Sivu 1/2

F11 535dA xDrive M-Sport & Dodge Challenger SRT8

Lähetetty: 09 Heinä 2015, 23:57
Kirjoittaja Hydrophyte
2011 520d vaihtui 2012 535d xDriveen Individual väri "Azuritschwarz Metallic (S34)". Seuraavanlaisilla spekseillä:

Standard Equipment:
S1CCA Auto start/stop function
S1CDA Brake Energy Regeneration
S4U2A Driving experience switch incl. ECO PRO
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S851A Language version German

Optional Equipment:
S1CBA CO2 package
S223A Electronic Damper Control (EDC)
S229A Dynamic Drive
S230A Extra package, EU-specific
S258A Tire with run-flat functionality
S2NAA BMW LA wheel, M Double Spoke 350
S2TBA Sport automatic transmission
S2VAA Chassis & suspens. setup"Adaptive Drive"
S316A automatic trunk lid mechanism
S320A Deleted, model lettering
P337A M Sports package
S358A Climate comfort windscreen
S3MCA Individual roof rail high-gloss Shadow Line
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S481A Sports seat
S488A Lumbar support, driver and passenger
S494A Seat heating driver/passenger
S4CEA Fine woodgrain vers., Fineline anthrac.
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S524A Adaptive Headlights
S575A Supplementary 12V sockets
S5AGA Lane-change warning
S609A Navigation system Professional
S610A Head-up display
S612A BMW Assist
S614A Internet, preparations
S615A Expanded BMW Online Information
S616A BMW Online
S620A Voice control
S633A Preparation, mobile phone, Business
S676A HiFi speaker system
S698A Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control for Teleservices
S6VCA Control for Combox
S6WAA Instrument cluster, expanded equipment
S710A M leather steering wheel
S715A M Aerodynamics package
S760A High gloss shadow line
S761A Individual sunshade glazing
S775A Headlining anthracite
P7A2A Innovation Package II
S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth
L801A National Version Germany
S879A On-board vehicle literature German
S8KAA Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km
S8SCA Telematics access request,country-spec.
S8TFA Active pedestrian protection
S8THA SPEED LIMIT INFO
S8TNA Tagfahrlicht über Lichtmenü
S8V1A Hinweisschild Label

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 10 Heinä 2015, 01:44
Kirjoittaja Ricracing
Perusmallista huippumalliin :thup: Ei muuta kuin kuvia peliin.

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 10 Heinä 2015, 10:07
Kirjoittaja henripit
Ihan kiva vaihto :) vaikka "sama" auto, niin aika kaukana toisistaan. Kuvia vaan, niin voi kateellisena kuolata..

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 11 Heinä 2015, 10:08
Kirjoittaja Hydrophyte
henripit kirjoitti:Ihan kiva vaihto :) vaikka "sama" auto, niin aika kaukana toisistaan. Kuvia vaan, niin voi kateellisena kuolata..
Tämä oli toinen kerta, kun vaihdoin "samaan"' edellinen kerta oli e39 520i vaihtui e39 525i joskus vuosituhannen vaihteessa. Sen jälkeen päätin etten tee toista kertaa. Mutta nyt kun oli pakko vaihtaa nelivetoon, niin joutui vaihtaa samaan. M-Sportilla sai eri näköiseksi vähän ja moottorilla luonnetta lisää.
X6 olisin ostanut, mutta ei sovellu elämän tilanteeseen..

Niin ja E61 aikakautena en vaihtanut samaan, mutta tein vielä isomman virheen eli vaihdoin A6 Audiin. Sillä opin, että BMW on mun juttu.

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 11 Heinä 2015, 13:44
Kirjoittaja ///Marko
Onnittelut vaihdokista! Voit olla varma siitä että moottoriin et ainakaan tule pettymään :thuup:

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 12 Heinä 2015, 17:34
Kirjoittaja phuksi
Kyllä kyllä... ajamisen iloa ollut selvästi hakusessa... ja onnittelut valinnasta :thup:

Kansalle kuvia :drool:

-p

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 25 Heinä 2015, 12:52
Kirjoittaja Hydrophyte
Kiitos onnitteluista!

Nyt kun on tullut tehtyä kesälomareissu ja muuta ajoa, niin täytyy sanoa, että todella mukava kärry. Ohituksissa oikein kiva ja motarin rampilla, kun kiihdyttää kunnolla, niin aina tulee hymy naamalle. Matka-ajossa kulutus on ~10% enemmän kuin 20d:llä. Taajamassa varmaan +15-20%, mutta ei haittaa..

Muutama kuva:
Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 02:06
Kirjoittaja Ricracing
Helkkarin hieno ja "puhdas" auto :thup:

Sulta vaan unohtu tuo "A" mallimerkinnän yhteydessä.

Paljonko ajettu?

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 31 Heinä 2015, 23:55
Kirjoittaja Hydrophyte
Ricracing kirjoitti: Paljonko ajettu?
Vähän yli 80.000km

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 03 Elo 2015, 01:50
Kirjoittaja Eerote
Kyllä on upea, eikä ole varusteissakaan pihtailtu. :thuup:
Mutta mikä on tuo kahdessa viimeisessä kuvassa ratin vieressä näkyvä kahvan tyyppinen varuste? Jokin invavaruste? Ensiksi katsoi että legendaarinen rattilukko, mutta ei kai sentään? :)

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 03 Elo 2015, 08:35
Kirjoittaja VolvostaBemariin
Onpa hieno peli! Ja varusteetkin tosiaan kohdallaan.

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 13 Elo 2015, 16:27
Kirjoittaja Hydrophyte
Eerote kirjoitti:Kyllä on upea, eikä ole varusteissakaan pihtailtu. :thuup:
Mutta mikä on tuo kahdessa viimeisessä kuvassa ratin vieressä näkyvä kahvan tyyppinen varuste? Jokin invavaruste? Ensiksi katsoi että legendaarinen rattilukko, mutta ei kai sentään? :)
Joo, vammasen siirrettäväkäsihallintalaite (kaasu/jarru). Kk sisällä pitäisi saada kiinteä, joka on kaikin puolin siistimpi ja näppärämpi..

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 14 Elo 2015, 10:08
Kirjoittaja JayJay-
Olen noita käsihallintalaitteita asennellu, aina vaan ollu se samaversio. Toiminta ollu samantyylinen kuin 'veneenkaasu vipu'. Paljonko kustantaa tuommoinen merkkikohtainen? Noissa 4x4 on vähän ahtaampi jalkatila joten aina saanut modifioida noita asennuksia ja hifistellä. Olisi hyvä sais tuon toimimaan sähköisesti, eli kaasutoiminta tulisi suoraan polkimelta eikä niin et kaikki pitää olla mekaanisesti tehtynä... En tiedä sit rajottaako joku laki tätä asiaa :conf:

Re: F11 535d xDrive M-Sport

Lähetetty: 29 Elo 2015, 22:41
Kirjoittaja Hydrophyte
JayJay- kirjoitti:Olen noita käsihallintalaitteita asennellu, aina vaan ollu se samaversio. Toiminta ollu samantyylinen kuin 'veneenkaasu vipu'. Paljonko kustantaa tuommoinen merkkikohtainen? Noissa 4x4 on vähän ahtaampi jalkatila joten aina saanut modifioida noita asennuksia ja hifistellä. Olisi hyvä sais tuon toimimaan sähköisesti, eli kaasutoiminta tulisi suoraan polkimelta eikä niin et kaikki pitää olla mekaanisesti tehtynä... En tiedä sit rajottaako joku laki tätä asiaa :conf:
En ole kysynyt hintaa, koska lasku menee vakuutusyhtiölle. Oma veikkaukseni on 1000-2000e. Tykkään tästä "vipusysteemistä" enemmän kuin "mopokaasusta". Tässä on tärkeä ratin etäisyys vivusta, koska voi helposti tarvittaessa ohjata peukalolla ja samalla käsi on vivussa eli vasen käsi on vapana. Tämän kun asensi piti ottaa kickdown-pelti pois kaasupolkimesta, koska ei olisi toiminut kunnolla. Pellin voi laittaa takaisin, kun auton myy joskus.

