Renkaat on 16 tuumaset. Sulla on siis tuuman verran kookkaampi. Selittäisikö tämä , miksi sinulla lerpahtaa ( ohjaus ) ja minulla ei ?
En huolisi 19 kokoisia vanteita alle , vaikka joku maksaisi minulle niiden käytöstä euron klometrilta.
Käytettynä F20 harkitsemassa, vakkari/sport kysymys
Niillä rahoilla voisi sitteen yrittää parannella loppu elämänsä korvien soimista ja hakeutua viittomakielen kursseille.
Onkohan sulla melperri joku alustan asetus tms. päällänsä myös eco-tilassa, samassa asennossa kuin comfortilla? Sieltähän saa valikoista päättää mihin se vaikuttaa. Tiedä mitä ne suomennetut asetukset oikeesti pitää sisällään, pitäs nähdä varmaan läppärillä parametrit...
En ole niitä valikoita sen tarkemmin läpi kahlannut. Pitää tutustua niihin , olisihan se mukava , jos ohjausta saisi vielä vähän lerpautettua. Panisin mieluusti menemään vähän löysemmällä , välillä sormella ohjaillen.masaf1 kirjoitti: ↑02 Helmi 2018, 13:36 Onkohan sulla melperri joku alustan asetus tms. päällänsä myös eco-tilassa, samassa asennossa kuin comfortilla? Sieltähän saa valikoista päättää mihin se vaikuttaa. Tiedä mitä ne suomennetut asetukset oikeesti pitää sisällään, pitäs nähdä varmaan läppärillä parametrit...
Mitään ohjauksen säätömahdollisuutta ei I Driven kautta ole. Ecoprossa säätyy vain nopeusraja , ilmastointi ja rullaus. Sport modessa voi valita , vaikutaako se sekä alustaan että vaihteistoon , tai vain jompaan kumpaan.
Se taisi selvitä , miksi sulla ei kabiini huurru ecomodessa. Sinulla lienee pois valittuna ilmastointitäppä eco pro asetuksissa. Silloin ecopro ei vaikuta ilman vaihtoon.
Se taisi selvitä , miksi sulla ei kabiini huurru ecomodessa. Sinulla lienee pois valittuna ilmastointitäppä eco pro asetuksissa. Silloin ecopro ei vaikuta ilman vaihtoon.
^ei oo pois valittuna, oon aina pitäny eco proolla ilmastoinnin ekona koska en huomanu mitään vaikutustakaan. On huurtunut ainoastaan ku ajanut ulkoota pakkasesta märkään Cittarin parkkihalliin. Muuten ei ikinä huurru.
Tosin välillä jos ei tuu ajoo (kimppakyydillä töihin tai sit hoitovapaalla) niin auto säilyy lämpimässä tallissa, jos on edellytyksiä ajaa se sinne puhtaana (eli pestä pihassa ennen...) jossa Trotecin ilmankuivain nupit kaakossa. Voihan se olla, että kuivattaa samalla jotain. Sitten oon myös tuulilasin alareunasta alkavat vesikanavat pitäny tiptop, ne kun kaataa päästään sinne syvään kuoppaan ja sinne pesiytyy havut ja lehdet tukkimaan vedenpoiston niin kohta on märkää ri-suodattimella.
Käytätkö jossain automaattipesussa? Se voi olla myrkkyä kosteuden kannalta ja päässyt kostumaan suodatin? Lisäksi kovilla pakkasilla jos käyttää liikaa sisätilalämppäriä niin kondensoi takapaksiin alapohjaan. Huomaa hyvin jos lämmität autoos pakkasella kolme tuntii ja ajatki talliin niin johan alkaa vesi lirisemään kuskin puolen takanurkasta lattialle... Jos ei pääse poistuun (jäässä tai tukossa) niin sisäilma varmaan kosteeta.
Tosin välillä jos ei tuu ajoo (kimppakyydillä töihin tai sit hoitovapaalla) niin auto säilyy lämpimässä tallissa, jos on edellytyksiä ajaa se sinne puhtaana (eli pestä pihassa ennen...) jossa Trotecin ilmankuivain nupit kaakossa. Voihan se olla, että kuivattaa samalla jotain. Sitten oon myös tuulilasin alareunasta alkavat vesikanavat pitäny tiptop, ne kun kaataa päästään sinne syvään kuoppaan ja sinne pesiytyy havut ja lehdet tukkimaan vedenpoiston niin kohta on märkää ri-suodattimella.
Käytätkö jossain automaattipesussa? Se voi olla myrkkyä kosteuden kannalta ja päässyt kostumaan suodatin? Lisäksi kovilla pakkasilla jos käyttää liikaa sisätilalämppäriä niin kondensoi takapaksiin alapohjaan. Huomaa hyvin jos lämmität autoos pakkasella kolme tuntii ja ajatki talliin niin johan alkaa vesi lirisemään kuskin puolen takanurkasta lattialle... Jos ei pääse poistuun (jäässä tai tukossa) niin sisäilma varmaan kosteeta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 21
- Liittynyt: 24 Elo 2012, 12:04
- Auto: 320i Sedan M-Sport
Ex 320d Touring
Ex 320i Coupe - Paikkakunta: Oulu
Mukavasti tuli vastauksia, kiitos. Kävin koeajamaan paria ykköstä. Vakkariakin tuli kokeiltua, tosin ei kovin liukkaalla. Auto oli kuitenkin minusta äänekkäämpi kuin nykyinen E46 joten ei auta kun kattoa uudempia kolmossarjalaisia
Kolmonen (F30) oli helvetin meluista, nyt on nelonen (F36) joka on jo vähän hiljaisempi. En tiedä mikä katupora tuo ykkönen on, mutta ei kolmonen hiljainen ole.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ei huomaa äkkiseltään kyl F20 ja F30 mitään eroa sisämelussa ainakaan mun ja lankomiehen (sillä F30 320da xdrive) korvakuulo jos kummassaki samat rengaskoot. Meillä molemmilla 17", mulla tosin läskimmät takarenkaat ja runflatitkin vielä, lankomiehellä normit. Mulla tosin alta 20k mittarissa, sillä vm.12/2012 tjsp ja ajettu 4-5x enempi ja madallettu alustasarjalla.
Varmaan joku F30 pappamalli 16" ois kyl hiljaisempi. Mut saahan niitä ykkösiäki vastaavia. Mulla oli huollon ajan 318i vm.2017 ajettu 3000 km ja 16" renkaat, ei se nyt omaan verrattuna hiljaisemmalta kuulostanu, ehkä motarilla satasen vauhdissa vähän? Laiskalta kylläkin ja vajaavetoiselta...
Varmaan joku F30 pappamalli 16" ois kyl hiljaisempi. Mut saahan niitä ykkösiäki vastaavia. Mulla oli huollon ajan 318i vm.2017 ajettu 3000 km ja 16" renkaat, ei se nyt omaan verrattuna hiljaisemmalta kuulostanu, ehkä motarilla satasen vauhdissa vähän? Laiskalta kylläkin ja vajaavetoiselta...
Pesen auton aina käsin. Huurtumista ilmenee kostealla kelillä varsinkin nollan tuntumassa. Huurre poistuu heti , kun heittää comfort modelle. Täppäsin nyt ecopro asetuksista ilmastoinnin pois , mikä korjannee ongelman.masaf1 kirjoitti: ↑02 Helmi 2018, 21:06 ^ei oo pois valittuna, oon aina pitäny eco proolla ilmastoinnin ekona koska en huomanu mitään vaikutustakaan. On huurtunut ainoastaan ku ajanut ulkoota pakkasesta märkään Cittarin parkkihalliin. Muuten ei ikinä huurru.
Tosin välillä jos ei tuu ajoo (kimppakyydillä töihin tai sit hoitovapaalla) niin auto säilyy lämpimässä tallissa, jos on edellytyksiä ajaa se sinne puhtaana (eli pestä pihassa ennen...) jossa Trotecin ilmankuivain nupit kaakossa. Voihan se olla, että kuivattaa samalla jotain. Sitten oon myös tuulilasin alareunasta alkavat vesikanavat pitäny tiptop, ne kun kaataa päästään sinne syvään kuoppaan ja sinne pesiytyy havut ja lehdet tukkimaan vedenpoiston niin kohta on märkää ri-suodattimella.
Käytätkö jossain automaattipesussa? Se voi olla myrkkyä kosteuden kannalta ja päässyt kostumaan suodatin? Lisäksi kovilla pakkasilla jos käyttää liikaa sisätilalämppäriä niin kondensoi takapaksiin alapohjaan. Huomaa hyvin jos lämmität autoos pakkasella kolme tuntii ja ajatki talliin niin johan alkaa vesi lirisemään kuskin puolen takanurkasta lattialle... Jos ei pääse poistuun (jäässä tai tukossa) niin sisäilma varmaan kosteeta.
Olisiko niin , että v 2017 vuosimallissa ecopro vaikuttaa enemmän ilmastointiin , kuin v 2016 ?