halpis pickuppi

Keskustelua muista kuin BMW:n merkeistä
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Taitaa tulla ajankohtaiseksi taas hankkia joku halpis-pickuppi. Nyt puhun nimenomaan halpislaitteesta, jolla siis säälimättä kuljetellaan rautakauppakamaa ja hevonpaskaa yms. Itselläni oli muutama vuosi takaperin P100 Voordi 2-litraisella ohc pannulla ja lavakatteella. Oli loistava peli. Mitään en ole tainnut niin paljon katua kuin sen myymistä, elämä vaikeutui oleellisesti. Em. keikkojen lisäksi ajelin sillä kyllä kaikki muutkin ajot työmatkat mukaanlukien.

Siis, elämää helpottaakseni olen päättänyt tässä talven-kevään kuluessa hankkia moisen. P100 alkaa olla jo harvinaisuus, olisiko aron raadilla ideoita mikä muu se voisi olla?

Muutama pointti, mieluusti ei dieselkoneella (en luota niihin enkä osaa korjata), nelivetoa en tarvitse... mitä olen noita japanian hilukseja katellut, niin ne maksaa ihan älyttömästi suhteessa kuppaiseen kuntoonsa, vaikka varmaan varmoja pelejä ovatkin. Isuzu (lausutaan Ai-SuSu) on halpa, mutta liekkö bensakoneella olemassakaan?

Mites joku amerikan ihme, mitä Scotsdaleja niitä nyt onkaan?!? Jollain kulutuksella kun ei minun hommissa ole mitään väliä. P100 oli hyvä, varma kun mikä ja niin luolamiestason tekniikka (bensatransit jossa sierran nokka) että ei kai sen edes rikki voi mennä?!? Katsastukseen kun vilkaisi polttimot niin aina laakista läpi. Kokorungollisena laitteena kuppakaan ei olisi haitannut, mutta jostain ihmeen syystä mulla ollut yksilö ei ollut edes ruosteinen. Lisäksi, ja tämä ei ole vitsi, tuo oli ajo-ominaisuuksiltaan yllättävän hyvä, pieksee keskiverto aasian nykyhenkilöautot mennen tullen matka-ajossa.
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Minä muuten aikoinaan ostin ruokiksella heräteostona tuon p-satkun ja ajattelin leipoa siihen ännäläisen cossusierran tekniikan, siis nelivetoineen. Järkytys paljastui kun ekan kerran avasin konepellin (jo pyörännavat aiheutti orastavaa jännitystä ennen tuota) että ei tuolla p-satkulla ole mitään tekoa Sierran kanssa, vaan se onkin Transit!

No, hevonpaska sillä kulki mainiosti kaikkien 65 hevosvoiman ja takavedon turvinkin :=)
Vastaa Viestiin