Tuossa muutama kuva:
Kuva

Kuva

Kuva

Re: F11 535dA xDrive M-Sport

Lähetetty: 30 Elo 2015, 21:50
Kirjoittaja JayJay-
Varsin asiallisesti asennettu ja somisteltu. Tuo mekaaninen kaasu näyttää varsin luotettavalta vrt. Vaijeri toimiseen joka menee tuota ylempää putken pitkin polkimelle. Kick down kyllä toimii tällä vaijeri sydeemillä. Onkohan näin et tuossa ollu asentajan laiskuutta kun eivät laittaneet toimimaan, en näe ainakaan mitää syytä miksei toimisi kun tuota kiinnitys pistettä muokkaisi ylemmäksi.. Mutta tarviiko sitä noilla tehoilla edes niin polkea kick downia :)

Mun on nostettava liksaa kun kalja & makkara palkalla näitä laittelen :drink:

Re: F11 535dA xDrive M-Sport

Lähetetty: 30 Elo 2015, 22:46
Kirjoittaja Hydrophyte
JayJay- kirjoitti:Varsin asiallisesti asennettu ja somisteltu. Tuo mekaaninen kaasu näyttää varsin luotettavalta vrt. Vaijeri toimiseen joka menee tuota ylempää putken pitkin polkimelle. Kick down kyllä toimii tällä vaijeri sydeemillä. Onkohan näin et tuossa ollu asentajan laiskuutta kun eivät laittaneet toimimaan, en näe ainakaan mitää syytä miksei toimisi kun tuota kiinnitys pistettä muokkaisi ylemmäksi.. Mutta tarviiko sitä noilla tehoilla edes niin polkea kick downia :)

Mun on nostettava liksaa kun kalja & makkara palkalla näitä laittelen :drink:
Kyllä kickdown toimii ilman peltiä. Pelti mikä otettiin pois on sellainen, joka antaa periksi ja "naksahtaa", kun tarpeeksi pohjaan painaa kaasupolkimen. Se tekee sen kickdown efektin. Samanlailla ilman peltiä ne 313hv tulee esille, mutta ilman pellin naksahdusta. Kyllä sen naksahduksen tunsin siirrettävillä käsihallintalaitteilla.

Re: F11 535dA xDrive M-Sport

Lähetetty: 01 Syys 2015, 01:16
Kirjoittaja Ricracing
Tyyli sen kun vaan jatkuu auton sisäpuolelle. :thup:

Re: F11 535dA xDrive M-Sport

Lähetetty: 02 Touko 2016, 00:06
Kirjoittaja Hydrophyte
Talvivannepäivitys ennen kesärenkaiden vaihtamista. Myös M-etumaski tuli syksyllä keulalle ja sivuvilkkujen kromikehykset vaihtuivat mustiin.

Kuva

Kuva

Re: F11 535dA xDrive M-Sport

Lähetetty: 02 Touko 2016, 10:43
Kirjoittaja ///Marko
Hieno on! Tuosta kulutuksesta sen verran kun vertasit 520d -malliin. Jos edellinen autosi olisi ollut 520d xDrive niin erot kulutuksessa olisi lähes nollan luokkaa. Ei todellakaan ole kovakulutuksinen moottori tämä 35d vaikka tehoa löytyy.

Re: F11 535dA xDrive M-Sport

Lähetetty: 15 Elo 2016, 20:00
Kirjoittaja Hydrophyte
Aamulla duuniin lähtiessä huomasin oikean puolen takapään olevan alhaalla. Tuli mieleen parin vuoden takainen edellisen autoni 520d ilmapussin puhkeaminen, se oli 4v vanha ja ajettu ~80.000km. Vaihto meni BMW:n goodwilliin ja molemmat puolet vaihdettiin.
Samalla tavalla meni tämän nykyinenkin 4v vanha 535d, ajettu ~100.000km eli melko saman kesti. Sain onneksi tänään peruutusajan Hertsikan Laakkoselle ja laittoivat saman tien kyselyn goodwillistä ja asentaja ehti suunnilleen ottamaan takarenkaan irti, niin huoltopäällikkö tuli kertomaan, että menee goodwilliin ja molemmat puolet vaihdetaan.

Erona uuden ja vanhan pussissa on musta muovirinkula valkoisen muovin sisällä eli uudessa on tuo musta ja vanhassa ei:
Kuva



Vanha puhjennut:
Kuva