Kerrompa hieman käyttöautostani tässä ketjussa.
Historia
Tämä auto on valmistunut Münchenissa 3/2003 ja myyty uutena Tukholmassa. Kyseessä on ns. Swedish touring car championship (STCC) malli, pieniä muutoksia M-Sport II paketin lisäksi, mm. pakoputkisto antaa hieman murinaa mutta sivistyneesti eikä ole mitenkään häiritsevä.
Auton ensimmäinen omistaja oli Konica minolta. Toinen omistaja oli pohjois-ruotsissa Piteå:ssa asuva BMW-harrastaja, hän ei ajanut autolla laisinkaan talvisin.
Huomasin yhtenä kesäpäivänä tämän Blocketissa kaupan ja soitin heti autosta, sovittiin näyttö ja eikun keula kohti Kalixia. Kaupat syntyivät ja torniosta tarrakilvet autoon kiinni ja matka kohti kotia. Ajelin pari vuotta ja halusin uudempaa sporttiautoa, bmw myyntiin ja se menikin todella nopeasti kaupaksi. Ajelin 3 vuotta RS cliolla:
http://aor.kuvat.fi/kuvat/Clio%20Renaul ... /_full.jpg
Tilanteet muuttuu ja meille tarvittiin toinen hieman paremmin matka-ajoon soveltuva auto taloon. Olin vuosien varrella seurannut toisella autofoorumilla tämän entisen autoni vaiheita ja mitä sille oli tehty ja miten sitä pidetään. Luuri käteen ja puhelua omistajalle suostuisiko auton myymään. Seurasi useampia kuukausia neuvottelua ja lopulta Clio lähti myyntiin ja kun siitä tein kaupat hain parin päivän päästä tämän bemarin takaisin. Autoon oli ilmestynyt aika alas laskeva madallussarja, 2 sarjaa runflat renkaita 18" ja 17" jne. Nuo asiat tietysti laskeskelin että pitää hoitaa kuntoon. Elokuun aikana hankin alkuperäiset Style 68 vanteet autoon ja niille uuden kierroksen renkaita. Lisäksi vaihdoin alustan aika likellä vakiokorkeutta olevaa (H&R comfort kit paketti iskarit&jouset)
Edellinen omistaja oli makoisia retrofitteja tehnyt kuten Bixenonit uusilla projektoreilla yms. Oikeastaan auto ei tarvinut kun yhden säätölambdan uusinnan, kunnon koneellisen kiilloituksen, alustan vaihdon ja nuo rengasjutut.. muuten se oli kunnoltaan todella asiallinen.
Optiolista
Modellbezeichnung: 325I
Ausführung: Europa
Typschlüssel: EV31
E-Code: E46 (4FL)
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M54 - 2,50l (141kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: manuell
Außenfarbe: Mysticblau Metallic (A07)
Innenraum: Standardleder/schwarz (N6SW)
Produktionsdatum: 29.03.2003
Werk: München
Code Serienausstattung Standard Equipment
S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S550A Bordcomputer On-board computer
S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment
S851A Sprachversion deutsch Language version German
S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard
S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings
S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S261A Seitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengers
S302A Alarmanlage Alarm system
S338A M Sportpaket II M Sports package II
S441A Raucherpaket Smoker package
S465A Durchladesystem Through-loading system
S473A Armlehne vorne Armrest front
S481A Sportsitz Sports seat
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S495A Dreipunktgurt u. Kopfstütze hinten Mitte 3-point belt and headrest, center rear
S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)
S521A Regensensor Rain sensor
S522A Xenon-Licht Xenon Light
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S650A CD-Laufwerk CD player
S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43)
S674A HiFi System Harman Kardon Hi-Fi System Harman Kardon
S710A M Lederlenkrad M leather steering wheel
S716A Aerodynamikpaket Aerodynamics package
S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line
S772A Interieurleisten Alu Black Cube Interior moldings Alu Black Cube
S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite
S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights
S787A BMW LM Rad M Doppelspeiche 135 BMW alloy wheel, M double spoke 135
S818A Batteriehauptschalter Battery master switch
S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish
S896A Tagfahrlichtschaltung Daytime driving light switch
S925A Versandschutzpaket Transport protection package
Tein 20h täyden maalipinnan korjauksen autolle heti hankinnan jälkeen.
Koko jutun voi lukea http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=3861" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvia, reilusti madaltava eibach vielä paikallaan.
E46 325i M-Sport II 3/2003 STCC *Svensksåld*
Pientä naprailua tullut tehtyä, laitan pari kuvaa rempoista.
Aiemmin tähän on jo vaihdettu mm. Beisanin vanoksen tiivisteet, powerflexin alatukivarren takapuslat+ takakelkan etupuslat. Ja paljon muuta.. n. 180 yksikköä exceliin listattuna mitä on vaihdettu viimeisen 4v aikana
Alusta
Disa remontti
Öljynsuodatinjalan tiiviste vuoti, vaihtoon
Sisemmät takavalot vaihtoon
Ohjauksen kuminivel, auttoi todella paljon ohjaukseen ja jämäköityi.
Runflat nastat vaihtui uusiin Hakkapelitta R2 kitkoihin
Dynossakin kävin
Aiemmin tähän on jo vaihdettu mm. Beisanin vanoksen tiivisteet, powerflexin alatukivarren takapuslat+ takakelkan etupuslat. Ja paljon muuta.. n. 180 yksikköä exceliin listattuna mitä on vaihdettu viimeisen 4v aikana
Alusta
Disa remontti
Öljynsuodatinjalan tiiviste vuoti, vaihtoon
Sisemmät takavalot vaihtoon
Ohjauksen kuminivel, auttoi todella paljon ohjaukseen ja jämäköityi.
Runflat nastat vaihtui uusiin Hakkapelitta R2 kitkoihin
Dynossakin kävin
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 03 Joulu 2014, 14:53
- Auto: BMW 750d xDrive 2014
- Paikkakunta: 00890
Itselläni on ollut vain autoja missä takuu voimassa ja tämän perusteella ollut todella hyvä valinta.
Ihmetyttää vain miksi haluaa tämmöisen jo ehtoopuolella olevan yksilön takaisin varsinkin kun siitä on jo kerran päättänyt luopua. Varmasti on ollut tiedossa että paikat ovat rempallaan kun noinkin ison läjän osia joutunut vaihtamaan heti.
Aikoinaan oli E46 M3 mikä alkoi kukkia jo vähän yli vuoden ikäisenä. Tässäkin on ilmeisesti peltiä vaihdettu ruosteen takia koska etulokasuoja ei oikein istu?
Ihmetyttää vain miksi haluaa tämmöisen jo ehtoopuolella olevan yksilön takaisin varsinkin kun siitä on jo kerran päättänyt luopua. Varmasti on ollut tiedossa että paikat ovat rempallaan kun noinkin ison läjän osia joutunut vaihtamaan heti.
Aikoinaan oli E46 M3 mikä alkoi kukkia jo vähän yli vuoden ikäisenä. Tässäkin on ilmeisesti peltiä vaihdettu ruosteen takia koska etulokasuoja ei oikein istu?
Joo, se oli vähän hätiköity päätös aikanaan myydä se. Ajellaan nyt toistaiseksi.. taas kunnes autokuume saa niskalenkinE81 kirjoitti:Upeassa kunnossa näyttäisi olevan. En ihmettele, että halusit ostaa sen takaisin.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Foorumille on saatu ihka aito trolli, Korvatunturilta kenties lähetetty näin joulun kunniaksi??Jukka-Pekka B. kirjoitti:Itselläni on ollut vain autoja missä takuu voimassa ja tämän perusteella ollut todella hyvä valinta.
Ihmetyttää vain miksi haluaa tämmöisen jo ehtoopuolella olevan yksilön takaisin varsinkin kun siitä on jo kerran päättänyt luopua. Varmasti on ollut tiedossa että paikat ovat rempallaan kun noinkin ison läjän osia joutunut vaihtamaan heti.
Aikoinaan oli E46 M3 mikä alkoi kukkia jo vähän yli vuoden ikäisenä. Tässäkin on ilmeisesti peltiä vaihdettu ruosteen takia koska etulokasuoja ei oikein istu?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Näin on, itekin tykkään E39 & E46 faceliftin designistä tosi paljon.kokkopa1 kirjoitti:On hienossa kunnossa oleva yksilö ja jotenkin toi E46 on ainakin omaan silmään "ajattoman" kaunis.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
M54:lla oli tänään kylvetyspäivä:
-BH-Autofoamia lancesta ns. hanat kaakossa
-Brushailu pensselillä
-Huuhtelu letkulla
-Kuivaus liinoilla ja paineilmalla
-Autoglymin vinyl&rubbercarea muoviin ja bouncerin detaileria metalliosiin
-BH-Autofoamia lancesta ns. hanat kaakossa
-Brushailu pensselillä
-Huuhtelu letkulla
-Kuivaus liinoilla ja paineilmalla
-Autoglymin vinyl&rubbercarea muoviin ja bouncerin detaileria metalliosiin
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Jumalaude, että on sisitissä kunnossa oleva peli. Ja todella propsit tuosta konehuoneen paijaamisesta!
Ja sitten tuo oikeasti tuo Opel Astraaansa hiilikuituteippejä liimaava trolli: Pois tuo 7 bemari allekirjoitus!
Ja sitten tuo oikeasti tuo Opel Astraaansa hiilikuituteippejä liimaava trolli: Pois tuo 7 bemari allekirjoitus!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Mikä oli kiillotusprosessi (käytetyt aineet, työvaiheet etc.)?
BTW: Ovatko nuo sumuvalot tuossa vakiot ja aftermarkettia?
BTW: Ovatko nuo sumuvalot tuossa vakiot ja aftermarkettia?
Kone: FLEX PE14-2-150 Rotary PolisherVolvostaBemariin kirjoitti:Mikä oli kiillotusprosessi (käytetyt aineet, työvaiheet etc.)?
BTW: Ovatko nuo sumuvalot tuossa vakiot ja aftermarkettia?
Tahna: Wolfs chemicals WP-5G, Correcting Compound The Correctional Utility
Tyyny: Chemical Guys hexlogic 4" vihreä
Vaha: Collinite 915 marquee d´elegance
Pesin ensin shampoolla ja kintaalla etupuskurin, purin sumarit ja kilven irti. Kuivasin huolella. Teippasin listan alaosan.
Ajoin 5-6 nopeudella aika kovalla paineella melko rohkeasti, tarkkailin tosin lämpöjä aika neuroottisesti etten polta lakkaa läpi. Lopuksi pyyhin isopropanolialkoholi/vesi seoksella puskurin ja vahasin collinitella. Palikat takasin kiinni ja baanalle.
Sumuvalot on aftermarketti, päästävät hieman kostetutta sisään. Uusin ne 2010 ja alkavat olla jo parhaat päivänsä nähneet..
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 21:22
- Auto: F55 Mini Cooper S
- Paikkakunta: Helsinki
No nyt on hyvin pidetty E46! Rispect! Onko hiilikuitu sisustassa erikoismallin ominaisuus vai aftermarket setti/teippi?
F55 Mini Cooper S
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
ex:
F10 520dA
E70 X5 3.0dA
E82 135i M-Sport
E90 330dA xDrive
E46 325ixA
E46 323iC
E36 ///M3
E39 528iA
E36 325i
Autossa on tehtaalta "titan cube" listat, niihin on edellinen omistaja laittanut hiilikuitulook teipit.Santtu13 kirjoitti:No nyt on hyvin pidetty E46! Rispect! Onko hiilikuitu sisustassa erikoismallin ominaisuus vai aftermarket setti/teippi?
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
- MTH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 39
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:27
- Auto: VW Kupla 1300 -72
- Paikkakunta: Ylämylly
Tuli usein pyöriteltyä päätä edellisen omistajan touhuja hyvin läheltä seuratessa tämän auton kanssa. Tuntui, että "mopo lähti käsistä" useissa asioissa pikkutarkan touhuamisen suhteen. No, nyt kun olen seurannut sinun touhujasi tämän saman auton ympärillä, niin ei sillä edellisellä omistajalla sitten ehkä ollutkaan se mopo karannut käsistä...
Hienossa kunnossa on auto, ei voi muuta todeta!
Hienossa kunnossa on auto, ei voi muuta todeta!
BMW G30 530e M-Sport
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA