Vissiin kukaan ei ole vielä rohjennut laittaa yhtäkään F34:ää tänne autotallin puolelle.
Moottori siis nelipyttyinen bensaturbo 20i 270nm 135kW ja vaihteisto ZF8 sport automatic-versiona.
xDrive-neliveto ja Business-paketilla.
Varusteet kokonaisuudessaan:
F34 320iA xDrive Edition
481 metalliväri Kalahari beige
481 sport-istuimet
216 Servotronic
4AD harjattu alumiini sisälistoitus
4AT musta "pianolakattu" raita kojelaudan listan reunassa
ZVC Käytännöllisyyspaketti =
- 248 Lämmitettävä ohjauspyörä
- 493 Säilytystilapaketti
- 521 Sadetunnistin (sis. ajovalojen hämärätunnistin)
- 563 Valopaketti
508 peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
2TB sport-automaattivaihteisto
3L8 alumiiniset ikkunalistat
321 Air Breatherit korinvärisenä
320 mallimerkinnän poisto
710 M Sport urheiluohjauspyörä
459 sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla
488 sähköinen ristiseläntuensäätö etuistuimiin
430 automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit
Z58 ilman run flat renkaita
755 musta sisäkatto
676 HiFi -kaiutinjärjestelmä
6WA laajennettu ajotetokoneen näyttö
3AG peruutuskamera
5AC kaukovaloassistentti
3AP tuulilasin yläreuna harmaa
Parasta autossa on: takakontti ja sen käytettävyys, ajoasento ja istumakorkeus, sähkökäyttöiset ja säädettävillä ristiseläntuilla olevat sport-penkit sekä M-Sport-ratti, maavara versus normaali 3-sarja, näkyvyys eteen ja taakse, parempi ajomiellyttävyys ja ajamisen vakaus maantiellä verrattuna normaaliin 3-sarjaan.
3-sarjan sedan (F30) oli tähän verrattuna hieman epävakaampi maantiellä ja varmaan kevyemmyydestä ja pienemmistä renkaistaankin (korkea profiili ja pieni rengaskoko) johtuen kaikella tapaa lelumpi ja huojakampi.
Ihan samalla tavalla tämä ei massansa ja korkeutensa takia kiihdy, kuin normaali 3-sarjalainen. Sen huomaan kyllä ihan selvästi autoa ajaessa. Kuitenkin menohaluja ja kiihtyvyyttä on ihan riittämiin. Ei tämä silti mikään mopo ole. Ei todellakaan!
Active Tourer oli bemuista vaihtoehto tälle, mutta mitä olen niitä nyt liikenteessä nähnyt, niin oma mielipide on, että onneksi en hommannut sitä. Eihän tämänkään ole maailman kaunein malli ihan joka nurkasta, mutta minusta kuitenkin enempi auton näköinen. Lisäksi tässä on todella mahtava ZF:n laatikko ja normitilassa takavetomainen nelikko, joita ei Active Tourerissa ole.
Pienemmän kokoinenkin auto olisi riittänyt minulle, mutta onpahan tilaa sitten, jos sitä joskus tarvitaan. Ei tämä muuten tunnu jättimäisen isolta, kuin lähinnä autokatokseen kotona ajaessa tai jos tekee ahtaassa paikassa u-käännöstä. Samoin jotkut ahtaimmat ja hankalimmat parkkihallit olen jättänyt suosiolla väliin. Jossain tilanteissa kyllä huomaa tietyn kankeuden ja auton ison koon.
Jokapaikassa on kommentoitu testeissä, että alusta on niin pehmeä ja paljon pehmeämpi kuin normaalin 3-sarjalaisen. Siksi onkin ollut yllätys, että alusta on näinkin jämäkkä. En kyllä tosiaan kaipaa mitään M-sport-alustaa, koska vakiokin on näin "tiukka".
Foorumilla kritisoitiin kovasti sitä, että tämä malli olisi jotenkin kovin huojakka ja kallisteleva. Empä ole huomannut eroa tavan bemun henkilöautomalleihin. En ainakaan ajossa, jossa ajetaan normaalien rajoitusten mukaisesti. Varmaan jonnekin Alastarolle kun tämän veis, niin siellä huomaisi tämän olevan täysin jaska ko. paikkaan. Mut normaalissa jokapäiväisessä ajossa ihan yhtä vaaterissa tämä kulkee kuin sedanikin.
