BMW X4 30d 2014

Käyttäjät esittelevät autojaan
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Turbo kirjoitti: 25 Marras 2018, 12:04 pelkkä arvonalennus hurjat 51750€ / 4v!!
On tosiaan karua. Jos uuden arvosta ensin heittää pois yhteisen hyvän osuuden eli autoveron ja ALV, vähentää ne tuosta summasta niin avot. Ei se alenema enää niin mahdoton olekaan. Noila kahdella tekijällä kun tunnetusti on huono jäännösarvo, jälkimarkkinoista puhumattakaan. Tämä toki kaikille merkeille sama. Ja välirahakauppa sumentaa kun alennus piilotetaan ylisuureen vaihdokkihyvitykseen. Ei kukaan varastoon noita niillä arvoilla laita mitä vaihdossa hyvitetään. Mutta kamala matematiikka silti. Raha on kaikki mennyttä.

Mulla oli aina ennen myös uusia autoja ja päätin kokeilla Saksan tuontia ja testata vähän käytettyä. Jos edes osa kalleista kilometreistä olisi takana ja saisi edes varusteet jotenkin järkevään hintaan. Perusmallit kun on aika pelkistettyjä. Jos nyt suoraan luvut tiskiin niin:

- GT5: Näitä ei Suomessa vielä ollut tarjolla käytettynä, ostin vuoden käytettynä, ajettu 25000km, tehdastakuuta oli vuosi, europlus vuodeksi jatkotakuuna, maksettu 80000 eur kotiin tuotuna rekisteröitynä veroineen päivineen, vaihdokki myyty suoraan pihasta alta pois, vastava uutena Suomessa samoilla varusteilla 124800 eur. Eroa hankintahinnassa kohtuullisesti :cools:
- 640i avo: ollut BMW Ag:n omassa näyttelykäytössä vuoden, kaksi vuotta liikenteessä ennen kuin ostin, 32000km ajettu, europlus vuodeksi, maksettu 80000 eur kotiin tuotuna veroineen, vastaava uutena Suomessa samoilla varusteilla 175974 euroa eli liki puoleen hintaan :w00t:

Molemmissa olisi noin 4000 euroa varmaan saanut säästettyä jos olisi itse hoitanut kaiken. Aika näyttää miten käy. Liian monta muuttujaa nyt sotkemassa autoalaa. Ja aina löytyy syy miksi hyvitys jää alhaiseksi. Mulla se on tuontiautotaakka vaikka nämä eivät yhtään hävinneet uudelle pakasta vedetylle kumpikaan.

Mutta että kannattiko? Toistaiseksi kyllä ja arvonalenemalaskelmaa kulujen kanssa en aio tehdä vaikka data on tarjolla :mus: Pitää sen verran suojella itseä.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

phuksi kirjoitti: 26 Marras 2018, 18:38
Turbo kirjoitti: 25 Marras 2018, 12:04 pelkkä arvonalennus hurjat 51750€ / 4v!!
On tosiaan karua. Jos uuden arvosta ensin heittää pois yhteisen hyvän osuuden eli autoveron ja ALV, vähentää ne tuosta summasta niin avot. Ei se alenema enää niin mahdoton olekaan. Noila kahdella tekijällä kun tunnetusti on huono jäännösarvo, jälkimarkkinoista puhumattakaan. Tämä toki kaikille merkeille sama. Ja välirahakauppa sumentaa kun alennus piilotetaan ylisuureen vaihdokkihyvitykseen. Ei kukaan varastoon noita niillä arvoilla laita mitä vaihdossa hyvitetään. Mutta kamala matematiikka silti. Raha on kaikki mennyttä.
-p
Tuo on niin totta, välirahakaupassa vaihtoauton todellinen arvo piilotetaan ylisuureen vaihdokkihyvitykseen ja se tässä minuakin on hämännyt. Vasta nyt sen konkreettisesti tajusin, kun karut luvut löi pöytään ja auto meni suoralla rahalla pois.

Niin kylmää kyytiä oli euroissa, että ainakin minun osalta järki tuli viimeistään nyt tähän hommaan, pakko järkeistää kk-kuluja.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Turbo kirjoitti: 26 Marras 2018, 08:51 Tuossa suurin syy miksi leasing autoon nyt siirryn, ei riskiä jäännösarvosta ja pääomat saa muualle fixumpaan tuottoon.
Et sinä leasing autolla halvemmalla pääse. Arvonalenema on ihan sama, ja lisäksi siihen päälle lasketaan leasing-firman oma kate, mahdolliset käsirahat ja jäännösarvomaksut
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Itse siirryin viime vuoden keväällä käytettyihin autoihin. Ensin vaihdoin vähän ajetun mutta ylihintaisen käytetyn M550d:n ja kyllästyin siihen alle vuodessa. Tämän vaihdoin helmikuussa huomattavasti halvempaan autoon, joskin liike olisi myös ostanut BMW:n 5ke huonommalla hinnalla.

Tämä halvempi auto vaihtui kuukauden kuluttua 40ke maksavaan 530d lci GT:hen jolla ajan vieläkin. Autossa on 490e maksanut Laakkonen turva joka kestää 1v/20tkm. GT on maksanut uutena vuonna 2014 noin 110ke. Voin sanoa etten varmasti osta uutta BMW:tä enää Suomen autoverotuksella. Uusia autoja olen ostanut 4kpl ja suurin arvonlasku näistä oli 3v pitämälläni kolmossarjalaisella joka halpui 30ke kolmessa vuodessa, eli kymppitonnin vuodessa. Pienemmissä autoissa arvonlasku on onneksi hieman maltillisempaa, mutta tykkään ajaa isommilla nykyään.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Huivei kirjoitti: 26 Marras 2018, 19:35
Turbo kirjoitti: 26 Marras 2018, 08:51 Tuossa suurin syy miksi leasing autoon nyt siirryn, ei riskiä jäännösarvosta ja pääomat saa muualle fixumpaan tuottoon.
Et sinä leasing autolla halvemmalla pääse. Arvonalenema on ihan sama, ja lisäksi siihen päälle lasketaan leasing-firman oma kate, mahdolliset käsirahat ja jäännösarvomaksut
Tuossa ajatuksena vapauttaa autossa kiinni oleva pääoma tuottavampaan sekä hyödyntää edullisempia ”polttoaine” kuluja sähköautolla 4v aikajaksolla. Ja samalla lopettaa älytön kymmenien tuhansien eurojen autoveron maksaminen ihan periaate tasolla.

Ainakin omalla matematiikalla saan siitä paremman/huolettomamman yhtälön. Ja kk-kulut on läpinäkyvämpiä jossei muuta. Laittaa myös samalla miettimään yksityisautoilun kustannuksia ylipäänsäkin.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

///Marko kirjoitti: 26 Marras 2018, 19:52 Itse siirryin viime vuoden keväällä käytettyihin autoihin. Tämä halvempi auto vaihtui kuukauden kuluttua 40ke maksavaan 530d lci GT:hen jolla ajan vieläkin. Autossa on 490e maksanut Laakkonen turva joka kestää 1v/20tkm. GT on maksanut uutena vuonna 2014 noin 110ke.
Tein siis itsekin tosiaan samanlaisen liikkeen - ja jatkoäätöksen. Ja samankaltaiseen käytettyyn samassa hintaluokassa.

Tämä ääneen ajattelu valveuttaa tosiaan näihin hirveisiin numeroihin (lähinnä premium auton arvonaleneman osalta). Esim. minun edellinen F10 maksoi kesäkuussa 2014 n. 85000 EUR ja perheen Juke helmikuussa 2015 n. 42000 EUR. Nyt marraskuussa heidän arvoeronsa autokaupassa on/oli n. 7000-8000 EUR. Hapokasta.....

