Ei ehkä paras tapa aloittaa uudella bemarifoorumilla kysellen mersusta, mutta menköön.
Jees eli auton vaihto olisi ajankohtainen ja olen noin 90% varmuudellä päättänyt että kokeillaan vaihteeksi jotain muuta kuin bemmiä. Pitkällisen pohdinnan jälkeen tähtäimeen asettui C36 AMG. Ei sillä että bemareissa oli mitään vikaa, päinvastoin. Tuntuu vaan että omalle budjetille ei käytettyjen bemareiden valikoimista juuri nyt oikein sopivaa autoa löydy. Muutenkin harrastebemmin hankkiminen on muhinut mielessä, joten mersun voisi hommata huoletta päivittäisajoon pilaantumaan.
On tullut kaiveltua mm. mersuforumia ja ulkomaisia saitteja ja fiilisteltyä youtubea, mutta päätin nyt vielä kysyä kokemuksia ja mielipiteitä täältä "omien puolelta".
Jos sinulla, kaverillasi tai anopin siskon serkulla on/on ollut kyseinen auto tai muuten vaan on kokemusta tai tietoa kiesistä niin kiitos jo etukäteen! Mitä noista kannattaa ostettaessa tsekata ja syynätä? Tyyppivikoja? Miten pärjää ajettavuudessa saman aikakauden motorsporttiin? Joissain lähteissä kehuttu jopa paremmaksi. Itse olen kys autolla heittänyt noin 15min koeajon puolitoista vuotta sitten talvioloissa, joten siitä ei nyt hirveästi mitään kokonaiskuvaa voi muodostaa.
Tarkoitus olisi hakea alle 150 000 km ajettu ja huoltokirjalla varustettu yksilö Saksasta tai Ruotsista.
Mercedes-Benz
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Käy nyt vielä ihan kesällä koeajo tekemässä. On aika kehno ajettava mitä olen käsityksessä. Ettei tule pettymyksiä, kun kerta olet jo Motorsport-tasoon tottunut. Onhan noita käytettynä jokunen Suomessa, varmaan pääse puikkoihin, jos olet tosissasi ostamassa.Santtu13 kirjoitti:Ei ehkä paras tapa aloittaa uudella bemarifoorumilla kysellen mersusta, mutta menköön.
Jees eli auton vaihto olisi ajankohtainen ja olen noin 90% varmuudellä päättänyt että kokeillaan vaihteeksi jotain muuta kuin bemmiä. Pitkällisen pohdinnan jälkeen tähtäimeen asettui C36 AMG. Ei sillä että bemareissa oli mitään vikaa, päinvastoin. Tuntuu vaan että omalle budjetille ei käytettyjen bemareiden valikoimista juuri nyt oikein sopivaa autoa löydy. Muutenkin harrastebemmin hankkiminen on muhinut mielessä, joten mersun voisi hommata huoletta päivittäisajoon pilaantumaan.
On tullut kaiveltua mm. mersuforumia ja ulkomaisia saitteja ja fiilisteltyä youtubea, mutta päätin nyt vielä kysyä kokemuksia ja mielipiteitä täältä "omien puolelta".
Jos sinulla, kaverillasi tai anopin siskon serkulla on/on ollut kyseinen auto tai muuten vaan on kokemusta tai tietoa kiesistä niin kiitos jo etukäteen! Mitä noista kannattaa ostettaessa tsekata ja syynätä? Tyyppivikoja? Miten pärjää ajettavuudessa saman aikakauden motorsporttiin? Joissain lähteissä kehuttu jopa paremmaksi. Itse olen kys autolla heittänyt noin 15min koeajon puolitoista vuotta sitten talvioloissa, joten siitä ei nyt hirveästi mitään kokonaiskuvaa voi muodostaa.
Tarkoitus olisi hakea alle 150 000 km ajettu ja huoltokirjalla varustettu yksilö Saksasta tai Ruotsista.
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Avitin tänään kaveria ja vein hänen 2007 mallisen ML350CDI:n autopesurille sisä- ja ulkopuhdistukseen aamulla. Iltapäivällä menin hakemaan autoa ja pesijäjäpikkä pyysi katsomaan saatesanoin että "älä ainakaan itsellesi tällaista koskaan osta"... siis USKOMATONTA, autolla ikää kolme vuotta ja kaikki ovet ja takaluukku aivan ruosteessa saumoista joissa pintapelti liittyy luukun kehikkoon. Kolme vuotta lisää ja ne on läpiruosteessa! Nyt ehkä vielä korjattavissa ja siksipä nuo halusi näyttääkin.
Lisäksi hän esitteli pitkin koko autoa olevia "kraatereita" joissa sinkkaus/maali ovat jotenkin eläneet epäsymbioosissa ja joihin puhkeaa ajan kanssa ruosterakkula.