Siinä niitä kuvia, eli muutama hätänen räpsy:
https://plus.google.com/photos/10101876 ... 5521449873" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW F34 3GT 320iA xDrive
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tyylikäs auto. Onneksi olkoon Jaakko.
Tuo etusisusta voisi olla mun pienestä rumasta ankanpoikasesta (PRAP).
Tuo etusisusta voisi olla mun pienestä rumasta ankanpoikasesta (PRAP).
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Kolmosen ja nelosen kojelauta on aika liki ykkösen kojelaudan ulkonäköä. Noissa isommissa malleissa muoviosissa taitaa olla vaan vähän enempi pehmeitä muoviosia. Jotain muitakin hiuksenhienoja eroja on, mutta silti vähän turhan lähellä toisiaan ovat kojelautansa osalta kaikki 5-sarjan alapuoliset mallit. Se on toisaalta harmi, mutta bemarin nykysuunta on näköjään tämä.Ricracing kirjoitti:Tyylikäs auto. Onneksi olkoon Jaakko.
Tuo etusisusta voisi olla mun pienestä rumasta ankanpoikasesta (PRAP).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Hieno laite on. Ulkoväri on kyllä omaa silmää miellyttävä!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Onpa hyvännäköinen ruori! Varmasti yksi eniten ajofiiliksiin vaikuttavista yksittäisistä varusteista.
Ajeletko valot manuaalipuolella, vai pitikö vain kuvaussessiota varten saada pakotettua valot päälle...?
Ajeletko valot manuaalipuolella, vai pitikö vain kuvaussessiota varten saada pakotettua valot päälle...?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Komppaan! Harmittaa kun en ottanut omaan autoon tuota. On mukavan paksu ja urheilullisen oloinen handullekin.Juha kirjoitti:Onpa hyvännäköinen ruori! Varmasti yksi eniten ajofiiliksiin vaikuttavista yksittäisistä varusteista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Kiitos vaan kehuista!
Ratti ja penkit on kyllä tosi hyvät. Mieluummin kunnon ratti ja penkit, kuin navi, ainakin nyt näin oman kokemuksen perusteella.
Ajoin jo F30:llä ajovalot aina käytössä, koska totesin sen aiheuttavan tööttäilyjä ja valojen vilkutusta etenkin vanhemmilta herroilta silloin, kun oli vaan pelkät päiv'ävalot käytössä. Joten tuo on ihan normaali tilanne.
Toki se jatkuva ajovaloasennossa ajelu kuluttaa ksenoneita, mutta kyllä niiden pitäisi sellaiset 50-100.000km kestää. D2S-polttimoita saa jo nykyään suht edullisesti netistä.
Ratti ja penkit on kyllä tosi hyvät. Mieluummin kunnon ratti ja penkit, kuin navi, ainakin nyt näin oman kokemuksen perusteella.
Ajoin jo F30:llä ajovalot aina käytössä, koska totesin sen aiheuttavan tööttäilyjä ja valojen vilkutusta etenkin vanhemmilta herroilta silloin, kun oli vaan pelkät päiv'ävalot käytössä. Joten tuo on ihan normaali tilanne.
Toki se jatkuva ajovaloasennossa ajelu kuluttaa ksenoneita, mutta kyllä niiden pitäisi sellaiset 50-100.000km kestää. D2S-polttimoita saa jo nykyään suht edullisesti netistä.
[quote="J1978"]Vissiin kukaan ei ole vielä rohjennut laittaa yhtäkään F34:ää tänne autotallin puolelle.
Foorumilla kritisoitiin kovasti sitä, että tämä malli olisi jotenkin kovin huojakka ja kallisteleva. Empä ole huomannut eroa tavan bemun henkilöautomalleihin. En ainakaan ajossa, jossa ajetaan normaalien rajoitusten mukaisesti. Varmaan jonnekin Alastarolle kun tämän veis, niin siellä huomaisi tämän olevan täysin jaska ko. paikkaan. Mut normaalissa jokapäiväisessä ajossa ihan yhtä vaaterissa tämä kulkee kuin sedanikin.
Todella hieno ja järkevä kokonaisuus. Tunnustan esittäneeni kritiikkiä huojumisesta, se oli ehkä vähän harkitsematonta, koska oma koeajoni käsitti vain nopeavauhtisen pätkän mutkateitä. Aika harva käytännön elämässä niitä mutkateitä ajelee nilkka suorana päivittäin. Vakiokangas näyttää paremmalta kuin sport-line-verhoilu, ihan järkevää koota paketti ilman lines-lisämaksua kun tossa jo vakiona hyvän kokoiset vanteet. Kalahari näyttää noissa kuvissa paljon hienommalta kuin konfiguraattorissa.
Foorumilla kritisoitiin kovasti sitä, että tämä malli olisi jotenkin kovin huojakka ja kallisteleva. Empä ole huomannut eroa tavan bemun henkilöautomalleihin. En ainakaan ajossa, jossa ajetaan normaalien rajoitusten mukaisesti. Varmaan jonnekin Alastarolle kun tämän veis, niin siellä huomaisi tämän olevan täysin jaska ko. paikkaan. Mut normaalissa jokapäiväisessä ajossa ihan yhtä vaaterissa tämä kulkee kuin sedanikin.
Todella hieno ja järkevä kokonaisuus. Tunnustan esittäneeni kritiikkiä huojumisesta, se oli ehkä vähän harkitsematonta, koska oma koeajoni käsitti vain nopeavauhtisen pätkän mutkateitä. Aika harva käytännön elämässä niitä mutkateitä ajelee nilkka suorana päivittäin. Vakiokangas näyttää paremmalta kuin sport-line-verhoilu, ihan järkevää koota paketti ilman lines-lisämaksua kun tossa jo vakiona hyvän kokoiset vanteet. Kalahari näyttää noissa kuvissa paljon hienommalta kuin konfiguraattorissa.
Oliko nämä huomauttelijat vastaantulijoita vaiko perässä ajajia? Sillä kun on suuri ero. Olis kyllä aika outoa että vastaantulijat huomauttelisivat enkeleistä, kun ne näkyy minusta pirun hienosti eivätkä häikäise. Niiden puolesta vois kulkea melko pimeälle saakka ilman ongelmia, varsinkin taajamassa.J1978 kirjoitti:Ajoin jo F30:llä ajovalot aina käytössä, koska totesin sen aiheuttavan tööttäilyjä ja valojen vilkutusta etenkin vanhemmilta herroilta silloin, kun oli vaan pelkät päiv'ävalot käytössä. Joten tuo on ihan normaali tilanne.
Jos taas nämä vilkuttelijat oli takana ajavia, niin sitten ne on toiminut oikein, jos olet ajanut hämärässä takapää pimeenä. Näin itsekin teen jos edessäni liikkuu nykyaikainen hämäräperä. Kaukovalojen vilkutusta harvalla tahdilla, ja aina tähän mennessä kaikki on kyllä hoksannut valomerkin tarkoituksen melko nopeasti, ihan ilman draamaa tai mielenosoituksia suuntaan tai toiseen.
Tämän kai saa korjattua käymällä koodauttamassa takavalot palamaan päivävaloasennossa, niin ei kulu xenonit eikä porukka vilkuttele sulle valojaan.
Suomessa takavalot pitäis palaa aina maakohtaisella erikoissäännöllä, sen sais hoitaa maahantuoja jo ennen luovutushuoltoa. Sit jos menee ulkomaan reissulle muuttaa vaikka asetuksia tilapäisesti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Miksi pitäisi muuttaa asetuksia?Havis kirjoitti:Suomessa takavalot pitäis palaa aina maakohtaisella erikoissäännöllä, sen sais hoitaa maahantuoja jo ennen luovutushuoltoa. Sit jos menee ulkomaan reissulle muuttaa vaikka asetuksia tilapäisesti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Tammi 2012, 18:42
- Auto: f34 318 dA
e92 320 CdA LCI - Paikkakunta: Naantali
Hieno auto.
Tässä syitä miksi autot ovat erilaisia.
Renkaat: F34 rengas profiilit ovat erilaiset verratuna F30. esim: F34=225 / 55 / 17. F30= 225/ 50 / 17. Siis F34 on korkeammat rengas profiilit ero pysyy samanlaisena vaikka ottaisi 18 tai 19 vanteet vertailuun.
