Rinkelinenä vai X3?

Keskustelua muista kuin BMW:n merkeistä
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Jokos A6:ssa on kuskin kyynärnojat samalla korkeudella, ts. oven ja keskikyynärnojat?

Aikaisemmin, kun olen Audeja testaillut, niin tuo on pänninyt heti ensimetreistä lähtien.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Keskinojahan on säädettävä ja toisessa pykälässä (vai kolmannessa) samalla tasolla.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Lisätäänpäs jotain, kun vihdoin saatiin talvi takaisin kalenteriin ja vähän quattro-kelejä. Tänään lähtiessä -12,5 pakkasta. Ei lohkista päällä, 9,6km ajon jälkeem moottorissa normaalit lämmöt. Vastaavalla pakkasella A4 viisari ei noussut viidenkympin yli 35km ajossa vaikka oli toista tuntia ollut grillivastus päällä.. Huh että helpotti tulevien talvien odotus.

Normaalisti toki lohkista tällekin jos katosparkkiin jätän. Enpä vaan arvannut että noin kipakaksi yön heittää.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Saakohan vielä jatkaa tarinointia ja vertailua. Nyt on joku tuhat kilsaa aakutosella alla. Täytyy myöntää alun kevyen "pettymyksen" jälkeen että ihan kelpo kärry tämäkin on. Suurin puute on edelleen tuo MMI, vaikka nyt on tuhansia kilometrejä takana, edelleen tuntuu helvetin hankalalta nappuloida puhelu, kappaleenvaihto tai oikeastaan mikä tahansa asetus. Nappuloita ja niiden painamisjärjestystä on vaan liikaa. Käyttölogiikka on huono.

Mutta löytyi tästä yksi hieno lisäominaisuus. En tiennyt että tässä on launch control. Irtoaa paikaltaan todella sähäkän tuntuisesti, toki tehonpuute liikkeellelähdön jälkeen vaivaa. Mutta ensimmäiset metrit kiihtyy paremmin kuin M3seni teki. Mitä tällä tekee, reaalimaailmassa ei mitään, mutta vaimo kiljahteli samaan tapaan kuin suhteen alussa kun yllätin lc-lähdöllä :D

Auto tuntuu todella vakaalta myös 18" kesärenkailla uraisilla teillä. Ei juurikaan huomaa mitään vetelyä pahimmissakaan urissa. Mulla ei ole ollut nelikko 5-sarjalaista, mutta voin kuvitella että se on samanlainen. Jotenkin tuo neliveto rauhoittaa auton korin käytöstä normiajossakin, siltä ainakin tuntuu. Mitäön natinoita ei ole ja ajossa tämä on hiljaisempi kuin F11.

Tykkään kyllä kovasti kutosen hurinasta, mutta tämän vähäisen lisätehon vuoksi tulee ajettua aggressiivisemmin ja seuraava iso sakko väijyy taas nurkan takana.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Minkämerkkiset renkaat sulla on, ja mitä kokoa?

Yleensähän nuo erot äänimaailmassa johtuvat suurimmaksi osaksi nakeista.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

No nyt täytyy myöntää etten ole katsonut. Sama koko kuitenkin kuin oli F11 ensiasennuskumit, 245/45-18. Bemussa oli Contin RF:t, tässä ei. Bemussa ei metelipahennusta 245/35-20 kumeilla, jotka oli seuraavan kesän. Enkä ole db-mittarilla havaintoa varmistanut. Osansa tästä saa M-sportin pintakova alusta, joka sai itselläni olla viimeinen lajiaan. Tästä lähtien mukavuuspainotteisesti pyrin valintoja tekemään.
Vastaa Viestiin