Mercedes-Benz

Keskustelua muista kuin BMW:n merkeistä
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Nyt myös AMG:nä...

Kuva

Kuva

Kuva
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

---
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Jotenki toi C-pilari ei oo omaan makuun.
nk_user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 16:04
Auto: 4-sarjan Coupé

Nyt vaihtuu kolmen BMW:n jälkeen merkki toiseen saksalaiseen (tulee olemaan ensimmäinen kokeilu ko. merkin parissa).

E Coupe on omasta mielestäni erittäin onnistunut malliversio ja osuu kokoluokkaan, jossa BMW:llä ei coupea ole tarjolla. Sääli on Zetasta luopua mutta aikansa kutakin.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Meneekö zeta suoraan vaihdossa?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

nk_user kirjoitti:Nyt vaihtuu kolmen BMW:n jälkeen merkki toiseen saksalaiseen (tulee olemaan ensimmäinen kokeilu ko. merkin parissa).

E Coupe on omasta mielestäni erittäin onnistunut malliversio ja osuu kokoluokkaan, jossa BMW:llä ei coupea ole tarjolla. Sääli on Zetasta luopua mutta aikansa kutakin.
Kyllä tuo 3coupe on tuon E-mursun kilpailija.Mersu on ainoastaan 9cm pidempi ulkomitoilta,muuten leveys ja akseliväli sama.Hinnaltaan varmaan kalliimpi.Muuten,oletko ajatellut C-sarjan coupea? Kokoluokka sama,ainut ero pituudessa.Malli on aivan tuore ja saatavilla business versiona,bensana että dieselinä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Hyvän näköinen on tuo E coupe. Itse kävin koeajamassa uuden CLS mallin. Eli tuli käytyä vieraissa :blush: . Nosti kyllä kuumetta, pakko myöntää. Mielestäni onnistunut auto ja aikas mukavakin. En tiedä miten mursuleiriin hyppääminen onnistuisi, olen kuitenkin aina omistanut BMW merkkisen auton eka autosta lähtien. Bmw:llä ei löydy kilpailijaa myöskään CLS:lle, 5GT eroaa mielestäni aika paljon tuosta, 6 crancoupe olis lähempänä jos edes tulee markkinoille?

Olisko 3coupe kuitenkin lähempänä C coupea kuin E coupea?
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Mersun C- ja E-coupét tosiaan jakavat saman perusrakenteen akseliväliä myöten ja erona on 10 cm:n pituuseron ja hinnan lisäksi C-coupén kiinteät takasivulasit B-pilareineen ja karmilliset ovet. Lisäksi varustelussa on tod.näk. joitakin eroavaisuuksia. C-coupé on profiloitu selvästi urheilullisemmaksi verrattuna E:n luksuscoupéen.
nk_user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 16:04
Auto: 4-sarjan Coupé

Eli vaihdossa tuo Zeta menee...

Sen verran vielä tuosta autosta että itse näkisin myös enemmän C-sarjan coupen 3-sarjan coupen kilpailijaksi. Vaikkakin E coupe on kooltaan melko lähellä C coupea, niin jotenkin siinä on isomman auton tuntua.

Itse otin 350 CDI A mallin urheilualustalla ja se on mielestäni onnistunut kompromissi mukavuutta ja urheilullisuutta (taitaa olla vanhuus tulossa kun tuo mukavuus alkaa kiinnostaa :tong: ). Autossa on mukautuva alustajärjestelmä (Agility Control), joka vaikutti todella pätevältä. Systeemihän pehmentää ja koventaa vaimennusta tien pinnan mukaan eli sileillä mutkaisilla teillä mennään tiukemmalla alustalla ja kuopissa tulee pehmeämpää mukavuutta. Ja vaikka Zeta on melkoinen tykki, niin eipä tuolla meselläkään tarvitse jalkoihin jäädä...

Tuo C coupe ei meikäläistä hirveästi sykähdyttänyt. Jotenkin se olisi saanut erota enemmän sedan-mallista sekä edestä että takaa (kuten 3-coupekin). E coupe erottuu mielestäni selvemmin vastaavasta sedanista ja jotenkin sen linjat vaan iskevät meikäläisen makuun.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Mosku kirjoitti:6 crancoupe olis lähempänä jos edes tulee markkinoille?
Tulossa on :)
nk_user kirjoitti: E coupe erottuu mielestäni selvemmin vastaavasta sedanista ja jotenkin sen linjat vaan iskevät meikäläisen makuun.
E coupe erottuu todellakin selkeämmin sedanista kuin C-sarjassa. E-sarjan sedanista en tykkää oikein mitenkään päin, mutta tuo E coupe on oikein hieno. C-sarjassa taas tykkään melkein enemmän sedanista.

Minkälaiset speksit tulee eemeliin?
nk_user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 16:04
Auto: 4-sarjan Coupé

Varustelistaa (ne mitä suoralta kädeltä muistan):

- Avantgarde-paketti
- sähkösäätöiset urheiluistuimet muistilla (myös ratin säätö on sähköllä)
- beige/musta kaksivärinahkaverhoilu
- Parktronic pysäköintiavustin
- urheilualusta ja 18" vanteet
- navigaattori ja Bluetooth
- Harman Kardon Soundsystem äänentoisto
- sisääntaittuvat sivupeilit
- vakionopeussäädin, sadetunnistin

Ja väri on metallimusta.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Pakko sanoa, että onpa aika moinen tyylin muutos, Z4 Bemarista tuollaiseen pappa mersuun, vaikkakin cupeeseen.
Mutta onnea silti uutukaiselle. ;)
Avatar
JayJay-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:29
Auto: Autoton..
Paikkakunta: jyväskylä

Clk ajellu paljonkin ja miettinyt et miksi näistä ei valmisteta capriolettia kovalla katolla! Slk:ssa tämä kovakatto ratkaisu toimii kuin ajatus ja myös ulkonäkökin huomattavasti parempi kuin clk rättiversiossa. Vielä kun tilaisit tuon paketin AMG-korisarjalla,moottorissahan on jo luonnetta kivasti :w00t:
i smell diesel
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Maukkaasti valittu paketti tulossa. Kaksivärinen sisustus tulee olemaan ehdoton valtti kun tuo aikanaan etsii seuraavaa omistajaansa. :thuup: Jonkin aikaa mersuttomana on taas E coupeja tullut katseltua ja todettua, että valinnanvara on todella vähäistä, jos ei halua kokomustaa sisustaa. Etsi mistä tahansa päin eurooppaa.
JayJay- kirjoitti:Clk ajellu paljonkin ja miettinyt et miksi näistä ei valmisteta capriolettia kovalla katolla! Slk:ssa tämä kovakatto ratkaisu toimii kuin ajatus ja myös ulkonäkökin huomattavasti parempi kuin clk rättiversiossa. Vielä kun tilaisit tuon paketin AMG-korisarjalla,moottorissahan on jo luonnetta kivasti :w00t:
Nelipaikkaiset kovakatot eivät vaan toimi muotoilullisesti. E Cabriossa on kuitenkin ihan aikuisten istuttava takapenkki ja sen kokoinen katto vaatii kohtalaisen piilotustilan. E93 pääsee muotoilullisesti kohtuulliseen tulokseen, mutta ero E92:seen on tyylissä vielä aika selvä.
ex. E63 650i, E88 125i
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

"Nelipaikkaiset kovakatot eivät vaan toimi muotoilullisesti."

Juuri näin. Tuo nykyinen 3-sarjan cabrio on sellainen 2-ovinen sedan. Tosin sieltä parhaasta päästä, eli perse ei kuitenkaan ole sellainen möykky kuin esim. jossakin plösössä.
Ehkä samasta syystä 6-sarjan cabrio on kangaskatolla ts. ei ole haluttu tinkiä korin muotoilussa... ja hyvä niin.
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

No niin. Nyt on sit monen käänteen ja mutkan kautta viime vuoden puolella tilattu uusi mese alla..

