Gunmetal Grey vanteissa voi sopia mielestäni hyvin, koska auton katto on musta.
Katto alhaalla voi sitten näyttää toisenlaiselta, mutta vaikea sanoa kun autoa katsoo vain valokuvista.
Jos auton sisusta on musta niin toiminee myös katto alhaalla?
Pitäisi nähdä auto omin silmin päivänvalossa niin olisi helpompi lausua mielipiteensä.
Mutta itsellesi Antti autoa remontoit, joten kannattaa seurata omaa näkemystä, ja jos tuntuu että jotain voisi muuttaa niin löytää "syyllisen" peiliin katsomalla.
Hienoa työtä ja mahtava auto, mielenkiintoinen ketju jota on mukava lukea!
BMW E85 Z4 2.5i Roadster 2004 - Maledivenblau II
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Z4 ei ole koskaan kuulunut henkilökohtaisiin suosikkeihini, mutta auto on sen verran arvostettavassa kunnossa ja vielä arvostettavammalla pidolla (kuten myös Antin Svensksåld E46) että pakko nostaa peukkua ja hattua, tälläistä tekemistä on aina ilo seurata.
Kehtasin lainata ketjusta pari kuvaa ja sovittaa hieman. Asento ja koko tuskin täsmää kovinkaan hyvin eikä värikään varmasti ihan sataprosenttisesti, mutta jotain osviittaa ulkonäöstä saanee:
Kehtasin lainata ketjusta pari kuvaa ja sovittaa hieman. Asento ja koko tuskin täsmää kovinkaan hyvin eikä värikään varmasti ihan sataprosenttisesti, mutta jotain osviittaa ulkonäöstä saanee:
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Kiitoksia teille kommenteista ja tuosta hyvästä photoshopista, kyllähän nuo varmasti luonnossa ihan hyvältä näyttävät. Tosiaan 5-6 viikon päästä arviolta voisi päästä koesovittamaan. Renkaita olen miettinyt noille vanteille. Goodyear Eagle F1 asymmetric 2 tuntuu hyvältä valinnalta, E46 kesärenkaiksi ostin heinäkuussa semmoiset ja tuntuvat tosi hyviltä ajaa. Uraherkkyyttä ei ole ja ovat melko mukavat ja hiljaisetkin. Toinen vaihtoehto olisi Hankook S1 EVO2. Rengaskoko tulee olemaan 225/40/18 + 255/35/18 (alkuperäiskoko) Styling 108 kanssa.
Eilen ruuvasin jarrut kasaan, TIS momenttien mukaisesti.
Etujarrulevy napaan 16nm
Etusatula olka-akseliin M12 10.9 / 110nm, öljyä pultteihin
Etusatulan liukutapit 30nm
Takajarrulevy napaan 16nm
Takasatula olka-akseliin M10 10.9 / 65nm
Takasatulan liukutapit 30nm
Kuparitahnaa satulan liukupintoihin missä palat liikkuvat sivuttain, ja ATE jarrurasvaa liukutappeihin.
Eilen ruuvasin jarrut kasaan, TIS momenttien mukaisesti.
Etujarrulevy napaan 16nm
Etusatula olka-akseliin M12 10.9 / 110nm, öljyä pultteihin
Etusatulan liukutapit 30nm
Takajarrulevy napaan 16nm
Takasatula olka-akseliin M10 10.9 / 65nm
Takasatulan liukutapit 30nm
Kuparitahnaa satulan liukupintoihin missä palat liikkuvat sivuttain, ja ATE jarrurasvaa liukutappeihin.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Vanoksen tiivisteet olisi nyt vaihdettu.
Muutama kuva projektista:
Klikkaa suuremmaksi
Ensin purkamista
Vanos mahtui hyvin irti kun hieman löysäsi tuon palkin pultteja
Vanos purettu ja brakecleanerilla putsailtu osat.. vanhat tiivisteet katkaistu, aika väljäthän nuo oli. Männät käytännössä putosi sylintereistä..
Vanos kasailtu takaisin kiinni, beisanin tiivisteet, ja ohjeen mukaiset momentit.
Käytin hieman pihalla
Muutama kuva projektista:
Klikkaa suuremmaksi
Ensin purkamista
Vanos mahtui hyvin irti kun hieman löysäsi tuon palkin pultteja
Vanos purettu ja brakecleanerilla putsailtu osat.. vanhat tiivisteet katkaistu, aika väljäthän nuo oli. Männät käytännössä putosi sylintereistä..
Vanos kasailtu takaisin kiinni, beisanin tiivisteet, ja ohjeen mukaiset momentit.
Käytin hieman pihalla
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Hieman ihmettelin flektiä paikalleen kasatessa miksei alapään kiinnitykset tavallaan osu mihinkään. Flekti roikkui pelkästään ylhäältä yhden torxin ja sellaisen painettavan kiinnikkeen varassa. Selasin hieman bmwfans.infoa ja huomasin että #5 puuttuu.
Tilasin BMW:ltä tuon listan
Naksautin sen paikalleen, nyt flekti on oikein kiinnitetty.
Laittelin konehuoneen viimeisenkin suojamuovin paikalleen, pohjapanssarin varmaan viidettä kertaa tänätalvena takaisin ja laskin auton pyörilleen. Nyt odottelen style 108 vannesarjaa maalauksesta.
Tilasin BMW:ltä tuon listan
Naksautin sen paikalleen, nyt flekti on oikein kiinnitetty.
Laittelin konehuoneen viimeisenkin suojamuovin paikalleen, pohjapanssarin varmaan viidettä kertaa tänätalvena takaisin ja laskin auton pyörilleen. Nyt odottelen style 108 vannesarjaa maalauksesta.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Styling 108 Vanteet saapuivat entisöinnistä.
Lauantaina otin homman työnalle ja kasasin pyörät. Pultteihin laitoin loctiten lukitetta ja kiristin ne ohjeitten mukaisesti 25nm. Maanantaina käytin rengastöissä ja päälle kietastiin samat Dunlopin sport maxxit mitkä oli style32 vanteissakin.
Irtonaisia vanteita pyöritellessä huomasin että Style 108 on 2kg painavampi vrt Style 32. Sen myös tuntee kevyessä urheiluautossa ajettavuudessa.
Lauantaina otin homman työnalle ja kasasin pyörät. Pultteihin laitoin loctiten lukitetta ja kiristin ne ohjeitten mukaisesti 25nm. Maanantaina käytin rengastöissä ja päälle kietastiin samat Dunlopin sport maxxit mitkä oli style32 vanteissakin.
Irtonaisia vanteita pyöritellessä huomasin että Style 108 on 2kg painavampi vrt Style 32. Sen myös tuntee kevyessä urheiluautossa ajettavuudessa.
Viimeksi muokannut Antti O, 21 Touko 2015, 12:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Olen ajellut nyt n. 400km, vain aurinkoisina päivinä zetalla ja vanosremontti taisi todellakin kannattaa. Maantietä pääsee hieman yli 6 litran kulutuksella, kaupungissakaan ei juuri yli 8 litraa maistu. Veto on erittäin tasaista punarajalle asti. Vääntöä varsinkin tuli alarekisteriin todella reippaasti lisää ja auto lähtee helposti paikaltaan valoista ja on helppo ajella kaupungissa hyvän alaväännön takia.
Hieman tuoreempia kuvia 108 alla
Klikkaa suuremmaksi
Hieman tuoreempia kuvia 108 alla
Klikkaa suuremmaksi
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.