E46 325i M-Sport II 3/2003 STCC *Svensksåld*

Käyttäjät esittelevät autojaan
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Kerrompa hieman käyttöautostani tässä ketjussa.

Historia

Tämä auto on valmistunut Münchenissa 3/2003 ja myyty uutena Tukholmassa. Kyseessä on ns. Swedish touring car championship (STCC) malli, pieniä muutoksia M-Sport II paketin lisäksi, mm. pakoputkisto antaa hieman murinaa mutta sivistyneesti eikä ole mitenkään häiritsevä.

Auton ensimmäinen omistaja oli Konica minolta. Toinen omistaja oli pohjois-ruotsissa Piteå:ssa asuva BMW-harrastaja, hän ei ajanut autolla laisinkaan talvisin.
Huomasin yhtenä kesäpäivänä tämän Blocketissa kaupan ja soitin heti autosta, sovittiin näyttö ja eikun keula kohti Kalixia. Kaupat syntyivät ja torniosta tarrakilvet autoon kiinni ja matka kohti kotia. Ajelin pari vuotta ja halusin uudempaa sporttiautoa, bmw myyntiin ja se menikin todella nopeasti kaupaksi. Ajelin 3 vuotta RS cliolla:

http://aor.kuvat.fi/kuvat/Clio%20Renaul ... /_full.jpg

Tilanteet muuttuu ja meille tarvittiin toinen hieman paremmin matka-ajoon soveltuva auto taloon. Olin vuosien varrella seurannut toisella autofoorumilla tämän entisen autoni vaiheita ja mitä sille oli tehty ja miten sitä pidetään. Luuri käteen ja puhelua omistajalle suostuisiko auton myymään. Seurasi useampia kuukausia neuvottelua ja lopulta Clio lähti myyntiin ja kun siitä tein kaupat hain parin päivän päästä tämän bemarin takaisin. Autoon oli ilmestynyt aika alas laskeva madallussarja, 2 sarjaa runflat renkaita 18" ja 17" jne. Nuo asiat tietysti laskeskelin että pitää hoitaa kuntoon. Elokuun aikana hankin alkuperäiset Style 68 vanteet autoon ja niille uuden kierroksen renkaita. Lisäksi vaihdoin alustan aika likellä vakiokorkeutta olevaa (H&R comfort kit paketti iskarit&jouset)

Edellinen omistaja oli makoisia retrofitteja tehnyt kuten Bixenonit uusilla projektoreilla yms. Oikeastaan auto ei tarvinut kun yhden säätölambdan uusinnan, kunnon koneellisen kiilloituksen, alustan vaihdon ja nuo rengasjutut.. muuten se oli kunnoltaan todella asiallinen.

Optiolista

Modellbezeichnung: 325I
Ausführung: Europa
Typschlüssel: EV31
E-Code: E46 (4FL)
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M54 - 2,50l (141kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Mysticblau Metallic (A07)
Innenraum: Standardleder/schwarz (N6SW)
Produktionsdatum: 29.03.2003
Werk: München

Code Serienausstattung Standard Equipment

S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S550A Bordcomputer On-board computer
S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment
S851A Sprachversion deutsch Language version German
S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard
S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings
S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S261A Seitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengers
S302A Alarmanlage Alarm system
S338A M Sportpaket II M Sports package II
S441A Raucherpaket Smoker package
S465A Durchladesystem Through-loading system
S473A Armlehne vorne Armrest front
S481A Sportsitz Sports seat
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S495A Dreipunktgurt u. Kopfstütze hinten Mitte 3-point belt and headrest, center rear
S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A Regensensor Rain sensor
S522A Xenon-Licht Xenon Light
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S650A CD-Laufwerk CD player
S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43)
S674A HiFi System Harman Kardon Hi-Fi System Harman Kardon
S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel
S716A Aerodynamikpaket Aerodynamics package
S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line
S772A Interieurleisten Alu Black Cube Interior moldings Alu Black Cube
S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite
S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
S787A BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 BMW alloy wheel, M double spoke 135
S818A Batteriehauptschalter Battery master switch
S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish
S896A Tagfahrlichtschaltung Daytime driving light switch
S925A Versandschutzpaket Transport protection package

