BMW M3 -2007- "pieniä päivityksiä"

Käyttäjät esittelevät autojaan
Venom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Syys 2015, 17:56

Toukokuussa tuli hommattua moinen kulkine, pitkään on tullut kuolattua E92 korista M3:sta ja nyt sattui kohdalle oiva tilaisuus toteuttaa tuo unelma..

Autolla tällä hetkellä ajettu noin 85 tkm tkm, itse ajellut näistä noin 7000 km tämän kesän aikana..

Auto on puhtaasti kesäkäytössä, joten kilometrejä tulee kohtuullisesti..

Auto oli minulle tullessa täysin originaali, itse olen muutamia muutoksia tähän tehnyt:
- Mustat munuaiset ja "vilkun pohjat"
- Hiilikuituiset ilmanotot konepellissä
- alkuperäinen performance takavaimennin
- 2-osaiset BBS RS-GT takovanteet

Varusteita:

Model description M3
E-Code E92 (M3)
Drive Heckantrieb
Transmission manuell
Body color Jerezschwarz Metallic (A73)
Upholstery Erw.le.novillo/schwarz (NDSW)
Production date 22.08.2007
Assembled in Regensburg

Standard Equipment
S431A Interior mirror with automatic-dip
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S502A Headlight cleaning system
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S540A Cruise control
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S775A Headlining anthracite
S851A Language version German

Optional Equipment
S1CBA CO2 package
S1CDA Brake Energy Regeneration
S223A Electronic Damper Control (EDC)
S2MDA M Drive
S2MTA BMW LM Rad M Doppelspeiche 220
S302A Alarm system
S313A Fold-in outside mirror
S319A Integrated universal remote control
S322A Comfort access
S358A Climate comfort windscreen
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S441A Smoker package
S464A Ski bag
S490A Adjuster, backrest width
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4AEA Armrest front, retractable
S4MYA Int.trim,leather,carbon struct.,black
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S524A Adaptive Headlights
S563A Light package
S5ACA High-beam assistant
S609A Navigation system Professional
S612A BMW Assist
S616A BMW Online
S620A Voice control
S633A mobile phone, Business
S654A DAB-Tuner Radio Bavaria C III
S672A CD changer for 6 CDs
S677A HiFi System Professional DSP
S6AAA BMW TeleServices
S6FLA USB/Audio interface
S760A High gloss shadow line
S761A IIndividual sunshade glazing
S7MEA M Drivers Package
L801A National Version Germany
S818A Battery master switch
S879A On-board vehicle literature German
S8SPA Control unit COP
S999A Job order management "HEA"
S9AAA Outer skin protection

Muutamia kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Venom, 03 Helmi 2016, 18:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

On se vaan kaunis auto. Hienot nuo putkenpäät ja vanteet :drool: Ainoa, joka tökkää omaan silmään on tuo M väreillä väritetty munuainen. Noita näkee jonkin verran "tuning" vehkeissä, mutta itse en diggaa (mut nää on niin makuasioita), mutta muuten on kyllä hieno!
karl-jurgen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 12 Heinä 2014, 10:13
Auto: Reihen-Vierzylinder
Paikkakunta: Finnland

Näyttävä väri tuo Jerezschwarz. On aika lähellä Carbonschwarzia sävyltään. Häivähdys tummansinistä auringossa. Carbonschwarz aavistuksen enemmän sinertävä auringossa.

. Kyllä tuo kelpaisi värinä itsellekin! Itse olisin pitänyt kromiset munuaiset kun mielestäni mustassa autossa pitää olla kromiset. Makuasia tottakai.
heifetz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09

:thup:
Avatar
lehtjug
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 12 Kesä 2014, 11:29
Auto: F32 420i Coupé xDrive Bus.Aut.Sport Line

Ei osaa oikein muuta sanoa kuin että hieno peli.
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Mitkä on fiilikset ajopuolella. Miten esim. mielestäsi vertautuu 3-sarjan perusmalleihin ajettavuudeltaan. Mitä olet tykännyt manuaalivaihteesta. Harkitsitko dkg-automaattia. Kuvan perusteella autossasi on alustan säätö, onko eri asetuksilla suuria eroja ja millä ajelet normaalisti (comfort, normal, sport). Tuli muuten viime la vähän saman näköinen auto vastaan Käpylässä, en tosin ehtinyt nähdä oliko M3 vai joku tuning-juttu, mutta sama väri ja samat munuaiset.
Viimeksi muokannut marko, 21 Syys 2015, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Hieno vanne malli, mutta on kyllä liian pieni e9x koppaan. 18? Rengastuksessakin on jotain pielessä,onko ollu aikaisemmin e60 tai isomman auton alla? "Cross country m3 " ;)


Niin nämähän on sit makuasioita joten ei herneitä
i smell diesel
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

JayJay- kirjoitti:Hieno vanne malli, mutta on kyllä liian pieni e9x koppaan. 18? Rengastuksessakin on jotain pielessä,onko ollu aikaisemmin e60 tai isomman auton alla? "Cross country m3 " ;)


Niin nämähän on sit makuasioita joten ei herneitä
Eiku just meinasin ite sanoa että loistava kun alustakin on sen näköinen että voi varmaan jopa radallakin nauttia, eikä mikään tontitettu gynther tyylinen gansta-look.

