El Pantero kirjoitti:Minua kiinnostaa erityisesti 330e:ssä se, että autolla pääsee sähköllä mukavasti töihin ja takaisin. Ei vihreyden takia, vaan sen takia että se on mahdollista ja ihan makeeta. Omista ajoistani 99% on Kehä III:n sisäpuolla, joten tuo bensakone on vaan suorituskykyä ja joskus-ja-jouluna -tyyppistä reissuaajoa varten.TomA kirjoitti:Olen samaa mieltä. BMW on ajamisen iloa, eikä niin että kuinkahan pitkälle pääsee kun hiipii, ettei sähkö tai bensa lopu:o)Anyway kirjoitti: El Panteiro kuuluu niihin kuskeihin, jotka ostavat yli 60 K€ autoja, joiden arvo laskee
yli 5 K€ vuodessa ja kun kulutus laskee 6.3:sta 6.2:seen, niin silloin ovat tyytyväisiä. . .
En nyt mitenkään arvostele, kunhan totean. . .
Tosin hybrideissä tuo kulutus on ehkä merkittävämpi kuin bensa tai dieselautoissa.
Tosin niissäkin monet kuskit kiittelevät, kun kulutus laskee kymmenyksen.
En nyt mitenkään arvostele, kunhan totean. . .
Ja kyllä, olen laskenut että autoni pudottaa arvoa 400€/kk seuraavat 8 vuotta. Eli auton laskenallinen hinta tulee vuonna 2024 kesäkuussa olemaan vähintään 38 400eur halvempi kuin ostohetkellä. Mutta kyllä moisella autolla ajo on sen arvoista!
Jos olisin jahtimiehiä, niin tuollaisen 40+ jalkaisen moottorijahdin pelkät talvisäilytyskulut pääkaupunkiseudulla lämpimässä on ~5000eur vuodessa ja siihen kun päälle laskee 10% arvonalenemisen ensimmäiselle 5 vuodelle, bensat, huollot ja laiturimaksut päälle, niin huomaa, että tämä autoilu suhteessa ihan mukavan halpa ja järkevä harrastus
Onneksi ihmisillä on Suomessa valinnan vapaus. Eikä näitä kommennteja kannata ottaa liian vakavasti. Autoilu maksaa kuitenkin ihan riittävästi, teki niin tai näin. Mä tykkään pörinästä ja pärinästä putken päässä. Toiset taas hiipivät hiljaa sähköautolla kalaan:o)