Tein 20h täyden maalipinnan korjauksen autolle heti hankinnan jälkeen.
Koko jutun voi lukea http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=3861" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuvia, reilusti madaltava eibach vielä paikallaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Antti O, 18 Joulu 2014, 11:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Muutama kuva uudella alustalla

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Antti O, 18 Joulu 2014, 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Pientä naprailua tullut tehtyä, laitan pari kuvaa rempoista.
Aiemmin tähän on jo vaihdettu mm. Beisanin vanoksen tiivisteet, powerflexin alatukivarren takapuslat+ takakelkan etupuslat. Ja paljon muuta.. n. 180 yksikköä exceliin listattuna mitä on vaihdettu viimeisen 4v aikana :tong:

Kuva

Alusta
Kuva

Disa remontti
Kuva

Öljynsuodatinjalan tiiviste vuoti, vaihtoon
Kuva

Kuva

Sisemmät takavalot vaihtoon
Kuva

Kuva

Kuva

Ohjauksen kuminivel, auttoi todella paljon ohjaukseen ja jämäköityi.
Kuva

Runflat nastat vaihtui uusiin Hakkapelitta R2 kitkoihin
Kuva

Dynossakin kävin
Kuva

Kuva
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Upeassa kunnossa näyttäisi olevan. En ihmettele, että halusit ostaa sen takaisin.
Jukka-Pekka B.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 03 Joulu 2014, 14:53
Auto: BMW 750d xDrive 2014
Paikkakunta: 00890

Itselläni on ollut vain autoja missä takuu voimassa ja tämän perusteella ollut todella hyvä valinta.

Ihmetyttää vain miksi haluaa tämmöisen jo ehtoopuolella olevan yksilön takaisin varsinkin kun siitä on jo kerran päättänyt luopua. Varmasti on ollut tiedossa että paikat ovat rempallaan kun noinkin ison läjän osia joutunut vaihtamaan heti.

Aikoinaan oli E46 M3 mikä alkoi kukkia jo vähän yli vuoden ikäisenä. Tässäkin on ilmeisesti peltiä vaihdettu ruosteen takia koska etulokasuoja ei oikein istu?
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

E81 kirjoitti:Upeassa kunnossa näyttäisi olevan. En ihmettele, että halusit ostaa sen takaisin.
Joo, se oli vähän hätiköity päätös aikanaan myydä se. Ajellaan nyt toistaiseksi.. taas kunnes autokuume saa niskalenkin :rolle:
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Jukka-Pekka B. kirjoitti:Itselläni on ollut vain autoja missä takuu voimassa ja tämän perusteella ollut todella hyvä valinta.

Ihmetyttää vain miksi haluaa tämmöisen jo ehtoopuolella olevan yksilön takaisin varsinkin kun siitä on jo kerran päättänyt luopua. Varmasti on ollut tiedossa että paikat ovat rempallaan kun noinkin ison läjän osia joutunut vaihtamaan heti.

Aikoinaan oli E46 M3 mikä alkoi kukkia jo vähän yli vuoden ikäisenä. Tässäkin on ilmeisesti peltiä vaihdettu ruosteen takia koska etulokasuoja ei oikein istu?
Foorumille on saatu ihka aito trolli, Korvatunturilta kenties lähetetty näin joulun kunniaksi??
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

On hienossa kunnossa oleva yksilö ja jotenkin toi E46 on ainakin omaan silmään "ajattoman" kaunis.
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

kokkopa1 kirjoitti:On hienossa kunnossa oleva yksilö ja jotenkin toi E46 on ainakin omaan silmään "ajattoman" kaunis.
Näin on, itekin tykkään E39 & E46 faceliftin designistä tosi paljon.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

M54:lla oli tänään kylvetyspäivä:

-BH-Autofoamia lancesta ns. hanat kaakossa
-Brushailu pensselillä
-Huuhtelu letkulla
-Kuivaus liinoilla ja paineilmalla
-Autoglymin vinyl&rubbercarea muoviin ja bouncerin detaileria metalliosiin

Kuva

Kuva

Kuva
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Todella siisti konehuone! :thuup:


Sent from my iPad using Tapatalk
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Talvikuva illan hämärtyessä, klikkaa suuremmaksi

Kuva
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Jumalaude, että on sisitissä kunnossa oleva peli. Ja todella propsit tuosta konehuoneen paijaamisesta!

Ja sitten tuo oikeasti tuo Opel Astraaansa hiilikuituteippejä liimaava trolli: Pois tuo 7 bemari allekirjoitus!
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Etupuskuria hieman kiillottelin aikani kuluksi

Lähtökohta oli aika karu

Kuva

Muutama ruutu valmiista etupuskurista:

Kuva

Kuva

Kuva
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Mikä oli kiillotusprosessi (käytetyt aineet, työvaiheet etc.)?

BTW: Ovatko nuo sumuvalot tuossa vakiot ja aftermarkettia?
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

VolvostaBemariin kirjoitti:Mikä oli kiillotusprosessi (käytetyt aineet, työvaiheet etc.)?

BTW: Ovatko nuo sumuvalot tuossa vakiot ja aftermarkettia?
Kone: FLEX PE14-2-150 Rotary Polisher
Tahna: Wolfs chemicals WP-5G, Correcting Compound The Correctional Utility
Tyyny: Chemical Guys hexlogic 4" vihreä
Vaha: Collinite 915 marquee d´elegance

Pesin ensin shampoolla ja kintaalla etupuskurin, purin sumarit ja kilven irti. Kuivasin huolella. Teippasin listan alaosan.
Ajoin 5-6 nopeudella aika kovalla paineella melko rohkeasti, tarkkailin tosin lämpöjä aika neuroottisesti etten polta lakkaa läpi. Lopuksi pyyhin isopropanolialkoholi/vesi seoksella puskurin ja vahasin collinitella. Palikat takasin kiinni ja baanalle.

Sumuvalot on aftermarketti, päästävät hieman kostetutta sisään. Uusin ne 2010 ja alkavat olla jo parhaat päivänsä nähneet..
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Avatar
Juke
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 28 Helmi 2013, 11:27
Auto: F30 328iA xDrive M Performance
Paikkakunta: Tampere

Esimerkillistä autonhoitoa!!! Olen itsekin todella tarkka, että paikat ovat viimeisen päälle. Tässä ollaan vielä pykälä edellä :thup: Hieno E46:n!
Ajamisen Iloa!
Santtu13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 21:22
Auto: F55 Mini Cooper S
Paikkakunta: Helsinki

No nyt on hyvin pidetty E46! Rispect! Onko hiilikuitu sisustassa erikoismallin ominaisuus vai aftermarket setti/teippi?
F55 Mini Cooper S
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Santtu13 kirjoitti:No nyt on hyvin pidetty E46! Rispect! Onko hiilikuitu sisustassa erikoismallin ominaisuus vai aftermarket setti/teippi?
Autossa on tehtaalta "titan cube" listat, niihin on edellinen omistaja laittanut hiilikuitulook teipit.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Avatar
MTH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:27
Auto: VW Kupla 1300 -72
Paikkakunta: Ylämylly

Tuli usein pyöriteltyä päätä edellisen omistajan touhuja hyvin läheltä seuratessa tämän auton kanssa. Tuntui, että "mopo lähti käsistä" useissa asioissa pikkutarkan touhuamisen suhteen. No, nyt kun olen seurannut sinun touhujasi tämän saman auton ympärillä, niin ei sillä edellisellä omistajalla sitten ehkä ollutkaan se mopo karannut käsistä... :tong:

Hienossa kunnossa on auto, ei voi muuta todeta!
BMW G30 530e M-Sport
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA
Vastaa Viestiin