Mercedez Benz C250 CDI Premium business
4-matic
Palladium Silver
AMG-sport
Becker navigaattori
Avantgarde
pohjapanssari
sähköinen takaluukku

Olen ajanut ja istunut kyydissä nyt autossa n.500km. Kyllä tuntuu hyvältä, 4 5 sarjan bemarin jälkeen vaihtelu virkistää.
Ensikokemuksia.
Loistava madallettu alusta AMG
Moottorissa vääntöä.. (500 nm)
Kulkee rivakasti ja syö tosi vähän naftaa.
Loistavat ajo-ominaisuudet
Rengasmelu vähän kovempi kuin diesel E61:ssä. johtuu osittain leveistä takarenkaista verrattuna bemuihini 225 vs 245)
Mahtava valopaketti (12 erilaista valokuviota kääntymistoiminnoin)
näppärämpi käteen, kun on pienempi ja sport alusta.
viihtyisämpi sisältä.
paljon parempi radio, kuuluu jopa Simon ohi ajettaessa..

Surkea viiksi systeemi, josta laitetaan mm. vilkut ja lasinpyyhkijät.
parkkitutka ärsyttävä, kun ottaa myös eteen vaikka ei ole ollut pakki päällä..
ohjaus palauttaa ehkä vähän huonommin kuin BMW
automaatti ihan sika hyvä 7G tronic plus
puhelin systeemi hyvä
navigaattori hyvä
penkit yllättävän hyvät
strart stop toimii kätevästi (onneksi saa napista painamalla pois.. :) )
Olen kyll autoon tyytyväinen, mut kokemusta on vielä kovin vähän. Mut hauskalta tuntuu.
Loistava pitää uudesta 3 tulla että tämän hakkaa, mut mahikset on..

:drink:
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Onnea uudelle mursulle, laitahan kuviakin esille :) Varsinkin tuo faceliftattu cecilia on kyllä hyvännäköinen auto...
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Onnittelut täältäkin! Muistahan kertoa kokemuksista,kun noita kilometreja kertyy enemmän.Ja kuvia ehdottomasti! Mites tuo Beckerin navi eroaa comand navista? Eikös tuon comand navin olisi saanut aika edulliseen hintaan? Ai niin(piti tarkistaa),senhän sai vasta nyt kesänaikaan tilattuihin marsuihin.Kyllä tuon marsun prem.buss.vakio varustelu laittaa Bemun valinnan monelle hankalaksi...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Eikös tuossa ole parametriohjaus joka kai on sama asia kuin BMW:n Servotronic? Aktiiviohjausta ei taida Mersuissa olla? Mutta tuon AMG-paketin myötä ohjaus pitäisi kai olla normaalia nopeampi, siis vähemmän kierroksia? Siitä varmaankin tulee sitä näppäryyttä eikä niinkään sport-alustasta.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

On se kyllä hieno peli. Tuollaisella uudella C-mallin mersulla tuli koeajettua muutama tuhat km pari viikkoa sitten alppikiertueella ja hyvä autohan sekin oli ajaa. Kone tosin aika paljon mopompi kuin tässä yksilössä.

Tuosta viiksihommasta olen samaa mieltä, että se on jotenkin surkea ja ainakin tuossa ko. yksilössä sadetunnistin toimi aika huonosti (tai sitten en osannut sitä käyttää). Navigaattori oli kyllä loistava ja näytti nopeusrajoituksetkin lähes täysin oikein. Tosi hyvä ominaisuus.

Start stop systeemi oli muuten ihan ok, mutta kun auton ajoi parkkiin pysähtyäkseen, niin auto tietenkin sammui lähes heti, mutta juuri kun oikeasti olin sitä sammuttamassa (ihan avaimesta) auto lähti uudestaan käyntiin vain sammuakseen heti uudestaan. En tiedä, onko Mersun ominaispiirre (kokemuksia muiden merkkien start stopista ei ole) vai ko. mallissa jotain vikaa, mutta tuo oli pienoinen lapsus. Sai sen toki napista poiskin.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Vastaa Viestiin