Mercedes-Benz

Keskustelua muista kuin BMW:n merkeistä
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

o335 kirjoitti:Tätä on vaikea selittää ja varsinkaan todentaa millään numeroilla. Mutta muutenkin näistä kahdesta autosta on jäänyt tälläiset "mielikuvat" : MB= sivistynyt herrasmies BMW= Teini/ 20-nuorimies, joka on kokoajan valmiina pikku koiruuksiin, hauskanpitoon ja kisailuihin.
Sanoitkin ajaneesi C-sarjaisella MB:llä ja jos vertailukohteena on 3-sarjan BMW, niin allekirjoitan itsekin huomiosi. Mutta miten mahtaa olla tilanne MB-E:n ja BMW-5:n välisessä vertailussa ? Näistä kokemusta omaavat kertokaa mielipiteenne.
o335
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 16:45

Jep, tämä vertailu koskee nimenomaan noita kahta. Olen vaihtamassa juuri autoa isompaa. Ensin ajattelin palata Mersu miehksi ja ostaa E-farkun....mutta monet seikat ovat kääntämässä kelkaa 5-bemun puolelle. Eikös sulla ollut E60/1 bemu ennen, miten kuvailisit sitä ja muita kokemukia? Mulla kokemuksia on näistä molemmista autoista, mutta ei niin paljoa, että kehtaisin/pystyisin edes yrittää mitään syvällistä analyysiä...paitsi ,että erilaisia tuntuvat olevan.

....Ja mersun jonkin asteiset jatkuvan laatuongelmat ovat kanssa pistäneet kyllä miettimään ja vaakaa kääntyyy Bemarin suuntaan. Nykyinen kolmonen on ollut viattommapi kuin oli mersun c-sarjalainen.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

o335 kirjoitti: Eikös sulla ollut E60/1 bemu ennen, miten kuvailisit sitä ja muita kokemukia? Mulla kokemuksia on näistä molemmista autoista, mutta ei niin paljoa, että kehtaisin/pystyisin edes yrittää mitään syvällistä analyysiä...paitsi ,että erilaisia tuntuvat oleva
Minulla on edelleenkin E60 muutaman viikon ajan ennen F10 saapumista ja ajoin taannoin 250 km uudella BMW-3:lla. Muutaman viime vuoden aikana olen ajellut myös kohtuullisesti eri-ikäisillä MB-C-sarjalaisilla. MB-E-sarjalaisesta kokemukset ovat hieman taaempaa. Näiden ajamisten perusteella olen tullut seuraavanlaisiin käsityksiin:
- MB-C on (kuten itsekin sanoit) BMW-3:sta "isompi" ja miellyttävämpi matka-autona ja ääni-eristykseltään parempi. Jos olisi valittava näiden kahden välillä, ottaisin ilman muuta MB-C:n. Tuleva uusi BMW-3-sarja voi muuttaa tilanteen.
- E60 on eri auto monessakin mielessä 3-sarjaisiin verrattuna. Kokoa ja mukavuutta löytyy paljon enemmän ajo-ominaisuuksista tinkimättä. MB-E-sarjan alusta oli ainakin takavuosina tavattoman hyvä, sillä se teki Suomen teistä "tasaisia" ihan toisella tavalla kuin mikään muu. E60 on mielikuvani mukaan ehkä edelleen hieman jäljessä eli tien pinnan epätasaisuudet tuntuvat hieman enemmän kuin MB-E:ssä. Koska en ole ajanut aivan uusilla MB-E:llä, en osaa sanoa, toimiiko alusta edelleenkin niissä noin hyvin. Korostan vielä, että tässä on kyseessä vain mielikuva, joka ei perustu ajantasaiseen vertailuun. Täytyisi varmaan käydä MB-E:kin ihan tämän vertailun vuoksi kokeilemassa.
- BMW:n design-osastoa olen jo monessa kohdin tällä foorumilla kehunut ja siinä MB on nyt kyllä muuttunut makuuni aivan liian "tekniseksi". Niin on miltä näyttää, sanoi jo Kekkonen aikoinaan, ja yksi syy F10:n hankkimiseen oli juuri design, joka kolahti 100 %:sti minun käsitykseeni siitä, miltä nykyauton tulee niin sisältä kuin ulkoa näyttää (makuasia tietty!). Tosin olisin vielä viilannut (öyster/musta-)sisätiloja hieman erilaisiksi mitä nyt on saatavana ja valitsemani Kaschmir-hopean sijasta olisin voinut ottaa ulkoväriksi myös mustan metallin. Kun nykyinen on ulkoa metallinharmaa ja sisältä musta, teki mieli kuitenkin vaihtaa kunnolla, kun vaihtamaan kerran ryhdyin. Saa nähdä, miltä valinnat tuntuvat pitemmän päälle.
- Mainitsemasi laatuasiat ovat sellainen asia, josta toivon foorumille porukan myös ajan myötä tekevän vertailevia huomiota. Olisi oikeastaan mielnkiintoista lukea MB-puolen omia kokemuksia, kai heilläkin on oma fooruminsa? Täytyypä etsiä... :)
o335
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 16:45

