BMW F34 3GT 320iA xDrive

Käyttäjät esittelevät autojaan
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Vissiin kukaan ei ole vielä rohjennut laittaa yhtäkään F34:ää tänne autotallin puolelle.

Moottori siis nelipyttyinen bensaturbo 20i 270nm 135kW ja vaihteisto ZF8 sport automatic-versiona.

xDrive-neliveto ja Business-paketilla.

Varusteet kokonaisuudessaan:

F34 320iA xDrive Edition

481 metalliväri Kalahari beige

481 sport-istuimet

216 Servotronic

4AD harjattu alumiini sisälistoitus

4AT musta "pianolakattu" raita kojelaudan listan reunassa

ZVC Käytännöllisyyspaketti =

- 248 Lämmitettävä ohjauspyörä
- 493 Säilytystilapaketti
- 521 Sadetunnistin (sis. ajovalojen hämärätunnistin)
- 563 Valopaketti

508 peruutustutka (PDC) eteen ja taakse

2TB sport-automaattivaihteisto

3L8 alumiiniset ikkunalistat

321 Air Breatherit korinvärisenä

320 mallimerkinnän poisto

710 M Sport urheiluohjauspyörä

459 sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla

488 sähköinen ristiseläntuensäätö etuistuimiin

430 automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit

Z58 ilman run flat renkaita

755 musta sisäkatto

676 HiFi -kaiutinjärjestelmä

6WA laajennettu ajotetokoneen näyttö

3AG peruutuskamera

5AC kaukovaloassistentti

3AP tuulilasin yläreuna harmaa

Parasta autossa on: takakontti ja sen käytettävyys, ajoasento ja istumakorkeus, sähkökäyttöiset ja säädettävillä ristiseläntuilla olevat sport-penkit sekä M-Sport-ratti, maavara versus normaali 3-sarja, näkyvyys eteen ja taakse, parempi ajomiellyttävyys ja ajamisen vakaus maantiellä verrattuna normaaliin 3-sarjaan.

3-sarjan sedan (F30) oli tähän verrattuna hieman epävakaampi maantiellä ja varmaan kevyemmyydestä ja pienemmistä renkaistaankin (korkea profiili ja pieni rengaskoko) johtuen kaikella tapaa lelumpi ja huojakampi.

Ihan samalla tavalla tämä ei massansa ja korkeutensa takia kiihdy, kuin normaali 3-sarjalainen. Sen huomaan kyllä ihan selvästi autoa ajaessa. Kuitenkin menohaluja ja kiihtyvyyttä on ihan riittämiin. Ei tämä silti mikään mopo ole. Ei todellakaan!

Active Tourer oli bemuista vaihtoehto tälle, mutta mitä olen niitä nyt liikenteessä nähnyt, niin oma mielipide on, että onneksi en hommannut sitä. Eihän tämänkään ole maailman kaunein malli ihan joka nurkasta, mutta minusta kuitenkin enempi auton näköinen. Lisäksi tässä on todella mahtava ZF:n laatikko ja normitilassa takavetomainen nelikko, joita ei Active Tourerissa ole.

Pienemmän kokoinenkin auto olisi riittänyt minulle, mutta onpahan tilaa sitten, jos sitä joskus tarvitaan. Ei tämä muuten tunnu jättimäisen isolta, kuin lähinnä autokatokseen kotona ajaessa tai jos tekee ahtaassa paikassa u-käännöstä. Samoin jotkut ahtaimmat ja hankalimmat parkkihallit olen jättänyt suosiolla väliin. Jossain tilanteissa kyllä huomaa tietyn kankeuden ja auton ison koon.

Jokapaikassa on kommentoitu testeissä, että alusta on niin pehmeä ja paljon pehmeämpi kuin normaalin 3-sarjalaisen. Siksi onkin ollut yllätys, että alusta on näinkin jämäkkä. En kyllä tosiaan kaipaa mitään M-sport-alustaa, koska vakiokin on näin "tiukka".

Foorumilla kritisoitiin kovasti sitä, että tämä malli olisi jotenkin kovin huojakka ja kallisteleva. Empä ole huomannut eroa tavan bemun henkilöautomalleihin. En ainakaan ajossa, jossa ajetaan normaalien rajoitusten mukaisesti. Varmaan jonnekin Alastarolle kun tämän veis, niin siellä huomaisi tämän olevan täysin jaska ko. paikkaan. Mut normaalissa jokapäiväisessä ajossa ihan yhtä vaaterissa tämä kulkee kuin sedanikin.

Siinä niitä kuvia, eli muutama hätänen räpsy:

https://plus.google.com/photos/10101876 ... 5521449873" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut J1978, 19 Helmi 2015, 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Tyylikäs auto. Onneksi olkoon Jaakko.

Tuo etusisusta voisi olla mun pienestä rumasta ankanpoikasesta (PRAP).
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ricracing kirjoitti:Tyylikäs auto. Onneksi olkoon Jaakko.

Tuo etusisusta voisi olla mun pienestä rumasta ankanpoikasesta (PRAP).
Kolmosen ja nelosen kojelauta on aika liki ykkösen kojelaudan ulkonäköä. Noissa isommissa malleissa muoviosissa taitaa olla vaan vähän enempi pehmeitä muoviosia. Jotain muitakin hiuksenhienoja eroja on, mutta silti vähän turhan lähellä toisiaan ovat kojelautansa osalta kaikki 5-sarjan alapuoliset mallit. Se on toisaalta harmi, mutta bemarin nykysuunta on näköjään tämä.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Hieno laite on. Ulkoväri on kyllä omaa silmää miellyttävä!
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Onpa hyvännäköinen ruori! Varmasti yksi eniten ajofiiliksiin vaikuttavista yksittäisistä varusteista.

Ajeletko valot manuaalipuolella, vai pitikö vain kuvaussessiota varten saada pakotettua valot päälle...?
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Juha kirjoitti:Onpa hyvännäköinen ruori! Varmasti yksi eniten ajofiiliksiin vaikuttavista yksittäisistä varusteista
Komppaan! Harmittaa kun en ottanut omaan autoon tuota. On mukavan paksu ja urheilullisen oloinen handullekin.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Hieno 3 GT.
Väri on noissa kuvissa/luonnossa parempi kuin monesti nuo beiget näyttää melko pliisuilta jossain esitteissä.
Varusteetkin on hyvät :thuup:
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Kaveri meinas että hänestä 3GT on paras malli koko 3-sarjasta juuri tuon korkeutensa vuoksi. Hieno auto komealla värillä! :thuup:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kiitos vaan kehuista!

Ratti ja penkit on kyllä tosi hyvät. Mieluummin kunnon ratti ja penkit, kuin navi, ainakin nyt näin oman kokemuksen perusteella.

Ajoin jo F30:llä ajovalot aina käytössä, koska totesin sen aiheuttavan tööttäilyjä ja valojen vilkutusta etenkin vanhemmilta herroilta silloin, kun oli vaan pelkät päiv'ävalot käytössä. Joten tuo on ihan normaali tilanne.

Toki se jatkuva ajovaloasennossa ajelu kuluttaa ksenoneita, mutta kyllä niiden pitäisi sellaiset 50-100.000km kestää. D2S-polttimoita saa jo nykyään suht edullisesti netistä.
Frank H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 23:18
Auto: F30

[quote="J1978"]Vissiin kukaan ei ole vielä rohjennut laittaa yhtäkään F34:ää tänne autotallin puolelle.

Foorumilla kritisoitiin kovasti sitä, että tämä malli olisi jotenkin kovin huojakka ja kallisteleva. Empä ole huomannut eroa tavan bemun henkilöautomalleihin. En ainakaan ajossa, jossa ajetaan normaalien rajoitusten mukaisesti. Varmaan jonnekin Alastarolle kun tämän veis, niin siellä huomaisi tämän olevan täysin jaska ko. paikkaan. Mut normaalissa jokapäiväisessä ajossa ihan yhtä vaaterissa tämä kulkee kuin sedanikin.

