Tervehdys kaikille, tämä X1 on ehtinyt nyt palvella elokuun loppupuolelta saakka ja toistaiseksi yhteiselo on sujunut mukavasti
Viime viikon kovat pakkaset (lähes -30) ei olleet ihan dieselin ominta aluetta lyhyessä työmatka-ajossa, mutta käyntiin X1 lähti aina ensi yrityksestä. Muilta osin talviominaisuudet on kyllä olleet hyvät eikä risteyksissä ole tarvinnut jäädä sutimaan
Varustelistaus:
Model description X1 xDrive20d
E-Code E84
Engine N47D20O0 - 2,00l (130kW)
Drive Allrad
Transmission automatisch
Body color Marrakeschbraun Metallic (B09)
Upholstery Stoff Median/anthr./silbereffekt (AXDN)
Standard Equipment
S2S7A BMW LA wheel, Star Spoke 317
S4CGA Interior strips, “satin-silber” matt
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
Optional Equipment
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S1CBA CO2 package
S1CDA Brake Energy Regeneration
S205A Automatic transmission
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S230A Extra package, EU-specific
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S258A Tire with run-flat functionality
S2PAA Lug bolt retainer
S3ATA Roof rail, aluminum, satin finish
S3XLA X Line
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S481A Sports seat
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4AEA Armrest front, retractable
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S563A Light package
S5ACA High-beam assistant
S5DAA Passenger airbag deactivation
S698A Area-Code 2 for DVD
S775A Headlining anthracite
S840A High speed synchronization
S842A Cold-climate version
S850A Additional Export tank filling
S853A Language version English
S863A Retailer Directory Europe
S885A On-board vehicle literature Swedish
S8KAA Oil-maintenance interval – 24 months/30,000 km
S8SMA Car ident. number visible from outside
S8SPA Control unit COP
S8TGA Thiefproofing device
S8TKA Passive pedestrian protection
S8TLA Tagfahrlicht Front und Hech aktiv
S8TNA Tagfarlicht uber Lichtmenu
S8V2A Label
E84 X1 xDrive20dA
- Liitteet
-
- X1 4.jpg (251.16 KiB) Katsottu 4347 kertaa
-
- X1 3.jpg (234.91 KiB) Katsottu 4347 kertaa
-
- X1 2.jpg (283.32 KiB) Katsottu 4347 kertaa
-
- X1 1.jpg (136.33 KiB) Katsottu 4347 kertaa
F10 520dA
Ex: E84 X1 20dA Xdrive, E63 645CiA, E60 520A LCI, E39 520A LCI, E39 523A
Ex: E84 X1 20dA Xdrive, E63 645CiA, E60 520A LCI, E39 520A LCI, E39 523A
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Hieno väri, onnittelut autosta. Mulla omassa E84:ssä historiaa nyt takana 1,5 vuotta 40tkm ilman ongelmia. No yhden kerran tuli engine fault ilmoitus uuden vuoden jälkeen ekoilla kovilla pakkasilla, mutta sitäkään ei enää ole tullut, kun auto on päivät lämpöisessä hallissa ja asentelin alamaskiin viimasuojan. Lähden lauantaina Ylläkselle viikoksi ja puoliväliin aika kylmää luvattu, mutta otan buusterin mukaan ja ylimääräsen sisätilan lämmittimen akulle... eiköhän Nesteen Pro Dieselillä pärjää sielläkin. Muuta en ole nyt pakkasilla tankannut.
Kiitos, toi väri on siitä kiva, et se näyttää melko erilaiselta kirkkaassa auringonvalossa ja pilvisellä säällä. Lisäbonuksena ton pre-LCI mallin (production date 30.11.2010) puskureiden mustat muoviosat ei paista niin kirkkaasti silmään ton tumman värin kanssa kuin jossain vaaleammissa väreissä.
Pakkasesta ei tämäkään yksilö oikein vaikuta tykkäävän; auto oli seissyt koko vuoden vaihteen pyhät katoksessa ja niiden jälkeisenä maanantaiaamuna käynnistyminen oli melko nihkeää vaikka auto oli ollut yön piuhassa kiinni. Ensimmäisellä yrityksellä kyllä lähti, mutta aika pitkään poltti hehkutus-valoa ennen kuin käynnistyi. Sisätilanlämppäri oli saanut sisätilat hyvin lämmitettyä, mutta tuossa moottorissa taitaa olla sellainen säteilylämmitin tms. jonka teho alkaa ehkä n. 30 pakkasissa jäädä liian pieneksi.
Saman päivän päätteeksi töistä takaisin lähtiessä välähti mittaristossa akun latauksen merkkivalo ja keltainen merkkivalo, jossa auto on pukeilla (elektroniikan häiriövalo?). Ajelin sitten pidemmän lenkin ja tuon jälkeen ei ole enää akun valoa näkynyt. Toinen valo syttyi käynnistyksen yhteydessä vielä parina päivänä, mutta ennen kuin ryhdyin mihinkään toimenpiteisiin, se hävisi kun pakkaset hellitti alle 20 asteeseen. Täytyy tutkia millainen akku tuossa on, jos on alkuperäinen niin vaihto viimeistään ens talveksi vois olla hyvä ajatus.
Pakkasesta ei tämäkään yksilö oikein vaikuta tykkäävän; auto oli seissyt koko vuoden vaihteen pyhät katoksessa ja niiden jälkeisenä maanantaiaamuna käynnistyminen oli melko nihkeää vaikka auto oli ollut yön piuhassa kiinni. Ensimmäisellä yrityksellä kyllä lähti, mutta aika pitkään poltti hehkutus-valoa ennen kuin käynnistyi. Sisätilanlämppäri oli saanut sisätilat hyvin lämmitettyä, mutta tuossa moottorissa taitaa olla sellainen säteilylämmitin tms. jonka teho alkaa ehkä n. 30 pakkasissa jäädä liian pieneksi.
Saman päivän päätteeksi töistä takaisin lähtiessä välähti mittaristossa akun latauksen merkkivalo ja keltainen merkkivalo, jossa auto on pukeilla (elektroniikan häiriövalo?). Ajelin sitten pidemmän lenkin ja tuon jälkeen ei ole enää akun valoa näkynyt. Toinen valo syttyi käynnistyksen yhteydessä vielä parina päivänä, mutta ennen kuin ryhdyin mihinkään toimenpiteisiin, se hävisi kun pakkaset hellitti alle 20 asteeseen. Täytyy tutkia millainen akku tuossa on, jos on alkuperäinen niin vaihto viimeistään ens talveksi vois olla hyvä ajatus.
F10 520dA
Ex: E84 X1 20dA Xdrive, E63 645CiA, E60 520A LCI, E39 520A LCI, E39 523A
Ex: E84 X1 20dA Xdrive, E63 645CiA, E60 520A LCI, E39 520A LCI, E39 523A