Jos uuden auton ostaa niin vakuutukset, polttoaineet etc. ovat täysin marginaalisia / lähes merkityksettömiä numeroita kuluja laskiessa
Viimeksi muokannut VolvostaBemariin, 27 Marras 2018, 08:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

VolvostaBemariin kirjoitti: 27 Marras 2018, 07:58
Tein siis itsekin tosiaan samanlaisen liikkeen - ja jatkoäätöksen. Ja samankaltaiseen käytettyyn samassa hintaluokassa.

Tämä ääneen ajattelu valveuttaa tosiaan näihin hirveisiin numeroihin (lähinnä premium auton arvonaleneman osalta). Esim. minun edellinen F10 maksoi kesäkuussa 2014 n. 85000 EUR ja perheen Juke helmikuussa 2015 n. 42000 EUR. Nyt marraskuussa heidän arvoeronsa autokaupassa on/oli n. 7000-8000 EUR. Hapokasta.....
Karmeaa todellakin, autot 4v päästä lähes saman arvoisia vaikka toinen maksanut uutena +40000€ enemmän.
Tuosta saisi myös hyvän laskutoimituksen paljon kk-kulut olleet, luvut on aika hurjia, jos molempien autojen arvonaleneman + kaikki käyttäkulut laskee yhteen.

Ainakin itselle tämä keskustelu avannut silmiä entistä enemmän mitä premium autoilu todellisuudessa maksaa kuukaudessa.
Pekumie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
Auto: F30LCI 320iA xDrive

Hurjia summia tulee takkiin uuden ostossa, omalle käytettynä hankitulle F30 LCI kysyin hyvityshintaa äskettäin kun auto on nyt vuoden ollut ja n. 26tkm ajanut lisää mittariin. Pelkkä arvonlasku noin 6000€ omistusajalta. Ostohetkellä arvo oli tullut jo uudesta noin 12t€ alaspäin, eli 2,5v arvonlasku noin 18000€. :sick:
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Turbo kirjoitti: 27 Marras 2018, 08:41 Ainakin itselle tämä keskustelu avannut silmiä entistä enemmän mitä premium autoilu todellisuudessa maksaa kuukaudessa.
Pahoittelen off topicin jatkamista - moderaattorit voivta viheltää pelin poikki jos tarvitsee - mutta taas hyvä pointti. Tuossa kun kaikkine kuluineen (arvon alenema, verot, polttoaineet, vakuutukset, huollot, rahoitus) laskin oman autoilun kuukausikuluja niin onhan summa kyllä - järkyttävä tahi sitten järjetön. Ennen kaikkea omassa tapauksessani kun viiden hengen perheen juniorit asuvat kaikki vielä kotona. Kymmenen vuoden päästä tilanne on toinen.

4 vuotta sitten alkoi vaimo suunnittelemaan uuden talon ostoa, jonka haastoin´koska "liian kallista". Vaimo kulta siihen loihe lausumaan että "Teepäs rätinki autoiluisi kuluista ja palaa asiaan". Se avasi jo minun silmät (ja luulin ajavani sillä F10:llä maialman tappiin :w00t: ). Eli jos luksusautoillaan niin sitten luksusasutaankin - sanoi vaimo. Enemmän mina tässä talossa aikaani vietän kuin autossa, joten valintahan oli helppo. Plus että näillä leveysasteilla talo on myös hyvä sijoitus - auto ei (pl. tuo meidän Nismo RS joka aikanansa saattaa olla "klassikko")

Takaisin aiheeseen --> toivottavasti Tesla sitten miellyttää!
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