Todella hieno ja järkevä kokonaisuus. Tunnustan esittäneeni kritiikkiä huojumisesta, se oli ehkä vähän harkitsematonta, koska oma koeajoni käsitti vain nopeavauhtisen pätkän mutkateitä. Aika harva käytännön elämässä niitä mutkateitä ajelee nilkka suorana päivittäin. Vakiokangas näyttää paremmalta kuin sport-line-verhoilu, ihan järkevää koota paketti ilman lines-lisämaksua kun tossa jo vakiona hyvän kokoiset vanteet. Kalahari näyttää noissa kuvissa paljon hienommalta kuin konfiguraattorissa.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

J1978 kirjoitti:Ajoin jo F30:llä ajovalot aina käytössä, koska totesin sen aiheuttavan tööttäilyjä ja valojen vilkutusta etenkin vanhemmilta herroilta silloin, kun oli vaan pelkät päiv'ävalot käytössä. Joten tuo on ihan normaali tilanne.
Oliko nämä huomauttelijat vastaantulijoita vaiko perässä ajajia? Sillä kun on suuri ero. Olis kyllä aika outoa että vastaantulijat huomauttelisivat enkeleistä, kun ne näkyy minusta pirun hienosti eivätkä häikäise. Niiden puolesta vois kulkea melko pimeälle saakka ilman ongelmia, varsinkin taajamassa.

Jos taas nämä vilkuttelijat oli takana ajavia, niin sitten ne on toiminut oikein, jos olet ajanut hämärässä takapää pimeenä. Näin itsekin teen jos edessäni liikkuu nykyaikainen hämäräperä. Kaukovalojen vilkutusta harvalla tahdilla, ja aina tähän mennessä kaikki on kyllä hoksannut valomerkin tarkoituksen melko nopeasti, ihan ilman draamaa tai mielenosoituksia suuntaan tai toiseen.

Tämän kai saa korjattua käymällä koodauttamassa takavalot palamaan päivävaloasennossa, niin ei kulu xenonit eikä porukka vilkuttele sulle valojaan.

Suomessa takavalot pitäis palaa aina maakohtaisella erikoissäännöllä, sen sais hoitaa maahantuoja jo ennen luovutushuoltoa. Sit jos menee ulkomaan reissulle muuttaa vaikka asetuksia tilapäisesti.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Havis kirjoitti:Suomessa takavalot pitäis palaa aina maakohtaisella erikoissäännöllä, sen sais hoitaa maahantuoja jo ennen luovutushuoltoa. Sit jos menee ulkomaan reissulle muuttaa vaikka asetuksia tilapäisesti.
Miksi pitäisi muuttaa asetuksia?
coupe de ville
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 18:42
Auto: f34 318 dA
e92 320 CdA LCI
Paikkakunta: Naantali

Hieno auto.

Tässä syitä miksi autot ovat erilaisia.
Renkaat: F34 rengas profiilit ovat erilaiset verratuna F30. esim: F34=225 / 55 / 17. F30= 225/ 50 / 17. Siis F34 on korkeammat rengas profiilit ero pysyy samanlaisena vaikka ottaisi 18 tai 19 vanteet vertailuun.
Toinen seikka on auton korkeus siten auton massan keskipiste maasta mitattuna. F34=1508mm. F30= 1429mm
Kolmas on painojakauma etu / taka-akseli. F 34= 52% / 48%. F30=50% / 50%.
Akseliväli. F34= 2920mm. F30= 2810mm
Autojen suunittelussa on ollut lähtökohtana eri painoitus arvot. F34 GT nimi keroo mihin se on tehty, matkantekoon mukavasti ja hiljaisesti( voi olla monta miletä) tämän huomaa niin akselivälistä kuin regasprofiilista.

Itsellä on f34 ja sillä on tullut ajettua vajaat 6000km. Matka-ajossa se on parhaimmillaan, mukava otaa vastaan suomen tiestön epätasaisuuden ja kuopat sivistyneesti. Istutaan korkeammalla= näkee paremmin kuin edellisestä e92 coupesta. Autoon on vaivaton mennä ja poistua ei mitään kyykistelyä. ( F30 omistajat käykää koeistumassa 4 coupe niin huomaatte eron omaanne ja tämän jälkeen istukaa f34)
Tiukalla mutkatiellä se on sitten erijuttu, kyllä sillä ajaa mutta e voi verrata e92.

Jos ottaisi vielä vertailuun 4 sarjan coupen huomaa selvät erot verrattuna F30. Siis vielä matalampi= matalampi painopiste= parempi mutkatiellä

Ei ole sattuma että 3 sarjasta on kolme eri versiota ja 4 sarjasta( teknisesti3 sarja) 2 versiota. Siis samasta alustasta sekä samasta tekniikasta on 5 eri versiota, erilaisilla painotuksilla eri asiakkaille. Tällä tulee tulosta katsokaa BMW 3/ 4 sarjan globaali myynti.
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Ei ole sattuma että 3 sarjasta on kolme eri versiota ja 4 sarjasta( teknisesti3 sarja) 2 versiota.
BMW-myyjän mukaan 4-sarjan tekniikka moottoreita lukuunottamatta ei ole sama kuin 3-sarjassa.
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Havis kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Ajoin jo F30:llä ajovalot aina käytössä, koska totesin sen aiheuttavan tööttäilyjä ja valojen vilkutusta etenkin vanhemmilta herroilta silloin, kun oli vaan pelkät päiv'ävalot käytössä. Joten tuo on ihan normaali tilanne.
Oliko nämä huomauttelijat vastaantulijoita vaiko perässä ajajia? Sillä kun on suuri ero. Olis kyllä aika outoa että vastaantulijat huomauttelisivat enkeleistä, kun ne näkyy minusta pirun hienosti eivätkä häikäise. Niiden puolesta vois kulkea melko pimeälle saakka ilman ongelmia, varsinkin taajamassa.

Jos taas nämä vilkuttelijat oli takana ajavia, niin sitten ne on toiminut oikein, jos olet ajanut hämärässä takapää pimeenä. Näin itsekin teen jos edessäni liikkuu nykyaikainen hämäräperä. Kaukovalojen vilkutusta harvalla tahdilla, ja aina tähän mennessä kaikki on kyllä hoksannut valomerkin tarkoituksen melko nopeasti, ihan ilman draamaa tai mielenosoituksia suuntaan tai toiseen.

Tämän kai saa korjattua käymällä koodauttamassa takavalot palamaan päivävaloasennossa, niin ei kulu xenonit eikä porukka vilkuttele sulle valojaan.

Suomessa takavalot pitäis palaa aina maakohtaisella erikoissäännöllä, sen sais hoitaa maahantuoja jo ennen luovutushuoltoa. Sit jos menee ulkomaan reissulle muuttaa vaikka asetuksia tilapäisesti.
Huomauttelijat olivat lähinnä harmaanpäisiä herroja. Vilkuttelijoissa ja tööttäilijöissä oli niin vastaatulijoita kuin takanakin ajavia. Takana ajavat "huomauttelivat" ehkä eniten.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Bemisti kirjoitti:
Ei ole sattuma että 3 sarjasta on kolme eri versiota ja 4 sarjasta( teknisesti3 sarja) 2 versiota.
BMW-myyjän mukaan 4-sarjan tekniikka moottoreita lukuunottamatta ei ole sama kuin 3-sarjassa.
Onko tuo vain myyjän mutua, vai pystyykö esittämään faktat "pöytään"?
coupe de ville
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 18:42
Auto: f34 318 dA
e92 320 CdA LCI
Paikkakunta: Naantali

Mihin rajat vedetään samojen komponenttien kanssa? Tuotantokustannuksia ei saada kuriin mutta kuin suurilla valmistus määrillä joita 3 sarjan sedan ja farkku edustaa. Eli näistä pitää otta komponentteja niin Gt sekä 4 malleihin. Kuten lähes koko ohjaamon osat, kojelauta, katkaisimet, istuimet, johdotukset.Vaihdelaatikko. Softa paketit. Navit. Auton yksi kallein osa on pohjalevy. Gt:ssä on venytetty 3 levy sama mikä on käytössä Kiinan markkinoiden 3sedanissa. 4 tulee jäämään tuotantomäärissä huomattavasti 3 sarjalle. Olen taipuvainen uskomaan että 4 käyttää 3 pohjalevyä koska nykyisin näissä voi muokata niin akseliväliä kuin raideleveyttä tietyissä raameissa.

Idea on pomittu audilta missä on vastaavat 4 sedan/ farkku. 5 coupe 2 ja 5 ovisena.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:
Bemisti kirjoitti:BMW-myyjän mukaan 4-sarjan tekniikka moottoreita lukuunottamatta ei ole sama kuin 3-sarjassa.
Onko tuo vain myyjän mutua, vai pystyykö esittämään faktat "pöytään"?
Minäkään en usko tuota. Veikkaan että 90%-95% osista on samoja.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin