Onkos kellään,edes tutuilla,kokemusta tuommoisesta värkistä? Sähköpostiini tuli ennakko tietoja tulevasta(syyskuussa)XF 2,2d:stä.Autohan on kokenut FL:n,ja muuttunut tosi hyvännäköiseksi keulastaan(lue BMWn näköiseksi).Koko laitteen hinta on n.53 000€,siis lähes saman kuin Buss.520dAs:n.Varustelu tuntui aluksi(tiedon mukaan)runsaalta,mutta eipä siinä hirveän paljo lopuksi eroa ole vastaavaan Bemuun.Konehan tuossa 2,2d:sä on varmaan fordin/psa:n värkeistä lainattu.Kiinnostaisi tietää miten nuo aikaisemmat XF:t pelittävät härmässä ja onko niissä ollut ongelmia.
http://www.cisionwire.fi/inchcape/r/uud ... f,c9135610" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaguar
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ei ole kokemusta, joten tyydyn vain huutelemaan takarivistä, että hemmetin hieno tuo faceliftattu XF
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Ei ole mullakaan kokemusta, mutta on ainoa auto BMW:n lisäksi joka on kiinnostanut jo pitkän aikaa. No mulla F10 tulossa, joten näin tällä kertaa. Duunikaverit kyllä olivat sitä mieltä että tuollainen olisi pitänyt laittaa.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
XF:stä ei ole kokemuksia kuin parin koeajon verran (oli se kireämpi 275 hv diesel) ja eipä voi laitetta kuin kehua. Aiemmin minulla oli peräkkäin kaksikin S-Typeä 2.7d moottorilla ja niistä jäi todella hyvä maku. Viat loistivat noissa yksilöissä poissaolollaan ja kone oli tuolloin markkinoiden hiljaisimpia. Itselleni tärkeä pointti on myös auton yleisyys tai oikeammin sen puute, eli minusta on mukava ajaa autolla joita ei tule jatkuvasti liikenteessä vastaan ja pienistä myyntimääristä johtuen Jagge on tässäkin suhteessa hyvä valinta. Huollot olivat Jagessa melko kalliita, mutta palvelukin olikin sitten ensiluokkaista. Auto mm. pestiin aina huollossa ja huollon jälkeen etupenkillä oli aina pieni lahja odottamassa. Kalliiden huoltojen vastapainoksi vakuutukset ovat edullisia (ko. merkki kun ei ole rallikuskin urasta haaveilevien nuorten miesten ykkösvalinta).
Itsekin odotan mielenkiinnolla tuota facelift-mallia ja jos auto on luonnossa yhtä hyvännäköinen kuin kuvissa, niin edessä saattaa olla paluu kissamaailmaan muutaman Bayerilaisen jälkeen.
Ja makuasioistahan ei voi kiistellä sanoi mäyräkoira kun muniansa nuoli, mutta minusta XF on muotoilultaan ehdottomasti luokkansa kärkeä.
Itsekin odotan mielenkiinnolla tuota facelift-mallia ja jos auto on luonnossa yhtä hyvännäköinen kuin kuvissa, niin edessä saattaa olla paluu kissamaailmaan muutaman Bayerilaisen jälkeen.
Ja makuasioistahan ei voi kiistellä sanoi mäyräkoira kun muniansa nuoli, mutta minusta XF on muotoilultaan ehdottomasti luokkansa kärkeä.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Hieno tuo facelifti. Nykyinenkin malli on jo erittäin hyvän näköinen. Näitä on tullut selattua Mobilesta, käytettyjenn V8-mallien hinnat näyttävät olevan vähän edullisemmalla tasolla kuin samanikäisen BMW:n. Siirtyminen Jagge-leiriin edessä? Ainakin yksi potentiaalinen vaihtoehto shortlistille merkittäväksi (550i, CLS500, XF V8).
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
No, enpä tiedä. Hienon näköinen se kyllä on, joskin XF on siitä ollut huono peli jo 1. generaation kohdalla, että livenä se oli varsinainen pettymys pressikuvien katselun jälkeen. Toivottavasti FL ei ole sama juttu.johansa kirjoitti:Ei ole mullakaan kokemusta, mutta on ainoa auto BMW:n lisäksi joka on kiinnostanut jo pitkän aikaa. No mulla F10 tulossa, joten näin tällä kertaa. Duunikaverit kyllä olivat sitä mieltä että tuollainen olisi pitänyt laittaa.
