Käytettynä F20 harkitsemassa, vakkari/sport kysymys

F20, F21, F22, F23
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Renkaat on 16 tuumaset. Sulla on siis tuuman verran kookkaampi. Selittäisikö tämä , miksi sinulla lerpahtaa ( ohjaus ) ja minulla ei ?

En huolisi 19 kokoisia vanteita alle , vaikka joku maksaisi minulle niiden käytöstä euron klometrilta.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

melperri kirjoitti: 02 Helmi 2018, 09:34

En huolisi 19 kokoisia vanteita alle , vaikka joku maksaisi minulle niiden käytöstä euron klometrilta.
Mä huolisin - ajaisin kiukulla vuoden ja pistäsin 30 kiloa taskuun ja viheltelisin pankkiin mennessä.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

wsaarja kirjoitti: 02 Helmi 2018, 10:30
melperri kirjoitti: 02 Helmi 2018, 09:34

En huolisi 19 kokoisia vanteita alle , vaikka joku maksaisi minulle niiden käytöstä euron klometrilta.
Mä huolisin - ajaisin kiukulla vuoden ja pistäsin 30 kiloa taskuun ja viheltelisin pankkiin mennessä.
Niillä rahoilla voisi sitteen yrittää parannella loppu elämänsä korvien soimista ja hakeutua viittomakielen kursseille.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

melperri kirjoitti: 02 Helmi 2018, 11:50
wsaarja kirjoitti: 02 Helmi 2018, 10:30
melperri kirjoitti: 02 Helmi 2018, 09:34

En huolisi 19 kokoisia vanteita alle , vaikka joku maksaisi minulle niiden käytöstä euron klometrilta.
Mä huolisin - ajaisin kiukulla vuoden ja pistäsin 30 kiloa taskuun ja viheltelisin pankkiin mennessä.
Niillä rahoilla voisi sitteen yrittää parannella loppu elämänsä korvien soimista ja hakeutua viittomakielen kursseille.
Olisin valmis ottamaan riskin - ajelisin vaikka peltorit korvilla tuon vuoden jos siitä mulle jo 30k€ maksais.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Onkohan sulla melperri joku alustan asetus tms. päällänsä myös eco-tilassa, samassa asennossa kuin comfortilla? Sieltähän saa valikoista päättää mihin se vaikuttaa. Tiedä mitä ne suomennetut asetukset oikeesti pitää sisällään, pitäs nähdä varmaan läppärillä parametrit...
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

masaf1 kirjoitti: 02 Helmi 2018, 13:36 Onkohan sulla melperri joku alustan asetus tms. päällänsä myös eco-tilassa, samassa asennossa kuin comfortilla? Sieltähän saa valikoista päättää mihin se vaikuttaa. Tiedä mitä ne suomennetut asetukset oikeesti pitää sisällään, pitäs nähdä varmaan läppärillä parametrit...
En ole niitä valikoita sen tarkemmin läpi kahlannut. Pitää tutustua niihin , olisihan se mukava , jos ohjausta saisi vielä vähän lerpautettua. Panisin mieluusti menemään vähän löysemmällä , välillä sormella ohjaillen.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Mitään ohjauksen säätömahdollisuutta ei I Driven kautta ole. Ecoprossa säätyy vain nopeusraja , ilmastointi ja rullaus. Sport modessa voi valita , vaikutaako se sekä alustaan että vaihteistoon , tai vain jompaan kumpaan.

Se taisi selvitä , miksi sulla ei kabiini huurru ecomodessa. Sinulla lienee pois valittuna ilmastointitäppä eco pro asetuksissa. Silloin ecopro ei vaikuta ilman vaihtoon.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^ei oo pois valittuna, oon aina pitäny eco proolla ilmastoinnin ekona koska en huomanu mitään vaikutustakaan. On huurtunut ainoastaan ku ajanut ulkoota pakkasesta märkään Cittarin parkkihalliin. Muuten ei ikinä huurru.

Tosin välillä jos ei tuu ajoo (kimppakyydillä töihin tai sit hoitovapaalla) niin auto säilyy lämpimässä tallissa, jos on edellytyksiä ajaa se sinne puhtaana (eli pestä pihassa ennen...) jossa Trotecin ilmankuivain nupit kaakossa. Voihan se olla, että kuivattaa samalla jotain. Sitten oon myös tuulilasin alareunasta alkavat vesikanavat pitäny tiptop, ne kun kaataa päästään sinne syvään kuoppaan ja sinne pesiytyy havut ja lehdet tukkimaan vedenpoiston niin kohta on märkää ri-suodattimella.

