F20 viat ja ongelmat

118if20
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Touko 2018, 14:01

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja 118if20 » 12 Huhti 2019, 16:10

Kertokaa mikä vikana kun auto nykii kiihdyttäessä? Puolat vaihdettu eilen.

Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Janza182 » 17 Huhti 2019, 19:35

Janza182 kirjoitti:
09 Maalis 2019, 15:39
Tuossa nyt pari kertaa tullut vikakoodi
102001 Air mass plausibility: air mass too high

Ei sytytä mitään valoa mittaristoon, mutta koodin tulemisen voinut päätellä siitä että varsinkin moottorijarrulta kun vaihtaa kaasulle niin miettii hetken ennenkuin alkaa vetää. Muuta ihmeellistä en ole huomannut. Koodi siis tullut 2 kertaa n. 2tkm ajon aikana.

Mistä lähteä syyllistä etsimään?
Massamittari?
Joku vuotava letku?
Joku venttiili jumittaa?

Auto täysin vakio ohjelmaltaan, pakoputkistoltaan, ilmanotoltaan ym.
Ainakin yksi mahdollinen syyllinen löytyi tänään kun huvikseni tutkin konehuonetta: Kampikammion huohotinletku poikki joka menee kannesta massamittarin ja turbon väliseen putkeen. Tuo nyt ainakin sotkee hommia. Pistetääs uutta tulemaan ja katsotaan miten käy.

Tämäkin melkoisen vahinkolöytö kun katki koneen muovien alta
Keep It Simple

Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 320iA M Sport -17

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Petteri75 » 26 Huhti 2019, 11:24

118if20 kirjoitti:
12 Huhti 2019, 16:10
Kertokaa mikä vikana kun auto nykii kiihdyttäessä? Puolat vaihdettu eilen.
Tulpat asennettu varmasti oikein?

Avatar
Soloing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Elo 2018, 18:11
Auto: F20 116iA -14
Paikkakunta: Tampere

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Soloing » 20 Heinä 2019, 12:28

Viime viikolla tuli joku vika F20:n iDrive ohjausyksikköön. iDrive näytölle tuli vaan näkyviin BMW:n logo 2-3 minuutiksi ja sitten järjestelmä käynnistyi aina uudelleen. Radiota pystyi kuuntelemaan tuon 2-3min kunnes taas buuttasi. Netistä löysin ohjeen että järjestelmän voi koittaa buutata pitämällä "mute" näppäintä pohjassa 25s mutta ei tehnyt mitään. Jossain ulkomaisella foorumilla kerrottiin että olisi rautavika ja iDrive ohjausyksikkö tarvisi vaihtaa.

Kävin sitten BMW:llä Tampereen Autokeskuksessa (Hatanpäällä) ja selostin ongelman. Laittoivat tuon perusteella uuden ohjausyksikön tilaukseen ja varattiin vaihtoaika viikon päähän. Hyvä kun ei tarvinut viedä erikseen diagnosoitavaksi. Uusi ohjausyksikkö kustansi about 900€ ja vaihtotyö/ohjelmointi kesti parisen tuntia. Meni kaikkineen Premium Selection takuun piikkiin. Sanoivat että oli varmaankin ensimmäinen F20:stä hajonnut iDrive yksikkö joka heidän liikkeessä tullut vastaan.

Hatanpään Autokeskuksessa on kyllä ollut erittäin ystävällistä palvelua huoltotiskillä kun muutaman kerran asioinut tässä vuoden sisällä. :)
Viimeksi muokannut Soloing, 21 Heinä 2019, 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
F20 116iA -14 (~190Hv/320Nm)
Ex: Ford Focus 1.0 EcoBoost -14
Ex: Saab 9-3 SS TiDS -08
Ex: Volvo S40 T4 A -02

drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja drago » 21 Heinä 2019, 10:18

Mulla teki samanlaisia temppuja talvella 17 118 lci, radio-osa jouduttiin vaihtamaan. Takuu oli mennyt 2 kk yli. Uusi oli jo tilattu joten Delta Bavaria otti korjauksen piikkiin.

Vastaa Viestiin