HUOM! Auto on nyt luovutettu ja aloitin sen luovutuksen jälkeisestä elämästä uuden threadin, jossa tulee olemaan ajopäiväkirja sekä tietysti läjäpäin kuvia.
Threadi löytyy täältä: viewtopic.php?f=32&t=10279
-----
Laitoin Espoon Laakkoselta eilen (pe 19.2.2016) tilaukseen tilaukseen seuraavan pelin:
BMW F30 Sedan 330e A Business
Ja tökkäsin autoon mieleiseni varusteet:
ZPP - Pysäköintipaketti 1 400,00 €
3AG - Peruutuskamera
430 - Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit
5DL - Surround view
ZIP - Innovaatiopaketti 3 150,00 €
552 - Mukautuvat LED ajovalot
610 - Head-up -näyttö tuulilasissa
5DF - Aktiivivakionopeussäädin Stop & Go toiminnolla
5AG - Kaistan vaihdon varoitusjärjestelmä
5AL - Active protection -turvallisuuspaketti
6WA - Mittariston ajotietokone laajennetulla sisällöllä
5AS - Driving assistant
ZLP - Loungepaketti 2 300,00 €
322 - Comfort Access - avaimeton sisäänkäynti
403 - Lasikattoluukku, elektronisesti ohjattu
688 - Harman Kardon Sound System -kaiutinjärjestelmä
417 - Aurinkosuojat takasivuikkunoihin, mekaaniset
ZCD - ConnectedDrive -paketti 2 330,00 €
6AK - ConnectedDrive Service (BMW Online + BMW Apps)
6AP - Remote eServices for 330e
609 - Navigointijärjestelmä Professional
PAKETIT YHTEENSÄ 9 180,00 €
AUTOVEROLLISET TEHDASLISÄVARUSTEET
Lisävarusteet - elektroniikka & alusta
704 - M sport alusta 410,00 €
2VL - Sport ohjausjärjestelmä 270,00 €
Z58 - normaalirenkaat - €
302 - Murtohälytin 510,00 €
5DP - Pysäköintiassistentti 370,00 €
8TJ - Nopeusrajoitusnäyttö 340,00 €
6NS - Bluetooth handsfree laajennetulla sisällöllä ja USB -liitäntä 110,00 €
508 - Pysäköintitutka (PDC) eteen ja taakse 210,00 €
Lisävarusteet ulos
475 - Metalliväri - Black Sapphire 930,00 €
563 - Valopaketti (Sis. valaistut ulko-ovien kahvat, luku- ja tunnelmavalaistus) 200,00 €
3L8 - Alumiininväriset ikkunalistat 210,00 €
420 - Tummennetut taka- ja takasivuikkunat 410,00 €
Lisävarusteet sisälle
775 - BMW Individual sisäkattoverhoilu Anthracite 260,00 €
LCOM - Nahkaverhoilu Dakota - Oyster / Oyster highlight / Black 1 870,00 €
4LU - Sisäkoristelistat 'Black high-gloss', Pearl Chrome korostuksella 160,00 €
481 - Urheiluistuimet edessä 580,00 €
459 - Etuistuinten sähkösäädöt, kuljettajan istuin muistilla 1 150,00 €
488 - Ristiselän tuki etupenkeissä 300,00 €
496 - Lämmittettävät takaistuimet 390,00 €
710 - M Sport urheiluohjauspyörä, nahkapäällysteinen 210,00 €
2TE - Ohjauspyörän vaihteenvalitsimet 130,00 €
248 - Lämmitettävä ohjauspyörä 200,00 €
415 - Aurinkosuoja takaikkunaan, elektroninen 360,00 €
5DC - Taittuvat takaistuinten pääntuet (reunapaikat) 70,00 €
497 - Keskikyynärnoja takamatkustajille - €
465 - Kääntyvät takaselkänojat (40:20:20 takaistuimen jako) - €
493 - Säilytystilapaketti - €
LISÄVARUSTEET YHTEENSÄ 9 650,00 €
PAKETIT JA LISÄVARUSTEET YHTEENSÄ (ilman autoveroa) 18 830,00 €
Seuraavat asiat jätin autosta pois:
4M5 - BMW Individual kojelaudan nahkaverhoilu
601 - TV-toiminto
654 - DAB -radioviritin
3AP - Tuulilasin harmaa yläreuna
411 - Tupakoitsijan versio
Auton mukana tulee myös BMW i Wallbox -laturi, joka asennetaan autohallin seinään hyvissäajoin ennen luovutusta. Auto tulee Suomeen 16" vakiorenkailla, mutta vien 19" kiekot jo luovutustilaisuuteen ja nuo vakiorenkaat menee myyntiin. Tämän lisäksi ajattelin laittaa minimalistisen takaspoilerin, erikoiskilvet ja Finikor Brilliant+ käsittelyn.
Auton toimitus on alustavasti kesäkuun puolivälin tienoilla - laitan kuvia tulemaan heti kun se on luovutettu. Ja nyt eikun odottelemaan...
2016 BMW F30 Sedan 330e A Business
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Viimeksi muokannut El Pantero, 08 Kesä 2016, 00:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi,
Mitä tuo wallbox maksoi?
Js tosiaan mahtavat varusteet, tuollaisia ei juuri Suomeen tilata
Mitä tuo wallbox maksoi?
Js tosiaan mahtavat varusteet, tuollaisia ei juuri Suomeen tilata
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kiitos kiitos! Tuota wallboxia saa kahta versiota, eli Pure ja Pro -tasoisena. Tuo Pro on pääasiassa tarkoitettu i3 ja i8 omistajille ja sen latausaika on puolet Puresta.wilho kirjoitti:Moi,
Mitä tuo wallbox maksoi?
Js tosiaan mahtavat varusteet, tuollaisia ei juuri Suomeen tilata
Sain auton mukana tinkattua tuon BMW i Wallbox Puren neton-neton-netto hintaan 999 eur, listahinta on käsittääkseni jossain 1500eur tietämillä. Laite on Schneider Electricin kasaama ja mm. Plugitista Schneiderin omaa laitetta saa 1320eurolla (http://kauppa.plugit.fi/pd/110/schneide ... kaapelilla). Tietty toi Schneiderin oma ei ole lähellekään niin 'viileän' näköinen kuin BMW:n oma.
Laturi tulee kerrostaloyhtiön autohalliin, jossa mulla on autoa varten kaksi hallipaikkaa (ettei naarmutu). Asennus maksaa Plugitilla 699eur (kotitalousväh. kelpoinen töiden osalta), ja tämän lisäksi laitteen eteen tarvitsee asentaa energiamittari (taloyhtiö laskuttaa toteuman mukaan), vikavirtasuoja sekä ylijännitesuoja, jonka hinta koteloituna on 251eur (http://kauppa.plugit.fi/pd/kotilataamin ... aitteelle/). Kaikenkaikkiaan laturin lisäksi hintaa tulee siis 950eur, mutta kyllä tuo sen arvoista on. Autoon ei tarvitse esim. laittaa Webastoa, koska kytkettynä ollessaan auton voi laittaa lämpeämään tai viilenemään kännykällä ennen halliin menoa.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi,El Pantero kirjoitti: Tuota wallboxia saa kahta versiota, eli Pure ja Pro -tasoisena. Tuo Pro on pääasiassa tarkoitettu i3 ja i8 omistajille ja sen latausaika on puolet Puresta.
Sain auton mukana tinkattua tuon BMW i Wallbox Puren neton-neton-netto hintaan 999 eur, listahinta on käsittääkseni jossain 1500eur tietämillä. Laite on Schneider Electricin kasaama ja mm. Plugitista Schneiderin omaa laitetta saa 1320eurolla (http://kauppa.plugit.fi/pd/110/schneide ... kaapelilla). Tietty toi Schneiderin oma ei ole lähellekään niin 'viileän' näköinen kuin BMW:n oma.
kiitti, Nyt on tavoitehintataso kohdillaan. Taitaa omakotitalossa olla helpompaa, rakentaessani vedin talliin 16A 3-vaihekaapelin työkoneita varten, mutta nämähän on juuri sellaisia.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Niinhän ne on.wilho kirjoitti:Moi,El Pantero kirjoitti: Tuota wallboxia saa kahta versiota, eli Pure ja Pro -tasoisena. Tuo Pro on pääasiassa tarkoitettu i3 ja i8 omistajille ja sen latausaika on puolet Puresta.
