Vinkuu vinkuu... taitaa joutaa MINI jo talviunille
R53 MINI Cooper S
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Hieno projekti ja huikeat vanteet, sopii loistavasti alle. Itsellä oli aiemmin myös R53 Cooper S facelift,jota tuli laiteltua Bilsteinin alustalla ja OZ-vanteilla. Onhan se vaan yksinkertaisesti yks mukavimpia ja hauskimpia autoja ajaa mitä on. Oma fanaattisuus meni jo siihen asti, että lähdin mieluummin pidemmälle reissulle sillä, kun vaihtoehtoisella E60:llä
Onko ollut mitään murheita tekniikan kanssa? itselle vaihdettiin takuuseen lähes kaikki moottorin tiivisteistä(oli tehtaalla unohdettu kiristää jakopään ja öljypohjan pultteja) vetareihin. Viimeisimpänä meni lambda-anturi ja ohjaustehostimen pumppu.
Onko ollut mitään murheita tekniikan kanssa? itselle vaihdettiin takuuseen lähes kaikki moottorin tiivisteistä(oli tehtaalla unohdettu kiristää jakopään ja öljypohjan pultteja) vetareihin. Viimeisimpänä meni lambda-anturi ja ohjaustehostimen pumppu.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ei vikoja, mutta ominaisuuksia
Ohjaustehostin vinkuu kilpaa ahtimen kanssa, joten todennäköisesti se tulee menemään jossain vaiheessa. Tämähän on näiden autojen tyyppivika ja kun ilmeisesti se vinkuu lähes poikkeuksetta jokaisessa autossa, niin sitä ei kannata korjata ennen kuin se oikeasti hajoaa.
Ehkä ärsyttävin vika (anteeksi, ominaisuus) on ollut tuo auton takapäästä kuuluva alustan kolina. Sitä on yritetty paikallistaa lukemattomia kertoja ja vieläkään ei selvää syytä asiaan ole löytynyt. Tämäkin on hyvin yleistä ko. autossa ja tätä on ulkomaan elävien kanssa yritetty porukalla paikallistaa, mutta toistaiseksi tuloksetta.
Pitkä listä erilaisia nitinöitä ja natinoita autosta kuuluu, suurin osa varmasti itse aiheutettuja alustan, vanteiden ja moneen kertaa irrotettujen paneeleiden ansiosta. Näitä on sitten korjailtu pehmusteen kanssa pois.
Eli oikeastaan ei mitään suurempia vikoja ole ollut, mitä ei olisi itse aiheuttanut tai jotka ei olisi ns. tyyppivikoja. Katsotaan sitten taas keväällä miten ne viat on talven aikana lisääntyneet
Ohjaustehostin vinkuu kilpaa ahtimen kanssa, joten todennäköisesti se tulee menemään jossain vaiheessa. Tämähän on näiden autojen tyyppivika ja kun ilmeisesti se vinkuu lähes poikkeuksetta jokaisessa autossa, niin sitä ei kannata korjata ennen kuin se oikeasti hajoaa.
Ehkä ärsyttävin vika (anteeksi, ominaisuus) on ollut tuo auton takapäästä kuuluva alustan kolina. Sitä on yritetty paikallistaa lukemattomia kertoja ja vieläkään ei selvää syytä asiaan ole löytynyt. Tämäkin on hyvin yleistä ko. autossa ja tätä on ulkomaan elävien kanssa yritetty porukalla paikallistaa, mutta toistaiseksi tuloksetta.
Pitkä listä erilaisia nitinöitä ja natinoita autosta kuuluu, suurin osa varmasti itse aiheutettuja alustan, vanteiden ja moneen kertaa irrotettujen paneeleiden ansiosta. Näitä on sitten korjailtu pehmusteen kanssa pois.
Eli oikeastaan ei mitään suurempia vikoja ole ollut, mitä ei olisi itse aiheuttanut tai jotka ei olisi ns. tyyppivikoja. Katsotaan sitten taas keväällä miten ne viat on talven aikana lisääntyneet
Joo, ohjaustehostin alottaa vinkumalla ihan sairaasti. Sen jälkeen se varsinkin kylmällä häviää hetkellisesti kunnes täysin odottamatta katoaa vaikka keskellä mutkaa täydellisesti. Takuun loputtua kulanssia maahantuonnista oli täysin turha odottaa, vaikka näitä on mennyt tuhansia ja tuhansia ympäri maailmaa sekä suomessa.
Tota perän kolinaa kyllä ihmettelen. Mulla ei jostain syystä kolissut, lukuunottamatta satunnaista 3" rosteriputkiston kolinaa tukivarsiin lämpimillä keleillä :D
Noi kolinat sisustassa ja kojelaudassa alkoi mulla 150 kilsan jälkeen matkalla kotiin luovutuksesta. Niitä ei ole kyllä ikävä, muuten autoa kyllä !
Tota perän kolinaa kyllä ihmettelen. Mulla ei jostain syystä kolissut, lukuunottamatta satunnaista 3" rosteriputkiston kolinaa tukivarsiin lämpimillä keleillä :D
Noi kolinat sisustassa ja kojelaudassa alkoi mulla 150 kilsan jälkeen matkalla kotiin luovutuksesta. Niitä ei ole kyllä ikävä, muuten autoa kyllä !
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Oli tänään aikaa niin kävin kysäisemässä verhoilijalta paljon maksaa sisäpilareiden, 6kpl, verhoilu alcantaran-tyylisellä kankaalla. Lopputulos oli kankaineen hieman yli 300eur Saa nähdä tuleeko aloitettua verhoilut itse... tasaiset pinnat vielä menee, mutta pilareissa olevat turvavöiden aukot ahdistaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Onko siinä turvavyön ulostulo aukon ympärillä joku muovi härpäke/peiteholkki vai miten sen nyt sanois? En yhtään muista. Jos on, niin sehän pitää saada siitä ensin irti, ehjänä ja sit jo varmaankin näet, miten se on alunperin tehty. Viilto keskelle aukkoa pitää kuitenkin tehdä ja siellä päissä V-leikkaus kohti kulmia 45 ast. kulmassa. Siis sitä keskiviiltoa EI tehdä ihan päästä päähän vaan siihen asti josta lähtee se 45 ast. kohti kulmia. Tää on kyllä aika mahdoton juttu selittää, mutta kun varovasti teet niitä V-leikkauksia millin, pari kerrallaan edeten niin kyl sä huomaat kuinka se kangas alkaa menemään nätisti läpi siitä aukosta.
En sitten ota vastuuta näistä neuvoista jos homma menee ketuilleen Harjoittele vaikkapa vaimosi kesämekolla ensin. Ei se sitä näillä keleillä kaipaa
En sitten ota vastuuta näistä neuvoista jos homma menee ketuilleen Harjoittele vaikkapa vaimosi kesämekolla ensin. Ei se sitä näillä keleillä kaipaa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Käytännössä vaikeinta on se, että c-pilarin (alimpana kuvassa) aukko ei ole kulmiltaan suora vaan tuollainen pyöreä. Toinen juttu on, että jos b-pilarin turvavyön korkeudensäädön haluaa myös päällystää niin siinä on tuollainen kulma alaspäin toisessa reunassa aukkoa ja sen kulman korkeus on pidempi kuin aukon halkaisija, joten aukon päälle jäävä kangas ei suoraan yllä tuon reunan peittämiseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Tuon alimman pilarin aukko ei näytä mitenkään pahalta verhoilla vaikka onkin tuollainen pyöreä kulmiltaan. Niihin jyrkkiin kurveihin sopivasti leikkauksia tekemällä se kangas kyllä taipuu sinne kääntöpuolelle.Varsinkin kun aukon syvyys tässä pilarissa on lähes olematon (jos näin kuvasta oikein).
Keskimmäinen pilari sen sijaan vaikuttaa jo huomattavasti haasteellisemmalta. Siinä tuo aukko selkeesti syvempi ?? ja jos näin on, niin sit menee hankalaksi. Varsinkin kun Alcantara ja sen tyyppiset kankaat eivät juurikaan veny. Aukon kohdalle pitäisi ilmeisesti ommella ns. kappa joka peittäisi sen aukon sisäosan. Ihan harrasteompelijalle suht haasteellinen tehtävä. En nyt ole ihan varma, näinkö nuo kuvat ihan oikein eli jälleen kerran pientä varausta näihin kommentteihin.
Ei tuo 300e matskuineen ihan "mettässä" ole.Kankaatkin suht kalliita tänä päivänä. Ja työhönkin oma aikansa menee. Mutta jos viet "topparille" tehtäväksi, niin älä kelpuuta puolitekeleitä.
Keskimmäinen pilari sen sijaan vaikuttaa jo huomattavasti haasteellisemmalta. Siinä tuo aukko selkeesti syvempi ?? ja jos näin on, niin sit menee hankalaksi. Varsinkin kun Alcantara ja sen tyyppiset kankaat eivät juurikaan veny. Aukon kohdalle pitäisi ilmeisesti ommella ns. kappa joka peittäisi sen aukon sisäosan. Ihan harrasteompelijalle suht haasteellinen tehtävä. En nyt ole ihan varma, näinkö nuo kuvat ihan oikein eli jälleen kerran pientä varausta näihin kommentteihin.
Ei tuo 300e matskuineen ihan "mettässä" ole.Kankaatkin suht kalliita tänä päivänä. Ja työhönkin oma aikansa menee. Mutta jos viet "topparille" tehtäväksi, niin älä kelpuuta puolitekeleitä.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Hyviä neuvoja, kiitos.
En usko, että vien kenellekään tehtäväksi tuohon hintaan. Perusmuodoltaan nuo ei ole vaikeimmasta päästä joten luultavasti yritän verhoilla ne vielä itse. A-pilarithan minä itseasiassa jo viime kesänä teinkin. Tuon b-pilarin luultavasti ratkaisen siten, että otan tuon turvavyöhissin irti ja kun se on tumma niin se ei erotu ympäröivästä alcantarasta niin pahasti. Toisekseen jos siihen hissiin lyö kangasta päälle niin se ei luultavasti sen jälkeen liiku enää mihinkään.
En usko, että vien kenellekään tehtäväksi tuohon hintaan. Perusmuodoltaan nuo ei ole vaikeimmasta päästä joten luultavasti yritän verhoilla ne vielä itse. A-pilarithan minä itseasiassa jo viime kesänä teinkin. Tuon b-pilarin luultavasti ratkaisen siten, että otan tuon turvavyöhissin irti ja kun se on tumma niin se ei erotu ympäröivästä alcantarasta niin pahasti. Toisekseen jos siihen hissiin lyö kangasta päälle niin se ei luultavasti sen jälkeen liiku enää mihinkään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
--
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ei se mitään, niin siinä on omastakin mielestä pari ovea liikaa, mutta en halunnut viimeisiä pre-facelift coupeja Toisaalta kyllähän ne 2 ovea lisää monesti elämää helpottaa, vaikka vielä coupella ajaessa sitä itsekin sanoi, että mihin niitä kahta lisäovea tarvitsee.Cyclic Stig kirjoitti:Hienot on kyllä kulkimet sinulla . Pari ovea on omaan makuuni liikaa tuossa toisessa, mutta mulla onkin kieroutunut kupee-fiksaatio .
Sopivasti tuunattu Mini. Vanteet ei ihan parhaat omaan makuuni mutta ymmärrän kyllä "pointin". Ja muilla ei ole mitään väliäkään jos omistaja itse on tyytyväinen... Kokomusta väritys sensijaan on erittäin onnistunut, vaikkakin varmaan luonnossa tekee pienestä autosta vielä pienemmän.
Et avo-Miniä harkinnut kun kerran näyttää olevan sinulla "kakkosautona"?
Tälle kesälle on tulossa miniin uudet vanteet, kun tuli tehtyä löytöjä, mutta en usko niidenkään olevan ihan kaikkien mieleen. Kuvia sitten kun saadaan vanteet kotiin asti
Tälle autolle oli olemassa aika tiukka budjetti, joten avokas ei oikein siihen mahtunut. Jotenkin pidän myös tätä kovakattoista paremman näköisenä kuin avoa ja kun tässä on iso panorama-katto jonka saa auki, sekä pitkät ovet=on pitkät lasit jotka saa alas, niin sitä ilmaa kiertää ohjaamossa ihan hyvin vaikka kattoa ei saakaan alas.
Tämän kesän suunnitelmat:
- Aero-korisarja
- Harmaat muoviosat korinväriin
- Musta etusäleikkö
- Toinen takavaimennin pois
- Sisäkattoon ja pilareihin alcantaraa
- Sisälistat hiilikuidusta
+ mahdollisesti bitumia oviin ja paremmat takakaiuttimet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
----------
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
No niin, nyt on vihdoin saatu toinen setti kesävanteita kotiin asti. Puolivahingossa sattui myynti-ilmoitus silmiin ja kun näitä ei suoranaisesti joka nurkalla pyöri niin ostin pois ihan alfisteiden kiusaksi
Zender Milano 4x98 17x7.5 ET35
Zender Milano 4x98 17x7.5 ET35
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Ei huonot.... ei oikeastaan LAINKAAN huonot
Kun aikaisemmin kerroit tulevista vanteista, niin ajattelin Minisi kuvia katsellessa, että siihen voisi hyvin sopia sellaiset umpinaiset alut, siis vähän tyyliin nuo, mutta ilman noita aukkoja.
Kun aikaisemmin kerroit tulevista vanteista, niin ajattelin Minisi kuvia katsellessa, että siihen voisi hyvin sopia sellaiset umpinaiset alut, siis vähän tyyliin nuo, mutta ilman noita aukkoja.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Sisusta alkaa olla palasina ja korisarjaa + muita osia pitäisi alkaa viemään maalarille. Suurin kysymys tällä hetkellä lähinnä, että mitä kaikkea sisustasta maalataan, mitä verhoillaan ja mille ei tehdä mitään
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Mistäs sait ostettua nuo Zenderit? Ei taida kauheasti pyöriä vapailla markkinoilla.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Reilun vuoden niitä etsin säännöllisen epäsäännöllisesti. Belgiasta löytyi lopulta sarja. Paikalliset alfistit eivät suoranaisesti hyppineet ilosta kun joku Suomesta ehti ostaa sarjan ja että se on vieläpä menossa miniinRaimo Miettinen kirjoitti:Mistäs sait ostettua nuo Zenderit? Ei taida kauheasti pyöriä vapailla markkinoilla.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Jaahas, projekti etenee vihdoin muutenkin kuin pelkästään autoa purkamalla. Tänään jätin maalarille korisarjan + ison pahvilaatikollisen sekalaisia osia maalattavaksi. Hyvällä tuurilla ensi viikolla pääsee jo kokoamaan.