Mutta sitä pitää miettiä laajemmin, mitä oikein siltä autolta hakee. Tässä on tullut esiin, että joku on saanut hyvää huoltoa. Toisaalta taas tiedän kaverini jaggekokemukset, jotka ovat täysin ala-arvoisia huollossa, kärry on hajotettu huollossa ja hommat venyneet viikkokaupalla. Harvat huoltopisteet hinaavat hintoja törkeiksi ja huonohan siinä valitella, kun ei paljon ole varaa. Ehkä stadissa kai on enemmän huoltoa, mutta mitä kauemmaksi menet, sitä hankalampaa on. Laadullisesti en ota kantaa autoon, kun en siihen ole perehtynyt. Jaggefoorumilla on varmasti kantaa moneen lähtöön. Itse kuitenkin tällaisissa autoissa ehkä jotenkin tuppaan ajattelemaan sitä ihan käytännön pyöritystä, huoltopisteiden määrää, huoltojen hintaa, varaosahintaa, jälleenmyyntihintaa ja jotenkin sitä kaiken kaikkiaan organisaation back-uppia ihan laaja-alaisesti. BMW tarjoaa käytännössä erittäin hyvän tilanteen tässä suhteessa ja tuskin kukaan voi väittää, että XF olisi jotenkin parempi autona, mutta ei välttämättä paljon huonompikaan. Järkiperustetta merkin vaihdolle ei varmasti pysty kukaan oikein perustelemaan. Valmistaja on kuitenkin pieni ja tavallaan vasta nousemassa globaaliksi peluriksi isommassa mittakaavassa ehkä tulevaisuudessa. Mieluummin pysyn globaalin markkinajohtajan kelkassa kuin harvinaismerkissä mitä tulee nimenomaan käyttöautoihin. Pelkkä erilainen ulkonäkö ei käännä minun kelkkaani, jos itse auto ei ole sen parempi laitteena. Jo ihan talvitestien laajuus voi tehdä tepposet jos ajaa 30-40 asteen pakkasilla, sillä harvinaisempia merkkkejä ei välttämättä testata yhtä laajasti kuin valtamerkkejä. Tuntuu uskomattomalta, mutta niin se vain on. Kun sitten reklamoit, tehdas sanoo, että eipä heille ole tullut vastaavaa eteen ja kuitenkin kyseessä voi olla tyyppivika pakkasella muillakin käyttäjillä. BMW on tässä suhteessa aikamoisen varma valinta tänä päivänä.
Tiedä tuosta varmuudesta, entäpä imusarjan läpät BMW:n dieseleissä? Ihan yleinen vika josta tehdas/maahantuoja ei ole kuullutkaan tai ovat yksittäistapauksia. Ei toki liity pakkaseen.Pitkis kirjoitti: Kun sitten reklamoit, tehdas sanoo, että eipä heille ole tullut vastaavaa eteen ja kuitenkin kyseessä voi olla tyyppivika pakkasella muillakin käyttäjillä. BMW on tässä suhteessa aikamoisen varma valinta tänä päivänä.
Mitä tuossa TL 11/08 lukiessa kerrottiin huoltohintojen olevan luokkansa keskitasoa.Tuskin nykyäänkään paljoa poikkea vastaavasta Bemusta.TMn 2009 talviautovertailussa(testi tehtiin +4..-35 asteen lämpötiloissa)XF pärjäsi loistavasti,paras lämpiämään ja parhaat valot.Kokonaisuudessaan testin jaettu viides sija,no tosin BMW ei ollut mukano ko.testissä.Joka tapauksessa kiinnostava auto.Kunnon vertailu TM/TL lehteen,niin saisi jonkinmoista vertailu pohjaa kilpailijoihin.Niin,ja onhan tuo malli suunniteltu jo kokonaan fordin alaisuudessa,että kait turha pelätä engelsmannien sähköasennuksia:"Lucas oli hyvä saarnamies,sähköhommista se ei ymmärtänyt mitään..."
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Edelleen ne imusarjan läpät ovat aihe, josta voi vääntää pitkään. Jos se olisi tyyppivika, kyllä se olisi korjattu tehtaan puolelta. Moottoreita on tehty varmaan miljoona kpl, hajonnut tuskin on siihen nähden kovin montaa. Entäpä onko täällä ollut joku, jolta se kone on henkilökohtaisesti juuri itseltä hajonnut läppien vuoksi? Ei siis kaverilta, vaan ihan omasta ajosta omasta autosta? Tiedän kyllä stoorin enkä väitä vastaan, mutta jos ei ole mustaa valkoisella osoittaa tyyppivikaa, huono väittää mitään puolin tai toisin. Eihän BMW ole silti mikään jumalan luoma laite, kyllä siinäkin vikoja voi olla, nyt ja tulevaisuudessa. Kuitenkin tähän talvikäyttöön liittyen suurimmat hölmöydet lienee karsittu paremmin kuin esim. Lotuksesta tai vastaavasta merkistäTJJ kirjoitti:Tiedä tuosta varmuudesta, entäpä imusarjan läpät BMW:n dieseleissä? Ihan yleinen vika josta tehdas/maahantuoja ei ole kuullutkaan tai ovat yksittäistapauksia. Ei toki liity pakkaseen.Pitkis kirjoitti: Kun sitten reklamoit, tehdas sanoo, että eipä heille ole tullut vastaavaa eteen ja kuitenkin kyseessä voi olla tyyppivika pakkasella muillakin käyttäjillä. BMW on tässä suhteessa aikamoisen varma valinta tänä päivänä.
[/quote]
Edelleen ne imusarjan läpät ovat aihe, josta voi vääntää pitkään. Jos se olisi tyyppivika, kyllä se olisi korjattu tehtaan puolelta. Moottoreita on tehty varmaan miljoona kpl, hajonnut tuskin on siihen nähden kovin montaa. Entäpä onko täällä ollut joku, jolta se kone on henkilökohtaisesti juuri itseltä hajonnut läppien vuoksi? Ei siis kaverilta, vaan ihan omasta ajosta omasta autosta? Tiedän kyllä stoorin enkä väitä vastaan, mutta jos ei ole mustaa valkoisella osoittaa tyyppivikaa, huono väittää mitään puolin tai toisin. Eihän BMW ole silti mikään jumalan luoma laite, kyllä siinäkin vikoja voi olla, nyt ja tulevaisuudessa. Kuitenkin tähän talvikäyttöön liittyen suurimmat hölmöydet lienee karsittu paremmin kuin esim. Lotuksesta tai vastaavasta merkistä [/quote]
Olen täysin samaa mieltä.Yhden hajoamisen tiedän,ei itseltäni,ja se oli seuraavanlainen:saksan tuonti E39 530dA.Kaveri ajoi talvella n.-30asteen pakkasessa 160-180kmh useita kilometrejä,jonka jälkeen ko.läppävika aiheutui.Suomi bemareita taitaa(kalt land paketti) vähemmän olla hajonnut?Mutta tuo kaverin tapaus sais varmaan rikkoomaan tuontiauto,merkkiin katsomatta,melkoisella varmuudella.
Edelleen ne imusarjan läpät ovat aihe, josta voi vääntää pitkään. Jos se olisi tyyppivika, kyllä se olisi korjattu tehtaan puolelta. Moottoreita on tehty varmaan miljoona kpl, hajonnut tuskin on siihen nähden kovin montaa. Entäpä onko täällä ollut joku, jolta se kone on henkilökohtaisesti juuri itseltä hajonnut läppien vuoksi? Ei siis kaverilta, vaan ihan omasta ajosta omasta autosta? Tiedän kyllä stoorin enkä väitä vastaan, mutta jos ei ole mustaa valkoisella osoittaa tyyppivikaa, huono väittää mitään puolin tai toisin. Eihän BMW ole silti mikään jumalan luoma laite, kyllä siinäkin vikoja voi olla, nyt ja tulevaisuudessa. Kuitenkin tähän talvikäyttöön liittyen suurimmat hölmöydet lienee karsittu paremmin kuin esim. Lotuksesta tai vastaavasta merkistä [/quote]
Olen täysin samaa mieltä.Yhden hajoamisen tiedän,ei itseltäni,ja se oli seuraavanlainen:saksan tuonti E39 530dA.Kaveri ajoi talvella n.-30asteen pakkasessa 160-180kmh useita kilometrejä,jonka jälkeen ko.läppävika aiheutui.Suomi bemareita taitaa(kalt land paketti) vähemmän olla hajonnut?Mutta tuo kaverin tapaus sais varmaan rikkoomaan tuontiauto,merkkiin katsomatta,melkoisella varmuudella.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä minunkaan on vaikea kuvitella oikeasti merkkiä vaihtavani. Jaguar on mielestäni todella hyvännäköinen auto (sehän siinä on se juttu), mutta kyllä BMW on kokonaisuutena eniten auto minun makuuni. Ja tuo tilaamani F10 minulle riittävillä varusteilla antaa varmasti itselleni kiitettävästi ajamisen iloa.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Totta turiset.Itsekki on tullut tiirailtua "vieraisiin"aika monta kertaa.Koskaan ei ole merkki vaihtunut.johansa kirjoitti:Kyllä minunkaan on vaikea kuvitella oikeasti merkkiä vaihtavani. Jaguar on mielestäni todella hyvännäköinen auto (sehän siinä on se juttu), mutta kyllä BMW on kokonaisuutena eniten auto minun makuuni. Ja tuo tilaamani F10 minulle riittävillä varusteilla antaa varmasti itselleni kiitettävästi ajamisen iloa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
- Auto: E61 LCI
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Moro !
Meikäläistä on alkanut polttelemaan tuo Jaguar:in XF, mutta en edes googlen kuvahaulla löytänyt tietoa, että aukeeko tuossa XF:ssä tuo takakontti samoin kuin A5 sportback:issä eli takalasi avautuu luukun mukana vai onko siinä vain pieni "luukku". Kuvista olen tihrustanut, jotta "tavallinen" takaluukku siinä taitaa olla, koska takalasi näyttäisi olevan niin pienillä saumoilla korissa. Tämä on vasta alustavaa suunnittelua seuraavaa auton vaihtoa varten, mutta "farkkumieheksi" tottuneena arvostan käytännölisyyttä, kun esim loma- ja mökkireisuille tahtoo nelihenkisellä perheellä tulla tuota tavaraa joukkoon, niin että on välillä tekemistä tuon nykysen farkunkin kans (e61).
Tuohon uuteen XF-sportback:iin ei kynnet kykene.
Meikäläistä on alkanut polttelemaan tuo Jaguar:in XF, mutta en edes googlen kuvahaulla löytänyt tietoa, että aukeeko tuossa XF:ssä tuo takakontti samoin kuin A5 sportback:issä eli takalasi avautuu luukun mukana vai onko siinä vain pieni "luukku". Kuvista olen tihrustanut, jotta "tavallinen" takaluukku siinä taitaa olla, koska takalasi näyttäisi olevan niin pienillä saumoilla korissa. Tämä on vasta alustavaa suunnittelua seuraavaa auton vaihtoa varten, mutta "farkkumieheksi" tottuneena arvostan käytännölisyyttä, kun esim loma- ja mökkireisuille tahtoo nelihenkisellä perheellä tulla tuota tavaraa joukkoon, niin että on välillä tekemistä tuon nykysen farkunkin kans (e61).
Tuohon uuteen XF-sportback:iin ei kynnet kykene.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Normaali takaluukku...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
- Auto: E61 LCI
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Tätä pelkäsinkin. Vaimon ympäripuhuminen vaikeutuu entisestään, jos nyt ensin itse tuon asian sulattelen. No, sainhan mä puhuttua sen Volvosta Bemariinkin, niin eiköhän tuo uuvuttamalla onnistu. Toki ei oo mikään kauhee kiirus Bemarista erkaantua ihan mukava pelihän tämäkin on. Rattaat ja vaunut on voitu laittaa myyntiin jo jonkin aikaa sitten, niin nyt voi taas oikeasti edes harkita muutakin kuin farmaria.Antinontoxic kirjoitti:Normaali takaluukku...
