2016 BMW F30 Sedan 330e A Business

Käyttäjät esittelevät autojaan
TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

El Pantero kirjoitti:
TomA kirjoitti:
Anyway kirjoitti: El Panteiro kuuluu niihin kuskeihin, jotka ostavat yli 60 K€ autoja, joiden arvo laskee
yli 5 K€ vuodessa ja kun kulutus laskee 6.3:sta 6.2:seen, niin silloin ovat tyytyväisiä. . .
En nyt mitenkään arvostele, kunhan totean. . .
Tosin hybrideissä tuo kulutus on ehkä merkittävämpi kuin bensa tai dieselautoissa.
Tosin niissäkin monet kuskit kiittelevät, kun kulutus laskee kymmenyksen.
En nyt mitenkään arvostele, kunhan totean. . .
Olen samaa mieltä. BMW on ajamisen iloa, eikä niin että kuinkahan pitkälle pääsee kun hiipii, ettei sähkö tai bensa lopu:o)
Minua kiinnostaa erityisesti 330e:ssä se, että autolla pääsee sähköllä mukavasti töihin ja takaisin. Ei vihreyden takia, vaan sen takia että se on mahdollista ja ihan makeeta. Omista ajoistani 99% on Kehä III:n sisäpuolla, joten tuo bensakone on vaan suorituskykyä ja joskus-ja-jouluna -tyyppistä reissuaajoa varten.

Ja kyllä, olen laskenut että autoni pudottaa arvoa 400€/kk seuraavat 8 vuotta. Eli auton laskenallinen hinta tulee vuonna 2024 kesäkuussa olemaan vähintään 38 400eur halvempi kuin ostohetkellä. Mutta kyllä moisella autolla ajo on sen arvoista! :love:

Jos olisin jahtimiehiä, niin tuollaisen 40+ jalkaisen moottorijahdin pelkät talvisäilytyskulut pääkaupunkiseudulla lämpimässä on ~5000eur vuodessa ja siihen kun päälle laskee 10% arvonalenemisen ensimmäiselle 5 vuodelle, bensat, huollot ja laiturimaksut päälle, niin huomaa, että tämä autoilu suhteessa ihan mukavan halpa ja järkevä harrastus :mus:

Onneksi ihmisillä on Suomessa valinnan vapaus. Eikä näitä kommennteja kannata ottaa liian vakavasti. Autoilu maksaa kuitenkin ihan riittävästi, teki niin tai näin. Mä tykkään pörinästä ja pärinästä putken päässä. Toiset taas hiipivät hiljaa sähköautolla kalaan:o)
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

TomA kirjoitti: Onneksi ihmisillä on Suomessa valinnan vapaus. Eikä näitä kommennteja kannata ottaa liian vakavasti. Autoilu maksaa kuitenkin ihan riittävästi, teki niin tai näin. Mä tykkään pörinästä ja pärinästä putken päässä. Toiset taas hiipivät hiljaa sähköautolla kalaan:o)
Pääasia että ajaa bemarilla, niin saapuu aina paikalle tyylillä! :)
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

El Pantero kirjoitti:Minua kiinnostaa erityisesti 330e:ssä se, että autolla pääsee sähköllä mukavasti töihin ja takaisin. Ei vihreyden takia, vaan sen takia että se on mahdollista ja ihan makeeta.
Saatan olla vääräuskoinen, mutta tuossa yhtälössä näen vaikuttavana tekijänä myös sen, että etenkään kökkökeleillä ei tartte pysähtyä tankkaamaan, vaan sen voit hoitaa kotona parkkihallissa.

Eikä se kai muutenkaan ole varsinaisesti väärin preferoida ajamisen iloa tankkaamisen ilon sijasta. Ainakin minusta tuo ajaminen tuppaa olemaan pirusti kivempaa :)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Aero kirjoitti:
El Pantero kirjoitti:Minua kiinnostaa erityisesti 330e:ssä se, että autolla pääsee sähköllä mukavasti töihin ja takaisin. Ei vihreyden takia, vaan sen takia että se on mahdollista ja ihan makeeta.
Saatan olla vääräuskoinen, mutta tuossa yhtälössä näen vaikuttavana tekijänä myös sen, että etenkään kökkökeleillä ei tartte pysähtyä tankkaamaan, vaan sen voit hoitaa kotona parkkihallissa.

Eikä se kai muutenkaan ole varsinaisesti väärin preferoida ajamisen iloa tankkaamisen ilon sijasta. Ainakin minusta tuo ajaminen tuppaa olemaan pirusti kivempaa :)
Mä kun olen vähän autohullu :o), niin ajattelin vaan kertoa, jos joku ei satu tietämään. Esim. USAn sport varustepaketin autot ovat alustaltaan samat kuin useimmat M-Sportin EU mallit. Mm. Suomen M-Sport on siis yhtä korkea kuin USAn sport versio, johtuen tiestön rakenteista. Näin minua on informoitu. Itselläni on F30ssä M Performance alusta ja jarrut, jolloin auton jousittamatton massa kevenee kymmeniä kiloja. Ajomukavuus myöskin paranee. Auto sietää hyvin jopa 20" vanteet ja tuntuu ajossa silti melko "löysältä" ja on erittäin mukava ajaa, vaikka onkin melko matala. Näyttää myöskin paremmalta.
Viimeksi muokannut TomA, 28 Huhti 2016, 17:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Aero kirjoitti:Saatan olla vääräuskoinen, mutta tuossa yhtälössä näen vaikuttavana tekijänä myös sen, että etenkään kökkökeleillä ei tartte pysähtyä tankkaamaan, vaan sen voit hoitaa kotona parkkihallissa.

Eikä se kai muutenkaan ole varsinaisesti väärin preferoida ajamisen iloa tankkaamisen ilon sijasta. Ainakin minusta tuo ajaminen tuppaa olemaan pirusti kivempaa :)
Aika lyhkäseks jää toimintasäde jos polkee sitä ajamisen iloa esiin... Onhan se tietty kiva cruisaillakin leppoisasti.

Eihän sillä pääse kökkökeleillä mihinkään ku puuttuu neliveto ;) Ja muutenkin vaan ei-kovin-kauas ja jos tarvii kauemmas ajaa niin saa olla monesti tankilla (liian pieni tankki jos tulee pitkää matkaa / sanoisin et jos ajat paljo yli 15000km vuoteen niin ei sovi). Mut tosiaan jos pysyy aina Kehä3 sisäpuolella niin sitten proo peli.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

El Pantero kirjoitti:
Minua kiinnostaa erityisesti 330e:ssä se, että autolla pääsee sähköllä mukavasti töihin ja takaisin. Ei vihreyden takia, vaan sen takia että se on mahdollista ja ihan makeeta.
Samoin - eikä hybridi muuta perustelua tarvitsekaan! Sillä voi ajaa uudella tavalla hyödyntäen uutta, tulevaisuuden teknologiaa ja se on makeeta. Mitä muuta perustelua edes tarvitaan?
Arvonlaskun voi unohtaa argumenttina sekä puolesta että vastaan aina kun puhutaan uuden auton hankinnasta.
Jos taas vertaan omalla kohdallani käyttö- ja ylläpitokustannusten eroa edelliseen maasturiini (Cayenne T), niin varovaisestikin laskien säästö kolmessa vuodessa on jopa 10t € luokkaa kun verrokkina on X5 40e. Pidän sitä melko mukavana summana.. Lisäksi Suomen autoverotuksella varsinkin X5:n mutta myös 330e:n ostaja saavuttaa melko mukavan verohyödyn.
Joten löytyy niitä taloudellisuusperustelujakin..
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

masaf1 kirjoitti:Aika lyhkäseks jää toimintasäde jos polkee sitä ajamisen iloa esiin... Onhan se tietty kiva cruisaillakin leppoisasti.
Välillä pääsee ihan avoimelle baanalle auton kanssa, mutta mun arki on sitä että työnnän Kehä I Espoosta Helsinkiin, siitä Tre tietä Ruskeasuolle, josta Messukeskuksen kautta koukaten Vallilaan töihin. Ne harvat päivät jossa 80km/h alueella saa ajaa 80km/h edes jokusen sataa metriä on todella vähissä. Tänäänkin tietöistä johtuen tuohon matkaan (13.5km) meni 45min ja eilen meni tunti. Mulle aivan ykkösvaruste tästä syystä oli aktiivinen cruise, koska suurin osa arjesta on matelua 15-30km/h vauhdissa. Kyllä silloin sähköllä ajaminen on ihan parhautta.

Tuo BMW:n PHEV -sarja, ja PHEV:t yleensä, on tehty suurkaupunkien liikennettä silmälläpitäen. On niistä pienemmissäkin kaupungeissa hyötyä (Tre, Turku, Oulu), mutta suurin pihvi Suomessa noissa on pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvalle nimenomaan verohyöty. Saa paljon tehoa 320i:n hinnalla ja samalla uutta ja makeeta tekniikkaa.

Esim. Saksassa 330e maksaa 43 500€ ja 340i maksaa 46 250€. Jos Suomessa olisi keskustelu, että ottaisiko mielummin 330e:n vai 340i:n, niin tottakai 340i olisi suurimmalle osalle porukkaa paras vaihtoehto. Kun taas Suomessa 330e maksaa 45 883,52€ ja 340i 72 083,03€ , niin vertailu kohdistuu lähinnä siihen, että ottaisiko mielummin 320i xDriven vai 330e:n. Mun mielestä 320i on kiva auto, mutta tehoja saisi olla hieman enemmän... 330e:stä niitä löytyi sopivasti.

Mulle 330e valinta oli täysin selvä eteenkin tuon autoverotuksen kannalta. Jos asuisin Saksassa, niin olisin lähtenyt rakentamaan todnäk 530d xDrivea (lähtö 54 900€), kun Suomessa kyseisessä autossa on ryöstöhinta (72 281,61€). Olen jo henkisesti päättänyt että seuraava auto tulee olemaan 8 sukupolven 5 -sarjalainen täyssähkö voimalinjalla kun se julkaistaan 2025.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
fuse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Huhti 2016, 21:31
Auto: G01 -18

En mitenkään usko että testiä tehtiin järkevissä olosuhteissa. Ohessa spoileri mun tulevasta videosta. Ajoin 100km matkan Espoosta Saloon keskinopeuden ollessa n. 115km/h ja akun ollessa jo lähtiessä täysin tyhjä: sain kulutuslukemaksi 6.2 litraa satasella, johon olen tosi tyytyväinen. Se että akusto olisi auttanut vain 0.2l / 100km tuolla AMS:n testimatkalla kertoo siitä että matkan aikana oltiin seisty ruuhkassa, autoa oltiin kengitty sport modella tai eco pro -modea ei oltu laitettu päälle.
AMS testi tehtiin normaalilla Ruotsalaisella tiellä, lähtö Tukholmasta toimituksen autohallista. Testissä alussa max-edrive asetus jonka jälkeen moottorin käynnistyttyä eco-pro asetus.
Reitin keskinopeus 64 km/h, lämpö 7-11C, nopeusrajoitus alussa 30-40, suurin osa 80 ja lopussa 80/100.
225xe keskikulutus oli 6,4, priuksen 4,5, mondeo hybrid 5,7 l/100km
Vertailun vuoksi muissa testeissä lehti on mitannut testin aikana (ilmeisesti eri reitti) kulutukseksi 318i 7,3 320i t 8,5 320xd t 6,8 330i (1710kg) 8,1 l/100km
MB C350e 7,0 l/100km 6,0 s 0-100kmh
Kulutuksen ja tehon ja vedon puolesta 230ex voisi olla jotain...ainakin kallis
Moottoripyörällä voi tehdä vain kolmea asiaa. Kiihdyttää, jarruttaa ja ohjata. Keskivertomotoristi osaa näistä vain ensimmäisen. Autokoulunopettaja Pohjalaisessa 25.6.2007
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

fuse kirjoitti: Reitin keskinopeus 64 km/h, lämpö 7-11C, nopeusrajoitus alussa 30-40, suurin osa 80 ja lopussa 80/100.
225xe keskikulutus oli 6,4, priuksen 4,5, mondeo hybrid 5,7 l/100km
Vertailun vuoksi muissa testeissä lehti on mitannut testin aikana (ilmeisesti eri reitti) kulutukseksi 318i 7,3 320i t 8,5 320xd t 6,8 330i (1710kg) 8,1 l/100km
MB C350e 7,0 l/100km 6,0 s 0-100kmh
Testataan maantieajoa ja yllätyksenä tulee, että pienen ilmanvastuksen prius voittaa ja korkea ja lyhyt tila-auto häviää.
Plussaa siitä, että MB:stä on laitettu 0-100 kiihdytysarvo mukaan :)
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

El Pantero kirjoitti: Mulle 330e valinta oli täysin selvä eteenkin tuon autoverotuksen kannalta. Jos asuisin Saksassa, niin olisin lähtenyt rakentamaan todnäk 530d xDrivea (lähtö 54 900€), kun Suomessa kyseisessä autossa on ryöstöhinta (72 281,61€). Olen jo henkisesti päättänyt että seuraava auto tulee olemaan 8 sukupolven 5 -sarjalainen täyssähkö voimalinjalla kun se julkaistaan 2025.
Kävikö 330d xDrive F30 lainkaan mielessä? Hinta 61666 € Suomessa.
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

///Marko kirjoitti:Kävikö 330d xDrive F30 lainkaan mielessä? Hinta 61666 € Suomessa.
Mulla ei ainakaan käynyt, kun lähtöhinta on 15ke isompi kuin 330e:ssä.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
JohnB
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 21 Syys 2010, 23:57

toukopouko kirjoitti:
///Marko kirjoitti:Kävikö 330d xDrive F30 lainkaan mielessä? Hinta 61666 € Suomessa.
Mulla ei ainakaan käynyt, kun lähtöhinta on 15ke isompi kuin 330e:ssä.
Ja kun mukaan ottaa lähes täydellisen varustelun kuten moni täälläkin on tehnyt niin hintaeroa tulee vielä reilusti lisää...
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

///Marko kirjoitti:
El Pantero kirjoitti: Mulle 330e valinta oli täysin selvä eteenkin tuon autoverotuksen kannalta. Jos asuisin Saksassa, niin olisin lähtenyt rakentamaan todnäk 530d xDrivea (lähtö 54 900€), kun Suomessa kyseisessä autossa on ryöstöhinta (72 281,61€). Olen jo henkisesti päättänyt että seuraava auto tulee olemaan 8 sukupolven 5 -sarjalainen täyssähkö voimalinjalla kun se julkaistaan 2025.
Kävikö 330d xDrive F30 lainkaan mielessä? Hinta 61666 € Suomessa.
13 800eur Suomi -lisän takia ei valitettavasti kiinnostanut, vaikka kyseessä on todella erinomainen auto. Ja kuten jo muutama tässä sanoikin, tulee tuo Suomi -lisä myös lisävarusteisiin mukaan joka tekee autosta täydellisesti varusteltuna hävyttömän hintaisen. Jos täydellisesti varustettu 3-sarjalainen hintaan 73k€ kuulostaa pahalta (mun 330e), niin lähes 90k€ ei M3 -3 sarjalainen kuulostaa lähinnä vitsiltä :rolle:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

juntta kirjoitti:Tapahtui tänään Lappeenrannassa [emoji7]

Kuva

Pitkä viikko ennen perjantain luovutusta...
Noni... perjantai on täällä. Kuvia kuvia kuvia !!!! :tong:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

toukopouko kirjoitti:
///Marko kirjoitti:Kävikö 330d xDrive F30 lainkaan mielessä? Hinta 61666 € Suomessa.
Mulla ei ainakaan käynyt, kun lähtöhinta on 15ke isompi kuin 330e:ssä.
Aika mielenkiintoisia heittoja puolesta ja vastaan. Mun mielestä tuo 135 kw bensa kone + sähköapu ei ole verrattavissa esim 330i malliin. Kylmillä keleillä 20-30 km range (sähko+bensa) ja sen aikana 50 kw lisävoiman tuotto ei korvaa jatkuvaa noin 185 kw tehoa, joka on tarjolla 330i:ssä. On otettava huomioon myös auton omamassa, joka on e mallissa lähes 200 kg suurempi. Jos e:llä pelkällä polttomoottorilla ajaa, vastaa auton suorituskyky korkeintaan 318i mallia.
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

TomA kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
///Marko kirjoitti:Kävikö 330d xDrive F30 lainkaan mielessä? Hinta 61666 € Suomessa.
Mulla ei ainakaan käynyt, kun lähtöhinta on 15ke isompi kuin 330e:ssä.
Aika mielenkiintoisia heittoja puolesta ja vastaan. Mun mielestä tuo 135 kw bensa kone + sähköapu ei ole verrattavissa esim 330i malliin. Kylmillä keleillä 20-30 km range (sähko+bensa) ja sen aikana 50 kw lisävoiman tuotto ei korvaa jatkuvaa noin 185 kw tehoa, joka on tarjolla 330i:ssä. On otettava huomioon myös auton omamassa, joka on e mallissa lähes 200 kg suurempi. Jos e:llä pelkällä polttomoottorilla ajaa, vastaa auton suorituskyky korkeintaan 318i mallia.
Olen tässä hieman tarkemmin viimepäivinä tutustunut tuohon 330e:hen ja autoa on itseasiassa TODELLA vaikeaa saada tilaan jossa akut olisivat tyhjät. Kun ajaa Max eDrivella niin että range vetää 0km ja moottori lähtee käyntiin, auto vaihtaa Auto eDrive -moodiin ja samalla lataa auto akut 12% asti, jotta suorituskykyä on aina käytössä. Save battery moodi puolestaan lataa akut 50% asti. :)
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

El Pantero kirjoitti:
TomA kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
Mulla ei ainakaan käynyt, kun lähtöhinta on 15ke isompi kuin 330e:ssä.
Aika mielenkiintoisia heittoja puolesta ja vastaan. Mun mielestä tuo 135 kw bensa kone + sähköapu ei ole verrattavissa esim 330i malliin. Kylmillä keleillä 20-30 km range (sähko+bensa) ja sen aikana 50 kw lisävoiman tuotto ei korvaa jatkuvaa noin 185 kw tehoa, joka on tarjolla 330i:ssä. On otettava huomioon myös auton omamassa, joka on e mallissa lähes 200 kg suurempi. Jos e:llä pelkällä polttomoottorilla ajaa, vastaa auton suorituskyky korkeintaan 318i mallia.
Olen tässä hieman tarkemmin viimepäivinä tutustunut tuohon 330e:hen ja autoa on itseasiassa TODELLA vaikeaa saada tilaan jossa akut olisivat tyhjät. Kun ajaa Max eDrivella niin että range vetää 0km ja moottori lähtee käyntiin, auto vaihtaa Auto eDrive -moodiin ja samalla lataa auto akut 12% asti, jotta suorituskykyä on aina käytössä. Save battery moodi puolestaan lataa akut 50% asti. :)

Toki se lataa, mutta mistä se ottaa sen energian akkuihin, no mahdollisesti laturista/ moottorista :o)
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

TomA kirjoitti:
El Pantero kirjoitti:
TomA kirjoitti:
Aika mielenkiintoisia heittoja puolesta ja vastaan. Mun mielestä tuo 135 kw bensa kone + sähköapu ei ole verrattavissa esim 330i malliin. Kylmillä keleillä 20-30 km range (sähko+bensa) ja sen aikana 50 kw lisävoiman tuotto ei korvaa jatkuvaa noin 185 kw tehoa, joka on tarjolla 330i:ssä. On otettava huomioon myös auton omamassa, joka on e mallissa lähes 200 kg suurempi. Jos e:llä pelkällä polttomoottorilla ajaa, vastaa auton suorituskyky korkeintaan 318i mallia.
Olen tässä hieman tarkemmin viimepäivinä tutustunut tuohon 330e:hen ja autoa on itseasiassa TODELLA vaikeaa saada tilaan jossa akut olisivat tyhjät. Kun ajaa Max eDrivella niin että range vetää 0km ja moottori lähtee käyntiin, auto vaihtaa Auto eDrive -moodiin ja samalla lataa auto akut 12% asti, jotta suorituskykyä on aina käytössä. Save battery moodi puolestaan lataa akut 50% asti. :)
Toki se lataa, mutta mistä se ottaa sen energian akkuihin, no mahdollisesti laturista/ moottorista :o)
Kylläväin, polttomoottorilla se akut tuossa tapauksessa lataa. Mutta nyt puhuttiinkin suorituskyvystä :cools:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

El Pantero kirjoitti:
TomA kirjoitti:
El Pantero kirjoitti:
Olen tässä hieman tarkemmin viimepäivinä tutustunut tuohon 330e:hen ja autoa on itseasiassa TODELLA vaikeaa saada tilaan jossa akut olisivat tyhjät. Kun ajaa Max eDrivella niin että range vetää 0km ja moottori lähtee käyntiin, auto vaihtaa Auto eDrive -moodiin ja samalla lataa auto akut 12% asti, jotta suorituskykyä on aina käytössä. Save battery moodi puolestaan lataa akut 50% asti. :)
Toki se lataa, mutta mistä se ottaa sen energian akkuihin, no mahdollisesti laturista/ moottorista :o)
Kylläväin, polttomoottorilla se akut tuossa tapauksessa lataa. Mutta nyt puhuttiinkin suorituskyvystä :cools:
Silloin ajetaankin taas mopolla:o)
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

TomA kirjoitti:
El Pantero kirjoitti:
TomA kirjoitti: Toki se lataa, mutta mistä se ottaa sen energian akkuihin, no mahdollisesti laturista/ moottorista :o)
Kylläväin, polttomoottorilla se akut tuossa tapauksessa lataa. Mutta nyt puhuttiinkin suorituskyvystä :cools:
Silloin ajetaankin taas mopolla:o)
Heh, vaikka sulla onkin nyt superhieno F30 328i M Performance ja ei sitä kannata lähteä vaihtamaan vielä vuosiin, niin käyppä kuitenkin koeajamassa tuo 330e. Se on ihan aidosti myös hieno peli ja yllättää suorituskyvyllään. Eteenkin alle 100km/h vauhdissa kiihtyvyys on todella rajua ja se ei mitenkään tunnu 318i:ltä tai 320i:ltä. :thuup:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Vastaa Viestiin