Rinkelinenä vai X3?

Keskustelua muista kuin BMW:n merkeistä
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Saakohan jatkaa Auditarinointia Bemufoorumilla. Nyt on jo enemmän kilsoja takana aanelkulla ja vähän lisää mielipiteitä. Mutteriohjaukseen tottuu yllättävän ääkiä. Ei tuhannen kilsan jälkeen enää huomaa, jos ei anna huomata. Mutta huomaa jos ajaa toisella autolla välillä. Jännä ominaisuus. Onkohan tuolla haettu Saksan tasaisille teille suuntavakautta vai mikähän mahtaa olla, jotenkin tuntuu suunnitellulta ominaisuudelta joka ei suomalaiseen kynnöspeltoon (jota meillä sanotaan tieverkostoksi) sovellu.

Nelikko on makea, varsinkin nyt kun on vähän lunta. Tosin X-Icen kitkoissa on niin paljon pitoa, että en saa järjellisesti sladeja aikaan. Steppilaatikko tekee tehokkaamman tunteen autoon, mutta mukavuudessa se ei F11 automaagia voita. Lisäksi pakki kytkeytyy jotenkin viiveellä ja ehdin yleensä kaasulle ennenkuin vihdoin vetää ja sitten peruutetaankin jo nytkähdyksen saatteleman.

Kaikki muu autossa tuntuu laadukkaalta, PAITSI lämpiäminen. Audissa ei kai ole sälekaihtimia servon kera nokalla ja kontissa oli vinyylisuoja maskiin. Vaikka sekin on ny paikoillaan, ei lämpöjä saa yli kuudenkymmenen motarillakaan. Huomenna menossa huoltoon, veikkaan termarivikaa.

Pikkuasiat ei harmita enää niin kovaa, mutta enpä kuuntele musiikkia enää ajaessa. Ei enää ole paluuta maailmaan jossa kännyä pitää plarata kun musiikkia soittaa. Radiosta tulee pelkkää potaskaa suurimman osan aikaa, Rockin musiikki on hyvää mutta en jaksa Heikelä & co seiskaluokan pipari-peppu-tissi-juttua kuunnella.

Meinas hetken harmittaa kun nyt ensin näin että tuli Xdrive-kampanja. Kun tuo sisältö selvis (polttoainelämmitin plussaa, ei muuta) ei enää harmita. En olis tuota varustetta ees halunnut kun sillä ei minulle ole tekoa. Joku kaiho tässä silti on, nyt muka M-sportitonkin vitonen näyttää silmään hyvältä (ja onhan se, paitsi M-sportiin verrattuna) - katumusvaihe tulossa?
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Mulla oli Passatti vuosi mallia 2012 ja siinä oli maski peitossa eikä lämpöä piisannut kovilla pakkasilla.Hitaasti lämpöä sai kabiiniin kun vertaa Bemuun.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Jaha. Sain sitten kuulla että auto on kunnossa. Nelkun 2,0TDI ei normaaliajossa lämpene enää näillä reilu kympin pakkasilla edes rätti nokalla yli kuudenkympin. Toivottavasti aakutonen sen tekee. Voi v. Täytyy perua aiemmat puheeni Webaston tarpeellisuudesta. Bemarissa sitä ei mun käytössä tarvinnut.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Raaseri kirjoitti:Jaha. Sain sitten kuulla että auto on kunnossa. Nelkun 2,0TDI ei normaaliajossa lämpene enää näillä reilu kympin pakkasilla edes rätti nokalla yli kuudenkympin.
Mitähän hiukkassuodatin tuosta tykkää? Ainakaan bemarissa poltto ei lähde käyntiin noin alhaisilla luvuilla ja olisi tukossa varmaan tonnin kohdalla...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Jääkaappi toi on ajellakin. Tottahan sähkövastus yrittää, mutta ei se sentään kennoa korvaa jossa kiertäisi 90 asteinen neste. Toissapäivänä kun oli -17 pakkasta, mittari ei värähtänyt viidestäkympistä 30km 80-120kmh motaritaipaleella. Ärsyttää ihan jonkun verran. Onkohan tuo A6 3,0TDI yhtä onneton webastottomana?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Mitäs jos hommaat tuon bayerilaisen takaisin...? :)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

salmol kirjoitti:Mitäs jos hommaat tuon bayerilaisen takaisin...? :)
Taitaa tulla halvemmaksi webaston hankinta Audiin ;)

Tosin kannattaa nyt ensi kokeilla miten A6 3.0l koneella lämpenee. Sehän voi olla toista kuin toi A4 2.0l...
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Ei ongelmia lämpenemisen tai tarkenemisen kanssa tän A6 q 3.0 TDI:n kanssa. Paremmin lämpenee ja tarkenee kuin E60 520d:ssä. Ei tarvitse mitään maskeja tai rättejä keulaan viritellä. Vakiona oleva Eberi on aivan loistava kampe ja kaukosäätö mukavaa luksusta.
Ex: E60/F10
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Markku J kirjoitti:Kyllähän kaikkia tiedossa olevia uutuuksia voi myyjältä tilata. Nimi vaan avoimeen kauppasopimukseen ja katsotaan varusteet sitten, kun niistä on listaa olemassa. Ja varusteita voi aina säätää jonkin aikaa sen jälkeen, kun tilaus on jo tehtaan järjestelmässä. Haluan vaan ensimmäisten joukossa sen B9:n, ja tällä sitä varmistelen.
Millä tavalla tuossa hinnoitellaan vaihtoauto ja miten tinkiminen ylipäänsä onnistuu, jos kauppa on avoin ? Onko siinä mitään välirahaa edes sovittu ? Voittaako aikaa miten paljon verrattuna normaaliin verrattuna ? Syötetäänkö tässäkin tapauksessa tilaustiedot jotenkin heidän tilausjärjestelmäänsä, vaikkei uutta autoa ole vielä missään ? Meneekö nämä tilaukset ns. maahantuojan esittelykappale tilausten kanssa samaan tilaukseen ?

Tämä oikeasti kiinnostaa, kun myyjät on aina antaaneet ymmärtää, että mitään ei voi tilata jos ei näy heidän järjestelmässä. Sama homma oli silloin kun tätä F10 kauppaa tein, 4kk odottelua, että tulee hinnastot ja sillä välin Markku oli jo aikoja sitten F10 kaupan tehnyt.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Raaseri kirjoitti:Nonni, reilu viikko sitten luovutin F11 pois ja otin odotusautoksi aanelkun. Tasan vuoden vanha 2,0 TDI Quattro steptronic vaihteistolla. Luoja miten askeettiselta tuollainen tuntui ekana päivänä entisen jäljiltä. Voimalinja on kyllä hieno, step vaihtaa nätisti ja pikkudiiseli kuljettaa nelkkua jopa rivakan tuntuisesti. Alusta on ihan mainion napakka vakiona olematta kova. Mutta tässä on nyt sitten tuo kuuluisa mutteriohjaus. Oikeasti pelotti ekalla kertaa motarilla ruuhkassa omalla kaistalla pysymisen yrittäminen. Olen ihmetellyt tuon ominaisuuden parjausta ja ajatellut sen olevan osin luulosairautta, mutta on kyllä todella rasittava ominaisuus.

MMI on viime vuosituhannen keksinnön tuntuinen. Pikkuasiat ärsyttää, kuten tavaratilan peite joka jää mulla aina ylös kun tottui automatiikkaan. Avaimet on aina taskussa kun istun jo ja ihmettelen miten Audi starttaa. Start-stopin kanssa jo mainittu automaattijarru ei toimi. Ja toi vaihdekepin repiminen manuaalisesti... Siihen on pakko tottua kun se seuraa kutoseen, muut noista pitäs olla siinä jo paremmin.

Mutta on tässä lisäksi IIIIIIIISO plussa. Kitkarenkaat. Mitä helvettiä mä oikein ajattelin kun pilasin F11sen nastoilla? Audissa kuulee omat ajatukset ajaessa.

20.3. on luvattu kutosen toimitusajaksi, mutta viimeksi myyjän ollessa yhteydessä kertoi että tehdas oli ilmoittanut vahvistamattomaksi tuotantoviikoksi viikon 6, joilloin auto luovutettaisiin viikolla 8-9. Ekaa kertaa elämässäni toivon takatalvea.


Ps. Nyt yhtäkkiä näen jatkuvasti liikenteessä äkskolmosia ja ne näyttää hyvältä... No näillä mennään. Hyvää Uutta Vuotta!
Mikä on Audin Steptronic vaihteisto...Kyllä noissa on joko S-tronic eli yhtä kuin DSG tai sitten Multitronic eli ns. variaattori-vaihteisto. Mun käsityksen ja kuvaamasi laatikon toiminnan perusteella tossa aanelkussa on juurikin tuo S-tronic, eli vastaava kuin DSG. Ns. kaksoiskytkin- eli suorakytkentävaihteisto.

Bemun ZF laatikko on nimeltään Steptronic ja siinä on perinteinen momentinmuunnin.
JukkaE60

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei taida BMW pärjätä tässä sarjassa VAG -konsernille vaikka täälläkin jotkut niiden nimeen vannoo... Pelkkiä nollia kuten logokin kertoo :)
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Tässä olisi 38 sivua aiheesta juttua.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Audeissa hieman erilainen DSG-vaihteisto kuin muissa konsernin merkeissä. Lisätietoja vaikka täältä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6857.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: E60/F10
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

pumafi kirjoitti:Tässä olisi 38 sivua aiheesta juttua.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Audeissa hieman erilainen DSG-vaihteisto kuin muissa konsernin merkeissä. Lisätietoja vaikka täältä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6857.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Osassa on ollut ja ilmeisesti on edelleen sama loota kuin vollkarissa. Eiköhän 6-vaihteinen märkä loota ole molemmissa ihan sama ja samaten 7-vaihteinen kuiva. Ei se markkinointinimi sitä muuta. 7-vaihteinen märkäkytkiminen on sitten enempi Audin oma juttu.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Kas, uutta tekstiä. 7-vaihteinen S-tronic on tuossa. Ei se tosiaan yhtä pehmeä ole kuin F11 loota. Mutta toisaalta sporttisemman tuntuinen. Ainoa miinus joka arkiajossa on tullut esiin, on pakin kytkeytymisen hitaus. Edelleen ajoittain saan aikaan tilanteita joissa laitan pakille ja jo kunnolla kaasua ennenkuin loota vihdoin nostaa kytkintä. Ja toi vaihdekepin repiminen tuntuu edelleen kivikautiselta operaatiolta Bemun tikun tökkimiseen verrattuna.

Toisessa threadissa oli jotain mainintaa Bemun jousituksen pintakovuudesta. Tämä on asia johon olen myös päätynyt. F11ssa oli M-sport, ja se tosiaan on jälkikäteen katsottuna melkoisen pintakova. En osaa arvata rauhoittaako neliveto A4sen korin liikkeitä, mutta se ei tunnu missään tilanteessa löysemmältä kuin F11, mutta on paljon mukavamman tuntuinen. Ehkä tämä oli se syy miksi A6 ilmajousitus tuntui niin hienolta koeajolla.

Taas "talvi" takana kitkarenkailla. Eipä ole tullut vastaan tilannetta jossa olisin nastoja kaivannut. Muutamaan kertaan pihakadut ovat olleet peilijäätä motariramppien ohella, hyvin mennään kitkoilla nämä marginaalihetket ja lopun aikaa onkin sitten hiljaisempaa. Olen oikein ajatellut, että olisin luultavasti pysynyt Bemuissa jos koeajoautoissa olisi ollut kitkat. Audilla oli.

