2016 BMW F30 Sedan 330e A Business
Auton hoitaminen on ihan hyvä asia, mutta ei ainoana harrastuksena. [emoji51]
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Auton noutoon aikaa 11 tuntia, 15 minuuttia.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Sneak peek:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Auto on nyt luovutettu ja aloitin sen luovutuksen jälkeisestä elämästä uuden threadin, jossa tulee olemaan ajopäiväkirja sekä tietysti läjäpäin kuvia.
Threadi löytyy täältä: http://bmwforum.fi/viewtopic.php?f=32&t=10279
Enjoy!
Threadi löytyy täältä: http://bmwforum.fi/viewtopic.php?f=32&t=10279
Enjoy!
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Oletko aivan varma ettet ole?El Pantero kirjoitti: En ole niin absoluuttinen kuin suurin osa Pesukintaan foorumilaisista (http://www.pesukinnas.com),
Minä kun ajattelen itsestäni suunnilleen noin kuin tuossa vertaat itseäsi pesukintaan aktiiveihin ja minä en ole yhtä tarkka kuin sinä
No joo, leikki leikkinä. Auton hoito/ puhtaana ja siistinä pito on ihan mukavaa puuhaa. Ja se muuten ON välineurheilua siinä kuin moni muukin harrastus. Tarkoitan siis sitä, että kun puuhaa kerran kokeilee kunnon välineillä niin homman luonne muuttuu aivan toiseksi!
Ajattelin itse aika pitkään ettei auton siistiminen ole välineurheilua. Sitten kun kun lopulta kokeilin kunnon aineita ja välineitä niin totesin että aika eri touhua ihan pelkkä pesukin on jo sillä kun ottaa käyttöön esipesuaineen ja vaahdottimen pelkän painepesurin, markettipesuaineen ja sienellä hinkkaamisen sijaan.
Hiton paljon vähemmällä ja helpommalla pääsee kunnon välineillä ja aineilla.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Noh, esim. Pesukintaan puolella 99.9% väestä ei suostu viemään autoaan autopesulaan, vaan haluaa aina pestä autonsa käsin. Itse en suostu viemään autoa harjalliseen pesuun, koska maalipinta on kerrasta entinen. Harjatonta pesua käytän, jos koneet on hyviä. Ideahan koneissa on, että pesutulos tehdään joko a) liuottimilla tai b) paineella. Uusissa laitteissa käytetään paljon vähemmän liuottimia kuin ennen, mutta painettakin vain järkevästi. Pääkaupunkiseudun koneista pidin ennen eniten Munkkivuoren Teboilin harjattomasta (taisi olla 2011-2012 asennettu se uusi kone), joka jätti kylkiin vain ihan vähän likaa. Nykyisin mulla GoWashin jäsenyys (http://www.gowash.fi), jolla saan pestä autoa 29€/kk niin paljon kuin haluan. Tuo GoWash on Konalassa, ja halli + koneet ovat vain alta vuoden vanhoja ja käyttävät liuottimia vähän, ja painetta sopivasti. Lika lähtee myös kyljistä pois kivasti myös talviaikaan. GoWashin koneet ovat minun mielestä tämän hetken parhaat. Huonoin kone minkä puolestaan olen pääkaupunkiseudulta löytänyt on Gowashin naapurissa Konalan Shellillä; kahvi ja munkki ko. paikassa on kuitenkin hyvää.jva kirjoitti:Oletko aivan varma ettet ole?El Pantero kirjoitti: En ole niin absoluuttinen kuin suurin osa Pesukintaan foorumilaisista (http://www.pesukinnas.com),
Minä kun ajattelen itsestäni suunnilleen noin kuin tuossa vertaat itseäsi pesukintaan aktiiveihin ja minä en ole yhtä tarkka kuin sinä
Harjaton pesu ei tietysti poista kaikkea likaa, vaan tiukkaa likaa pinttyy aina maalipintaan eteenkin talvella. Tuolloin teen niin, että hoidan esipesun ensin harjattomassa koneessa ja sen jälkeen pesen auton käsin. Viime vuosina erittäin suosituiksi tulleisiin käsinpesu -pesuloihin en myöskään suostu viemään autoani, sillä silläkin saa melkoiset naarmut aikaiseksi. Ongelma tässä on se, että kaverit käyttää yhtä sientä koko päivän ja siihen kertynyt hiekka ym. kova lika naarmuttaa seuraavat autot hajalle. Pesukintaan käyttö olisi erittäin suositeltavaa, mutta nekin pitäisi laittaa pesuun jokaisen auton jälkeen noissa pesuloissa. Jos pesukinnasta ei halua käyttää kotosalla, niin sitten voi käyttää sienen muotoista mikrokuitusientä, esim. http://www.autonhoitokauppa.fi/chemical ... ash-sponge tai lampaanvillatuotetta esim. http://www.autonhoitokauppa.fi/flexipad ... ash-square
Summa summarum:
Käsinpesu marketissa tms - NOT OK.
Koneellinen harjapesu - NOT OK.
Koneellinen harjaton pesu - OK.
Käsinpesu itse oikeita välineitä käyttäen - OK.
Pesukintaan jengi saisi kaikesta muusta kuin tuosta viimeisestä vaihtoehdosta hepulin
Joo, totta. Kun olin saanut ajokortin, hinkkasin autoa kaikenmaailman Korrekeilla, Turtle Waxeilla ym. AIO bullshit -tuotteilla. Onneksi autostereot rupesi kiinnostamaan ja tuolloin 90 -luvulla Fasca (Finnish AutoCar Association, nyk. Emma eli European Mobile Media Association) järjesti kisoja joissa tuli pyörittyä. Samalla tietämys auton puunauksesta kasvoi paljon ja nuo markettivahat lensivät mäkeen ja tilalle tuli kunnon tavarat, pääasiassa Auto Glymin tuotteet.jva kirjoitti:No joo, leikki leikkinä. Auton hoito/ puhtaana ja siistinä pito on ihan mukavaa puuhaa. Ja se muuten ON välineurheilua siinä kuin moni muukin harrastus. Tarkoitan siis sitä, että kun puuhaa kerran kokeilee kunnon välineillä niin homman luonne muuttuu aivan toiseksi!
Ajattelin itse aika pitkään ettei auton siistiminen ole välineurheilua. Sitten kun kun lopulta kokeilin kunnon aineita ja välineitä niin totesin että aika eri touhua ihan pelkkä pesukin on jo sillä kun ottaa käyttöön esipesuaineen ja vaahdottimen pelkän painepesurin, markettipesuaineen ja sienellä hinkkaamisen sijaan.
Hiton paljon vähemmällä ja helpommalla pääsee kunnon välineillä ja aineilla.
Kun olen jokusen kerran puunaillut autoa ja naapurit ovat nähneet lopputuloksen, niin aika usein saan lainata heille 'mömmöjä' kokeilumielessä. Itseasiassa naapuri pyysi minulta juuri tänään apua aineiden valinnassa, jolla hän saa pidettyä Volvonsa ja Harley Davidsoninsa kunnossa ja kiiltävänä. Ensi viikolla reissu Motonettiin taas tiedossa ja tienaan itselleni samalla ilmaiset kaffet.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
[quote/]
Samalla tietämys auton puunauksesta kasvoi paljon ja nuo markettivahat lensivät mäkeen ja tilalle tuli kunnon tavarat, pääasiassa Auto Glymin tuotteet.
[/quote]
Vielä kun saat uuden "heräämisen", niin luovut noista Autoglymeistä jotka on yhtä turhia kuin Korrekit yms. Vain paremmin brändättyä kamaa.
Samalla tietämys auton puunauksesta kasvoi paljon ja nuo markettivahat lensivät mäkeen ja tilalle tuli kunnon tavarat, pääasiassa Auto Glymin tuotteet.
[/quote]
Vielä kun saat uuden "heräämisen", niin luovut noista Autoglymeistä jotka on yhtä turhia kuin Korrekit yms. Vain paremmin brändättyä kamaa.
- Vähempi parempi -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Joo, kyllä harjapesut jäävät minulta väliin. Harjaton on ok jos itse tehdylle käsinpesulle ei ole mahdollisuutta.
Pyrin pesemään itse käsin. Syitä on oikeastaan kaksi: tulos on hyvä ja hinta edullinen. Hintapuolen mahdollistaa se, että pystyn pesemään auton ympärivuoden käsin joko kotona tai työpaikalla.
Hyvillä aineilla hoidettu maalipinta on hyvillä aineilla ja välineillä helppo pitää puhtaana. Kesäkelillä riittää vaahdottimella levitetty esipesuaine + painepesurilla tehty huuhtelu. Ei onnistu "markettiaineilla" läheskään yhtä helposti ja hyvällä tuloksella.
Voisi jopa sanoa että toisaalta tuo on eräänlainen "laiskan miehen tapa" pitää auto siistinä
Pyrin pesemään itse käsin. Syitä on oikeastaan kaksi: tulos on hyvä ja hinta edullinen. Hintapuolen mahdollistaa se, että pystyn pesemään auton ympärivuoden käsin joko kotona tai työpaikalla.
Hyvillä aineilla hoidettu maalipinta on hyvillä aineilla ja välineillä helppo pitää puhtaana. Kesäkelillä riittää vaahdottimella levitetty esipesuaine + painepesurilla tehty huuhtelu. Ei onnistu "markettiaineilla" läheskään yhtä helposti ja hyvällä tuloksella.
Voisi jopa sanoa että toisaalta tuo on eräänlainen "laiskan miehen tapa" pitää auto siistinä
Joo ei jaksa käyä harjattomassa pesussa vaikka ilman sais, koska BH Auto-foam + painepesuri voittaa nuo ihan 6-0.
Heitä ne AG:n tuotteet mäkeen ja osta kunnollisia niin yllätyt vielä. Turtlen nahanpuhdistusaine on kyllä ihan hyvää.
Heitä ne AG:n tuotteet mäkeen ja osta kunnollisia niin yllätyt vielä. Turtlen nahanpuhdistusaine on kyllä ihan hyvää.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Olen nyt muutaman kerran pessyt Collinite 915:llä vahatun auton BH auto-foamilla ja painepesurilla. Kyllä se päällisin puolin puhtaaksi tuntuu lähtevän mutta sormilla tunnustellen pientä karkeutta jää ja vahakin tuntui ohenevan valitettavasti.masaf1 kirjoitti:Joo ei jaksa käyä harjattomassa pesussa vaikka ilman sais, koska BH Auto-foam + painepesuri voittaa nuo ihan 6-0.
Heitä ne AG:n tuotteet mäkeen ja osta kunnollisia niin yllätyt vielä. Turtlen nahanpuhdistusaine on kyllä ihan hyvää.
Vedin molempiin autoihin tuon Collinite 915:n toukokuun alussa. Toista on pesty autofoamilla + Dodon born to be mildilla, toista useamman kerran - mutta ilman foam-esipesua, vain vedellä esihuuhdellen... Jälkimmäisen pinta helmeilee selkeästi paremmin. Taitaa siis olla niin että tuo autofoam syö aika lailla collinitea... Sen sijaan Collinite + dodon shampoopesu vaikuttaa helpolta, hyvältä ja kestävältä ratkaisulta.
Autoglymiin ei minullakaan kyllä ole paluuta. Olen kokenut paremmaksi sekä Meguiar'sin, Dodon että Colliniten tuotteet...
Valkoisten nahkojen hoito on sujunut toistaiseksi varsin hyvin leathermasterilla.. Leather Barrier uutena ja paikalliset putsaukset Leather Cleanerilla sen jälkeen tarpeen mukaan.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Eihän se Colli915 mikään huippukestoinen ole. Itse käytän Zainoja ja Bilt-Hamberin tuotteita, BH Auto-Foamilla lähtee pirun hyvin kaikki linnunpaskoista itikoihin ja kuraan. Toki kyllähän alakyljet jää monesti karkeiksi eikä tolla sitä filmiä saa poistettua joka lampaanhanurilla kinnastamalla lähtee.
Vedellä esihuuhtelua en suosittele. Vaahdolla lähtee uskomaton määrä likaa vs. vaan vesi. Turha niitä mikrohiukkasia on alkaa suoraan hieromaan mikronaarmuiksi...
Koita vaikka BH Finis Wax, ei lähe Auto-Foamilla ja vaatii about neljä tiukkaa vahanpoistoliuotinpesua, että saa edes ton Finis Waxin pois.
Vedellä esihuuhtelua en suosittele. Vaahdolla lähtee uskomaton määrä likaa vs. vaan vesi. Turha niitä mikrohiukkasia on alkaa suoraan hieromaan mikronaarmuiksi...
Koita vaikka BH Finis Wax, ei lähe Auto-Foamilla ja vaatii about neljä tiukkaa vahanpoistoliuotinpesua, että saa edes ton Finis Waxin pois.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Menee pesukeskusteluksi tämä juonne mutta.. esipesuaineella on iso merkitys paitsi lian, myös vahan kestoon. Mulla on toiminut vahan keston suhteen hyvin mm.Valetpro Advanced "jokumikäsenytolikaan" ph-arvoltaan neutraali esipesuaine vaahdotettuna. Sillä on varsinkin kesäliat itikanraadot mukaanlukien lähteneet varsin hyvin pelkällä vaahdolla+painepesurilla ilman että vahapinta on ihmeemmin kärsinyt. Tosin kyllä sitten säännöllisesti pesen esipesun päälle auton Dodon shampoolla jossa on hitunen vahaa seassa. Liekö se sitten syy miksi vahapinta tuntuu kestävän kohtalaisen hyvin - vai sitten se, että olen vahannut auton syksyllä, talvikauden keskivaiheilla ja keväällä?