Käytätkö jossain automaattipesussa? Se voi olla myrkkyä kosteuden kannalta ja päässyt kostumaan suodatin? Lisäksi kovilla pakkasilla jos käyttää liikaa sisätilalämppäriä niin kondensoi takapaksiin alapohjaan. Huomaa hyvin jos lämmität autoos pakkasella kolme tuntii ja ajatki talliin niin johan alkaa vesi lirisemään kuskin puolen takanurkasta lattialle... Jos ei pääse poistuun (jäässä tai tukossa) niin sisäilma varmaan kosteeta.
Smack-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe
Paikkakunta: Oulu

Mukavasti tuli vastauksia, kiitos. Kävin koeajamaan paria ykköstä. Vakkariakin tuli kokeiltua, tosin ei kovin liukkaalla. Auto oli kuitenkin minusta äänekkäämpi kuin nykyinen E46 joten ei auta kun kattoa uudempia kolmossarjalaisia :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Smack- kirjoitti: 02 Helmi 2018, 23:43 Mukavasti tuli vastauksia, kiitos. Kävin koeajamaan paria ykköstä. Vakkariakin tuli kokeiltua, tosin ei kovin liukkaalla. Auto oli kuitenkin minusta äänekkäämpi kuin nykyinen E46 joten ei auta kun kattoa uudempia kolmossarjalaisia :)
Kolmonen (F30) oli helvetin meluista, nyt on nelonen (F36) joka on jo vähän hiljaisempi. En tiedä mikä katupora tuo ykkönen on, mutta ei kolmonen hiljainen ole.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ei huomaa äkkiseltään kyl F20 ja F30 mitään eroa sisämelussa ainakaan mun ja lankomiehen (sillä F30 320da xdrive) korvakuulo jos kummassaki samat rengaskoot. Meillä molemmilla 17", mulla tosin läskimmät takarenkaat ja runflatitkin vielä, lankomiehellä normit. Mulla tosin alta 20k mittarissa, sillä vm.12/2012 tjsp ja ajettu 4-5x enempi ja madallettu alustasarjalla.

Varmaan joku F30 pappamalli 16" ois kyl hiljaisempi. Mut saahan niitä ykkösiäki vastaavia. Mulla oli huollon ajan 318i vm.2017 ajettu 3000 km ja 16" renkaat, ei se nyt omaan verrattuna hiljaisemmalta kuulostanu, ehkä motarilla satasen vauhdissa vähän? Laiskalta kylläkin ja vajaavetoiselta...
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

masaf1 kirjoitti: 02 Helmi 2018, 21:06 ^ei oo pois valittuna, oon aina pitäny eco proolla ilmastoinnin ekona koska en huomanu mitään vaikutustakaan. On huurtunut ainoastaan ku ajanut ulkoota pakkasesta märkään Cittarin parkkihalliin. Muuten ei ikinä huurru.

Tosin välillä jos ei tuu ajoo (kimppakyydillä töihin tai sit hoitovapaalla) niin auto säilyy lämpimässä tallissa, jos on edellytyksiä ajaa se sinne puhtaana (eli pestä pihassa ennen...) jossa Trotecin ilmankuivain nupit kaakossa. Voihan se olla, että kuivattaa samalla jotain. Sitten oon myös tuulilasin alareunasta alkavat vesikanavat pitäny tiptop, ne kun kaataa päästään sinne syvään kuoppaan ja sinne pesiytyy havut ja lehdet tukkimaan vedenpoiston niin kohta on märkää ri-suodattimella.

Käytätkö jossain automaattipesussa? Se voi olla myrkkyä kosteuden kannalta ja päässyt kostumaan suodatin? Lisäksi kovilla pakkasilla jos käyttää liikaa sisätilalämppäriä niin kondensoi takapaksiin alapohjaan. Huomaa hyvin jos lämmität autoos pakkasella kolme tuntii ja ajatki talliin niin johan alkaa vesi lirisemään kuskin puolen takanurkasta lattialle... Jos ei pääse poistuun (jäässä tai tukossa) niin sisäilma varmaan kosteeta.
Pesen auton aina käsin. Huurtumista ilmenee kostealla kelillä varsinkin nollan tuntumassa. Huurre poistuu heti , kun heittää comfort modelle. Täppäsin nyt ecopro asetuksista ilmastoinnin pois , mikä korjannee ongelman.

Olisiko niin , että v 2017 vuosimallissa ecopro vaikuttaa enemmän ilmastointiin , kuin v 2016 ?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Kai sul on kuitenki ac-valo loimuttamassa, ettet oo ottanu pois päältä, tai sit sisäkierto päällä tms.? Voihan se olla, että on pienennetty käyntiaikoja, onks sulla jo lci2 vai?
Vastaa Viestiin