Sain auton mukana tinkattua tuon BMW i Wallbox Puren neton-neton-netto hintaan 999 eur, listahinta on käsittääkseni jossain 1500eur tietämillä. Laite on Schneider Electricin kasaama ja mm. Plugitista Schneiderin omaa laitetta saa 1320eurolla (http://kauppa.plugit.fi/pd/110/schneide ... kaapelilla). Tietty toi Schneiderin oma ei ole lähellekään niin 'viileän' näköinen kuin BMW:n oma.
kiitti, Nyt on tavoitehintataso kohdillaan. Taitaa omakotitalossa olla helpompaa, rakentaessani vedin talliin 16A 3-vaihekaapelin työkoneita varten, mutta nämähän on juuri sellaisia.
Spottasin muuten juuri, että Ebay.de:stä saisi tuota Wallbox Purea hintaan 899eur + postikulut Suomeen 31eur = 930eur. Linkki: http://www.ebay.de/itm/Original-BMW-i-W ... Sw3ydVw3hT. Jos olet Wallboxia vailla, niin tuo irtoaisi todella halvalla ja on uusi.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Okei, kiitti linkistä. Oletko löytänyt speksiä tuosta että miten saa konfiguroitua esim tuolle 16A sulakkeelle?
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Suosikaa suomalaista [emoji1103] http://www.ensto.com/solutions/evcharging/efill
Ja ei... En ole Enstolla töissä [emoji56]
Ja ei... En ole Enstolla töissä [emoji56]
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Wallbox Puresta löytyi vielä viime viikolla PDF muotoinen installation guide BMW:n Saksan sivuilta, mutta nyt se on poistunut. Olin tänään yhteydessä BMW Finlandiin, josta pyysin tuon dokumentin. Voin forwardoida myös sulle jos laitat mailisoitteesi yv:nä; uskon että BMW lähettää tuon mulle parissa päivässä.wilho kirjoitti:Okei, kiitti linkistä. Oletko löytänyt speksiä tuosta että miten saa konfiguroitua esim tuolle 16A sulakkeelle?
Tänään myös Plugit Finlandin kaveri kävi tekemässä lataustapa-arvioinnin halliin ja 'tuomio' oli, että asennus on helppo juttu. Koska kyseessä on 2014 valmistunut halli, on sähkökaappi ym. asiat täydellisiä latauslaitteen asennukseen. Tämän lisäksi mitään läpivientejä ei tarvitse tehdä ja kaapelihyllytkin on jo valmiiksi rakennettu.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Muutama kuva tämän päivän lataustapa-arvioinnista. BMW i Wallboxin asennuksen asennus autohalliin on helppo juttu, hallin sähköpääkeskukseen tulee yksi sulake, latausaseman viereen hallin seinälle tulee puolestaan vikavirtasuoja, ylijännitesuoja sekä kWh -mittari. Koska ylimääräisiä kaapelihyllyjä ei tarvitse rakentaa eikä myöskään tehdä mitään läpivientejä, latausaseman asennus maksaa 950eur (sis. dokumentoinnin, mittauspöytäkirjat ym). Hyviä uutisia siis
Plugit Finlandin mies oli aika helppo spotata. Kaapeli latausasemalle lähtee täältä. Ylhäällä kaapelihylly jota käyttämällä latauskaapelin saa hallipaikan viereen. Latausaseman sulakkeelle löytyi tilaa, vaikka tavaraa olikin paljon.
Plugit Finlandin mies oli aika helppo spotata. Kaapeli latausasemalle lähtee täältä. Ylhäällä kaapelihylly jota käyttämällä latauskaapelin saa hallipaikan viereen. Latausaseman sulakkeelle löytyi tilaa, vaikka tavaraa olikin paljon.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Laakkonen vahvisti tänään auton toimitusaikataulun. Vaikka netissä on ollut paljon huhuja toimitusaikojen venymisestä eteenkin UK:n markkinoille (esim. http://www.businesscar.co.uk/news/2016/ ... cellations), sain autooni seuraavan aikataulun:
Viikko 18 (2-8.5.2016) - valmistenumero selvillä
Viikko 20 (16-22.5.2016) - auton valmistusviikko
Viikko 22 (30.5 - 5.6.2016) - auton toimitusviikko
Todella nopeaa toimintaa. Toivottavasti aikataulu pitää!