VolvostaBemariin kirjoitti: 27 Marras 2018, 10:30
Turbo kirjoitti: 27 Marras 2018, 08:41 Ainakin itselle tämä keskustelu avannut silmiä entistä enemmän mitä premium autoilu todellisuudessa maksaa kuukaudessa.
Pahoittelen off topicin jatkamista - moderaattorit voivta viheltää pelin poikki jos tarvitsee - mutta taas hyvä pointti. Tuossa kun kaikkine kuluineen (arvon alenema, verot, polttoaineet, vakuutukset, huollot, rahoitus) laskin oman autoilun kuukausikuluja niin onhan summa kyllä - järkyttävä tahi sitten järjetön. Ennen kaikkea omassa tapauksessani kun viiden hengen perheen juniorit asuvat kaikki vielä kotona. Kymmenen vuoden päästä tilanne on toinen.
Kehtaatko laittaa laskelman lopputuloksen ? Kiinnostaa erityisesti kk-kulu, koska itsellä tässä X4:ssa se oli jo riittävän hurja.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Turbo kirjoitti: 27 Marras 2018, 12:35 Kehtaatko laittaa laskelman lopputuloksen ? Kiinnostaa erityisesti kk-kulu, koska itsellä tässä X4:ssa se oli jo riittävän hurja.
Kyllä se valitettavasti painui selkeästi yli 1500 EUR per kk. F10.n käyttöajalta. Rahoituksen lyhennysten päällä ollessa lähemmäs 2000 per kk. Ja tyyppivirhehän tuossa aikanaan oli, jotta kuluksi laski vain rahan, joka tililtä lähtee...... Nyt näitä keskusteluja (ja vaimon kanssa käytyjä) viisaamapanaa tuntuu niin kuin olisi seteleillä saunaa lämmittänmyt.

Ja ennen kuin kukaan kommentoi valitustani niin tokihan tiedän niiden piirtävä keillä liitua on. ja mä sitten vain valitan :tong:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

VolvostaBemariin kirjoitti: 27 Marras 2018, 12:54
Turbo kirjoitti: 27 Marras 2018, 12:35 Kehtaatko laittaa laskelman lopputuloksen ? Kiinnostaa erityisesti kk-kulu, koska itsellä tässä X4:ssa se oli jo riittävän hurja.
Kyllä se valitettavasti painui selkeästi yli 1500 EUR per kk. F10.n käyttöajalta. Rahoituksen lyhennysten päällä ollessa lähemmäs 2000 per kk. Ja tyyppivirhehän tuossa aikanaan oli, jotta kuluksi laski vain rahan, joka tililtä lähtee...... Nyt näitä keskusteluja (ja vaimon kanssa käytyjä) viisaamapanaa tuntuu niin kuin olisi seteleillä saunaa lämmittänmyt.

Ja ennen kuin kukaan kommentoi valitustani niin tokihan tiedän niiden piirtävä keillä liitua on. ja mä sitten vain valitan :tong:
Kyllä tuo karmealta kuullostaa, kun rahoituskulu mukaan laskien F10 ollut 2000€/kk.

Mutta ei se väärin ole pysähtyä miettimään kk-kuluja. Mukava kuulla, että en ole ainoa joka havahtui.

Siksi ainakin omalla kohdalla leasing tulee olemaan läpinäkyvää juuri tuon konkreettisen kk-kustannuksen vuoksi ja siinä huomaa todellisuuden mitä autoilu maksaa oikeasti kuukaudessa. Ja osaa myös paremmin arvioida taloudellista järkevyyttä sekä mihin rahaa kuluu.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Turbo kirjoitti: 27 Marras 2018, 13:41 Siksi ainakin omalla kohdalla leasing tulee olemaan läpinäkyvää juuri tuon konkreettisen kk-kustannuksen vuoksi ja siinä huomaa todellisuuden mitä autoilu maksaa oikeasti kuukaudessa. Ja osaa myös paremmin arvioida taloudellista järkevyyttä sekä mihin rahaa kuluu.
Ihan hyvä pointti. Itsellä oli aikanaan vapaan autoedun liisari (karmea tarina sinällään C5 Sitikan kanssa...) ja vaikke onkin kuin vuokralla asuisi - eli pääomaa ei jää - niin onhan se selkeää. Einoa rahasumma joka meni oli verotusarvo ynnättynä bruttoliksaan = veroprosentin perusta. Kaikki muu (vakuutkset, polttoaineet, pesut jne) menivät edun piikkiin. Ottaisin nytkin jos tuollaisen sopimuksen saisin.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Turbo kirjoitti: 27 Marras 2018, 13:41
VolvostaBemariin kirjoitti: 27 Marras 2018, 12:54
Turbo kirjoitti: 27 Marras 2018, 12:35 Kehtaatko laittaa laskelman lopputuloksen ? Kiinnostaa erityisesti kk-kulu, koska itsellä tässä X4:ssa se oli jo riittävän hurja.
Kyllä se valitettavasti painui selkeästi yli 1500 EUR per kk. F10.n käyttöajalta. Rahoituksen lyhennysten päällä ollessa lähemmäs 2000 per kk. Ja tyyppivirhehän tuossa aikanaan oli, jotta kuluksi laski vain rahan, joka tililtä lähtee...... Nyt näitä keskusteluja (ja vaimon kanssa käytyjä) viisaamapanaa tuntuu niin kuin olisi seteleillä saunaa lämmittänmyt.

Ja ennen kuin kukaan kommentoi valitustani niin tokihan tiedän niiden piirtävä keillä liitua on. ja mä sitten vain valitan :tong:
Kyllä tuo karmealta kuullostaa, kun rahoituskulu mukaan laskien F10 ollut 2000€/kk.

Mutta ei se väärin ole pysähtyä miettimään kk-kuluja. Mukava kuulla, että en ole ainoa joka havahtui.

Siksi ainakin omalla kohdalla leasing tulee olemaan läpinäkyvää juuri tuon konkreettisen kk-kustannuksen vuoksi ja siinä huomaa todellisuuden mitä autoilu maksaa oikeasti kuukaudessa. Ja osaa myös paremmin arvioida taloudellista järkevyyttä sekä mihin rahaa kuluu.
Nyt kun sen sanoit, niin ynnäilin tässä omasta ykkösestä, että 1000 €/kk ollut nyt arvonalenema ekan 27 kk aikana. Siitä viimeiset 12 kk toki arvo laskenut vaan 4000 € eli onneksi hidastuu eksponentiaalisesti. Perustuen OmaLaakkosen reaaliaikaiseen hyvityshinta-arvioon (joka on aika pessimistinen mutta kuiteskin suuntaa antava). 10-15 vuotta kun pitää uutena ostettua autoa, niin ei sillä sitten ole paskankaan väliä. Mutta jos näitä vaihtelis kovinkin usein, niin kyllähän toi liisari tai joku OP Kulku aika hyvä olis... Sit taas jos pidät sitä liisaria sanotaan vaikka 225xe 700€/kk sen 15 vuotta niin kas maksoikin 126 000 € eli yli 2x sen mitä vastaavan osto olis ollut, ja loput 8 vuotta olisit sijoittanut 700€/kk:ssa hirmu tuottaviin osakkeisiin.

Toki miten tykkää, jos haluis vaihtaa autoa vaikka 4 vuoden välein, niin ainoo järkevähän on joku leasing-tapainen tai sitten ostelis vaan halpoja autoja uutena, joista ei sula arvo. Esim. ex-Nissan Jukesta lähti 5 vuodessa 12,5 k€ arvoa (ostin 37k€, sain 24,5 k€). Jos ostaa 15 k€ Dacian, niin ei siitä paljon sula muutamassa vuodessa...
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Lasken leasingin edut ja haitat niin, että rahoituksen kustannus (ja rahoittajan kate) on rahoitusmuodosta riippumatta sama, siinä maksetaan rahalainasta joka tapauksessa. Eroja tulee sitten siitä kuka ottaa riskin (leasing, osamaksu jossa auto on vakuutena, vakuudeton kulutusluotto), kun asiakas maksaa lisää rahoituslaitos pienentää riskiä. Vastaavasti halvalla rahoittaen riski on asiakkaalla. Leasing-sopimuksessa voi lukea hyvinkin tarkkaan, mikä on vuosien käytön päätteeksi loppusumma, jonkun keskiarvokäytön mukaan laskettuna. Tarkasti omistusautoa pitävä ehkä saisi säästettyä enemmän, huonolla tuurilla jää luu käteen. Helpompi laskea (ja kokonaisuuteen nähden lillukanvarsia) on liisariin paketoidut huollot ja korjaukset, ei huono sekään niille jotka haluavat yllätyksettömät kustannukset. Mun oma valinta on pitää rahoittajat mahdollisimman kaukana mun autoista, tähän mennessä 24 vuoden autoilun aikana vain yhteen autoon olen ottanut pankista rahoitusta, senkin maksoin puolessa vuodessa pois.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Wonderi kirjoitti: 27 Marras 2018, 17:38 Lasken leasingin edut ja haitat niin, että rahoituksen kustannus (ja rahoittajan kate) on rahoitusmuodosta riippumatta sama, siinä maksetaan rahalainasta joka tapauksessa. Eroja tulee sitten siitä kuka ottaa riskin (leasing, osamaksu jossa auto on vakuutena, vakuudeton kulutusluotto), kun asiakas maksaa lisää rahoituslaitos pienentää riskiä. Vastaavasti halvalla rahoittaen riski on asiakkaalla. Leasing-sopimuksessa voi lukea hyvinkin tarkkaan, mikä on vuosien käytön päätteeksi loppusumma, jonkun keskiarvokäytön mukaan laskettuna. Tarkasti omistusautoa pitävä ehkä saisi säästettyä enemmän, huonolla tuurilla jää luu käteen. Helpompi laskea (ja kokonaisuuteen nähden lillukanvarsia) on liisariin paketoidut huollot ja korjaukset, ei huono sekään niille jotka haluavat yllätyksettömät kustannukset. Mun oma valinta on pitää rahoittajat mahdollisimman kaukana mun autoista, tähän mennessä 24 vuoden autoilun aikana vain yhteen autoon olen ottanut pankista rahoitusta, senkin maksoin puolessa vuodessa pois.
Ja näinhän se on, että hyvä kun on vaihtoehtoja.

Leasingiin siirtyessä ajatuksena nimenomaan täysi kulujen ennakoitavuus sekä riskitön jäännösarvo. Ainakin itse lasken jäännösarvolle ison riskin ja ainakin tässä minun bemarin tapauksessa leasingillä olisi autoilu ollut huomattavasti edullisempaa näin jälkikäteen laskettuna. Sijoitetun pääoman tuoton menetys laskennallisesti pelaa myös isoa roolia (raha ei ole ilmaista edes omassa taskussa setelinippuna näin kuvainnollisesti).

Ja ennen kaikkea tämä 4 vuoden bemari harjoitus osoitti, että premium autoilun kulut ei todellakaan ole mitkään pienet, arvonalenema se kaikista hurjin.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Aika hurjia kuluja teillä kyllä, kun ottaa huomioon, että esim. OP-kulku palvelun kautta saa 530e "hinnat alkaen" auton leasing-ajoon 850 eurolla kuukaudessa. Tietysti kaikki lisävarusteet jyvitetään sopimuksen kokonaishintaan, joten kuukausierän saa tuplattua ja ylikin.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

lnaukkar kirjoitti: 27 Marras 2018, 20:46 Aika hurjia kuluja teillä kyllä, kun ottaa huomioon, että esim. OP-kulku palvelun kautta saa 530e "hinnat alkaen" auton leasing-ajoon 850 eurolla kuukaudessa. Tietysti kaikki lisävarusteet jyvitetään sopimuksen kokonaishintaan, joten kuukausierän saa helposti tuplattua ja ylikin.
Tuossa hyvä esimerkki, leasing alkaa laskelmien valossa olla jopa edukas vrt. omistaminen.
Vastaa Viestiin