Käsittämätöntä schaissea!
(ovien tiivistys oli kun tojotassa, etolan metritiiviste... bemareissa sentään sivistynyt tuplatiivistys joka pitää melut ja pölyt ulkopuolella ovikynnyksien....)
Lisäksi hän esitteli pitkin koko autoa olevia "kraatereita" joissa sinkkaus/maali ovat jotenkin eläneet epäsymbioosissa ja joihin puhkeaa ajan kanssa ruosterakkula.
Käsittämätöntä schaissea!
(ovien tiivistys oli kun tojotassa, etolan metritiiviste... bemareissa sentään sivistynyt tuplatiivistys joka pitää melut ja pölyt ulkopuolella ovikynnyksien....)
Daimlerhan on lanseerannut hiljattain uuden moton Mersulle:"Parasta tai ei mitään",jotenkin passais tuo jälkimmäinen sana kuvaamaan mersun lähivuosien laatua paremmin.Rehellinen motto!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Onhan siinä 30v puhkiruostumattomuustakuu:)
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Joka tarkoittaa että ruosteen pitää tulla "sisältäpäin". Ruostuminen on hapettumista. Puhkiruostumistakuu tarkoittaa että metallin siällä pitäisi olla happea ?Kuudensuora kirjoitti:Onhan siinä 30v puhkiruostumattomuustakuu:)
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ensireaktio on, että näyttääpäs hyvältä.. parempia kuvia odotellessa...
Lähde: http://www.worldcarfans.com/11101073034 ... ial-photos" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.worldcarfans.com/11101073034 ... ial-photos" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
- Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
- Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02
Näyttää kuvien perusteella pitkälle samalta keulasta ja sisältä kuin tilaamani c farmari. Huomenna käyn päivittämässä varusteita(mm AMG-korisarja)
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Hyvältähän tuo näyttää, kävi jopa mielessä, että olisiko tuossa ainesta perheen kakkosautoksi... tai siis isännän ykkösautoksi. Vakavasti tuota F11:sta tilatessa mietin E-coupéa vaihtoehtona, mutta sitten arkirealismi, turvakaukalo ja lastenrattaat tökkäsivät tajuntaan
Se mikä itseäni noissa mersuissa, erityisesti C:ssä ja E:ssä tökkii, on tuo kojetaulu. Kuvassa se vielä menee, mutta kuskin piskuisella jakkaralla istuessa ei voi välttyä ämpärifiilikseltä. Omaan makuun näkymä ja tunnelma on kammottava.
Se mikä itseäni noissa mersuissa, erityisesti C:ssä ja E:ssä tökkii, on tuo kojetaulu. Kuvassa se vielä menee, mutta kuskin piskuisella jakkaralla istuessa ei voi välttyä ämpärifiilikseltä. Omaan makuun näkymä ja tunnelma on kammottava.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
-----
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Sikäli jännä, että tuossa näyttäisi olevan kiinteä B-pilari. Eikös sen puute ole yleensä ollut mursun koupen tavaramerkki?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
-------
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
---
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
B pilari on oikein onnistunut. C pilarista en vielä ole oikein vakuuttunut, tuon yllä olevan kuvan perusteella.Cyclic Stig kirjoitti:Näinhän se on vissiin tupannut olemaan. Mutta ei tuo b-pilari ainakaan tuota sivuprofiilia huononna, kovasti pistää siinä suhteessa kampoihin Bemun 3coupelle.
Se kolmiovinen C Mese "coupe" oli yhtä kammottava, kun Bemarin 3xx Compact, jonka ideaa tai ulkonäköä en koskaan ymmärtänyt. Mutta edelleen olen tuon uuden Coupen sisäkuvasta sitä mieltä, että etolasta saa paremman näköisiä ämpäreitä, kun Mese tekee onnistuu tekemään kabiineja.On tuo omasta mielestäni ainakin hirvittävä parannus siihen edelliseen C-sarjan pikkucoupeen (en tarkoita clk:ta vaan sitä perätöntä 3-ovista). Se kun oli mielestäni melko epäonnistunut luomus, ainakin muotoilullisesti.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
----
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näyttäis "ikkunakehykset" olevan ovilaseissa.Jos näin on,isot plussat Mesulle siitä!(talvikäyttö)
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Mielenkiintoista on tuo mersun coupe politiikka:tämä uusi C-coupe ja E-coupe ovat mitoiltaan lähes identtiset.Molempien akseliväli sama 276cm,leveydessä eroa 2cm ja pituudessa 10cm.No jos sentään hinnoissa(C-coupea ei vielä hinnoiteltu) se ero varmaan on sitten tarpeeksi suuri...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.