Viikko 18 (2-8.5.2016) - valmistenumero selvillä
Viikko 20 (16-22.5.2016) - auton valmistusviikko
Viikko 22 (30.5 - 5.6.2016) - auton toimitusviikko
Todella nopeaa toimintaa. Toivottavasti aikataulu pitää!
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Mahtava auto. Onnittelut tilauksesta!
Tuosta laturista en ihan ymmärrä sitä, että eikö kärryn mukana tule sitä peruslaturia, millä kärryn voi simppelisti ladata normaalista pistorasiasta? Tuon Wallboxin hyöty jää siis epäselväksi. Pari tuntia nopeampi lataus?
Tuosta laturista en ihan ymmärrä sitä, että eikö kärryn mukana tule sitä peruslaturia, millä kärryn voi simppelisti ladata normaalista pistorasiasta? Tuon Wallboxin hyöty jää siis epäselväksi. Pari tuntia nopeampi lataus?
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
MAHTAVAA, suurkiitos! Olit BMW Finlandia nopeampi!wilho kirjoitti:Löysin linkin asennusohjeeseen:
http://origin.bmwgroup.com/360electric/ ... _pure.html
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Moi, kiitoksia! Tuo latausasema on tarkoitettu BMW i -sarjan autoille sekä tulevalle iPerformance sarjalle, jota 330e, 740e ym. edustaa (nimi lanseerataan 07/2016).Pitkis kirjoitti:Mahtava auto. Onnittelut tilauksesta!
Tuosta laturista en ihan ymmärrä sitä, että eikö kärryn mukana tule sitä peruslaturia, millä kärryn voi simppelisti ladata normaalista pistorasiasta? Tuon Wallboxin hyöty jää siis epäselväksi. Pari tuntia nopeampi lataus?
Lataustapoja on useita. Tuo auton mukana tullut 'laturi' (oikeasti se mötikkä on virranrajoitin, itse laturi on autossa) on tarkoitettu vain ajoittaiseen lataukseen. Tuo wallbox on älyttömän kätevä kun ei tarvitse purkaa 'laturia' takakontista joka kerta kun haluaa laittaa auton seinään. Ja kyllä, se on paaaaaljon nopeampi kuin se auton mukana tullut vekotin.
Onko sulla siis i8? Tuo latausasema on nimenomaan alunperin suunniteltu sun autolle. Jos sulla ei ole vielä ko. autolle latausasemaa, niin ostaisin sen ensitöikseni.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Siis eikö tuota voi vain laittaa latausjohdolla pistorasiaan vaan, että tarvitaan jokin erillinen mötikkä lisäksi? Akun kapasiteetti on niin pieni, että perus 16A sulakkeella luulisi latautuvan helposti yön aikana sen, mitä mahtuu.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Juu, siis auton mukana tulee latausjohto. Normaalista schuko -pistokkesta jossa on 16A sulake auto ottaa ~12A edestä virtaa pihalle. Kyllä se yöksi hyvin riittää, mutta jos esim auton kanssa on käynyt töissä ja takaisin, auton akku on tyhjä ja sen jälkeen on lähdössä kotoa harrastuksiin tai kauppaan 1-2 tunnin sisään, on tuosta latausasemasta apua.ardilla kirjoitti:Siis eikö tuota voi vain laittaa latausjohdolla pistorasiaan vaan, että tarvitaan jokin erillinen mötikkä lisäksi? Akun kapasiteetti on niin pieni, että perus 16A sulakkeella luulisi latautuvan helposti yön aikana sen, mitä mahtuu.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Joo, kyllä mää tuon olen nähnyt. Sillä perusmötikällä lataaminen ihan täyteen kestää noin 4h ja parissa tunnissa on 20 km jo rangea. Ilmeisimmin se nopeuttaa lataamista. i3:lla se olisi jo ehkä olennainen, kun siinä on isompi akku. Mun ajoprofiili on sellainen, että harvoin tulee ihan heti lähdettyä ajamaan uudelleen kun käy tallilla. Ja jos tulee, sitten se on juuri sellanen kenkien vaihto 5 min eli siinä ajassa mikään laturi ei lataa paljon. Slotti tuolle wallboxille on mulla sen verran kapea, että on jäänyt hankkimatta. Kun se asennuskin pitäisi duunata jonnekin...nyt se kenkälaatikko on tökättynä vaan seinään ja sillä siisti. Joskus se tulee otettua mukaan jos menee kaupungille ja tökättyä laturiin. Yleensä laturi on vain kotona ja auto siinä kiinni kaiken aikaa valmiina.El Pantero kirjoitti:Lataustapoja on useita. Tuo auton mukana tullut 'laturi' (oikeasti se mötikkä on virranrajoitin, itse laturi on autossa) on tarkoitettu vain ajoittaiseen lataukseen. Tuo wallbox on älyttömän kätevä kun ei tarvitse purkaa 'laturia' takakontista joka kerta kun haluaa laittaa auton seinään. Ja kyllä, se on paaaaaljon nopeampi kuin se auton mukana tullut vekotin.