- Mainitsemasi laatuasiat ovat sellainen asia, josta toivon foorumille porukan myös ajan myötä tekevän vertailevia huomiota. Olisi oikeastaan mielnkiintoista lukea MB-puolen omia kokemuksia, kai heilläkin on oma fooruminsa? Täytyypä etsiä... :)[/quote]

Juu, mulla meni c-sarjalaisesta turhan paljon kaikkea pientä rikki, ja osa vioista ihan uskomattomia. Kahdesti yritettiin saada hattuhylly pysymään paikalla? Bose-äänentoistossa kun on subbari siellä. Lisäksi kahteen kertaan laitettiin takajousta paikalleen, kun se lähti itsekseen pois sille muotoillusta kupista alatukivarressa. 205 leveellä renkaalla vaihdeltiin useasti raidetangon päätä, välillä niin usein, että meni jo takuuseen. Lopulta startti laukes, kun oli n120tkm mittarissa, nämä ja moni muu pikku remontti (mm kaasupoljin, polttoaine vuoto jne) muutti ajattelua sen verran, että päätin katsella BMW maailmaa, ja omasta lyheestä kokemuskesta tällä hetkelä sanoisin, että Bemu johtaa.
Miksen oikein innostu E-sarajalaisesta on keskustelut nimenomaan Mersu palstalla, josta olen mm oppinut että mm. ilmajousitus on kulutustavaraa joskin todella kallista.
Mitenkäs tämän kaltaiset laatu asiat tuossa E60:ssäsi?
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

o335 kirjoitti:Mitenkäs tämän kaltaiset laatu asiat tuossa E60:ssäsi?
Olen nyt ajellut kolmisen vuotta 520-sarjaisilla, ensin E39:llä ja nyt yli 40 tkm toista vuotta E60:llä. Ainoa vika, joka on niissä esiintynyt oli etumatkustajan istuinlämmityksen oikosulku, joka korjattiin takuuseen. Jos uusi F10 on yhtä luotettava, ei tule olemaan valittamisen aihetta. E60iA on yllättänyt erityisen positiivisesti kulutuksellaan, 6,7 l/100 km on hieno arvo bensakoneelle. Tosin ajan rauhallista valtatietä reilut 140 km/työpäivä ja kaupunkiajoa on varsin kohtuullisesti.

Velipojalla oli MB-C-AMG ja myös joukko erilaisia kalliksi käyneitä murheita, mutta kun viat lopulta löydettiin, pelasi vuosia hyvin. Vaarallisinta oli etutukivarren irtoaminen, joka vinksautti eturenkaan vinoon; onneksi tapahtui parkkipaikalla. Näytön TV-tilan jääminen vahingossa päälle auton sammuttamisen jälkeen tyhjensi akun yön aikana, ja sen vian löytäminen kesti pitkään. Että sellaisia vikaerikoisuuksia MB:llä.
o335
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 16:45

Viestisi kyllä rohkaisee kokeilemaan tuota E61 mallia...saas nähdä parin vuoden päästä mitä sitten kirjoitelen :)

Muutenkin mulle on tullut vähän sellainen olo, että Bemulla 3 ja 5 sarjan välinen ero on suuri, aivan kuin siitä puuttuisi kuvitteellinen 4-sarja? (Tämä ei koske ajettavuutta, joka mielestäni kolmosessa on mitä mainioin). Mm. kolmosen sisusta tuntui minusta melkoisen ankealle, joten sitä sitten joutui hieman "tuunaamaan" eli nahkaverhoilu+sporttipenkit (vakio jakkarat on minullee (190cm) todella huonot), ratti vaihtui sportti nahkaan ja sitten vielä peltilistat pähkinäpuuhun. Nyt tykkään sisustan ulkonäöstä...tosin ei se MB:n vakio sisustakaan mikään luxus ole.

Jotenki silti semmoinen tuntuma, että c-sarja ja E-sarja on lähempänä toisiaan ominaisuuksilta.
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

Sellainen homma kävi, että tilasin nykyisen X5:n seuraajaksi E250CDI T 4Maticin. MB:n premium business paketti ( ILS-light system, Avantgrade, webasto, parkkitutka jne) on niin kattava ja houkutteleva, että ei voinut vastustaa. Listalta ruksittiin:

- AMG-sport paketti (1500,00 Premiun business mallissa)
- Palladium hopea
- Comand on-line (1800,00 Premium business mallissa)
- Nahat
- Peruutuskamera
- USB-adapteri
- Suksipussi
- Harman Kardon Logic7

Vaihtoehtona olivat lopulta A6 Avant 150 kW sekä F11 525xd. Kummankin hinnat vastaavilla varusteilla nousivat huomattavasti kovemmiksi. Lisäksi Bemuun ei saa urheilualustaa X-Driven kanssa edes osana M-sport pakettia, jota kyllä ihmettelen hieman. MB AMG:n direct control alustalla on aivan mahtava ajettava, jopa epämersumaisen urheilullinen.

Maaliskuussa tulee auto alle.
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

X&3 kirjoitti:Sellainen homma kävi, että tilasin nykyisen X5:n seuraajaksi E250CDI T 4Maticin. MB:n premium business paketti ( ILS-light system, Avantgrade, webasto, parkkitutka jne) on niin kattava ja houkutteleva, että ei voinut vastustaa. Listalta ruksittiin:

- AMG-sport paketti (1500,00 Premiun business mallissa)
- Palladium hopea
- Comand on-line (1800,00 Premium business mallissa)
- Nahat
- Peruutuskamera
- USB-adapteri
- Suksipussi
- Harman Kardon Logic7
Hienon auton tilasit! Ainut vaan miten Audi edes oli vaihtoehtona.... Makuasioita tietysti :thuup:
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

X&3 kirjoitti:Sellainen homma kävi, että tilasin nykyisen X5:n seuraajaksi E250CDI T 4Maticin.
Kuinka ajattelit pärjätä ilman SUV:tä? Minulla ajatuksena, että jatkossa olisi yksi maasturi taloudessa aina, edes pieni. On vaan niin näppärä. Olen jopa MB GL:ää katsonut, että josko joku käytetty voisi toimia, uutena turhan kallis tarkoitukseensa. Ei ainakaan tila loppuisi, kärry tosin on jättiläinen, mutta sitä varten sen sitten ostaisi.

Onko jollakulla kokemusta GL:stä?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

X&3 kirjoitti:Sellainen homma kävi, että tilasin nykyisen X5:n seuraajaksi E250CDI T 4Maticin. MB:n premium business paketti ( ILS-light system, Avantgrade, webasto, parkkitutka jne) on niin kattava ja houkutteleva, että ei voinut vastustaa.

Vaihtoehtona olivat lopulta A6 Avant 150 kW sekä F11 525xd. Kummankin hinnat vastaavilla varusteilla nousivat huomattavasti kovemmiksi.
Mersujen hinta/varusteet on kyllä kohdallaan,malliin kuin malliin.
Tiedän muutamia jotka valitsivat MB:n BMW:n tilalle juurikin varusteiden runsauden takia.Siinä olisi Bemun maahantuojalla petrattavaa,myös lisävarusteiden hinnoittelussa.Esim.IsoNavi EI saa olla yli 3000€:n hintainen! Kun se E-sarjan Buss.malleihin saa 1500€:lla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

gestapo kirjoitti:
X&3 kirjoitti:Sellainen homma kävi, että tilasin nykyisen X5:n seuraajaksi E250CDI T 4Maticin. MB:n premium business paketti ( ILS-light system, Avantgrade, webasto, parkkitutka jne) on niin kattava ja houkutteleva, että ei voinut vastustaa.

Vaihtoehtona olivat lopulta A6 Avant 150 kW sekä F11 525xd. Kummankin hinnat vastaavilla varusteilla nousivat huomattavasti kovemmiksi.
Mersujen hinta/varusteet on kyllä kohdallaan,malliin kuin malliin.


Tiedän muutamia jotka valitsivat MB:n BMW:n tilalle juurikin varusteiden runsauden takia.Siinä olisi Bemun maahantuojalla petrattavaa,myös lisävarusteiden hinnoittelussa.Esim.IsoNavi EI saa olla yli 3000€:n hintainen! Kun se E-sarjan Buss.malleihin saa 1500€:lla.
Juuri näin, varsinkin noiden kalliiden (AMG-paketti ja Comand On-Line) varusteiden saaminen alle puoleen hintaan listahinnasta teki valinnasta loppujen lopuksi helppoa. Lisäksi vakiona on mm. sähköinen takaluukku, josta Bemulla saa maksaa siitäkin n. 800e.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Pääsin testaamaan E350CDI sedania, tarkemmin:

E 350 CDI BE A
195kW (265hv)
620Nm
6.2s
6.0l/100km
69 067,90€

ja kyllähän se eemelin V6 diesel menee erittäin vaivattomasti ja äänettömästi kiihtyy. Start-stop toimi erittäin nopeasti ja hienostuneesti, kabiini ei värähdä, kun motti lähtee käyntiin. Jalka pois jarrulta ja välittömästi käynnistyi, ei siis mitään viivettä. Hitaassa pysähtelevässä ajossa start-stop ei myöskään mene turhaan päälle, ilmeisesti älykkyttä löytyy.

Mutta pakkohan se on vertailla 5-sarjan vastineeseen, joka näyttäisi teknisten tietojen valossa vievän voiton niin kiihtyvyyden, kulutuksen kuin hinnankin puolesta.

530d TwinPower Turbo A
190kW (258hv)
560Nm
6.0s
5,3l/100km
67 392,91€

Loppupeleissä varmasti brändi ja henkilökohtaiset mieltymykset ratkaisee, molemmat varmasti hyviä pelejä. Neliveto tosin noilla tehoilla on kyllä absolut must.
V_K
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d

Hienoja pelejä nuo edellä olevat ovat kumpikin siitä olen samaa mieltä. Mersun koneessa 60nm enemmän vääntöä, huomaako tuollaista eroa enää noissa suurusluokissa kovinkaan selvästi?
Mersu kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa 70808,38 euroa maksavana Premium Business-mallina jolloin tulee seuraavat varusteet vakioiden päälle

-954 Urheilullinen Avantgarde- varustetaso
-677 Direct Control -urheilualusta (vaihtoehtoisesti Comfort-alusta)
-R78 16-tuumaiset kevytmetallivanteet, vaihtoehtoisesti 17-tuumaiset kevytmetallivanteet, vaikuttaa päästöihin ja siten autoveron määrään
-R11 17-tuumaiset kevytmetallivanteet E 250 / 350 CDI BE 4Matic PB -malleihin
- P35 Valopaketti, sis. Intelligent Light System (622), kääntymisvalotoiminto (619), adaptiivinen kaukovaloavustin (608) ja led-huomiovalot
- 228 Lisälämmitin, kaukokäyttö
- 230 Pysäköintiavustin, sis. Parktronic-pysäköintitutkan
- 409 Monisäätöiset etuistuimet (ei koodin 244 yht.)
- 915 Suurempi polttoainesäiliö (80 litraa)
- kaksiputkinen pakoputkisto sisältäen takapuskurin helmoihin integroidut kulmikkaat, kiillotettua jaloterästä olevat päätyputket (ei 200 NGT yht.)
- 950 AMG Sport-paketti tilattavissa erikoishintaan 1.150,- (autoveroton hinta, sis. alv.) E 220 / 250 / 250 4Matic / 350 / 350 4Matic CDI PB -malleihin

Tällöin hintaetu kääntyy eemelin puolelle, sillä suurinpiirtein vastaavasti varusteltu (Business-paketti, sportti-puolinahat ristiseläntuella, aktiiviksenonit, kaukovaloassistentti, lisälämmitin) 530d A maksaa n.74000 euroa ja ero vain kasvaa jos ottaa Amg-paketin M-sporttiin verrattuna. Mutta tuskinpa se tässä hintaluokassa on enää muutamasta tonnista kiinni ja oma mieltymys ratkaisee valinnan loppupeleissä.

Mersun etuna pitäisin mahdollisuutta valita lisävarusteinen ilmajousitus, joka ainakin edellisesen korimallin E-Mersussa jätti lähtämättömän vaikutuksen lyömättömällä mukavuudellaan ja tarvittaessa jämäkkyydellään.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

MB A45 AMG, kerrankin mersulta jotain joka saa kiinnostuksen heräämään.

350hv, 450Nm, neliveto, AMG Speedshift DCT 7-kaksoiskytkin vaihteisto
4.6s
7.2l/100km

Suorituskykyä, onnistunutta muotoilua ja taloudellisuutta. Vieläkun hintalappu jostain tuolle löytyisi...

Kuva
http://www.autobild.fi/artikkeli/25084/ ... rjalaisen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.topgear.fi/uutisarkisto/7-uu ... koluokkaan" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Tuonne F10-topicin alle oli jo linkitetty tästä uudesta E 63 AMG:stä. Täytyy kuitenkin vielä erikseen nostaa auton muotoilua tänne merkki-topicin alle.

Eipä ole taksi-Mersu ennen näyttänyt yhtä houkuttelevalta. Todella onnistunut facelift.

Kuva
ex. E63 650i, E88 125i
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Noissa mersun "facessa" tehdään nykyään aikas koviakin muutoksia,esim.edeltävä face c-sarjaan.
Ja nyt eemeliin,mm."ponttooni" sedaneissa/farkuista poistettu.
Niin ja ainahan nuo sarjan kovimmat versiot on hyvän näköisiä kaikkine maustein...
Kuuleman mukaan Veho julkaisee huomenna(14.1)näiden uusien eemeleiden hinnat.
Viimeksi muokannut gestapo, 13 Tammi 2013, 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Etupuskurissa aika paljon samaa...

Kuva
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Saman huomasin itsekin. Sekös selittäisi osaltaan, että täälläkin tykätään. :tong:
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

No ilmankos! Nyt jäädään vain odottamaan Audin vastausta kaksois-etu-siipi-trendiin. :lol:
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

CLiK kirjoitti:No ilmankos! Nyt jäädään vain odottamaan Audin vastausta kaksois-etu-siipi-trendiin. :lol:
Audilla tuo on ollut käytössä miedompana jo aikoja :tong:

Kuva
Vastaa Viestiin