Porsche Cayenne

Keskustelua muista kuin BMW:n merkeistä
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

Kaveri laittaa hyvin palvelleen X6:n kiertoon ja tilasi uuden Porsche Cayenne dieselin. Hänellä oli eilen pakasta vedetty vastaava esittelyauto alla ja käytiin ilta-ajelulla Porvoossa. Kyllä oli kyyti ja laatufiilis kohdillaan. Jos joku suunnittelee reilun sadantonnin maasturin ostoa, suosittelen koeajoa :drool:
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

johansa kirjoitti:Kaveri laittaa hyvin palvelleen X6:n kiertoon ja tilasi uuden Porsche Cayenne dieselin. Hänellä oli eilen pakasta vedetty vastaava esittelyauto alla ja käytiin ilta-ajelulla Porvoossa. Kyllä oli kyyti ja laatufiilis kohdillaan. Jos joku suunnittelee reilun sadantonnin maasturin ostoa, suosittelen koeajoa :drool:
Possu on ihan hyvä auto, mutta hinnoittelu on ihan metsästä, kun näiden neliovisten kohdalla on kuitenkin kyse ihan käyttiksistä. Perusvarustukseen ei kuulu juuri mitään ja lisävarusteiden hinnat ovat ihan poskettomat. Kun sitten suurinpiirtein samoin varustellut kärryt on BMW:ltä ja possulta viivalla, hintaero on kyllä sen verran tuhti, että pitääkin saada todella reippaasti parempaa tasoa sillä rahalla. Ideana se vähän on kuin vertaisi 6-sarjalaista ja Bentleytä, eroa on, laadussa ja hinnassa. Tosin omasta mielestäni BMW:llä ja possulla ei mitään kovin mahdotonta laatuvaikutelmaeroa ole, Gran Coupe ja Panamera ovat samaa tasoa jollei BMW jo parempikin, maastureissa BMW vetelee viimeisiään nykymallistolla, ensi vuoden X5 tulee tasoihin tai ohi possusta?
V_K
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d

Kyllä uusien Porschejen (991, Panamera, Cayenne) laatuvaikutelma on melkolailla lyömätön ainakin alle 150t hintaluokassa. Työnjälki on kokolailla virheetöntä niin osien sovituksen, kuin materiaalien kohdalla. Mielestäni esim. X5:den ja Cayennen sisustojen välillä vallitsee melkoinen tasoero. Tosin X5 on poistuva malli, mutta se ei paljoa lohduta jos uusi auto täytyy saada alle heti.

Itse en ole samaa mieltä että esim. Cayenne olisi erityisen kallis, saati huonosti varusteltu verrattuna äksvitoseen. Cayenne Diesel maksaa n.95500€ ilman lisävarusteita. Vakiona siinä on esim. nahat ja sähköpenkit, sekä varashälytin jotka ovat lisävarusteita X5:seen. X5 maksaakin näillä varusteilla ja 30d moottorilla n.95700€. Eikä ne Porschen perus-lisävarusteet niin kalliita ole. Jos otetaan kumpaankin esim. adaptiiviset xenonit, tehdaskoukku, paremmat etupenkit, automaattisesti himmentyvät peilit, bluetooth, metalliväri, pdc ja valopaketti, jotka ovat tämän luokan autoissa välttämättömiä lisävarusteita , maksaa Cayenne 108750€ ja X5 106030€.

Mielestäni tuo ei ole ratkaisevan suuri hintaetu Bmw:lle kokonaisuus huomioon ottaen. Itse pidän Porschea lisäksi ekslusiivisempana autona jota ei aivan joka kulmalla tule vastaan, ominaisuus josta olen valmis maksamaan hieman lisähintaa. Molempiinhan saa upotettua järjettömät summat rahaa lisävarusteluun. Esim. tuttavallani on uusi Cayenne ja siinä 50 tuhannella lisävarusteita, eikä siinä silti ole kaikkia varusteita. Porschella maksavat yleensä juuri eksklusiivisemmat varusteet kuten hiilikuitupaketit tai yli 20" kokoiset vanteet joita harva tilaisi edes mihinkään autoon.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

V_K kirjoitti:Kyllä uusien Porschejen (991, Panamera, Cayenne) laatuvaikutelma on melkolailla lyömätön ainakin alle 150t hintaluokassa. Työnjälki on kokolailla virheetöntä niin osien sovituksen, kuin materiaalien kohdalla. Mielestäni esim. X5:den ja Cayennen sisustojen välillä vallitsee melkoinen tasoero. Tosin X5 on poistuva malli, mutta se ei paljoa lohduta jos uusi auto täytyy saada alle heti.

Itse en ole samaa mieltä että esim. Cayenne olisi erityisen kallis, saati huonosti varusteltu verrattuna äksvitoseen. Cayenne Diesel maksaa n.95500€ ilman lisävarusteita. Vakiona siinä on esim. nahat ja sähköpenkit, sekä varashälytin jotka ovat lisävarusteita X5:seen. X5 maksaakin näillä varusteilla ja 30d moottorilla n.95700€. Eikä ne Porschen perus-lisävarusteet niin kalliita ole. Jos otetaan kumpaankin esim. adaptiiviset xenonit, tehdaskoukku, paremmat etupenkit, automaattisesti himmentyvät peilit, bluetooth, metalliväri, pdc ja valopaketti, jotka ovat tämän luokan autoissa välttämättömiä lisävarusteita , maksaa Cayenne 108750€ ja X5 106030€.

Mielestäni tuo ei ole ratkaisevan suuri hintaetu Bmw:lle kokonaisuus huomioon ottaen. Itse pidän Porschea lisäksi ekslusiivisempana autona jota ei aivan joka kulmalla tule vastaan, ominaisuus josta olen valmis maksamaan hieman lisähintaa. Molempiinhan saa upotettua järjettömät summat rahaa lisävarusteluun. Esim. tuttavallani on uusi Cayenne ja siinä 50 tuhannella lisävarusteita, eikä siinä silti ole kaikkia varusteita. Porschella maksavat yleensä juuri eksklusiivisemmat varusteet kuten hiilikuitupaketit tai yli 20" kokoiset vanteet joita harva tilaisi edes mihinkään autoon.
X5 on tosiaan huono vertailukohde, sillä malli on juuri poistumassa. Ei se sisusta ole minunkaan mielestä kovin ihmeellinen. Mutta jos vaikka Panamera 4S ja Gran Coupe 650 ix otetaan vertailuun, BMW on 158ke ja possu 187ke. BMW:n päästöt 213g/km ja possulla 254g/km eli varusteissa ja tietysti koko autossa tulee veroeroa kasvavasti. Viitsiiko sitten varusteltuna about 35 ke hintaeroa identtisestä suorituskyvystä ja mielestäni ei yhtään sen huonommasta laadusta maksaa, se jää pohdittavaksi. GC:n design on mielestäni possua selvästi modernimpaa sisällä ainakin. Nykyautoissa tuo taso on näissä kovissa luokissa mennyt niin hyväksi, että kyllä sieltä eroja saa etsiä urakalla. GC on niin tiukkaa laatua, että paha siitä kovin on yli kepittää. Varusteiden laskeminen on näköjään hankalaa kun noita veroja ei saa tutkittua. Tottahan possun jos haluaa, sen sitten maksaa. Eikä se huono auto ole. Joku haluaa erottua, mutta hintana onkin hyvin harva huoltoverkosto, joka ei tietysti ole ongelman stadissa ja Mansessa. Ja taisi sitten Turussa olla, missä pystyi huoltamaan? Mutta jo 100 km suuntaansa hajottaa tuossa kohdin kyllä aika tavalla. Eli kääntöpuoliakin on, erottumisella.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Kyllä Porschella menee lujaa Suomessa:
Cheynne hybridiä (uusi korimalli) myytiin elokuussa 81kpl ja Panamera hybridiä 27kpl!.
1-8kk Panameraa myyty 118kpl ja tätä vasta 2kk myynnissä ollutta uutta Cheynneä 95kpl.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Vastaa Viestiin