BMW K1600GT & K1600GTL julki

Keskustelua BMW:n moottoripyöristä
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

World Premiere: BMW K1600GT & K1600GTL Revealed

* Supreme in-line 6-cylinder engine with a high level of pulling power, especially in the lower and medium engine speed range.
* Engine output 118 kW (160 bhp) at 7 750 rpm and maximum torque 175 Nm at 5 250 rpm.
* Over 70 per cent of the maximum torque is already available from 1 500 rpm.
* The lightest and most compact 6-cylinder in-line engine in serial motorcycle production > 1000 cc weighing just 102.6 kg and measuring 555 mm in width.
* Consistent lightweight construction throughout the entire vehicle (magnesium front panel carrier, aluminium rear frame, crankshaft etc.).
* E-Gas.
* Three modes to choose from (”Rain”, “Road”, “Dynamic”)
* High active safety due to standard BMW Motorrad Integral ABS (part integral).
* Dynamic traction control DTC (Dynamic Traction Control) for maximum safety when accelerating (optional extra).
* Chassis with Duolever and Paralever and ideal mass concentration for dynamic riding properties combined with optimum comfort.
* Electronic Suspension Adjustment ESA II for optimum adaptation to all uses and load states (optional extra).
* World premiere in a motorcycle: Adaptive Headlight (optional extra) for increased safety at night in conjunction with standard xenon headlamp and fibre optic rings.
* Integrated operating concept with Multi-Controller, TFT colour display and menu guidance for the first time.
* Audio system with preparation for navigation device and controllable interface for iPod, MP3, USB, Bluetooth and satellite radio (USA and Canada only) (standard in the K 1600 GTL).
* Innovative design with outstanding wind and weather protection.
* K 1600 GT with active riding ergonomics for proactive touring.
* K 1600 GTL with a very comfortable, relaxed ergonomics set-up for long trips with pillion passenger as well as luxurious touring equipment.
* Central locking for storage compartments, panniers and topcase (optional extra).
* Extensive fittings and individually tailored accessories at the familiar high level of BMW Motorrad.

Lähde: http://www.bmwblog.com/2010/10/06/world ... -revealed/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

Kuva

Kuva
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

On muuten ensimmäinen BMW:n mp jonka voisin hankkia. BMW ei koskaan ole osannut tehdä moottoripyöriä, mutta tämä GT/GTL 1600 on poikkeus. Taisi mennä Sussu vaihtoon. :thup:
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
holle1000
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 11:17
Auto: MB C 250 CDI T 4 Matic AMG -11
Paikkakunta: ex 525 XDA T 08, 520 DA T 08, 520 D 06, 525 DA T -02

Tulihan sieltä viime kesänä uusi 1000 RR pyörä. Tosi tehokas ja makea. Ovat tainneet palkata ihan uuden suunnitteluryhmän. Enää ei voi bemun moottoripyörää kutsua lypsykoneeksi..
JukkaE60

Bemisti kirjoitti:On muuten ensimmäinen BMW:n mp jonka voisin hankkia. BMW ei koskaan ole osannut tehdä moottoripyöriä, mutta tämä GT/GTL 1600 on poikkeus. Taisi mennä Sussu vaihtoon. :thup:
Enpä osaa ihan yhtyä tuohon. Esim. K1300S:lle ei taida esimerkiksi Sussulta löytyä päihittäjää, esim. Sport Biken testissä Bussi ei saanut yhdelläkään osa-alueella enempää pojoja, voimansiirrossa pääsi tasoihin. No, näähän on tietty makuasioita joista ei kannata kiistellä ja toisaalta voi kiistellä loputtomiin :drink:
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Bemisti kirjoitti:On muuten ensimmäinen BMW:n mp jonka voisin hankkia. BMW ei koskaan ole osannut tehdä moottoripyöriä, mutta tämä GT/GTL 1600 on poikkeus. Taisi mennä Sussu vaihtoon. :thup:
Just joo, jos kukaan on osannut tehdä m-pyöriä niin juuri BMW. Toki on niitä muitakin osaajia.
Et ole vissiin seurannut ajan kehitystä.

T. Mm. '90 K1 omistaja.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
JukkaE60

Ricracing kirjoitti:
Bemisti kirjoitti:On muuten ensimmäinen BMW:n mp jonka voisin hankkia. BMW ei koskaan ole osannut tehdä moottoripyöriä, mutta tämä GT/GTL 1600 on poikkeus. Taisi mennä Sussu vaihtoon. :thup:
Just joo, jos kukaan on osannut tehdä m-pyöriä niin juuri BMW. Toki on niitä muitakin osaajia.
Et ole vissiin seurannut ajan kehitystä.

T. Mm. '90 K1 omistaja.
Seuraavaksi alle on tilattu Kawan Z1000SX, kaikki kun luulee että menee kovempaa voi ottaa privaa, reilua eikö totta? Tosin tolla harjotellan vasta ensi keväänä... ..ja sitä ennen kaatuillaan....
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

JukkaE60 kirjoitti: Seuraavaksi alle on tilattu Kawan Z1000SX, kaikki kun luulee että menee kovempaa voi ottaa privaa, reilua eikö totta? Tosin tolla harjotellan vasta ensi keväänä... ..ja sitä ennen kaatuillaan....
Kun tuollaisia pyöriä tilataan olisi ehkä parempi että niitä kaatumisia on harjoiteltu jo muutamia etukäteen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
JukkaE60

Ricracing kirjoitti:
JukkaE60 kirjoitti: Seuraavaksi alle on tilattu Kawan Z1000SX, kaikki kun luulee että menee kovempaa voi ottaa privaa, reilua eikö totta? Tosin tolla harjotellan vasta ensi keväänä... ..ja sitä ennen kaatuillaan....
Kun tuollaisia pyöriä tilataan olisi ehkä parempi että niitä kaatumisia on harjoiteltu jo muutamia etukäteen.
Oiskohan ollu huumorin kukka mukana kirjotellessa :rolle:
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Ricracing kirjoitti:
Bemisti kirjoitti:On muuten ensimmäinen BMW:n mp jonka voisin hankkia. BMW ei koskaan ole osannut tehdä moottoripyöriä, mutta tämä GT/GTL 1600 on poikkeus. Taisi mennä Sussu vaihtoon. :thup:
Just joo, jos kukaan on osannut tehdä m-pyöriä niin juuri BMW. Toki on niitä muitakin osaajia.
Et ole vissiin seurannut ajan kehitystä.

T. Mm. '90 K1 omistaja.
Noh noh, älähän rupee mulle :thdw: Olen harrastanut moottoripyöriä 80-luvulta asti ja seurannut nimenomaan kehitystä. En vain koskaan ole pitänyt BMW:n tavasta suunnitella ja toteuttaa moottoripyöriä. Eniten tökkii muotoilu, monet BMW:n mallit ovat luvalla sanoen rumia! 1600 GT/GTL on ehdoton poikkeus. 6-kone ja silmiä hivelevä muotoilu saa entisen vannoutuneen Wingi- ja nykyisen GSX 1400 -kuskin m***nkin seisomaan :drool:
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

MP-messuilla tuota katselleena on pakko todeta että led-enkelinsilmineen tuo on uljas ilmestys! Ei kylläkään minun tyylin mopo koska en matkalehmää ikinä ostaisi mutta niille jotka matkanteosta tykkäävät, lienee oikea laite. Vielä kun ajovalot olisivat linssityyppiset...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
GTL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Elo 2011, 22:02

Ei mikään matkalehmä, todellakaan! Nyt ajettuna GTL noin 4700 km: kakkosella nostaa vielä etupyörää sen verran kuin keulimisenesto antaa (eli ei kovin paljon, ehkä viisi-kymmenen senttiä), kutoskone kiihtyy ja ottaa kierroksia maukkaasti ja ajamisen nautinto on käsinkosketeltavaa. Että semmonen "matkalehmä". Parempia valoja en muista koskaan tavanneeni kaksipyöräisissä, tosin saisi kaukovalokin olla mieluusti xenon, mutta siitäkin huolimatta.
Ainut kauneusvirhe ovat voimansiirron voimakkaat kolahtelut, jotka vähenevät sitä mukaa kuin oppii annostelemaan kaasua oikein. Eivät lopu kuitenkaan. Vaihteistokin voisi olla hiljaisempi, mutta siinäkin tottumus tuo sujuvuutta käyttöön. On kuulemma erittäin vahva vaihteisto, sanovat Bemarin myyjät.
Mutta älä kaada tätä, sillä pystyyn nostamiseen tarvitaan joko yksi erityisen vahva kaveri tai kaksi tavallista. Märkäpaino lähentelee 350 kiloa. Painopiste on kiitettävän alhaalla sijaitsevan moottorin ansiosta lähellä tien pintaa, mikä näkyy käsittelyn helppoutena. Pyörä on helppo kiepauttaa ympäri suhteellisen ahtaassakin tilassa ilman sen kummempia paniikkikoreografioita. Mutta auta armias, jos moottori sammuu tai jalka lipsauttaa vaihteen vahingossa vapaalle juuri kääntyessä, silloin mennään eikä meinata. Joten kierroksia on syytä pitää varmuuden vuoksi ja vasen jalka kaukana vaihdepolkimesta.
Vastaa Viestiin