Oliko Bemaria hankkiessa vaihtoehtoa muista merkeistä

Keskustelua muista kuin BMW:n merkeistä
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Ihan mielenkiinnosta herättelen kyselyä, mistä merkistä vaihdoit Bemariin ja vertailitko muita merkkejä? Miksi valinta kohdistui kuitenkin Bemariin?

Omalla kohdalla nykyista 520daata valitessa vertailu käytiin lähinnä 320da Touring, Audi A4 Avant (B8) ja Skoda Octavia RS:n välillä, vakavasti juuri A4 B8 ja 520da. Aiempi käyttöauto oli Octavia RS vuodelta 2006.

Audin kohdalla pettymys tuohon B8 malliin oli totaalinen. Olin koeajanut hartaasti hankalissa olosuhteissa aiempaa B7 mallia ja hyväksi havainnut, itseasiassa etuvetoiseksi loistavaksi. Lisäksi auto oli laadukkaan oloinen, ei nitissyt eikä natissut ja tiettyä "premiumia" oli aistittavissa. Skodan jälkeen taas tuo B8 oli kuin samaan autoon olisi hypännyt. Samat nitinät ja natinat, järkyttävä ajettavuus talvella, samat katkaisijat ja vivut ja kaikkialla näkyi kustannussäästö.

320da:n taas torppasi pois hinta, joka oli sama tai jopa kalliimpi kuin 520da:lla. No, onhan 300-sarjalainen toki paljon kauniimpi, mutta lopullisen niitin teki pikku juttu, vaihdekeppi :tong:

Jotenkin niin himoitsin tuota joystickiä...
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Omat vaihtoehdot E60:lle olivat Passat CC ja Audi A4 (B8). Molempia ajelin useita eri vaihteisto/moottorivaihtoehtoja, mutta CC jäi nelipaikkaisuuden ja 1.8 TSI + DSG kombinaation puutteen takia (tämä korjautui myöhemmin) ja A4 jäi lähinnä tilojen ja onnettoman ohjaustuntuman vuoksi hankkimatta. 320 dA Touring oli myös vaihtoehtona, mutta siinä lähinnä hinta, joka oli liian lähellä 520 dA:ta painoi valinnan nykyiseen.
Ex: E60/F10
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Volvosta S80 -> BMW F10 siirtyminen ei sinänsä ole ollut mikään selviö.

Koko viime vuoden kävin henkiökohtaista painiskelua Audi Q5 ja A5 Sportbackin välillä. Q5 oli muuten hyvä, mutta alitehoinen 2.0TDI Stronic diesel jätti sen lopulta pois. A5 SB taas jäi pois siksi, että takana oli vain tilat kahdelle ja ikkunat olivat karmittomat. Audeissa ei myöskään ollut aktiivicruisen täydellistä pysähtymisen hallintaa (cruise putoaa pois 20km/h), siis sama toiminnallisuus kuin nykyisessä S80:n aktiivicruisessa.

Lopulta oli loppukesä ja päätin odottaa ja katsoa vielä tämän F10 kortin. Odottelin siis marraskuulle, että F10 specsit julkaistiin virallisesti. Samana päivänä kun F10 specsit julkaistiin, oli F10 valinta selvä (520dA). Ja niinkin pieni yksityiskohta kuin takaluukun automatiikka varmisti vielä valinnan.

Kaiken kaikkiaan specsit ja saatavilla oleva lisävarustevalikoima oli se mikä ratkaisi F10:n valinnan. Harmillisesti vain toimitus venyy pitkälle, mutta toivottavasti odotus kuitenkin kannattaa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Oma tarina liittyy enemmän japanilaisvalmisteisiin autoihin, sillä omistin kaksikin japsia ennen Bemaria. E90:n vaihtoehtona oli uudistunut Lexus IS 220d F-Sport. Sen verran pahasti pieleen hinnoittelivat entisen Lexus IS:ni, että kauppoja ei päästy hieromaan edes puheasteella. Toki tuossa Lekassa oli huonoina puolina se, ettei siihen saa kaadettavia takaselkänojia rahallakaan, eikä automaattia dieselin yhteyteen. Muuten auto on kyllä mielestäni kovin kilpailija Bemarille, auto on oikeasti hiljainen, laadukas ja todella luotettava. Ajo-ominaisuudet varsinkin talvella ovat tietysti Bemarissa paremmat, sehän nyt on päivänselvää.