Onko sulla siis i8? Tuo latausasema on nimenomaan alunperin suunniteltu sun autolle. Jos sulla ei ole vielä ko. autolle latausasemaa, niin ostaisin sen ensitöikseni.
Kovimmilla pakkasilla se on näppärä, kun preconditioning nappaa päälle puhelimesta kun herää ja tallissa on joka puolella letkun kautta kuumennut auto kun avaa oven. Ei tarvi kaivaa edes penkinlämmitintä päälle, kun pihan läpi kävelyn jälkeen ehtii itse mennä jäähän.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo, mulla taas tyyli on sellainen että tulen ja menen. Kotona ehtii olemaan töiden jälkeen tunnin-kaksi ja sitten on harrastuksia (hyväntekeväisyyshommia ja liikuntaa). Tilasin wallboxin mukana BMW i Kabelmanagerin (#61 902 353 293 - 82eur), jonka avulla kaapelin saa pidettyä siistinä ja pois hallin lattialta. Tämän lisäksi laitoin tilaukseen mukaan BMW i AC fast charge cablen, jota voi käyttää kauppakeskuksissa, huoltoasemilla jne kun eteen tulee type 2 töpseli (esim. Fortumin ilmaiset tolpat).Pitkis kirjoitti:Joo, kyllä mää tuon olen nähnyt. Sillä perusmötikällä lataaminen ihan täyteen kestää noin 4h ja parissa tunnissa on 20 km jo rangea. Ilmeisimmin se nopeuttaa lataamista. i3:lla se olisi jo ehkä olennainen, kun siinä on isompi akku. Mun ajoprofiili on sellainen, että harvoin tulee ihan heti lähdettyä ajamaan uudelleen kun käy tallilla. Ja jos tulee, sitten se on juuri sellanen kenkien vaihto 5 min eli siinä ajassa mikään laturi ei lataa paljon. Slotti tuolle wallboxille on mulla sen verran kapea, että on jäänyt hankkimatta. Kun se asennuskin pitäisi duunata jonnekin...nyt se kenkälaatikko on tökättynä vaan seinään ja sillä siisti. Joskus se tulee otettua mukaan jos menee kaupungille ja tökättyä laturiin. Yleensä laturi on vain kotona ja auto siinä kiinni kaiken aikaa valmiina.El Pantero kirjoitti:Lataustapoja on useita. Tuo auton mukana tullut 'laturi' (oikeasti se mötikkä on virranrajoitin, itse laturi on autossa) on tarkoitettu vain ajoittaiseen lataukseen. Tuo wallbox on älyttömän kätevä kun ei tarvitse purkaa 'laturia' takakontista joka kerta kun haluaa laittaa auton seinään. Ja kyllä, se on paaaaaljon nopeampi kuin se auton mukana tullut vekotin.
Onko sulla siis i8? Tuo latausasema on nimenomaan alunperin suunniteltu sun autolle. Jos sulla ei ole vielä ko. autolle latausasemaa, niin ostaisin sen ensitöikseni.
Kovimmilla pakkasilla se on näppärä, kun preconditioning nappaa päälle puhelimesta kun herää ja tallissa on joka puolella letkun kautta kuumennut auto kun avaa oven. Ei tarvi kaivaa edes penkinlämmitintä päälle, kun pihan läpi kävelyn jälkeen ehtii itse mennä jäähän.
Tuo wallbox menee kyllä lähes millaiseen tilaan, mutta yleensä kaapelin veto sähkökaapilta on monille isompi juttu, eteenkin jos joutuu timanttiporaamaan sementistä läpi, asentamaan palokatkoja jne. Silloin hinta ns. 'pompsahtaa'.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded