Jaguar

Keskustelua muista kuin BMW:n merkeistä
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

Muuten hyviä ehdotuksia nuo X6 ja 5gt, mutta MINUN mielestäni kaksi viime aikojen epäonnistuneinta mallia ulkonäön puolesta. 5GT on mielestäni kuin paappoille "väkisin" korotettu henkilöauto ja X6 iso möhkö. Varmasti molemmat huippuautoja ja hyviä heille, jotka sen tyyppisiä autoja haluaa/tarvitsee. Lisäksi molemmat mallit menee omasta budjetista ylitte, kun on tuota okt-lainaakin maksettavaksi.
Avatar
JHX5
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 18:21
Auto: BMW X5 xDrive35d A E70 SAV Sport -10

Vaihdoin reilun vuoden ajan minulla olleen 2012 mallin Jaguar XF:n perjantaina X5:n ja muutamia kommentteja Jaguarista n. 20000km:n kokemuksella:

Plussaa:
- pirun hyvännäköinen auto
- pienikulutuksinen 2,2D koneella
- lämpiää talvella nopeasti ja lämpöä myös riittää kovillakin pakkasilla
- hiljainen ainakin vakio 17" rengastuksella
- ihan laadukkaan oloinen kokoonpanotyön laatu, ei nitinöitä, paneelien irvistelyjä, pikkuvikoja jne.
- nykyaikaisen oloinen auto kaikenkaikkiaan, sekä massasta poikkeava merkki ja muotoilu

Miinusta:
- tilat eivät kovin kummoiset, koska takapenkkien selkänojatkaan eivät käänny
- istuimet eivät ainakaan minulle täysin sopivat (188cm/104kg)
- Start/Stop toiminto outo. Sammuttelee välillä autoa sekunniksi , kun vaihtaa D:ltä R:lle :sick:
- vähän kovanpuoleinen jousitus mun makuun tänne suomen öljysoralla korjailluille kestopäällysteille

Kylla Jaguar herattää omistamisen iloa. Minulla tilantarve muuttui ja halusin myös kokeilla maasturimaista nelivetoa, joten siksi Jagge vaihtui.
Toki se vaihtelunhalukin aina keväisin tekee tepposia... :de:
**
Tullaan, tullaan, toimehen me tullaan. Vielä on viitonen kahviin ja dullaan...
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

nupaha kirjoitti:Moro !

Meikäläistä on alkanut polttelemaan tuo Jaguar:in XF, mutta en edes googlen kuvahaulla löytänyt tietoa, että aukeeko tuossa XF:ssä tuo takakontti samoin kuin A5 sportback:issä eli takalasi avautuu luukun mukana vai onko siinä vain pieni "luukku". Kuvista olen tihrustanut, jotta "tavallinen" takaluukku siinä taitaa olla, koska takalasi näyttäisi olevan niin pienillä saumoilla korissa. Tämä on vasta alustavaa suunnittelua seuraavaa auton vaihtoa varten, mutta "farkkumieheksi" tottuneena arvostan käytännölisyyttä, kun esim loma- ja mökkireisuille tahtoo nelihenkisellä perheellä tulla tuota tavaraa joukkoon, niin että on välillä tekemistä tuon nykysen farkunkin kans (e61).
Tuohon uuteen XF-sportback:iin ei kynnet kykene.
Tulipahan hommatua lopuksi se Jaguar. Tuli vain vähän toisenlainen mitä alunperin suunnittelin. Jäi Ruotsin puolelta käteen vm-99 Jaguar Xkr harrasteautoksi. Mukava kulukuinen peli ja omaan silmääni sopiva. Just sunnuntaina tuli tehtyä viimeinen lenkki ja nyt sitten odotellaan piiiitkät 6kk, jotta pääsis taas ajelemaan.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

nupaha kirjoitti:
nupaha kirjoitti:Moro !

Meikäläistä on alkanut polttelemaan tuo Jaguar:in XF, mutta en edes googlen kuvahaulla löytänyt tietoa, että aukeeko tuossa XF:ssä tuo takakontti samoin kuin A5 sportback:issä eli takalasi avautuu luukun mukana vai onko siinä vain pieni "luukku". Kuvista olen tihrustanut, jotta "tavallinen" takaluukku siinä taitaa olla, koska takalasi näyttäisi olevan niin pienillä saumoilla korissa. Tämä on vasta alustavaa suunnittelua seuraavaa auton vaihtoa varten, mutta "farkkumieheksi" tottuneena arvostan käytännölisyyttä, kun esim loma- ja mökkireisuille tahtoo nelihenkisellä perheellä tulla tuota tavaraa joukkoon, niin että on välillä tekemistä tuon nykysen farkunkin kans (e61).
Tuohon uuteen XF-sportback:iin ei kynnet kykene.
Tulipahan hommatua lopuksi se Jaguar. Tuli vain vähän toisenlainen mitä alunperin suunnittelin. Jäi Ruotsin puolelta käteen vm-99 Jaguar Xkr harrasteautoksi. Mukava kulukuinen peli ja omaan silmääni sopiva. Just sunnuntaina tuli tehtyä viimeinen lenkki ja nyt sitten odotellaan piiiitkät 6kk, jotta pääsis taas ajelemaan.
Onnittelut hankinnasta! Aina tullut vähän fanitettua Jaguaria. Tuo XKR oli etenkin teininä mun unelma :) Ja voisin sellaisen edelleenkin haluta. Olisihan tässä vielä kelejä?
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

Kyllähän tuollaisella jotkut ajelee vuoden ympäri, mutta mä en malta ja tuo takavetoisuus ja 370hv ei ole muutenkaan kovin hyvä yhdistelmä, kun puhutaan vm-99 luistonestosta.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Nyt on mielenkiintoinen Jagge hinnoiteltu. I Pace täyssähkökatumaasturi.
Taitaa olla X3 kokoluokkaa ja tuon mukaan tuleva sähköäksä hinnoitellaan luultavasti?

https://www.jaguar.fi/jaguar-mallisto/i ... tsaus.html
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Bemarin huollon aikana tuupattiin Autocenterissä XF 25d Sportbrake R-Sport alle koeajettavaksi. Jännästi erilainen auto, vaikka Bemarille suora kilpailija onkin. Monella tavalla hienokin. Yllättävintä että sekä moottorin että renkaiden melu on kaikissa tilanteissa selvästi pahempi kuin omassa '14 318d:ssä. Miedompi rengastus voisi pelastaa vähän, moottorin ääneen auttaisi vain kutoskone joka Jaguarissa pompauttaa hintaa valtavasti. XF:n nelosdieseli jopa täristää rattia ja penkkiä voimakkaasti tyhjäkäynnillä. XF:ää pitäisi tietysti verrata vitoseen eikä kolmoseen, ero vain suurenee.
Vastaa Viestiin