Eiköhän kuitenkin jatkossakin mennä Bemareilla, niihin saa lähes kaiken mitä kuvitella saattaa tehdaslisävarusteena eikä VAG-konsernin merkeistä yksikään innosta yhtään. Mersutkin tulevat jossain kaukana, sopivat ehkä varttuneemmalle väestölle parhaiten. Lopuksi yhteenvetona voi sanoa, että ainut haastaja Bemarille tulee olemaan meidän taloudessa Lexus.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minä mietin pitkään vaihtoehtona Audi A5:ta ja Mersun E-sarjaa.

Audista odottelin Sportbackia Business -varustein julkaistavaksi, mutta se olikin lopulta niin paljon epäonnistuneempi muodoiltaan, kuin Coupe, että se putosi pois. A5 Coupekin takaraivossa kummitteli, mutta lopulta hylkäsin sen siksi, että taloudessa oli toinen ihan vastaavalla kabiinituntumalla varustettu auto (A4 B8 2.0 TFSI quattro).

Mersun uusi E-sarja, ja jopa E -Coupe, houkutteli myös. Mutta siitä ei ollut varustellumpaa business -mallia, eikä lähes pakollinen varustepaketti "Avantgarde" mahtunut firman liisaribudjettiin. Koko lisävarustebudjetti olisi mennyt perusmallin xenon -pakettiin, ja noilla eväillä se olisi ollut karu auto 220 CDI -koneineen.

F10:iin sain sentään mukaan xenonit, HiFin ja etu & takaparkkitutkat. Mukavana standardivarusteena siinä oli valintaa helpottamassa sadetunnistin, Professional -audio, vakionopeussäädin, monitoimiratti, keskinäyttö + iDrive.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Olen siinä mielessä tuore bemaristi, että ensimmäinen oikeamerkkinen auto oli E60. Kiinnostuin siitä rohkean muotoilun johdosta, kun laite näytti joltain muulta kuin kilpailijansa. Päätin jo heti julkistuksen yhteydessä, että hankin sellaisen. Tilaus lähti sisään vasta vuonna 2005. Menin tuolloin Vehoon, kun halusin testata CLS-mersua, joka oli myös ja on edelleen rohkeasti muotoiltu. Kyselin autoa, mutta kaveri sanoi, ettei ole eikä tule demoautoa. "Sellaiset autot kuule tilataan yleensä ilman koeajoa" oli kommentti. No, niin varmaan tilataan, mutta jää sitten tilaamatta ne koeajon jälkeen tilatut. Samana päivänä menin BMW-liikkeeseen ja koeajoin E60:n joka antoi heti premium-vaikutelman, hintansa väärtin ja laadukkaan leiman, joka ei selittelyjä enää kaivannut. Toisin oli Audin kanssa. A6 kyllä speksien mukaan olisi ollut ihan ok, mutta koeajo oli pettymys. Auto ei sisälaadultaan poikennut juuri Volkkarista ja oli aivan selvästi pykälää BMW:tä alempana. Vaikka kone oli kolmilitrainen diesel, suorituskyky oli selvästi huonompi. Laatikko jypersi ja auto oli veltoin oloinen all around. Valinta oli selvä ja katua ei ole pitänyt. Ja tuolloin todella olin puolueeton ja päätökset tein puhtaasti ilman mitään kokemusta premium-autoista.

Nykyään BMW on luonnollinen valinta, jota ei ole tarvinnut katua ja vertailussa uusiin autoihin voi tottumuskin näytellä osaa. Esim. sisätiloissa Mersu on nykyään aika hyvä, mutta ajettavuuden suhteen BMW vie pelin kotiin selvästi edelleen, ei vain voi mitään.
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

A6 Business Audi oli myös minulle jonkinlainen vaihtoehto. Ulkomuoto on ihan kiva, ei siinä mitään. Tyssäsi vaan välittömästi kun istuin sisälle, ei viitsinyt edes koeajaa, kun oli sellainen ämpärimuovinen fiilis. Lisäksi, Skodasta takaisin Bemariin palanneena, ihan oikeasti nuo tismalleen samat vipstaakit Audissa kuin Skodassakin etoo ainakin minua.

Eipä silti, ennen Skoodaa minulla oli silloin halvin mahdollinen bemari, E46Ti Compact. Tuossakin oli mm. manuaalit pakattu aitonahkaiseen todella laadukkaan oloiseen salkkuun. Skodassa ei yllättänyt muovinen salkku mutta E61:ssa se sen sijaan yllätti.

Toisaalta, Skodakin pelasi teknisesti hyvin, eipä mitään moitittavaa jäänyt. Moottori (2-litrainen bensaturbo) oli ominaisuuksiltaan hieno, joskin käynniltään kamalampi kuin Bemarin dieselit. Siinä mielessä ei parjattavaa vaginoista, tosin hyvin toimii tämä eekuusykkönenkin.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Jees, auton vaihto parast aikaa käynnissä. Eli nykyinen kulkija on Mini Cooper S 07 ja tilauksessa X6 40d. Syy moiseen on, että vaimo halus ISOMMAN auton. Kovasti ollaan yritetty Miniä kaupitella kun toi paikallinen diileri ei luvannut siitä vaihdossa paljon paskaakaan :curse: . No eilen kävi joku ruotsalaisneito koeajolla (siis Minillä :tong: ) ja vaikutti vähän siltä, että oli ihan oikeasti kiinnostunut. Niin...siis vastaus alussa esitettyyn kysymykseen; Ei harkittu muita automerkkejä mutta mulla henk.koht. oli ensin ajatuksena 335ciA ja ehkä vielä 4-vetoisena. Kun sitten ajeltiin viikonloppu 35d:llä niin päätös oli munkin puolesta aika selvä. Jotenkin se möykky vaan kolahti. Kesäkuussa pitäisi uuden auton tulla ja autokuume jo aika korkealla.
nk_user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 16:04
Auto: 4-sarjan Coupé

Nykyinen E92 vaihtuu kesällä F10:een ja nämä ovat ensimmäiset mallit tämän merkin parissa. Ennen E92:sta minulla oli Jaguareja (viimeisin S-Type Diesel, joita olikin kaksi peräkkäin). Jaguarin pudotti silloin listalta uuden mallin puute ja jotenkin E92 muodot kolahtivat allekirjoittaneeseen enkä muista paljon muita merkkejä/malleja edes kokeilleeni.

Nyt F10:een vaihtaessani oikeastaan ainoa varteenotettava vaihtoehto oli A5 Sportback, mutta kun Audin koeajon jälkeen palasin kotiin omalla E92:lla, niin jotenkin se Audi ei tuntunutkaan niin hyvältä...

Myös uusi Z4 oli todella vahva vaihtoehto, mutta kun harrastamme vaimon kanssa golfia, niin yhtälö Z4 + Mini Cooper + kaksi golfbägiä osoittautui mahdottomaksi ratkaista. No ehkä vaimo innostuu joskus isommasta autosta ja Z4 realisoituu...
Beamer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 15:57
Auto: e36 320 cabriolet & e30 316 (1.8)
Paikkakunta: Vaasa

Kun etsin halpaa autoa viime kesänä, katselin myös Alfa Romeoita mutta tuo 328 "jäi käteen" kun oli nyt vaan pakko saada bemari.
I´d rather be a hammer than a nail!
bmw05
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 30 Marras 2010, 10:21

Entinen auto oli vuosia sitten 740 turbo volvo :thup: Sen jälkeen kun e34 525 tuli alle on ollu bemareita vain ja nykyistä autoa hankkiessa ei muita vaihtoehtoja ollut, kuten ei edellistäkään (e39) hankkiessa. Volvo buumi oli ja meni.
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

Siis mullahan oli aivan älytön Alffa kuume alkukesästä. Ja uuteen kun ei ole varaa eikä halujakaan niin nettiautoa sekä foorumeita tuli selailtua paljonkin. Alla oli tuolloin piristetty Volvo V40 1.9D vm. -04, jossa alkoi kilometrit tulemaan jo itselleni vastaan (330tkm) vaikka ihan ok kuntoinen vielä olikin. Tulee vaan sen verran kilometrejä, että itselläni tuo ei olisi enää kauaa kestänyt. Ostajalla menee varmasti vielä vuosia, kun sanoi ajavansa niin vähän.

Noh, etsiskelin siis Alffaa. 159 Alffaa niin päältä kuin sisältä ja ulkoa sekä alta ja yltä. Olin ihan Alffan lumoissa. Kävin koeajoilla ja olin jo vähällä muilluttaa semmoisen tallinnan maalta tänne. 2.4 JTDm koneellista katselin ja vähän samalla odottelin, josko 1.9JTDm koneellisia alkaisi kohta näkymään käytettynä (ei vielä silloin juurikaan ollut). Sitten löysin alffa forumin ja sinne katosi alffa halut. Siis niin paljon aivan älyttömiä lastentauteja, että ei tosikaan. Mm. se, että sadeilmalla tulee vettä ovista sisään... mitä v!#tua.

Sitten aloin katselemaan Audin A4:sia 2-litrasia diiseleitä (niitä tehokkaampia). jotain 05 vuotisia, mutta uudella korilla. Yhteen vähän sitten tartuinkin kun oli sopiva tarjous kivoilla kilometreillä, mutta siitä sitten selvisi myöhemmin pari häiritsevää tekijää joiden vuoksi kauppa jäi tekemättä.

Palasin juurilleni ja aloin katselemaan Volvon V50:ä. -06 vuotisia n. 150tkm ajettuja "kaikilla herkuilla" sai vielä kipurajan alittavaan hintaan (eli n. 16t€ luokkaa). Näitä sitten löytyi muutamia kunnes.....

Aivan vahingossa ajattelin katsastaa mitä bemulla olisi tarjota ja nettiautoon sitten muutama haku. Oikeastaan en ikinä oo silleen bemuista välittänyt, mutta sieltä se sitten pomppasi. BMW E90 320d ihan mukavilla varuisteilla. EI tosin ihan kaikilla mitä halusin autossani olevan (mm. nahkapenkit jäi nyt saamatta, kun niihin oli jo ehtinyt tottumaan), mutta helvetin halvalla muihin samanlaisiin verrattuna. Sovinpa sitten koeajon tämän yksityisen myyjän kanssa ja siitä jäi vähän ristiriitainen maku suuhun. Vielä kun kilometrejäkin oli jo se 170tkm niin sekin vähän häiritsi.

Koe ajoin sitten paripäivää myöhemmin vastaavanlaista eräästä autoliikkeestä (joka oli muuten 6500€ kalliimpi ja huonommilla varusteilla, mutta sama vuosi ja suht samat kilometrit) ja aloin hieman tottua ajatukseen, josko sittenkin ostaisin BMW:n vaikka V50:n oli edelleen kovasti se nr.1 ostolistalla. Etenkin kun vertasin hintaa, joka oli käytännössä 3000€ edullisempi kuin edullisin vastaava minkä mistään löysin. Puhumattakaan niistä joista pyydettiin sitten enemmänkin vaikka varustetasokaan ei edes ylttänyt samaan. Ostoa puolsi myös sekin, että tämä ei ollut mikään itse tuotu malli vaan ihan BMW:n maahantuoma ja täällä uutena ostettu.

Soitin siis myyjälle ja ostaa pamautin auton seuraavana päivänä. Pari viikkoa oston jälkeen käytin auton ohjelmmoinnissa ja nyt voi sanoa, että ihan ok tuolla on ajella. Vieläkin vähän tosin häiritsee kuin helvetin uraherkkä tuo on ja kuin herkkä tuo on erillaisille renkaille, mutta sainpahan halvalla. Voin vaikka parin vuoden päästä myydä tuon enempi ajettuja ja saan silti omani takaisin.

Eli oikeastaan ostin vaan kun toi oli niin halpa laatuunsa nähden.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

...vaan ihan BMW:n maahantuoma ja täällä uutena ostettu."
Vaikka tätä asiaa on tällä foorumilla aikaisemminkin käsitelty, niin kysyn nyt sinultakin, että mitä lisäarvoa mainitsevasi seikat antavat autollesi?
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

Rolls-Royce Phantom oli se ykköstoive :mus: E92 alkoi olla hieman epäkäytännöllinen toisen lapsen synnyttyä :mad: (muistakaa kondomi!). 3-sarja olis ollu muuten ok (335i) mutta mallisarja alkaa olla kovin ikääntynyt, (toki parhaimmillaan, mutta kuitenkin..) A5 sportback vaikutti melko pieneltä ja hyvää 6 sylinteristä konetta ei ollut sopivaan hintaan. Ja tosiaan 2-oviseen versioon verrattuna melko "ruma", jotain sen takaosan kanssa meni pieleen. Yhtään lisäpaikkaa taakse ei olis edelliseen tarjonnu, mikä myös oli toiveena. Land Rover Discovery olis ollut ihan hauska, puolivakavissani tutustuin, mutta tallin korkeus ei olisi riittänyt. Vaimo ei suostunut Mersuun. Ok, CLS olis kelvannu mutta kun uusi pitäis olla... niin se hinta. Mun vaatimukset on kuutos kone, mielellään suora. Ei etuveto, muut käy. (paitsi Subaru). Eli vaihtoehdot jäi vähiin...F10 528i (kun 535i:hin ei ollut varaa köyhällä :blush: )
Ja Makkiksen alkuperäiseen aiheeseen,: muita merkkejä ei ole ollut, vain BMW
Viimeksi muokannut MasterH, 12 Joulu 2010, 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edell. E92 335iA
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

fifty kirjoitti:...vaan ihan BMW:n maahantuoma ja täällä uutena ostettu."
Vaikka tätä asiaa on tällä foorumilla aikaisemminkin käsitelty, niin kysyn nyt sinultakin, että mitä lisäarvoa mainitsevasi seikat antavat autollesi?
No esimerkiksi, jos vertaan siihen jota kävin autoliikkeessä koeajamassa (MEGA-auto lahti virallinen BMW-liike), jonka oli tuonut joku susan import maahan. Tarkka kun olen niin halusin tietää auton huoltohistorian. Autosta ei ollut saatavilla mitään tietoja ennen kuin se oli Suomeen saapunut, jolloin sillä oli ajettu jo likemmäs 100tkm. Mitä autossa on tapahtunut ennen tuota niin siitä ei ollut harmaita aavistustakaan.

Toisin kuin tästä yksilöstä jonka ostin. Kaikki mahdolliset määräaikaiset huollot selvisi heti (näkyy tietysti myös huoltokirjassa), mutta lisäksi löysin historiaa myös ylimmääräisistä öljynvaihdoista, puslien vaihdot, tukivarsien vaihdot, laatikon öljyjenvaihto, peräöljyjen vaihto, polttimoiden vaihdoista, tiivistesarjojen vaihdoista, imusarjanläppien poistosta, suodattimien vaihdoista ja monista muista pienistä huoltotöistä, joita ei ole merkitty mitenkään mihinkään. Ja nämä kaikki selvisi soittamalla kahteen liikkeeseen, jossa autoa on huollettu. Liikkeet taas sain selville soittamalla auton 1. omistajalle ja kysymällä tältä sekä edelliseltä eli 2. omistajalta. Ei varmasti oikein olisi Saksaan soittelu tuonnut samanlaista tulosta. Ja kelle sinne olisin edes soitellut.

Nyt mulla on kansiossa tulostettuna molemmista liikkeistä raportit siitä mitä autoon on vuosien saatossa tehty. Pidän sitä aika arvokkaana jälleenmyyntivalttina sitten kun joskus autoa myyn eteenpäin. Kansio osoittaa, että autosta on todellakin pidetty hyvää huolta eikä sen historiassa ole mitään "mörköjä", kuten koneremottia tai mitään vast. Mistäs tätä tuosta Saksan maasta yksityisen tuomana tietää mitä siihen on tehty. Kilometrimäärien kertymää ja niiden aikana suoritettuja huoltoja pystyy seuraamaan noista raporteista hyvinkin tarkasti.

Tässä on ainakin se ero kun käytetyn auton tuo maahan yksityinen tai virallinen maahantuoja. Uusissa autoissa asia on tietenkin täysin eri juttu.

Onhan noilla yksityisillä maahantuojilla aina esittää ties minkälaista aitoustodistusta auton kilometreistä, mutta huoltoraportteja niiltä ei varmasti saa.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Ei tuota oikein noinkaan voi yleistää, että kaikki tuontiautot olisi hämärällä historialla tai että kaikki yksityisesti tuodut olisi hämärällä historialla.

Minulla kun on noita molempia: Liikkeen tuoma ja yksityisen tuoma. Kummassakin täysi merkkiliikkeen huoltohistoria ja toisesta vielä Dekran raportit ja BMW Premium Selection check listit ja kaikki mahdolliset liput ja laput alusta pitäen. Ja yllätys, yllätys, nuo täydelliset liput ja laput löytyy tuosta yksityisesti tuodusta yksilöstä. Ei se muuten minun tallissa olisikaan.

Tokihan noita mörköjä ja paskoja mahtuu noihin tuontiautoihinkin (tuojasta riippumatta), mutta samanlaisia "Tero-Kyllikin nyrkkipajan" huoltohistorioita löytyy kyllä ihan näistä "suomi-autoistakin".
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

Joo en minä sillä meinannutkaan, että tuota yleistää pitäisi. Ihan olet oikeassa, mutta kun nimenomaan kysyttiin miten tuo "suomalaisuus" vaikutti ostopäätökseen niin tässä tapauksessa, huom. korostan tässä tapauksessa se vaikutti nyt noin.

Jossain muussa tapauksessa asialla ei ehkä olisi mitään merkitystä. Onko auto "suomi" auto vai ei. No, hitto.. meinasinhan mä itsekin muiluttaa sen Alfan sieltä Tallinnasta. Sehän se olisi ollut temppu jos mikä...
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Jep, osui ja upposi :)
Joo, jos autossa ei minkään maan huoltohistoriaa, niin varmaankin kannattaa jättää kauppaan. Aika hölmöä jos auton huollot (esim. määräaikaiset) eivät ole tallennettu johonkin tietojärjestelmään, jotka voisi sitten "kaivaa" esille jossakin BMW-liikkeessä, maasta riippumatta. Luulisi, että saksalainenkin käyttäisi merkkihuoltoa ainakin takuuajan ajan.
Ministä ainakin sai kaiken maailman infoa pihalle ihan avaimesta, myös tehdyt huollot.
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Niin kuin tuolla aiemmissa posteissa on tullut kirjoiteltua, niin minulla on reilun parin kymmenen vuoden pätkä Vaaggeneilla ajoa takana ja suunitelmissa oli nytkin vaihtaa tuo Audi ensi vuoden alussa, juuri ilmestyneeseen Passatiin. Syksyllä kuitenkin innostuin eräässä näyttelyssä Audin A4:n Le Mans editionista ja pyysin siihen tarjouksen. Tarjous oli niin surkea, että menin oikeastaan sen tiimoilta paikalliseen Bemari kauppaan jossa ymmärrettin heti yskä ja heidän tarjous oli sitä luokkaa, ettei siitä voinut kieltäytyä. Nyt alkaa odotus olla loppusuoralla ja muutaman viikon päästä lienen onnellinen Bemaristi.
Avatar
KaiKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 24 Loka 2010, 16:44

Ajojen lisääntyminen ajoi minut autokaupoille syksyllä 2009 ja bensahneen WRX:n tilalle ensin kattelin saman merkin dieseleitä, mutta kauppoihin ei päästy merkkiliikkeessä.

Sitten kävin muutamia muitakin merkkejä kokeilemassa (mm. Seat, VW), mutta eivät sytyttäneet. No Wetterillä kysellessäni MINI:n dieselistä, niin kertoi ettei kuulu valikoimaan ja tarjosi 1-sarjalaista. Innostui ja aluksi tehtiin kauppoja uudesta coupe 120d:stä, mutta lopuksi (onneksi) päädyin vähän ajettuun 118d:hen, joka todennäköisesti vaihtuu tammikuussa johonkin ihan toiseen merkkiin/malliin, mutta se on sitten ens vuoden juttuja se :D
KaiKU
Vastaa Viestiin