Oliko Bemaria hankkiessa vaihtoehtoa muista merkeistä

Keskustelua muista kuin BMW:n merkeistä
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Kävinpäs tänään Käyttöautossa katselemassa uusia bemareita. 5 touring nelivedon hintoja kysellessä (530D 72 kiloekeä) eksyttiin mersu osastolle..
Kaveri heitti aika mietityttävän tarjouksen c 250 CDI BE 4matic Premium business mersusta. Hintaa tuolle komistukselle tulis Avantgartena, metalliväri ja lohkolämmittimellä 60 000 euroa.
Mitäs mieltä olette? Kokeilisko 4 bmw:n jälkeen (3x e61), mersua. Lupasivat samalla välirahalla vaihtaa saman hintaiseen 520DA:n. Mitäs mieltä olette, mitä saan ja mitä menetän jos vaihdan c mersuun vs 520d..
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Onhan nuo ainakin täysin eri kokoluokan autoja. Tosin kaikki riippuu siitä mitä autoltaan hakee...
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Turbo kirjoitti:Onhan nuo ainakin täysin eri kokoluokan autoja. Tosin kaikki riippuu siitä mitä autoltaan hakee...
Se on totta. Itselläni takaluukun koko farmarissa on aika tärkeä ominaisuus, ei niinkään matkustamon suuruus. ( tämän vuoksi 3 farmari ei itselleni käy) vaikka muuten sellaisen ehdottomasti voisin ostaakkin.
Nykyiseen nelivetoon olen erittäin tyytyväinen, mut uuden 5 -sarjan 4- veto taitaa mennä mulle liian kalliiksi..

Vaikea päättää.. Tietenkin voi odotella F11 nelivetoista käytettyjen markkinoille, mut taitaa nykyinen tulla siihen mennessä jo aivan liika ajetuksi.. (1000 km/viikko).
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Entäpä uusi X3 ? Neliveto vakiona ja hintakin varusteltuna jäänee alle 60k€.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Istuitko sä siellä C-mersussa sisällä? Jos jostain autosta pitää todeta, että on käytetty "ämpärimuovia" niin siihen kuuluvat nykyiset Mersut. Penkit on pienet kikkanat ja kojetaulu sitten sitä ämpäriä.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

altsu kirjoitti:Istuitko sä siellä C-mersussa sisällä? Jos jostain autosta pitää todeta, että on käytetty "ämpärimuovia" niin siihen kuuluvat nykyiset Mersut. Penkit on pienet kikkanat ja kojetaulu sitten sitä ämpäriä.
Tuo on kyllä kieltämättä totta.. En käynyt vielä koeajolla, voi se olla että ei se enää iske koko mese koeajon jälkeen..
Eihän se niin hirveen paha ole avantgarde varustuksella ja kone on papereissa aika tehokas.. Mut mut, kieltämättä sisätilojen laadussa ja tod.näk. ajo-ominaisuuksissa jää nykyiselle autollenikin jälkeen..

X3 on varmasti hyvä, en ole vain itseäni saanut vielä totuteltua citymaasturi mieheksi..

Parempi varmaan laittaa jäitä hattuun..
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ja C-Mesen facelift tulee nyt 2011 kesän paikkeilla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Maaliskuun tuotannosta tulee siitä facelift. Vakiovarusteisiin tulee ainakin Avantgardeen älykäs valojärjestelmä (kääntyvät ja säätää valokuviota nopeuden mukaan.) Kojelauta ja mittaristo uusiutuu.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Tänään näköjään julkaistu C-FaceLift kuvat ja tiedot.Tuon C350 bensamallin(306hv) kulutuslukemat ovat jo lähes samantehoisten Dieselien luokkaa:6,8l/100km.Ja suomen markkinoille C180cdi(120hv) varmaan kova sana.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Niinkö?
Onko sulla heittää linkkiä, mistä nämä uudet facelift mallit löytää?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Ceemeli on takatiloiltaan paljon pienempi kuin E91LCI. Luin just duunissa Auto, motor und sport lehden vertailun jossa uusi C, E91LCI, Anvensis ja Insignia. Pienin takapääntiloiltaan, ns. varvastiloiltaan, sivuttaissuunnassa ja takajalkatiloiltaan oli C. E91LCI oli aikalailla samaa kokoa takatiloiltaan kuin Avensis. Tavaratiloiltaan oli litroissa pienin E91LCI ja C-sarjan farkku oli muutaman kymmenen litraa sitä isompi eli silti pieni sekin vs. nuo kaksi muuta autoa. Eli miksi kuolata C-sarjan meseä kun sekin on pieni ja takatiloiltaan vielä pienempi kuin BMW:n 3-sarja (paitsi kontista).Tiloilla kun oli sulle kuiteskin merkitystä. MIttausten mukaan C.
-sarjan farkku (ja varmasti myös sedan) on matkustamostaan takaa ja edestä kapeampi kuin E91. Eemeli on sitten eri juttu, siinä on jo tilaa kontissakin (ja muutenkin)...C sarjan nykymalli on sisältä todella muovinen ja kulimallina halvahkon näköinen ja jotenkin sellainen Hondamaisen/Toyotan oloinen sisäilmeeltään. E painii aivan eri sarjassa ja se on jo F10/F11 tasoa.
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Juu. Harkinnassa oleva c on 250cdi T 4matic LCI 2011. Työssäni takaluukun koko on tärkeä, ei takapenkin ( suurimman osan aikaa ajan yksin töissä ollessani.) En ole tehnyt vielä kauppoja, kieltämättä vähän oudostuttaa vaihtaa 4 bemarin jälkeen 1x525DA e39, 1XE60 520D, 1X520DAT LCI ja tämä nykyinen 525XDA LCI. 4- veto malliin olen kyllä aika innostunut, nykyinen auto on hyvä. Tarjosivat penteleet niin hyvin mersuun vaihdossa ja 2 vetoiseen ei kauheesti haluta palata. F11 D neliveto olis ihan loistava, mut ei taida pojalla persus kestää..
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Suoralla kaupalla lähtis muuten tuosta sopivasti xDA 525LCI..nettiauto Ajoneuvo-Id: 3649974
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