Miks ihmeessä kaikki pitää pilata lyömällä maavara nollaan ja vanteet ylisuuriks? Miks? Eihän siitä hyödy kun vanteen myyjä-setä.

Ulkonäköseikoista: Itse olisin pitänyt kromireunaiset munuaiset. Mielestäni liika samasävyisyys latistaa kokonaisuutta.
Ja laittaisin sivuikkunoita kiertämään kapean matta-alumiinilistan enkä mustaa.
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Ei nuo renkaat/vanteet minunkaan silmään erityisesti satu. 18" on vakiokoko E92 M3:ssa, optiona 19". Kuvan vanteet on ihan ok näköiset.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Vastoin paria muuta mielipidettä saattaisin viedä tuon mustaamisen vielä karvan verran pidemmälle. Maalaisin vanteet mustiksi, väistelisin GreenPeacea heittäessäni ylikokoisella eturekkarikilventaustalla kuikkaa (no, itseasiassa niillä pienemmilläkin, koska niiden valikoima on vähän rajattu) ja vaihtaisin finnittömät kilvet. Maskin M-raidoituksen pitäisin yksittäisenä väripilkkuna. Rengastuksen ja auton korkeuden pitäisin ennallaan, sopivat mielestäni oikein hyvin.

Jos pieni ja pikainen tutkielma ensimmäistä kuvaa lainaten sallitaan, niin tälläistä minä ajattelisin:
Kuva

Tämä on toki vain oma mielipiteeni. Auto on kyllä komea, varmasti maittava laite painaa matkaa niin autobahnalla kuin pikkutielläkin. :thuup:
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

On muuten tosi aikaista sarjaa E92M3:n suhteen, sillä auto esiteltiin virallisesti 9/2007 ja tuo on valmistettu jo sitä ennen. Eli mitä lie jonkin sadan ensimmäisen auton joukkoa. Sehän ei haittaa, kun tuo ei suuremmin kehittynyt vuosien varrella mihinkään suuntaan ja tekniikka oli aika varmaa alusta lähtien.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Aero kirjoitti:Vastoin paria muuta mielipidettä saattaisin viedä tuon mustaamisen vielä karvan verran pidemmälle. Maalaisin vanteet mustiksi...
Se joka mustissa vanteissa minua vaivaa on niiden luoma visuaalinen ilme. Tummana ne ikäänkuin katoavat auton lokasuojien sisään ja antavat vaikutelman kavennetusta raideleveydestä.

Jo pelkän vanteen ulkokehän vaihtaminen vaaleaksi (alumiini / kromi tms) muuttaa olemusta aivan toiseksi.

Toinen vähemmän haittaava seikka on, että musta vanne näyttää siltä kuin aina olisi jarrupölyn sotkema.

Täysin samanlaiset vanteet vaaleana pomppaavat ihan eri tavalla ulos kuin mustat vastaavat.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Totta. Ne tarvii oikeasti muutenkin "synkän" kokonaisuuden toimiakseen meikäläisenkään silmässä, mutta kun auto on muuten tehty vahvasti mustanpuhuvaksi, alkavat vaaleat vanteet minusta taistella kokonaisuutta vastaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Venom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Syys 2015, 17:56

Hyviä kommentteja.. Ei haittaa puolesta/vastaan sanojat.. Mielipiteiden takiahan tämä esillä on :)

Renkaat on vakio kokoiset (245/40 ja 265/40) tehtaalta tämä tuli 19" M220 vanteilla, jotka ovat tallessa..

Autohan on tehtaalta tilattu liikkeen demo autoksi, siitä syystä on valmistunut ensimmäisten joukossa (varusteluettelossa on mainittuna tämä)

Automaatti on varmasti myös hieno, mutta itseäni hieman pelottaa nuo mallisarjan ensimmäiset automaattilaatikot ja niiden kesto.. Mielestäni on hyvinkin sivistynyt ja tavanomainen, hivenen jämäkämpi kuin perus e9x kaikin tavoin.. Pieniä kolinoita kuuluu voimansiirrosta, mutta se on näissä normaalia.. Jopa ohjekirjassakin näin sanotaan :)

Ehkä yksi parhaista normaalikäyttöön soveltuvista urheilullisista autoista omasta mielestä, itsellä tosin tämä on puhtaasti kesäkäytössä..

