F11 535dA xDrive M-Sport & Dodge Challenger SRT8

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

2011 520d vaihtui 2012 535d xDriveen Individual väri "Azuritschwarz Metallic (S34)". Seuraavanlaisilla spekseillä:

Standard Equipment:
S1CCA Auto start/stop function
S1CDA Brake Energy Regeneration
S4U2A Driving experience switch incl. ECO PRO
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S851A Language version German

Optional Equipment:
S1CBA CO2 package
S223A Electronic Damper Control (EDC)
S229A Dynamic Drive
S230A Extra package, EU-specific
S258A Tire with run-flat functionality
S2NAA BMW LA wheel, M Double Spoke 350
S2TBA Sport automatic transmission
S2VAA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
S316A automatic trunk lid mechanism
S320A Deleted, model lettering
P337A M Sports package
S358A Climate comfort windscreen
S3MCA Individual roof rail high-gloss Shadow Line
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S481A Sports seat
S488A Lumbar support, driver and passenger
S494A Seat heating driver/passenger
S4CEA Fine woodgrain vers., Fineline anthrac.
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S524A Adaptive Headlights
S575A Supplementary 12V sockets
S5AGA Lane-change warning
S609A Navigation system Professional
S610A Head-up display
S612A BMW Assist
S614A Internet, preparations
S615A Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S676A HiFi speaker system
S698A Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control for Teleservices
S6VCA Control for Combox
S6WAA Instrument cluster, expanded equipment
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S761A Individual sunshade glazing
S775A Headlining anthracite
P7A2A Innovation Package II
S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
L801A National Version Germany
S879A On-board vehicle literature German
S8KAA Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km
S8SCA Telematics access request,country-spec.
S8TFA Active pedestrian protection
S8THA SPEED LIMIT INFO
S8TNA Tagfahrlicht über Lichtmenü
S8V1A Hinweisschild Label
Viimeksi muokannut Hydrophyte, 29 Touko 2018, 20:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Perusmallista huippumalliin :thup: Ei muuta kuin kuvia peliin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Ihan kiva vaihto :) vaikka "sama" auto, niin aika kaukana toisistaan. Kuvia vaan, niin voi kateellisena kuolata..
- Vähempi parempi -
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

henripit kirjoitti:Ihan kiva vaihto :) vaikka "sama" auto, niin aika kaukana toisistaan. Kuvia vaan, niin voi kateellisena kuolata..
Tämä oli toinen kerta, kun vaihdoin "samaan"' edellinen kerta oli e39 520i vaihtui e39 525i joskus vuosituhannen vaihteessa. Sen jälkeen päätin etten tee toista kertaa. Mutta nyt kun oli pakko vaihtaa nelivetoon, niin joutui vaihtaa samaan. M-Sportilla sai eri näköiseksi vähän ja moottorilla luonnetta lisää.
X6 olisin ostanut, mutta ei sovellu elämän tilanteeseen..

Niin ja E61 aikakautena en vaihtanut samaan, mutta tein vielä isomman virheen eli vaihdoin A6 Audiin. Sillä opin, että BMW on mun juttu.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Onnittelut vaihdokista! Voit olla varma siitä että moottoriin et ainakaan tule pettymään :thuup:
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Kyllä kyllä... ajamisen iloa ollut selvästi hakusessa... ja onnittelut valinnasta :thup:

Kansalle kuvia :drool:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Kiitos onnitteluista!

Nyt kun on tullut tehtyä kesälomareissu ja muuta ajoa, niin täytyy sanoa, että todella mukava kärry. Ohituksissa oikein kiva ja motarin rampilla, kun kiihdyttää kunnolla, niin aina tulee hymy naamalle. Matka-ajossa kulutus on ~10% enemmän kuin 20d:llä. Taajamassa varmaan +15-20%, mutta ei haittaa..

Muutama kuva:
Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Helkkarin hieno ja "puhdas" auto :thup:

Sulta vaan unohtu tuo "A" mallimerkinnän yhteydessä.

Paljonko ajettu?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Ricracing kirjoitti: Paljonko ajettu?
Vähän yli 80.000km
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Kyllä on upea, eikä ole varusteissakaan pihtailtu. :thuup:
Mutta mikä on tuo kahdessa viimeisessä kuvassa ratin vieressä näkyvä kahvan tyyppinen varuste? Jokin invavaruste? Ensiksi katsoi että legendaarinen rattilukko, mutta ei kai sentään? :)
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Onpa hieno peli! Ja varusteetkin tosiaan kohdallaan.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Eerote kirjoitti:Kyllä on upea, eikä ole varusteissakaan pihtailtu. :thuup:
Mutta mikä on tuo kahdessa viimeisessä kuvassa ratin vieressä näkyvä kahvan tyyppinen varuste? Jokin invavaruste? Ensiksi katsoi että legendaarinen rattilukko, mutta ei kai sentään? :)
Joo, vammasen siirrettäväkäsihallintalaite (kaasu/jarru). Kk sisällä pitäisi saada kiinteä, joka on kaikin puolin siistimpi ja näppärämpi..
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Olen noita käsihallintalaitteita asennellu, aina vaan ollu se samaversio. Toiminta ollu samantyylinen kuin 'veneenkaasu vipu'. Paljonko kustantaa tuommoinen merkkikohtainen? Noissa 4x4 on vähän ahtaampi jalkatila joten aina saanut modifioida noita asennuksia ja hifistellä. Olisi hyvä sais tuon toimimaan sähköisesti, eli kaasutoiminta tulisi suoraan polkimelta eikä niin et kaikki pitää olla mekaanisesti tehtynä... En tiedä sit rajottaako joku laki tätä asiaa :conf:
i smell diesel
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

JayJay- kirjoitti:Olen noita käsihallintalaitteita asennellu, aina vaan ollu se samaversio. Toiminta ollu samantyylinen kuin 'veneenkaasu vipu'. Paljonko kustantaa tuommoinen merkkikohtainen? Noissa 4x4 on vähän ahtaampi jalkatila joten aina saanut modifioida noita asennuksia ja hifistellä. Olisi hyvä sais tuon toimimaan sähköisesti, eli kaasutoiminta tulisi suoraan polkimelta eikä niin et kaikki pitää olla mekaanisesti tehtynä... En tiedä sit rajottaako joku laki tätä asiaa :conf:
En ole kysynyt hintaa, koska lasku menee vakuutusyhtiölle. Oma veikkaukseni on 1000-2000e. Tykkään tästä "vipusysteemistä" enemmän kuin "mopokaasusta". Tässä on tärkeä ratin etäisyys vivusta, koska voi helposti tarvittaessa ohjata peukalolla ja samalla käsi on vivussa eli vasen käsi on vapana. Tämän kun asensi piti ottaa kickdown-pelti pois kaasupolkimesta, koska ei olisi toiminut kunnolla. Pellin voi laittaa takaisin, kun auton myy joskus.

Tuossa muutama kuva:
Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Varsin asiallisesti asennettu ja somisteltu. Tuo mekaaninen kaasu näyttää varsin luotettavalta vrt. Vaijeri toimiseen joka menee tuota ylempää putken pitkin polkimelle. Kick down kyllä toimii tällä vaijeri sydeemillä. Onkohan näin et tuossa ollu asentajan laiskuutta kun eivät laittaneet toimimaan, en näe ainakaan mitää syytä miksei toimisi kun tuota kiinnitys pistettä muokkaisi ylemmäksi.. Mutta tarviiko sitä noilla tehoilla edes niin polkea kick downia :)

Mun on nostettava liksaa kun kalja & makkara palkalla näitä laittelen :drink:
i smell diesel
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

JayJay- kirjoitti:Varsin asiallisesti asennettu ja somisteltu. Tuo mekaaninen kaasu näyttää varsin luotettavalta vrt. Vaijeri toimiseen joka menee tuota ylempää putken pitkin polkimelle. Kick down kyllä toimii tällä vaijeri sydeemillä. Onkohan näin et tuossa ollu asentajan laiskuutta kun eivät laittaneet toimimaan, en näe ainakaan mitää syytä miksei toimisi kun tuota kiinnitys pistettä muokkaisi ylemmäksi.. Mutta tarviiko sitä noilla tehoilla edes niin polkea kick downia :)

Mun on nostettava liksaa kun kalja & makkara palkalla näitä laittelen :drink:
Kyllä kickdown toimii ilman peltiä. Pelti mikä otettiin pois on sellainen, joka antaa periksi ja "naksahtaa", kun tarpeeksi pohjaan painaa kaasupolkimen. Se tekee sen kickdown efektin. Samanlailla ilman peltiä ne 313hv tulee esille, mutta ilman pellin naksahdusta. Kyllä sen naksahduksen tunsin siirrettävillä käsihallintalaitteilla.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Tyyli sen kun vaan jatkuu auton sisäpuolelle. :thup:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Talvivannepäivitys ennen kesärenkaiden vaihtamista. Myös M-etumaski tuli syksyllä keulalle ja sivuvilkkujen kromikehykset vaihtuivat mustiin.

Kuva

Kuva
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Hieno on! Tuosta kulutuksesta sen verran kun vertasit 520d -malliin. Jos edellinen autosi olisi ollut 520d xDrive niin erot kulutuksessa olisi lähes nollan luokkaa. Ei todellakaan ole kovakulutuksinen moottori tämä 35d vaikka tehoa löytyy.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Aamulla duuniin lähtiessä huomasin oikean puolen takapään olevan alhaalla. Tuli mieleen parin vuoden takainen edellisen autoni 520d ilmapussin puhkeaminen, se oli 4v vanha ja ajettu ~80.000km. Vaihto meni BMW:n goodwilliin ja molemmat puolet vaihdettiin.
Samalla tavalla meni tämän nykyinenkin 4v vanha 535d, ajettu ~100.000km eli melko saman kesti. Sain onneksi tänään peruutusajan Hertsikan Laakkoselle ja laittoivat saman tien kyselyn goodwillistä ja asentaja ehti suunnilleen ottamaan takarenkaan irti, niin huoltopäällikkö tuli kertomaan, että menee goodwilliin ja molemmat puolet vaihdetaan.

Erona uuden ja vanhan pussissa on musta muovirinkula valkoisen muovin sisällä eli uudessa on tuo musta ja vanhassa ei:
Kuva



Vanha puhjennut:
Kuva
Vastaa Viestiin