.
Istuinkorkeus oli odotusten mukaisesti mukavan korkea vrt. 5-sarjan mataluus.
Comfort accessia käytäessä tuli heti mieleen, miksi tällaista varustetta en ollut älynnyt aiemmin, sehän on todella loistava varuste!
Sisätiloista tykkään, on sopivan kompakti.
Älyluuri Lumia 800 win7.8 synkronoitui hyvin, jopa Bluetooth audio stream toimii puhelimesta.
Artistien kuvat näkyy joillekin mp3:lle, en oikein ole päässyt selville saisiko ne näkyviin kaikkille artisteille ja mitä pitää tehdä.
Maavaraa on mukavasti, tykkään, huomattava ero vrt. 520d.
Confort access takaluukun käyttö vaatii hieman treeniä, että jalanheilautus on oikella kohdalla, mutta erittäin hieno keksintö, ei tarvitse avainta kaivaa taskusta. Jalan heilautus toimii myös suljettaessa, joka oli yllätys, kahden beepin kera.
BMW X4 30d 2014
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Kyllä kelpaa!!!
Ja lisäkuvia kiitos.
Ja lisäkuvia kiitos.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Hieno peli on! Sisäkuviakin tosiaan kehiin vaan....
Renkaat on kokoa 245/50R18, ja pitäisi kyllä olla jo vakiona minimi tuohon autoon. On erikoista, että näin ei jostain syystä suomessa ole vaikka euroopassa valtaosassa maita 18" on vakio.
Auto tuli 17" vanteilla, mutta jätin ne talveksi, kun synkkään pimeään talviaikaan on ihan sama mitä siellä alla pyörii
Juu koitan saada jonkun sisäkuvankin tänne jossain vaiheessa.
Sähköinen vetokoukku ja handsfree takaluukku on ollut mukavaa showmateriaalia, sen verran ihmetystä monessa herättää
Auto tuli 17" vanteilla, mutta jätin ne talveksi, kun synkkään pimeään talviaikaan on ihan sama mitä siellä alla pyörii
Juu koitan saada jonkun sisäkuvankin tänne jossain vaiheessa.
Sähköinen vetokoukku ja handsfree takaluukku on ollut mukavaa showmateriaalia, sen verran ihmetystä monessa herättää
Nyt pääsin kokeilemaan Aktiivicruisea, Autoholdia ja Stop&Start systeemiä yhtäaikaa ruuhkassa.
Kun tuo auton on sammuneena tutkan ohjaamana, niin edellä olevan auton liikkeelle lähtö käynnistää myös X4 moottorin automaattisesti (samalla sopivasti herättää hiljaisuudesta nukkuvan kuskin) ja kuskin tarvitsee vain painaa resume nappia, niin taas matka jatkuu. Erittäin kätevä toiminto.
Kun käyttää pelkkää Autoholdia, niin auto lähtee sammuksista käyntiin välittömästi kaasupolkimeen hipaistaessa. On oikeastaan aika ihmeellistä, miten nopeasti moottori voi käynnistyä ja auto singahtaa kaasulla liikkeelle, kun moottorin käynnistysheräte signaali tulee pelkästään vain kaasupolkimesta (jarruahan ei tällöin paineta, joka normaalisti antaisi käynnistys herätteen).
Kun tuo auton on sammuneena tutkan ohjaamana, niin edellä olevan auton liikkeelle lähtö käynnistää myös X4 moottorin automaattisesti (samalla sopivasti herättää hiljaisuudesta nukkuvan kuskin) ja kuskin tarvitsee vain painaa resume nappia, niin taas matka jatkuu. Erittäin kätevä toiminto.
Kun käyttää pelkkää Autoholdia, niin auto lähtee sammuksista käyntiin välittömästi kaasupolkimeen hipaistaessa. On oikeastaan aika ihmeellistä, miten nopeasti moottori voi käynnistyä ja auto singahtaa kaasulla liikkeelle, kun moottorin käynnistysheräte signaali tulee pelkästään vain kaasupolkimesta (jarruahan ei tällöin paineta, joka normaalisti antaisi käynnistys herätteen).
Pari fotoa lisätty.
X4 sport penkeissä on selän sähkösäätoiset sivutuet, joka oli mukava yllätys, koska 5-sarjan sport penkeissä ei näin ollut.
X4 sport penkeissä on selän sähkösäätoiset sivutuet, joka oli mukava yllätys, koska 5-sarjan sport penkeissä ei näin ollut.
- Liitteet
-
- X4_2.jpg (267.34 KiB) Katsottu 25528 kertaa
-
- X4_1.jpg (154.88 KiB) Katsottu 25528 kertaa
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Turbo kirjoitti: X4 sport penkeissä on selän sähkösäätoiset sivutuet, joka oli mukava yllätys, koska 5-sarjan sport penkeissä ei näin ollut.
Viimeksi muokannut Ricracing, 27 Elo 2014, 01:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kertakaikkisen hieno autoRicracing kirjoitti:Turbo kirjoitti: X4 sport penkeissä on selän sähkösäätoiset sivutuet, joka oli mukava yllätys, koska 5-sarjan sport penkeissä ei näin ollut.
Mutta jopa rumassa ankanpoikasessa on sporttipenkeissä sama toiminto.
Noi 18" vanteet sopivat tohon hyvin. En ymmärrä miksi tohon edes tarjotaan 17".
Toisaalta jos tohon laittasi 20" tai 21" niin sitten autoa pitäisi laskea, jolloin tavallaan koko auton idea kuolisi.
Tuolla kelpaa kyllä odottaa talvea, mutta onhan sulla siihen sitten nastakumit?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Suomessa 18" vanne tulee vasta 35d/35i mallissa vakiona, monessa muussa maassa vakiona on aina 18".Ricracing kirjoitti:Kertakaikkisen hieno auto
Mutta jopa rumassa ankanpoikasessa on sporttipenkeissä sama toiminto.
Noi 18" vanteet sopivat tohon hyvin. En ymmärrä miksi tohon edes tarjotaan 17".
Toisaalta jos tohon laittasi 20" tai 21" niin sitten autoa pitäisi laskea, jolloin tavallaan koko auton idea kuolisi.
Tuolla kelpaa kyllä odottaa talvea, mutta onhan sulla siihen sitten nastakumit?
Talvirengas setti tilattu Nokian kitkolla, kun tykkäsin niistä jo edellisessä 5-sarjassa.
https://youtu.be/5KgP81GFNlo
Nyt vasta sain upittua tubeen videon 0-100-120kmh, 0-100kmh menee n.6s, eli linjassa on valmistajan 5.8s kanssa.
Nyt vasta sain upittua tubeen videon 0-100-120kmh, 0-100kmh menee n.6s, eli linjassa on valmistajan 5.8s kanssa.
Tämä BMW X4 on nyt myyty.
Ja pakko sanoa, että tuo bemari oli kaikista omistamistani autoista ikinä eniten arvoaan tiputtanut auto ja kuluiltaan kaikista kallein, 61tkm ja pelkkä arvonalennus hurjat 51750€ / 4v!!
Huollot, verot, vakuutukset, polttoaineet kun vielä laskin mukaan yhteen, vuosikulut kaikkiaan 17109€/v!
Kk-kulut käsittämättömät 1426€/kk.
Aika siirtyä sähköiseen leasing aikakauteen, joten Tesla Model 3 varattu:
viewtopic.php?f=42&t=13007
Ja pakko sanoa, että tuo bemari oli kaikista omistamistani autoista ikinä eniten arvoaan tiputtanut auto ja kuluiltaan kaikista kallein, 61tkm ja pelkkä arvonalennus hurjat 51750€ / 4v!!
Huollot, verot, vakuutukset, polttoaineet kun vielä laskin mukaan yhteen, vuosikulut kaikkiaan 17109€/v!
Kk-kulut käsittämättömät 1426€/kk.
Aika siirtyä sähköiseen leasing aikakauteen, joten Tesla Model 3 varattu:
viewtopic.php?f=42&t=13007
Tuntui vaan, että ostajia ei jonoksi asti ollut, oli 2kk myyntitilissä ja vain 1 kävi koko aikana koeajolla (vain 3kpl oli ylipäänsä ottanut yhteyttä) vaikka hintaa koko ajan poljettiin.
Sekin koeajaja sanoi lopulta, että edelleen liian kallis.
Kamux osti sitten lopulta suoraan, että pääsin autosta eroon.
Vaihtoplus sanoi myös, että ei ole kysyntää ja seisoo halli täynnä ennestään näitä saman hintaluokan premium dieselautoja.
Myin oman 420xda:n juuri. Sen hinta laski minun aikana yli 10 000€, kokonaisuudessaan 44 000€ neljässä vuodessa (65000km), eli 916€ kuukaudessa on ollut arvonalenema. Kun laskin mitä auto maksoi minulle kuukaudessa, niin jotain tämän suuntaista:Turbo kirjoitti: ↑25 Marras 2018, 12:04 Tämä BMW X4 on nyt myyty.
Ja pakko sanoa, että tuo bemari oli kaikista omistamistani autoista ikinä eniten arvoaan tiputtanut auto ja kuluiltaan kaikista kallein, 61tkm ja pelkkä arvonalennus hurjat 51750€ / 4v!! Huollot, verot, vakuutukset, polttoaineet kun vielä laskin mukaan yhteen, vuosikulut kaikkiaan 17109€/v!
Kk-kulut käsittämättömät 1426€/kk.
- Arvonalenema 900€ kuukaudessa
- Lainan lyhennys 575€
- Renkaat, huollot, vakuutukset, korjaukset, jne. 100-200€
- Autopaikka 80€ kuukaudessa
- Polttoaineet 40€
Yhteensä: 1700€-1800€ kuukaudessa.
Nyt auto on myyty ja toivottavasti pärjään ilman sitä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aika kylmää kyytiä on sitten tullut sinullakin bemarin kanssa, huh.salmol kirjoitti: ↑25 Marras 2018, 18:34Myin oman 420xda:n juuri. Sen hinta laski minun aikana yli 10 000€, kokonaisuudessaan 44 000€ neljässä vuodessa (65000km), eli 916€ kuukaudessa on ollut arvonalenema. Kun laskin mitä auto maksoi minulle kuukaudessa, niin jotain tämän suuntaista:Turbo kirjoitti: ↑25 Marras 2018, 12:04 Tämä BMW X4 on nyt myyty.
Ja pakko sanoa, että tuo bemari oli kaikista omistamistani autoista ikinä eniten arvoaan tiputtanut auto ja kuluiltaan kaikista kallein, 61tkm ja pelkkä arvonalennus hurjat 51750€ / 4v!! Huollot, verot, vakuutukset, polttoaineet kun vielä laskin mukaan yhteen, vuosikulut kaikkiaan 17109€/v!
Kk-kulut käsittämättömät 1426€/kk.
- Arvonalenema 900€ kuukaudessa
- Lainan lyhennys 575€
- Renkaat, huollot, vakuutukset, korjaukset, jne. 100-200€
- Autopaikka 80€ kuukaudessa
- Polttoaineet 40€
Yhteensä: 1700€-1800€ kuukaudessa.
Nyt auto on myyty ja toivottavasti pärjään ilman sitä.
Ja näin se on konkreettisesti helppo laskea ja havahtuu itsekin, kun auton myy suoraan pois.
Karmeaa tuo arvon pudotus todella on. Viime keväänä myin itse 58t€ uutena maksaneen 120xD:n 35t€:lla. Pidin autoa 16kk , joten 1430€ kuukaudessa laski hinta. Hyvällä tuurilla olisi voinut saada pari tonnia enemmän , mutta nyt auto meni neljässä päivässä , joten hyvä näin. Yleensä tuppaa jäämään luu käteen niitä viimeisiä tonneja puristaessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kyllähän näissä Bemareissa arvonalenema on aivan järkyttävää tosiaan. Vertaan vaikka tuohon oman talouden kakkosautoon, niin BMW:n arvonalenema (siis prosentuaalisesti) yli kaksinkertaista. Kun vertaan F10:n hintaa F11:een niin autojen arvonalenemassa oli selkeä ero kalliimman tappioksi. Myyty 520d oli tiputtanut reilussa 4:ssä vuodessa hintaa n. 58 000 EUR ha 530d lyhyemmässä ajassa n. 69 000 EUR. Hapokasta... Toisaalta voinen nyt hatarasti sanoa tehneeni edes jotenkin järjelliset kaupat kun sisään tulleessa autossa on ajettu vielä kallimmaat kilometrit pois.
En todennäköisesti enää BMW:tä ikinä osta uutena.
En todennäköisesti enää BMW:tä ikinä osta uutena.
Karmeaa arvonpudotusta muillakin, huh. Ja toisaalta helpottavaa huomata, että en ollutkaan yksin tämän kanssa joka tehnyt konreettisia laskemia, eikä vaan uskotella itselleen että ”kun pääsee pienellä välirahalla”.
Auton suoraan pois myydessä paljastuu se todellinen karvas tilanne.
Tuossa suurin syy miksi leasing autoon nyt siirryn, ei riskiä jäännösarvosta ja pääomat saa muualle fixumpaan tuottoon.
Auton suoraan pois myydessä paljastuu se todellinen karvas tilanne.
Tuossa suurin syy miksi leasing autoon nyt siirryn, ei riskiä jäännösarvosta ja pääomat saa muualle fixumpaan tuottoon.