Porsche 911

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1692
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Porsche 911

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 23 Helmi 2014, 14:26

Mitä mieltä täällä ollaan Porschen 911 mallista? Autoa on tehty hurjan pitkään ja sukupolvi 997 kiinnostaisi nelivetoisena. Mikä moottori noissa lienee paras ja luotettavin, kun eri tehoversioita on useita? Vielä mennään Bemarilla mutta jos merkki vaihtuu niin se on Porsche sitten seuraavaksi.

Käynnit Porsche museossa ja merkin saksalaisissa liikkeissä teki lähtemättömän vaikutuksen ja kuumeilu iskee aina keväisin pintaan. :mus:

Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja Squamish » 23 Helmi 2014, 17:17

///Marko kirjoitti:Mitä mieltä täällä ollaan Porschen 911 mallista? Autoa on tehty hurjan pitkään ja sukupolvi 997 kiinnostaisi nelivetoisena. Mikä moottori noissa lienee paras ja luotettavin, kun eri tehoversioita on useita? Vielä mennään Bemarilla mutta jos merkki vaihtuu niin se on Porsche sitten seuraavaksi.
Paras moottori on Metzger (luotettavin ja tehokkain). Toiseksi paras ts. luotettavin vaihtoehto joku suorasuihkutusmosa (DFI).
[/quote]

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1692
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 23 Helmi 2014, 18:44

Kiitos tiedoista! Googletuksella löysin seuraavaa tietoa Metzgerista:

"Think of the GT2 RS as the swan song for not only the 997-based 911 but also the "Metzger" engine, the motorsports version of the Porsche flat-six. Today, the Metzger engine is found only in GT3/GT3 RS/GT2 and GT2 RS versions of the 911. And while Porsche cranks out special- and limited-edition versions of the 997 at an ever-increasing pace as the sun sets on this generation of 911, the GT2 RS will go down as the most powerful production Metzger of them all. "

Eli se on sitten joku noista jos Metzgerin haluaa:

2007–2009 3.600 litre 415 hp water-cooled flat-six (VarioCam) (911 997 pre-facelift GT3)
2008–2010 3.600 litre 530 hp water-cooled flat-six (VarioCam Plus) (911 997 pre-facelift GT2)
2009-present 3.800 litre 435 hp water-cooled flat-six (VarioCam) (911 997 facelift GT3)
2009-present 3.800 litre 450 hp water-cooled flat-six (VarioCam) (911 997 facelift GT3 RS)
2010-present 3.600 litre 620 hp water-cooled flat-six (bi-turbocharged) (VarioCam Plus) (911 997 facelift GT2 RS)

Tai DFI-moottorit:

2008-present 3.614 litre 345 hp water-cooled flat-six (VarioCam Plus and DFI) (911 997 facelift Carrera series / Targa 4)
2008-present 3.800 litre 385 hp water-cooled flat-six (VarioCam Plus and DFI) (911 997 facelift Carrera S series / Targa 4S)

traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 475
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja traveller » 23 Helmi 2014, 20:10

Jos neliveto on vaatimuksena, niin sitten vaihtoehdot ovat joko Carrera 4/4S tai Turbo.

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 23 Helmi 2014, 20:28

traveller kirjoitti:Jos neliveto on vaatimuksena, niin sitten vaihtoehdot ovat joko Carrera 4/4S tai Turbo.
Ja noissa Carreroissa Mk II jos 997:n kanssa liikkeellä. Kyllä se Mk I pelaa nty sekin, mutta puskee kyllä radalla, jonka huomaa syheröisillä osilla. Mk II on sama nelivetosysteemi kuin Turbossa ja pelaa paremmin. Kadulla eroa ei IMO huomaa.

911:sta kysyminen yleisesti on vähän sama kuin kysyisi, millaista on asuminen Hesassa. Että ei niinkus ihan simppeli vastata, kun vastaukseen vaikuttavia tekijöitä on aika monta.

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1692
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 23 Helmi 2014, 21:42

Voisi kuvitella että sopivin malli minulle ympärivuotiseen käyttöön tulisi olemaan 911 Carrera 4S PDK MkII 385 hp koneella. Manuaalivaihteiset näkyy olevan halvempia mutta mutta mieluisampi tuo PDK olisi. Vuosimalleja 2010 saa Saksasta tällä hetkellä halvimmillaan alle 50ke. Tämä nyt on vasta haaveilua, mutta hyvä näistä on jotain tietää :thuup:

Tuolta löytyy Saksan Porsche Approved vaihdokkeja:
http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/de/clie ... PY3YN&sflg_=" onclick="window.open(this.href);return false;

McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja McJones » 27 Helmi 2014, 23:56

Omasta tallista löytyy 996 C4S, silläkin ehtii. Auton suurin vika on se, että E91 tuntuu kovin huonolta ajaa siihen verrattuna, poislukien mukulakivikadut esim. Helsingin keskustassa. Toinen vika on, että usein tulee ajettua vähän pidempiä reittejä (kuin esim. bemarilla). Talviominaisuuksia ei ole tullut itse testattua, mutta maavarahan tuossa ei ole kovin iso... Neliveto on ainakin omassa selvästi jäyheämpi kuin bemarin xDrive.

Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja Seppo(nimi muutettu) » 28 Helmi 2014, 14:05

Jäyheämpi?

McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja McJones » 02 Maalis 2014, 12:48

Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Jäyheämpi?
Vastustaa kääntymistä eikä vetosuhde ole yhtä dynaaminen kuin BMW:ssä. Porschessa on paino takana ja leveät (295) takatassut.

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1692
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 07 Maalis 2014, 20:32

Pitkis kirjoitti:Ja noissa Carreroissa Mk II jos 997:n kanssa liikkeellä. Kyllä se Mk I pelaa nty sekin, mutta puskee kyllä radalla, jonka huomaa syheröisillä osilla. Mk II on sama nelivetosysteemi kuin Turbossa ja pelaa paremmin. Kadulla eroa ei IMO huomaa.
Eli jos Turboa halajaa onko neliveto pysynyt samanlaisena malleissa 997.1 ja 997.2?
McJones kirjoitti:Omasta tallista löytyy 996 C4S, silläkin ehtii. Auton suurin vika on se, että E91 tuntuu kovin huonolta ajaa siihen verrattuna, poislukien mukulakivikadut esim. Helsingin keskustassa. Toinen vika on, että usein tulee ajettua vähän pidempiä reittejä (kuin esim. bemarilla).
En kyllä epäile yhtään :thuup:

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Porsche 911

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 07 Maalis 2014, 21:37

///Marko kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Ja noissa Carreroissa Mk II jos 997:n kanssa liikkeellä. Kyllä se Mk I pelaa nty sekin, mutta puskee kyllä radalla, jonka huomaa syheröisillä osilla. Mk II on sama nelivetosysteemi kuin Turbossa ja pelaa paremmin. Kadulla eroa ei IMO huomaa.
Eli jos Turboa halajaa onko neliveto pysynyt samanlaisena malleissa 997.1 ja 997.2?
Juuri näin, ainakin kriittisten muutosten suhteen. Jotain ihan pientä voi olla erona, mutta neliveto on noissa se hyvin toimiva molemmissa. 996 Turbosta en osaa sanoa. 996:n Carreran neliveto tosiaakin taitaa olla vielä Carrera 997 Mk I:n versiota karumpi ja xDriveä tulee varmaan ikävä...