Sivu 3/3

Re: Rinkelinenä vai X3?

Lähetetty: 12 Maalis 2014, 09:47
Kirjoittaja Juha
Jokos A6:ssa on kuskin kyynärnojat samalla korkeudella, ts. oven ja keskikyynärnojat?

Aikaisemmin, kun olen Audeja testaillut, niin tuo on pänninyt heti ensimetreistä lähtien.

Re: Rinkelinenä vai X3?

Lähetetty: 12 Maalis 2014, 10:00
Kirjoittaja Raaseri
Keskinojahan on säädettävä ja toisessa pykälässä (vai kolmannessa) samalla tasolla.

Re: Rinkelinenä vai X3?

Lähetetty: 17 Maalis 2014, 09:36
Kirjoittaja Raaseri
Lisätäänpäs jotain, kun vihdoin saatiin talvi takaisin kalenteriin ja vähän quattro-kelejä. Tänään lähtiessä -12,5 pakkasta. Ei lohkista päällä, 9,6km ajon jälkeem moottorissa normaalit lämmöt. Vastaavalla pakkasella A4 viisari ei noussut viidenkympin yli 35km ajossa vaikka oli toista tuntia ollut grillivastus päällä.. Huh että helpotti tulevien talvien odotus.

Normaalisti toki lohkista tällekin jos katosparkkiin jätän. Enpä vaan arvannut että noin kipakaksi yön heittää.

Re: Rinkelinenä vai X3?

Lähetetty: 24 Huhti 2014, 10:10
Kirjoittaja Raaseri
Saakohan vielä jatkaa tarinointia ja vertailua. Nyt on joku tuhat kilsaa aakutosella alla. Täytyy myöntää alun kevyen "pettymyksen" jälkeen että ihan kelpo kärry tämäkin on. Suurin puute on edelleen tuo MMI, vaikka nyt on tuhansia kilometrejä takana, edelleen tuntuu helvetin hankalalta nappuloida puhelu, kappaleenvaihto tai oikeastaan mikä tahansa asetus. Nappuloita ja niiden painamisjärjestystä on vaan liikaa. Käyttölogiikka on huono.

Mutta löytyi tästä yksi hieno lisäominaisuus. En tiennyt että tässä on launch control. Irtoaa paikaltaan todella sähäkän tuntuisesti, toki tehonpuute liikkeellelähdön jälkeen vaivaa. Mutta ensimmäiset metrit kiihtyy paremmin kuin M3seni teki. Mitä tällä tekee, reaalimaailmassa ei mitään, mutta vaimo kiljahteli samaan tapaan kuin suhteen alussa kun yllätin lc-lähdöllä :D

Auto tuntuu todella vakaalta myös 18" kesärenkailla uraisilla teillä. Ei juurikaan huomaa mitään vetelyä pahimmissakaan urissa. Mulla ei ole ollut nelikko 5-sarjalaista, mutta voin kuvitella että se on samanlainen. Jotenkin tuo neliveto rauhoittaa auton korin käytöstä normiajossakin, siltä ainakin tuntuu. Mitäön natinoita ei ole ja ajossa tämä on hiljaisempi kuin F11.

Tykkään kyllä kovasti kutosen hurinasta, mutta tämän vähäisen lisätehon vuoksi tulee ajettua aggressiivisemmin ja seuraava iso sakko väijyy taas nurkan takana.

Re: Rinkelinenä vai X3?

Lähetetty: 24 Huhti 2014, 10:18
Kirjoittaja Juha
Minkämerkkiset renkaat sulla on, ja mitä kokoa?

Yleensähän nuo erot äänimaailmassa johtuvat suurimmaksi osaksi nakeista.

Re: Rinkelinenä vai X3?

Lähetetty: 24 Huhti 2014, 13:54
Kirjoittaja Raaseri
No nyt täytyy myöntää etten ole katsonut. Sama koko kuitenkin kuin oli F11 ensiasennuskumit, 245/45-18. Bemussa oli Contin RF:t, tässä ei. Bemussa ei metelipahennusta 245/35-20 kumeilla, jotka oli seuraavan kesän. Enkä ole db-mittarilla havaintoa varmistanut. Osansa tästä saa M-sportin pintakova alusta, joka sai itselläni olla viimeinen lajiaan. Tästä lähtien mukavuuspainotteisesti pyrin valintoja tekemään.