Normaalisti tulee ajeltua alustan comfort asetuksella, enkä kyllä valtavaa eroa huomaa sport asetukseenkaan.. Ehkä tuo saisi olla noin 10mm matalampi, jolloin lokasuojan ja renkaan väli olisi hieman pienempi..

Ei muuten yhtään hullumpi mustilla vanteilla.. Kiitos photoshoppauksesta!
Venom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Syys 2015, 17:56

JayJay- kirjoitti:Hieno vanne malli, mutta on kyllä liian pieni e9x koppaan. 18? Rengastuksessakin on jotain pielessä,onko ollu aikaisemmin e60 tai isomman auton alla? "Cross country m3 " ;)


Niin nämähän on sit makuasioita joten ei herneitä
Juu se on totta, että 18" ja varsinkin huulivanteina näyttää hieman pieniltä..

On käynyt tässä mielessä, josko talven aikana investoisi 19" HRE:n vanteisiin, jotka ovat myös varsin kevyet.. (juuri painon takia päädyin näihin rs:Iin)
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Havis Miks ihmeessä kaikki pitää pilata lyömällä maavara nollaan ja vanteet ylisuuriks? Miks? Eihän siitä hyödy kun vanteen myyjä-setä


Ylisuuriksi? Alusta? E9x lokari tila on iso joten vannekkin pitää olla sellainen joka täyttää tilan. Alustahab näissä on jo kohdillaan ihan tehtaan puolesta. Olet varmaan liika lukenny gti lehteä, etkä ihan oikeita vanne foorumeita kun vielä noita paksu kumi on "paras ajaa juttuja kerrot" :w00t: makuja on monia, sano hurtta, kun muniaan nuoli.

Hre vanteilla ei voi mennä pieleen :thuup: suosittelen lueskelemaan http://www.e90post.com/forums/" onclick="window.open(this.href);return false; täältä etsin entisiin autoihini e92&e91 vanne setuppeja ja kokemuksia eri variaatioista.
i smell diesel
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

JayJay- kirjoitti:...E9x lokari tila on iso joten vannekkin pitää olla sellainen täyttää tilaa ja alustahan näissä on jo kohdillaan ihan tehtaan puolesta...
1. Ei vanne/rengas yhdistelmän ainoa funktio ole parhaiten täyttää lokariaukkoa. Kyllä siinä on oltava muut perusteet millä allelaitettavat rinkulat valitaan, vaikkapa ajettavuus nyt näin aluksi. Vai miks hankkia ylipäätään M3?

2. Vähän ristiriitainen kommentti. Ensin sanotaan että vanne pitää olla iso, että lokariaukko täyttyy, ja sitten kuitenkin myönnetään että "alustahan näissä on kohdillaan ihan tehtaan puolesta". Alustan toimintaan liittyy ehdottomasti rengasmitoitus. Eli tehtaan rengasmitoitus on alimittainen mutta kuitenkin kohdillaan?
JayJay- kirjoitti:Olet varmaan liika lukenny gti lehteä, etkä ihan oikeita vanne foorumeita kun vielä noita paksu kumi on "paras ajaa juttuja kerrot"
Minun lehdenlukutottumukset tai uroskoirien käytöstavat ei varmaan kuulu tämän aiheen ydinalueeseen, voidaan kai jättää vaikka paaritiskin puolelle? Aukastaan samalla tuo ajettavuus puolikin. Ei viittis sotkee hienon auton tarinaa...
Venom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Syys 2015, 17:56

Noniin, tämmöiset vanteet varmaankin pyörivät alla ens suvena..

Kuva
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Venom kirjoitti:Hyviä kommentteja.. Ei haittaa puolesta/vastaan sanojat.. Mielipiteiden takiahan tämä esillä on :)

Renkaat on vakio kokoiset (245/40 ja 265/40) tehtaalta tämä tuli 19" M220 vanteilla, jotka ovat tallessa..

Automaatti on varmasti myös hieno, mutta itseäni hieman pelottaa nuo mallisarjan ensimmäiset automaattilaatikot ja niiden kesto.. Mielestäni on hyvinkin sivistynyt ja tavanomainen, hivenen jämäkämpi kuin perus e9x kaikin tavoin.. Pieniä kolinoita kuuluu voimansiirrosta, mutta se on näissä normaalia.. Jopa ohjekirjassakin näin sanotaan :)

Ehkä yksi parhaista normaalikäyttöön soveltuvista urheilullisista autoista omasta mielestä, itsellä tosin tämä on puhtaasti kesäkäytössä..

Normaalisti tulee ajeltua alustan comfort asetuksella, enkä kyllä valtavaa eroa huomaa sport asetukseenkaan.. Ehkä tuo saisi olla noin 10mm matalampi, jolloin lokasuojan ja renkaan väli olisi hieman pienempi..
Automaattiboksia turha pelätä, mulla oli ajossa 117 000 km ja väitän, että kukaan ei ole ajanut Suomessa E92M3:a niin paljon ja niin kovaa kuin mitä tuo auto näki rataa ja katua. En nyt ulkoa muista lukuja, mutta jos 1000 ratakierrosta ei mennyt rikki, ei varmaan paljon jäänyt alle. Ei mitään ongelmaa ja auto oli eka 2-kytkinkärry mitä Suomeen tuli, ihan ekoja mitä tehdas koskaan teki :) Eli kyllä se kestää. Nämä on tehty ajettaviksi ja niitä pitää ajaa, silloin ne pysyvät ehjinä. En ajanut talvisin, jos sillä tässä merkitystä on.

19" 220M on vanteena parempi kuin 18" OEM. Mulla oli molemmat. 19" kiihtyy paremmin ja on parempi käsitellä. Ero ei ole iso, mutta kun paljon ajaa, sen huomaa.

Vakioalusta tuossa autossa on kadulle moitteeton, radalle aika veltto. Ehdottomasti alusta vaihtoon jos rataa meinaa ajaa, mutta sitten tietysti pitää olla valmis säätämään. Kadulle ei järkeä alustan vaihdossa.
Venom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Syys 2015, 17:56

Pitkis kirjoitti:
Venom kirjoitti:Hyviä kommentteja.. Ei haittaa puolesta/vastaan sanojat.. Mielipiteiden takiahan tämä esillä on :)

Renkaat on vakio kokoiset (245/40 ja 265/40) tehtaalta tämä tuli 19" M220 vanteilla, jotka ovat tallessa..

Automaatti on varmasti myös hieno, mutta itseäni hieman pelottaa nuo mallisarjan ensimmäiset automaattilaatikot ja niiden kesto.. Mielestäni on hyvinkin sivistynyt ja tavanomainen, hivenen jämäkämpi kuin perus e9x kaikin tavoin.. Pieniä kolinoita kuuluu voimansiirrosta, mutta se on näissä normaalia.. Jopa ohjekirjassakin näin sanotaan :)

Ehkä yksi parhaista normaalikäyttöön soveltuvista urheilullisista autoista omasta mielestä, itsellä tosin tämä on puhtaasti kesäkäytössä..

Normaalisti tulee ajeltua alustan comfort asetuksella, enkä kyllä valtavaa eroa huomaa sport asetukseenkaan.. Ehkä tuo saisi olla noin 10mm matalampi, jolloin lokasuojan ja renkaan väli olisi hieman pienempi..
Automaattiboksia turha pelätä, mulla oli ajossa 117 000 km ja väitän, että kukaan ei ole ajanut Suomessa E92M3:a niin paljon ja niin kovaa kuin mitä tuo auto näki rataa ja katua. En nyt ulkoa muista lukuja, mutta jos 1000 ratakierrosta ei mennyt rikki, ei varmaan paljon jäänyt alle. Ei mitään ongelmaa ja auto oli eka 2-kytkinkärry mitä Suomeen tuli, ihan ekoja mitä tehdas koskaan teki :) Eli kyllä se kestää. Nämä on tehty ajettaviksi ja niitä pitää ajaa, silloin ne pysyvät ehjinä. En ajanut talvisin, jos sillä tässä merkitystä on.

19" 220M on vanteena parempi kuin 18" OEM. Mulla oli molemmat. 19" kiihtyy paremmin ja on parempi käsitellä. Ero ei ole iso, mutta kun paljon ajaa, sen huomaa.

Vakioalusta tuossa autossa on kadulle moitteeton, radalle aika veltto. Ehdottomasti alusta vaihtoon jos rataa meinaa ajaa, mutta sitten tietysti pitää olla valmis säätämään. Kadulle ei järkeä alustan vaihdossa.
Alustaakin olen päivittämässä.. Itseasiassa alle tulee hyvin suurella todennäköisyydellä KW Clubsport.. Tiedä sitten onko liian jäykkä normaalissa katu-ajossa?? Aika näyttää..
Vastaa Viestiin