Taas tuli muuten todistettua, että toiset vaan osaa käyttää noita hakuja paremmin kuin toiset.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
http://lmgtfy.com/?q=jaguar+xf+trunk" onclick="window.open(this.href);return false;nupaha kirjoitti:Tätä pelkäsinkin. Vaimon ympäripuhuminen vaikeutuu entisestään, jos nyt ensin itse tuon asian sulattelen. No, sainhan mä puhuttua sen Volvosta Bemariinkin, niin eiköhän tuo uuvuttamalla onnistu. Toki ei oo mikään kauhee kiirus Bemarista erkaantua ihan mukava pelihän tämäkin on. Rattaat ja vaunut on voitu laittaa myyntiin jo jonkin aikaa sitten, niin nyt voi taas oikeasti edes harkita muutakin kuin farmaria.Antinontoxic kirjoitti:Normaali takaluukku...
Taas tuli muuten todistettua, että toiset vaan osaa käyttää noita hakuja paremmin kuin toiset.
Skoda, eikös niissä aukee luukut takalasin yäreunaa myöten?nupaha kirjoitti: Kuvista olen tihrustanut, jotta "tavallinen" takaluukku siinä taitaa olla, koska takalasi näyttäisi olevan niin pienillä saumoilla korissa. Tämä on vasta alustavaa suunnittelua seuraavaa auton vaihtoa varten, mutta "farkkumieheksi" tottuneena arvostan käytännölisyyttä, kun esim loma- ja mökkireisuille tahtoo nelihenkisellä perheellä tulla tuota tavaraa joukkoon, niin että on välillä tekemistä tuon nykysen farkunkin kans (e61.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
- Auto: E61 LCI
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Mikäli järjellä olisi (esim meikäläisen kohdalla ) jotain tekemistä auton hankkimisen kanssa, niin se olisikin varmaan ihan hyvä vaihtoehto, mutta ei meikäläisen kohdalla. Mulla oli Bemaria ennen Honda CR-V ja olihan se luotettava jne, mutta hajuton ja mauton kuin sairaalaruoka. Äänetön se ei kyllä ollut.JukkaE60 kirjoitti:Skoda, eikös niissä aukee luukut takalasin yäreunaa myöten?nupaha kirjoitti: Kuvista olen tihrustanut, jotta "tavallinen" takaluukku siinä taitaa olla, koska takalasi näyttäisi olevan niin pienillä saumoilla korissa. Tämä on vasta alustavaa suunnittelua seuraavaa auton vaihtoa varten, mutta "farkkumieheksi" tottuneena arvostan käytännölisyyttä, kun esim loma- ja mökkireisuille tahtoo nelihenkisellä perheellä tulla tuota tavaraa joukkoon, niin että on välillä tekemistä tuon nykysen farkunkin kans (e61.
Ja 5GT:ssä myös niin haluttaessa...JukkaE60 kirjoitti:Skoda, eikös niissä aukee luukut takalasin yäreunaa myöten?nupaha kirjoitti: Kuvista olen tihrustanut, jotta "tavallinen" takaluukku siinä taitaa olla, koska takalasi näyttäisi olevan niin pienillä saumoilla korissa. Tämä on vasta alustavaa suunnittelua seuraavaa auton vaihtoa varten, mutta "farkkumieheksi" tottuneena arvostan käytännölisyyttä, kun esim loma- ja mökkireisuille tahtoo nelihenkisellä perheellä tulla tuota tavaraa joukkoon, niin että on välillä tekemistä tuon nykysen farkunkin kans (e61.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
X6gestapo kirjoitti:Ja 5GT:ssä myös niin haluttaessa...JukkaE60 kirjoitti:Skoda, eikös niissä aukee luukut takalasin yäreunaa myöten?nupaha kirjoitti: Kuvista olen tihrustanut, jotta "tavallinen" takaluukku siinä taitaa olla, koska takalasi näyttäisi olevan niin pienillä saumoilla korissa. Tämä on vasta alustavaa suunnittelua seuraavaa auton vaihtoa varten, mutta "farkkumieheksi" tottuneena arvostan käytännölisyyttä, kun esim loma- ja mökkireisuille tahtoo nelihenkisellä perheellä tulla tuota tavaraa joukkoon, niin että on välillä tekemistä tuon nykysen farkunkin kans (e61.