Toinen seikka on auton korkeus siten auton massan keskipiste maasta mitattuna. F34=1508mm. F30= 1429mm
Kolmas on painojakauma etu / taka-akseli. F 34= 52% / 48%. F30=50% / 50%.
Akseliväli. F34= 2920mm. F30= 2810mm
Autojen suunittelussa on ollut lähtökohtana eri painoitus arvot. F34 GT nimi keroo mihin se on tehty, matkantekoon mukavasti ja hiljaisesti( voi olla monta miletä) tämän huomaa niin akselivälistä kuin regasprofiilista.
Itsellä on f34 ja sillä on tullut ajettua vajaat 6000km. Matka-ajossa se on parhaimmillaan, mukava otaa vastaan suomen tiestön epätasaisuuden ja kuopat sivistyneesti. Istutaan korkeammalla= näkee paremmin kuin edellisestä e92 coupesta. Autoon on vaivaton mennä ja poistua ei mitään kyykistelyä. ( F30 omistajat käykää koeistumassa 4 coupe niin huomaatte eron omaanne ja tämän jälkeen istukaa f34)
Tiukalla mutkatiellä se on sitten erijuttu, kyllä sillä ajaa mutta e voi verrata e92.
Jos ottaisi vielä vertailuun 4 sarjan coupen huomaa selvät erot verrattuna F30. Siis vielä matalampi= matalampi painopiste= parempi mutkatiellä
Ei ole sattuma että 3 sarjasta on kolme eri versiota ja 4 sarjasta( teknisesti3 sarja) 2 versiota. Siis samasta alustasta sekä samasta tekniikasta on 5 eri versiota, erilaisilla painotuksilla eri asiakkaille. Tällä tulee tulosta katsokaa BMW 3/ 4 sarjan globaali myynti.
Tässä syitä miksi autot ovat erilaisia.
Renkaat: F34 rengas profiilit ovat erilaiset verratuna F30. esim: F34=225 / 55 / 17. F30= 225/ 50 / 17. Siis F34 on korkeammat rengas profiilit ero pysyy samanlaisena vaikka ottaisi 18 tai 19 vanteet vertailuun.
Toinen seikka on auton korkeus siten auton massan keskipiste maasta mitattuna. F34=1508mm. F30= 1429mm
Kolmas on painojakauma etu / taka-akseli. F 34= 52% / 48%. F30=50% / 50%.
Akseliväli. F34= 2920mm. F30= 2810mm
Autojen suunittelussa on ollut lähtökohtana eri painoitus arvot. F34 GT nimi keroo mihin se on tehty, matkantekoon mukavasti ja hiljaisesti( voi olla monta miletä) tämän huomaa niin akselivälistä kuin regasprofiilista.
Itsellä on f34 ja sillä on tullut ajettua vajaat 6000km. Matka-ajossa se on parhaimmillaan, mukava otaa vastaan suomen tiestön epätasaisuuden ja kuopat sivistyneesti. Istutaan korkeammalla= näkee paremmin kuin edellisestä e92 coupesta. Autoon on vaivaton mennä ja poistua ei mitään kyykistelyä. ( F30 omistajat käykää koeistumassa 4 coupe niin huomaatte eron omaanne ja tämän jälkeen istukaa f34)
Tiukalla mutkatiellä se on sitten erijuttu, kyllä sillä ajaa mutta e voi verrata e92.
Jos ottaisi vielä vertailuun 4 sarjan coupen huomaa selvät erot verrattuna F30. Siis vielä matalampi= matalampi painopiste= parempi mutkatiellä
Ei ole sattuma että 3 sarjasta on kolme eri versiota ja 4 sarjasta( teknisesti3 sarja) 2 versiota. Siis samasta alustasta sekä samasta tekniikasta on 5 eri versiota, erilaisilla painotuksilla eri asiakkaille. Tällä tulee tulosta katsokaa BMW 3/ 4 sarjan globaali myynti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 104
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
- Auto: F30 320iA xDrive 2015
BMW-myyjän mukaan 4-sarjan tekniikka moottoreita lukuunottamatta ei ole sama kuin 3-sarjassa.Ei ole sattuma että 3 sarjasta on kolme eri versiota ja 4 sarjasta( teknisesti3 sarja) 2 versiota.
Bemisti jo vuodesta 1989
E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Huomauttelijat olivat lähinnä harmaanpäisiä herroja. Vilkuttelijoissa ja tööttäilijöissä oli niin vastaatulijoita kuin takanakin ajavia. Takana ajavat "huomauttelivat" ehkä eniten.Havis kirjoitti:Oliko nämä huomauttelijat vastaantulijoita vaiko perässä ajajia? Sillä kun on suuri ero. Olis kyllä aika outoa että vastaantulijat huomauttelisivat enkeleistä, kun ne näkyy minusta pirun hienosti eivätkä häikäise. Niiden puolesta vois kulkea melko pimeälle saakka ilman ongelmia, varsinkin taajamassa.J1978 kirjoitti:Ajoin jo F30:llä ajovalot aina käytössä, koska totesin sen aiheuttavan tööttäilyjä ja valojen vilkutusta etenkin vanhemmilta herroilta silloin, kun oli vaan pelkät päiv'ävalot käytössä. Joten tuo on ihan normaali tilanne.
Jos taas nämä vilkuttelijat oli takana ajavia, niin sitten ne on toiminut oikein, jos olet ajanut hämärässä takapää pimeenä. Näin itsekin teen jos edessäni liikkuu nykyaikainen hämäräperä. Kaukovalojen vilkutusta harvalla tahdilla, ja aina tähän mennessä kaikki on kyllä hoksannut valomerkin tarkoituksen melko nopeasti, ihan ilman draamaa tai mielenosoituksia suuntaan tai toiseen.
Tämän kai saa korjattua käymällä koodauttamassa takavalot palamaan päivävaloasennossa, niin ei kulu xenonit eikä porukka vilkuttele sulle valojaan.
Suomessa takavalot pitäis palaa aina maakohtaisella erikoissäännöllä, sen sais hoitaa maahantuoja jo ennen luovutushuoltoa. Sit jos menee ulkomaan reissulle muuttaa vaikka asetuksia tilapäisesti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Onko tuo vain myyjän mutua, vai pystyykö esittämään faktat "pöytään"?Bemisti kirjoitti:BMW-myyjän mukaan 4-sarjan tekniikka moottoreita lukuunottamatta ei ole sama kuin 3-sarjassa.Ei ole sattuma että 3 sarjasta on kolme eri versiota ja 4 sarjasta( teknisesti3 sarja) 2 versiota.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 26 Tammi 2012, 18:42
- Auto: f34 318 dA
e92 320 CdA LCI - Paikkakunta: Naantali
Mihin rajat vedetään samojen komponenttien kanssa? Tuotantokustannuksia ei saada kuriin mutta kuin suurilla valmistus määrillä joita 3 sarjan sedan ja farkku edustaa. Eli näistä pitää otta komponentteja niin Gt sekä 4 malleihin. Kuten lähes koko ohjaamon osat, kojelauta, katkaisimet, istuimet, johdotukset.Vaihdelaatikko. Softa paketit. Navit. Auton yksi kallein osa on pohjalevy. Gt:ssä on venytetty 3 levy sama mikä on käytössä Kiinan markkinoiden 3sedanissa. 4 tulee jäämään tuotantomäärissä huomattavasti 3 sarjalle. Olen taipuvainen uskomaan että 4 käyttää 3 pohjalevyä koska nykyisin näissä voi muokata niin akseliväliä kuin raideleveyttä tietyissä raameissa.
Idea on pomittu audilta missä on vastaavat 4 sedan/ farkku. 5 coupe 2 ja 5 ovisena.
Idea on pomittu audilta missä on vastaavat 4 sedan/ farkku. 5 coupe 2 ja 5 ovisena.
Minäkään en usko tuota. Veikkaan että 90%-95% osista on samoja.J1978 kirjoitti:Onko tuo vain myyjän mutua, vai pystyykö esittämään faktat "pöytään"?Bemisti kirjoitti:BMW-myyjän mukaan 4-sarjan tekniikka moottoreita lukuunottamatta ei ole sama kuin 3-sarjassa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6