holle1000. No Saksalaisilta autolehdillä kattavasti,mm.: http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 19875.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Kiitos. Auto näyttää kieltämättä hyvältä, myös sisältä. Taitaa Tornion pojalta alkaa pieni "harharetki" vaihtelun vuoksi mersulle..
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Katsoin C-sarjan lisävarusteita, ja vihdoin siihenkin saa nyt näitä edistyksellisiä kaistavahti ynnä muita järjestelmiä kuten on jo pitkän aikaa saanut muihinkin sen kilpailijoihin.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Ainakin mittariston perusteella Mersu koittaa ilmeisesti päästä pappa-imagostaan eroon. Meneekö jo huumorin puolelle, en tiedä. Alfa Romeo, Mazda, anyone? Nuo takavalot näyttää ledeistä huolimatta edelleen rumilta. Parempaan suuntaan C-sarja toki on menossa, ei siinä mitään.
JukkaE60

Eiks tuo Mersun "uusi" C ole kuitenkin vaan facelift? Ihan ok ulkoa mutta tuo kojetaulu ja mittarit:((((( Kandeisko oottaa uusi Bemarin 3:n; näissä autokaupoissa kun pettymykset koittelee tuota pers/povitaskua kovin. Itsellä aikoinaan oli C-mallin Mese bemareiden välissä, muistaakseni vm. 1994ja se oli kyllä yksi surkeimmista autoista mitä olen omistanut. Purki mm. etupyörän laakerit tielle (ajettu tuolloin muistaakseni about 100 tkm) ym., lopullinen niitti tuli kun auto puhkesi ruostekukkaan kuin ruusu keväällä ja sitten palattiinkin jo takaisin Baijerilaisiin. Ei nekään viattomia ole mutta omaan makuun sopivampia. Auto on kuin nainen; kun sitä "rakastaa" niin oikuttelutkin unohtuu aikojen saatossa...

Yksi muistikuva tuosta Mesestä on että kun sen näki ekan kerran alapuolelta niin yllätys yllätys, pyöränripustukset oli tehty kuin halkaistuista huonekaluputkista, ei voi puhua samalla viikollakaan saman ikäiseen 3-sarjan Bemariin verrattuna. Eli ihan rihvelin näköinen vanhan koneinsinöörin (lisää rautaa kun järki loppuu -mentaliteetilla) silmään :tong:
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Tuosta tuli mieleen, kun katselin tässä kesällä erään 156 Alfan alle taka-akselin tienoilta. Koiranluut olivat muovia :blink: , ja tukivarret sellaisia linnunluita, etten oikein osannut suhtautua koko asiaan. On kai niihin pätevät lujuuslaskelmat jne tehty, mutta silti... Ei tulisi mieleen moisella paljon käsijarrulla käännellä. Pelottaisi vaan, että milloin nyrjähtää renkaat alle... :lol:
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

holle1000 kirjoitti:Kiitos. Auto näyttää kieltämättä hyvältä, myös sisältä. Taitaa Tornion pojalta alkaa pieni "harharetki" vaihtelun vuoksi mersulle..
No niin. Näinhän tässä sitten kävi, että 4 peräkkäisen bemarin jälkeen tilasin tänään Mersun. Auto valmistuu Maaliskuun tuotannosta. Tällä varmaan tulee ajeltua ainakin uuden 3 -touring xDriven ilmestymiseen saakka.
Tällaisen tilasin:
Mercedes-Benz C250 CDI BE T 4Matic A (facelift 2011), Premium business
Avantgarde
Valkoinen
Erikoistummennetut lasit takaoviin ja tavaratilaan
Monisäätöiset istuimet
Panoraamakattoluukku, sähkötoiminen
Easy-Pack takaluukku, sähköhydraulinen
Ohjaustehostus ajonopeuden mukaan säätyvä
Mukitelineet
Suurempi polttoaine säiliö (80 l)
Vastaa Viestiin