Arvelinkin että X3sesta tulee uusi malli. Nyt ei enää missään mielessä harmita sen hankkimatta jättäminen. F10/11 ovat nyt kyllä ilman M-sportiakin hienon näköisiä, jos nyt palattaisiin kellossa reilu 2kk takaisin, niin 525d x-drive F11 olisi varmaan kalkkiviivoilla. Noh, jos työpaikka säilyy, mennään aakutosella suoraan seuraavaan vitoseen saakka. Kutosen pitäs olla luovutuksessa tän kuun lopussa.

Edit: kulutuksista. Mun ajossa F11 meni 5-6l keskikulutuksella, pahimman laskemani ollessa 6,6l (tässä paljon kärry perässä ajoa). Nyt ei ole tullut kärryä käytettyä kuin kaksi kertaa Audin perässä. Talvinopeudet ja alle 7,5l tuolla ei pääse. Kylmemmillä keleillä meni 9l satasella, joka on minusta nykydieselille paljon. Lisäksi kun tankkikin on pienempi, tuntuu että nelkulla saa olla koko ajan pistooli kädessä lorottamassa lisää menovettä.
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Kiitos täsmennyksestä J1978. Oma ahdas ajattelupiirini kun tarkoittaa Audilla pitkittäismoottorisia oikeita nelivetoja, joisssa on märkäkytkimillä varustettu 7-lovinen S-tronic yhdistettynä oikeaan quattro-nelivetoon. My mistake.

Kulutuksista sen verraan, että 2 ja 3 numeroisilla teillä mökiltä hiihtokeskuskiin, osin auraamattomilla teillä, kuluttaa quattro alle 6 l/100 km/h. Nelikko on ollut aivan mahtava näillä keleillä, missä aamulla voi olla uutta lunta, illalla märkää, vesisateista ja osin jäistä tienpintaa.
Ex: E60/F10
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

A4 annettu aamulla ilman surua pois, kohta hakemaan kuutosta...
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Eilen tuli Premier Park:n radalla pyörittyä eri Audeilla, yhtenä niistä A6 (Allroad).
Kyllä oli todella hyvän tuntuinen ajaa! A6:n alusta (Adaptive air suspension) toimi todella hyvin vähän reippaammassakin pyörityksessä. Samoin on kehuttava istuimia, joissa oli todella hyvä sivuttaistuki.

Pistä kokemuksia, kun olet kilometrejä saanut mittariin.

Onnea uudesta kulkineesta! :)
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Vielä niin vähän kilsoja että ohuet on kokemukset. Äänet, tai niiden puute on isoin asia. Jatkan samaa itseruoskimista sen suhteen että pilasin hienon F11seni nastarenkailla. Toinen osuus koskee kutosen ääniä. Pari nelosmoottoria kun oli välissä, onhan tää kutosen hurina taas hieno!

Ilmajouset ovat mainiot. Räiskii routapatit, reiät asfaltissa, hidastetöyssyt jne paljon vähemmän kuin F11. Peräkontti on ainakin 10cm pidempi kuin F11 koska juoksurattaat menee renkaat kiinni sisään. Voimansiirto tuntuu kulmikkaalta, lähtee valoista nykäisemällä liikkeeelle, mahtaako olla uudenkarhea tms?

MMI toimii Spotifyn kanssa melkein yhtä hyvin kuin F11 iDrive. Toimii, mutten keksi millä nostain levynkuvat ruudulle. Sinänsä merkityksetön, pääasia että muza toimii taas. Puheohjausta opettelen käyttämään, voi olla jossain tilanteissa jees. Ihme puute MMIssä on puhelinluettelon selaamisen hankaluus. Miksi ei ole aakkosvalikkoa??? 643n tallennetun yhteystiedon joukosta MMIllä ei voi lähteä selaamaan nimiä. Ehkä puheohjaus ohittaa tän puutteen kun siihen tottuu.

Ulkonäkö ei ole M-sport F11 veroinen, mutta ihan ok. Land oh the Quattro nahka-alcantara on hieno. Erilainen kuin F11 M-sport, mutta molemmissa on itselleni sitä "jotain" - toimii! Vähän harmittaa etten ottanut mustaa sisäkattoa. Bemarissa oli ja koko ajan pohdin tekikö sisustasta liian tumman. Nyt tuntuis että ei, vaan täydentää sisustaa.

Kai mä kerran vielä kirjotan, sitten kun on enempi kilometrejä alla.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Raaseri kirjoitti:Voimansiirto tuntuu kulmikkaalta, lähtee valoista nykäisemällä liikkeeelle, mahtaako olla uudenkarhea tms?
Oman kokemuksen mukaan nuo kaksoiskytkinvehkeet nykäisevät aina vähän lähdössä, eikä ole uudenkarheutta ja tuskin tulee häviämään ikinä. Itselläni ainakin edellisessä pirssissä nykäisi joka kerta liikkeelle lähtiessä. Siinä suhteessa, ja oikeastaan joka asiassa, tämä bayerilaisen loota on parempi kuin se aikaisempi kaksoiskytkinloota.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Nyt on pari tankillista alla. Jos tuo Audin kaksoiskytkinlaatikko toimi melko hienosti kaksilitraisen A4sen jatkeena, se ei tee sitä kolmilitraisessa A6sessa. Aika kulmikas laatikko kaupunkivauhdeissa. Nyki molempiin suuntiin vähän ärsyttävästi. Muuten ilma-alusta saa kyllä varauksettomat kehut. Bemaria vaivannut pintakovuus suorastaan loistaa poissaolollaan. Silti auto ei comfort asennossakaan niiaile, kallistele tms.

Auto myös kulkee luotisuoraan ja on oikein hyvä ajaa. Urheilujakkarat ja sisustus ovat erinomaiset. MMI on toki paljon parempi kuin A4sessa, mutta iDrive on kyllä käytön helppoudellaan erityisesti puhelimen kanssa valovuoden edellä. Tuossa joutuu painelemaan eri nappuloita valintoja tehdessään ja on huomattavasti epäloogisemman tuntuinen kuin Bemun vastaava. Tulee niin mileen Symbian vs iPhone. Musiikkivehkeet tuntuu ääneltään Bemun Hifipakettia paremmilta.

Tavaratila on isompi. Tämä tuntuu mukavalta kun noita hyökkäysvaunuja nostelee kyytiin. Muutenkin sisätilat tuntuvat väljemmiltä. En tosin tiedä onko se hyvä, tykkäsin Bemun lämpimästä syleilystäkin.

Ulkonäkö on jo kuten todettu omaan makuun laimea. Eilen näin liikenteessä SQ5 citymaasturin. Vois kuvitella että niillä tehoilla kelpo laitos, mutta ulkonäöllisesti mitään sanomaton pyöreä pulla. Sama vika aakutosessa. Ei tuossa ulkonäössä ole kyllä mitään särmää, Avensiksessakin on modernimpi ulkonäkö kuin tässä Audin nykyfleetissä.

Tän hetken fiilikset? Lievä pettymys on varmaan päällimmäisenä. Audi saa tehdä paljon töitä että aikanaan kun taas autoa olen tilaamassa, Audin tilaisin. Positiivisia puolia taas on se, että silloin varmaan Bemu tuntuu loistokkaalta kun seuraavan sellaisen pääsee rattiin tarttumaan. Audi on hyvä auto, mutta ne särmät jolla pääsee erottumaan, muotoilu, viihdelaitteet jne ovat kyllä ainakin F11 Bemuun verrattuna E39 tasolla.

Vielä yksi hassu huomio. Olen varmaan tän pari viikkoa ajanut aakutosta aika raskaalla jalalla. Silti kulutus alle seiskan. Vie siis reilusti vähemmän kuin 2,0TDI aanelkussa. Tankki on toki isompi, mutta kun aanelkulla sai 600km kohdalla olla laittamassa lisää menovettä, tällä pääsee taas liki tonnin.
Viimeksi muokannut Raaseri, 12 Maalis 2014, 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin