japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1115
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 06:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja japi2010 » 28 Huhti 2017, 11:46

Itse sain omani eli 120d xdriven viime viikolla, taas jaksaa hurutella pari vuotta. Otin lisävarusteeksi mm. pysäköintiassarin ja tuli testattua sitä käytännössä mannerheimintien taskuparkissa niin ihan yllätyin miten sujuvasti auto menee juuri siihen lokeroon eli kahden auton väliin, halpa hinta (200 euroa) joten kandee ottaa - siinä saa lisänä sivut näyttävän tutkan. Ensiviikolla ac schnizerin jouset alle 19" kehiin - sekin täytyy sanoa että originaalit bridgestonet 17" on uraherkemmät kuin noi dunlopin 19" sport maxxit, kummatkin rft.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 400
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 06:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja masaf1 » 29 Huhti 2017, 04:57

90 asteen parkkeerauksessa ei sit niin hääppönen olekaan, näin 9 kk kokemuksella.

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1115
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 06:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja japi2010 » 29 Huhti 2017, 15:55

masaf1 kirjoitti:90 asteen parkkeerauksessa ei sit niin hääppönen olekaan, näin 9 kk kokemuksella.


niimpä, eihän se kaikkeen kykene - tosin taskuparkissa ehkä tarpeellisin kun yleensä kiire pysköidä kun joku jo hiillostaa perässä...

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 293
Liittynyt: 11 Touko 2010, 17:18
Auto: F11 518d -15
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja BMW e90 » 11 Touko 2017, 06:10

https://www.motor1.com/news/145133/refr ... goes-dark/

1-sarja uudistuu. Suurimmat erot sisällä, uusittu kojelauta ja mittaristo ainakin näkyvimpänä. Uusia vanteita ja pari uutta väriä.
Näillä mennäänkin sitten ens vuoteen jolloin tulee se pilattu etuveto 1-sarja :thdw:

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 400
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 06:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja masaf1 » 11 Touko 2017, 08:22

Ai oikeen kromilista ikkunanappuloidenkin eteen :D

Bimmeristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 15:36
Auto: F20 116dA
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Bimmeristi » 12 Touko 2017, 14:45

Mielestäni kyseessä varsin isot muutokset, kun ottaa huomioon mallisarjan iän. Sisällä kuitenkin mittaristo, kojelaudan paneelit/tikkaukset jne. ovat saaneet uutta ilmettä. Tulee väistämättäkin mieleen, siirtyisikö uuden ykkösen julkistaminen 2018/2019 vuodenvaihteesta pidemmälle näiden muutosten myötä vai pyritäänkö tällä pelkästään boostaamaan loppuajan myyntiä.

Muilla foorumeilla porukka ollut todella hämillään tästä LCI2:sta - kuten minäkin.

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 254
Liittynyt: 13 Marras 2011, 14:51

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja melperri » 13 Touko 2017, 08:32

Tuo päivitys korjaa kaksi aivan olennaista puutosta : kaistavahti ja digitaalinen mittaristo. Tulisikohan lisäksi tuulilasiin heijastava HUD ja risteävää liikennettä vahtaava peruutusavustin samaan syyssyyn ? Parempaa äänieristystä lienee turha toivoa. Ihme kyllä oma LCI on kesärenkaiden myötä muuttunut äänitasoltaan kutakuinkin siedettäväksi , olisikohan puslat hieman väljentyneet ensimmäisten 15tkm aikana , mene ja tiedä. Pyöränkoteloihin ja alustaan on varmaan lisksi pikkuhiljaa kerääntynyt lisäkerrosta liasta lisää paksuutta ruiskutetun äänieristysmaasa päälle , ehkä tämäkin jotain tekee.

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 254
Liittynyt: 13 Marras 2011, 14:51

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja melperri » 14 Touko 2017, 12:54

" kaistavahti"

Sekoilin , tarkoitan siis blindspot varotinta. Kaistavahtihan on , mutta se on naurettava ratin täristin , eikä ohjaa autoa itsekseen , kuten esimerkiksi Golfissa. Joutaisi tuonkin päivittää itsekseen ohjaavaksi.

Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 09:07
Auto: M140iA xDrive

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Mikkoro » 14 Touko 2017, 17:07

Ainoa mikä noista muutoksista harmittaa on, että haluamani ruskeat (cognac) nahat tuli sitten nyt, vaikka en tiedä olisiko ne tuohon Valencia Orangeen sopineet. Varuste-uudistukset meni omalta osalta ohisektoriin eli en olisi luultavasti ostanut vaikka olisi ollut tarjolla, sisäilmeestäkin tykkäsin aiemmassa enemmän. Niin ja nythän tuo VO korvautui Sunset Orangella, joka on ruskeampi ja pappamaisempi.

Onkohan nuo shadow editionin etu- ja takavalot retrofitattavissa LCI:hin?

Bimmeristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 15:36
Auto: F20 116dA
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Bimmeristi » 16 Touko 2017, 11:20

Mikkoro kirjoitti:Ainoa mikä noista muutoksista harmittaa on, että haluamani ruskeat (cognac) nahat tuli sitten nyt, vaikka en tiedä olisiko ne tuohon Valencia Orangeen sopineet. Varuste-uudistukset meni omalta osalta ohisektoriin eli en olisi luultavasti ostanut vaikka olisi ollut tarjolla, sisäilmeestäkin tykkäsin aiemmassa enemmän. Niin ja nythän tuo VO korvautui Sunset Orangella, joka on ruskeampi ja pappamaisempi.

Onkohan nuo shadow editionin etu- ja takavalot retrofitattavissa LCI:hin?


Ainakin omaan silmään vaikuttavat olevan 1:1. Myyjältä kysyessäni ei keskusteluissa tullut ilmi muutoksia, joissa osat olisivat totaalisen erikokoisia kuin LCI1:ssä.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 400
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 06:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja masaf1 » 05 Kesä 2017, 09:32

masaf1 kirjoitti:Kattokaas veisliftaajat huvikseen, onko päivävalot / angel eyssit edestä päin katottuna täsmälleen saman sävyiset. Mulla näyttää silmään kuskin puoli vähän "violetimmalta". Tiedä sit onko vähän eri kulmaan osoittava, suolapaskaa ajovalon lasissa kuskin puolella enempi tms. Tarvii pestä auto ja tsekata uudemman kerran.


Eri väriset ne vaan on (Laakkosenkin mielestä ja esim. tasaväristä seinää vasten valokeilatkin eri väriset), nyt lähti Laakkoselta kuvat tehtaalle ja odotellaan tuomiota. Hantin puoli siis tyyliin 4300K valkokellertävä, kuskin 5000K valkosinertävä.

Samalla kävi EGR-kamppiksessa, meni softamuutoksella. Väliöljynvaihto (1 vuosi / 10 tkm, ajattelin ettei oo pahitteeks ennen huoltosopparin 5/2018 huoltoa) siis oli käynnin syy.

Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 09:07
Auto: M140iA xDrive

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Mikkoro » 22 Elo 2017, 17:09

Varmaan huono ketjuvalinta, mutta en löytänyt parempaa enkä jaksanut tehdä uuttakaan.

Onko tietoa missä hinnoissa liikkuu F20 LCI tuulilasit? OEM ja tarvikehinnat molemmat kiinnostaa.

Vakuutusyhtiö haluaa lähes 250 euroa vuodessa lasivakuutuksesta 200 euron omavastuulla, joten alkoi mietityttämään, että jättäisikö tuon pois. Historiaan nojaten (3 vuoden välein on lasi yleensä mennyt) saisi maksaa lähes 900 euroa töineen, että vielä kannattaa ottaa riski.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 510
Liittynyt: 19 Syys 2015, 21:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Wonderi » 22 Elo 2017, 22:00

Vertailukohdaksi F30:n lasin hinta, tuskin kovin paljoa eroaa F20:sta. Aurinkosuojauksella ja sade+hämäräantureihin sopiva lasi Tampereen Autokeskuksella Pilkingtonin viime talvena 470e asennettuna ja vara-auto vuorokaudeksi. Tarjosi vaihtoehtona myös satasen kalliimpaa "alkuperäistä", mutta ainakin siinä lasissa joka autoon oli tehtaalla asennettu, oli sekä Bemarin että Pilkingtonin leimat eli sama tuote kuitenkin. Hud, lämmitys, kaistavahtisilmät sun muut hienoudet nostanee hintaa jonkun verran. Minä ottaisin lasivakuutuksen kaskosta pois jos vakuutusyhtiö vaan sen sallii, 23 vuotta autoilua kesti ennen kuin omasta autosta ensimmäisen kerran lasi särkyi vaihtokuntoon.

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 16:44

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja wsaarja » 23 Elo 2017, 05:41

Huh, missä firmassa on noin tolkuttoman kallis lasivakuutus - tietää pysyä kaukana?

Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 09:07
Auto: M140iA xDrive

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Mikkoro » 23 Elo 2017, 19:13

IF tässä tapauksessa, mutta muissa yhtiöissä lasivakuutuksen hinnat lähes samaa tasoa. Nämä siis vuodenvaihteen jälkeen myydyissä uusissa vakuutuksissa. Nyt vielä vakuutus vanhoilla ehdoilla Fenniassa ja siinä lasivakuutus oli vajaan satasen vuodessa. Vuosi sitten Suomen ekaan M140i:n oli melkoisen vaikea saada vakuutusta (eli oli otettava se ainoa tarjous vastaan) niin kilpailutan nyt uudelleen.

Joo mutta ei ole hudia, ei lämmitystä, eikä kaistavahtia niin ei kai tuo voi kamalasti tuosta F30 hinnasta erota. Volkkariin oli ~700 euroa orkkislasi asennettuna, ajattelin että Bemariin olisi enemmän. Jätetään pois niin saa yhteensä 500 euroa vuodessa vakuutusmaksuja alaspäin.

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 57
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 16:44

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja wsaarja » 24 Elo 2017, 04:11

Mikkoro kirjoitti:IF tässä tapauksessa, mutta muissa yhtiöissä lasivakuutuksen hinnat lähes samaa tasoa.


Ihan suoraan esim. Turvan laskurilla 70% kaskon lähtöbonareilla niin antaa 2016 malliselle F20:lle kalliimman kaskon 125€ erolla, johon sisältyy lasivakuutus ja lunastusturva. On tuo nyt sentäs 50% halvempi kuin IF:n verrokki, joten ei voitane puhua "samasta tasosta" vai onko jotain mitä minä en ymmärrä?
Liitteet
vakuutus.JPG
vakuutus.JPG (42.41 KiB) Katsottu 717 kertaa

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 400
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 06:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja masaf1 » 24 Elo 2017, 15:42

masaf1 kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Kattokaas veisliftaajat huvikseen, onko päivävalot / angel eyssit edestä päin katottuna täsmälleen saman sävyiset. Mulla näyttää silmään kuskin puoli vähän "violetimmalta". Tiedä sit onko vähän eri kulmaan osoittava, suolapaskaa ajovalon lasissa kuskin puolella enempi tms. Tarvii pestä auto ja tsekata uudemman kerran.


Eri väriset ne vaan on (Laakkosenkin mielestä ja esim. tasaväristä seinää vasten valokeilatkin eri väriset), nyt lähti Laakkoselta kuvat tehtaalle ja odotellaan tuomiota. Hantin puoli siis tyyliin 4300K valkokellertävä, kuskin 5000K valkosinertävä.

Samalla kävi EGR-kamppiksessa, meni softamuutoksella. Väliöljynvaihto (1 vuosi / 10 tkm, ajattelin ettei oo pahitteeks ennen huoltosopparin 5/2018 huoltoa) siis oli käynnin syy.


Vaihtoon menee etu-umpioista led-moduulit molemmilta puolen, eli hyvin pelaa takuu ledien värilämpötilan suhteenkin. Kuulemma ohje vaihtaa molemmat puolet, että varmasti tulee samansävyiset.

Ja poonukset Olarin Laakkoselle, kun suhtautui heti asiallisesti. Autokeskus Airportista ei halunnu tulla edes ulos katsomaan, sano vaan et varmaan xenon-polttimo menossa et ne muuttaa väriä ennen ku menee (voi hyvää päivää just sekunti ennen sitä sanoin, että heinäkuu 2016 uutena ostetusta 1-sarjan faceliftistä on toisen puolen led angel eyssit eri väriset... :thup: ) ja räpläs kännykästä Whatsappia vaimolleen mun nenän alla (kiinnostus kymppi), näin jopa mitä kännykässä luki kun kaikessa rauhassa luki ja näppäili. Sano et nyt ei valitettavasti ehdi tarkastuksia tekemään kun "meillä ei ole täällä nyt minkäänlaista pikahuoltoa" (kolme vapaata huoltoneuvojaa tiskillä, myymälässä mun lisäksi yhteensä yksi toinen asiakas ja sekin oli varaosia ostamassa). Puoliväkisin kirjas ylös, että katotaan seuraavassa huollossa, kun sanoin etyä kirjota nyt sinne koneelles, että näin on.

Meni maku ja soitin jollekki esimiehelle tonne ihan hyvässä kehityshengessä, että aika laiskoille mätisäkeille maksatte palkkaa Whatsapin räpläämisestä asiakaskohtaamisessa ja se ei ole edes hyvien tapojen mukaista ja mua jäi vaivaamaan miks noin pitää tehdä. Bossi sano puhelimessa tohon Whatsappiasiaan että "kaikki tullaan vähä eri taustoista ja diipadaapa ja sattuu huonoja päiviä kaikille..." ja ei tuntunut kiinnostavan enempää ku kilo sitä ihtiään.

(Jos joku on käyny joskus Karkkilan Auto-Kehässä jossa asiakas on kingi, niin siellä olis varmaan samantien näytetty ovee. Kerran astuin ovesta myymälään ja huoltotiskinporukat oli kahvilla, venasin joku 10 sekuntia tyhjällä huoltotiskillä jonka tj huomas kopistaan ja lähti äkkiä siihen kahvioon ja sano et "nyt vähän äkkiä tiskille, että asiakasta ei meillä odotuteta", muuan neuvoja sano et "just otin kahvin" johon kuulin "ihan sama, nyt HETI" ja johan tuli tiskille väkee nopeesti ja jäi pullat ja kahvit siihe pöytään :D

Kerran sit oli sijaisauto mulle varattu ku toin 7:30 lumisena aamuna auton huoltoon. Sain avaimet tiskiltä pihakartalla ja toimari ryntäs kopistaan taas et wtf eiks sun sijaisauto oo oven edessä ja lumet putsattuna, sano et mee hänen piikkiin toho pullakahveille ootellessa ku käyn putsaan ja hakeen sijaisauton, sit läksi pakkaseen pikkutakissa ja suorissa housuissa lakerikenkineen ja hinkkas lumet ja skrabas lasit ja jätti käynnissä olevan auton oveen eteen. Se on Palvelua ja henkilökohtaisen esimerkin näyttöä ja johtajab esimerkkiä. Jos mä valitan huonosta palvelusta, niin ottais Autokeskus edes palautteen vastaan selittelemättä...)

Vein sit ylimääräseen öljynvaihtoon Laakkoselle, (hintaki oli halvempi ku Autokeskuksen), jossa huoltoneuvoja kävi testaamassa valot ja ottamassa kuvat järkkärillä pimeessä p-hallissa ja homma hoitui. Lisäksi kaikki oli yltiökohteliaita, melkein hävetti saada niin hyvää palvelua. Ihan yhtä hyvää ku vaimon Nissanin kaa Auto-Kehässä.

Parin viikon päästä toivon mukaan ygösestä kunnossa tuo kosmeettinen seikkakin :)

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 510
Liittynyt: 19 Syys 2015, 21:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Wonderi » 24 Elo 2017, 16:52

Maailmassa on vielä muutamia yrittäjiä tai päälliköitä autokorjaamoalallakin jotka oikeasti ymmärtää asiakaspalvelun päälle. Isoissa mammuttitaloissa ne vaan harvoin viihtyy kauan, ennen kuin tuskastuu koko organisaation hälläväliä-asenteeseen ja siirtyy muualle jossa on parempi tekemisen meininki.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 400
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 06:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja masaf1 » 25 Elo 2017, 08:02

Nojoo, tai sit vaatii tosiaan sen että toimari omistaa koko kaupan ja ei istu vaan takapiruna jossain piilossa ja on oikeasti halua olla paras.

Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 09:07
Auto: M140iA xDrive

Re: F20/21 facelift

ViestiKirjoittaja Mikkoro » 25 Elo 2017, 15:53

wsaarja kirjoitti:vai onko jotain mitä minä en ymmärrä?


On. M140i. ;)
Turva ja Pop eivät suostu edes antamaan tarjousta "urheiluautosta". OP ja LähiTapiola kertovat kaskon hinnalla (noin 2500e täysillä alennuksilla) etteivät halua vakuuttaa, mutta tarjoavat kuitenkin. Jäljelle jää Fennia, IF ja Folksam, joista kaikista sain 180-220e haarukkaan tarjouksen lasivakuutuksesta. Folksamista olisi saanut vuodeksi (sen jälkeen hinnat 30% ylöspäin) halvimman autovakuutuksen, mutta muiden vakuutusten takia vaaka kallistui IF:iin, jossa paremmat ehdot. Jos olisi hajauttanut eri yhtiöihin niin alennukset olisi sulaneet pois.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa