Uusi 118 varusteet

F20, F21, F22, F23
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Aero kirjoitti: 02 Syys 2018, 17:11 ^Tai vaimo lukee foorumia, eikä tiedä kuinka kallis se auto olikaan? :)
No mä oon se nainen ja valitettavasti itse joudun bemmini maksamaan :thup:
Mut joo, mulla on sellanen soppari yhden firman kanssa niin en siksi sanonut hintaa kun en tiedä onko se ok sanoa niitä sopimushintoja. Ehkä on mutta kun en ole varma ja tää on julkinen palsta niin parempi näin.
Mutta oli miten oli niin kyllähän tosta 36t hinnasta saa muutamat tonnit alas varmaan mistä vaan väännettyä. Sen sijaan sitä mietin että kuka oikeasti maksaa 1-sarjasesta lähes 40t?? Oikeasti en tiedä millä jatkossa ajelen kun tämän aika jättää. Onneksi ei tarvitse vielä miettiä.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Niksu kirjoitti: 03 Syys 2018, 22:55
Aero kirjoitti: 02 Syys 2018, 17:11 ^Tai vaimo lukee foorumia, eikä tiedä kuinka kallis se auto olikaan? :)
No mä oon se nainen ja valitettavasti itse joudun bemmini maksamaan :thup:
Eihän tuo sitä tänä päivänä pois sulje etteikö vaimosi voisi silti tätä lukea :rolle:
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Niksu kirjoitti: 03 Syys 2018, 22:55Sen sijaan sitä mietin että kuka oikeasti maksaa 1-sarjasesta lähes 40t??
En tiedä mutta onneksi on niitä jotka maksaa, sellaisen saa sitten parin vuoden päästä vähän ajettuna kolmellakympillä joka oli tällä kertaa mun valinta. Vahvasti epäilen että seuraavan kanssa mennään samalla kuviolla jos nykyisen kanssa ei ilmene ongelmia tulevina vuosina :thup:
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

wsaarja kirjoitti: 04 Syys 2018, 07:13
Niksu kirjoitti: 03 Syys 2018, 22:55
Aero kirjoitti: 02 Syys 2018, 17:11 ^Tai vaimo lukee foorumia, eikä tiedä kuinka kallis se auto olikaan? :)
No mä oon se nainen ja valitettavasti itse joudun bemmini maksamaan :thup:
Eihän tuo sitä tänä päivänä pois sulje etteikö vaimosi voisi silti tätä lukea :rolle:
Totta 😀 enpä ajatellut
Mutta sen sijaan jäin kyllä pohtimaan miltä tuntuisi kuulla ”Kulta, ostin sulle uuden bemarin”. 😂
No, sitä odotellessa 😂
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

*Ari* kirjoitti: 04 Syys 2018, 07:35
Niksu kirjoitti: 03 Syys 2018, 22:55Sen sijaan sitä mietin että kuka oikeasti maksaa 1-sarjasesta lähes 40t??
En tiedä mutta onneksi on niitä jotka maksaa, sellaisen saa sitten parin vuoden päästä vähän ajettuna kolmellakympillä joka oli tällä kertaa mun valinta. Vahvasti epäilen että seuraavan kanssa mennään samalla kuviolla jos nykyisen kanssa ei ilmene ongelmia tulevina vuosina :thup:
Joo tää vaihtoehto menee harkintaan seuraavan kohdalla. Joskin käytetty on aina tuuripeliä.kaveri kun on juuri vaihdattanut passatista takaluukun, ilmastoinnin ja oven lukituksen, sekä osti uudet talvirenkaat ja katsasti sen, alkaa miettimään onko tää mun auto sittenkään kalliimpi kun takuu voimassa eikä mitään tarvii hankkia muutamaan vuoteen
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Niksu kirjoitti: 03 Syys 2018, 22:55 No mä oon se nainen ja valitettavasti itse joudun bemmini maksamaan :thup:
Mut joo, mulla on sellanen soppari yhden firman kanssa niin en siksi sanonut hintaa kun en tiedä onko se ok sanoa niitä sopimushintoja.
Ei tuo heitto sitten niiiin kauas mennytkään kuin jälkimmäiseltä osalta :lol:

Mutta joo, voi sitä olla kaikenlaisia diilejä ja sopimuksia, joista ei sovi tai ei vaan halua kertoa summia, ei siinä. Parhaimmillaan joku työsuhdeliisaridiili voi olla sellainen, josta ei edes itse halua laskea oikeata hintaa tietoonsa, kun muuten saisi tietää paljonko sitä maksaakaan siitä ettei aja omallaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Niksu kirjoitti: 03 Syys 2018, 22:55 Sen sijaan sitä mietin että kuka oikeasti maksaa 1-sarjasesta lähes 40t??
Uutena vähän pakko jos Autoista puhutaan, eikä ankeista hajuttomista ja mauttomista alkaen-malleista. Minä maksoin 56k€. Sillä pääsee eroon vajaavetoisuudesta, varustepulasta ja toisten ihmisten jättämistä eritteistä ja naarmuista yms. :)

Ainoo asia, joka on harmittanu, on se etten kuitenki ostanu vielä kalliimpaa ykköstä eli M135i/M140i. Ei se ois ollu ku parikymppiä enempi ja näin kahen vuoden jälkeen se on hyttysenpaska elämän mittapuulla. Toki onhan tällä nykyselläkin kerinny ja ajaminen on kyllä puoli-ilmaista.

Tosin en minäkään ymmärrä, miks auton pitää olla yhtään 500€ kesä-Ladaa parempi...
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

masaf1 kirjoitti: 04 Syys 2018, 19:42
Niksu kirjoitti: 03 Syys 2018, 22:55 Sen sijaan sitä mietin että kuka oikeasti maksaa 1-sarjasesta lähes 40t??
Uutena vähän pakko jos Autoista puhutaan, eikä ankeista hajuttomista ja mauttomista alkaen-malleista. Minä maksoin 56k€. Sillä pääsee eroon vajaavetoisuudesta, varustepulasta ja toisten ihmisten jättämistä eritteistä ja naarmuista yms. :)

Ainoo asia, joka on harmittanu, on se etten kuitenki ostanu vielä kalliimpaa ykköstä eli M135i/M140i. Ei se ois ollu ku parikymppiä enempi ja näin kahen vuoden jälkeen se on hyttysenpaska elämän mittapuulla. Toki onhan tällä nykyselläkin kerinny ja ajaminen on kyllä puoli-ilmaista.

Tosin en minäkään ymmärrä, miks auton pitää olla yhtään 500€ kesä-Ladaa parempi...
Noin se minunkin mielestäni menee. Itseäni ei nk premiumeissa kiinnosta muut kuin täydellisesti varustetut yksilöt , ja kun sellaisia ainakaan 1 sarjassa ei oikein käytettynä löydy , ei auta kuin ostaa uusi halutuilla varusteilla. Vasta varusteet tekevät autosta sellaisen , kuin miksi se on alunperin suuniteltu.

Karvalakkiprermiumit pienine näyttöineen ja halpoine harmaine muovipaneileineen on aika ankeita , mutta kuitenkin kalliita kotteroita. Paremman vastineen omasta mielestäni rahoille saa , kun ostaa sen sijaan sitten täysin varustellun "taviksen"
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

melperri kirjoitti: 04 Syys 2018, 20:33
masaf1 kirjoitti: 04 Syys 2018, 19:42
Niksu kirjoitti: 03 Syys 2018, 22:55 Sen sijaan sitä mietin että kuka oikeasti maksaa 1-sarjasesta lähes 40t??
Uutena vähän pakko jos Autoista puhutaan, eikä ankeista hajuttomista ja mauttomista alkaen-malleista. Minä maksoin 56k€. Sillä pääsee eroon vajaavetoisuudesta, varustepulasta ja toisten ihmisten jättämistä eritteistä ja naarmuista yms. :)

Ainoo asia, joka on harmittanu, on se etten kuitenki ostanu vielä kalliimpaa ykköstä eli M135i/M140i. Ei se ois ollu ku parikymppiä enempi ja näin kahen vuoden jälkeen se on hyttysenpaska elämän mittapuulla. Toki onhan tällä nykyselläkin kerinny ja ajaminen on kyllä puoli-ilmaista.

Tosin en minäkään ymmärrä, miks auton pitää olla yhtään 500€ kesä-Ladaa parempi...
Noin se minunkin mielestäni menee. Itseäni ei nk premiumeissa kiinnosta muut kuin täydellisesti varustetut yksilöt , ja kun sellaisia ainakaan 1 sarjassa ei oikein käytettynä löydy , ei auta kuin ostaa uusi halutuilla varusteilla. Vasta varusteet tekevät autosta sellaisen , kuin miksi se on alunperin suuniteltu.

Karvalakkiprermiumit pienine näyttöineen ja halpoine harmaine muovipaneileineen on aika ankeita , mutta kuitenkin kalliita kotteroita. Paremman vastineen omasta mielestäni rahoille saa , kun ostaa sen sijaan sitten täysin varustellun "taviksen"
Tarkotin nyt perus tollasta 118A mikä mulla on, että kuka tosta maksaisi 40t. Toki tehoista saa lisää hintaa ja kieltämättä alkaa olla sellanen olo että niitä on reippaasti liian vähän :D
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

"Tarkotin nyt perus tollasta 118A mikä mulla on, että kuka tosta maksaisi 40t. Toki tehoista saa lisää hintaa ja kieltämättä alkaa olla sellanen olo että niitä on reippaasti liian vähän :D"

Teho nyt tietysti maksaa , mutta itselleni riittää hyvin rauhallsempikin meno. Jos 118A olisi saanut nelivetona , olisin ottanut sen kaikilla varusteilla, mutta kun ei saanut , piti ostaa 120Xd
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^Sama. Nelaritomaatti ku vaatimuksena niin ei paljo vaihtoehtoja... Huollon sijaiskärsijä 318iA karvalakki kyllä aika puhditon peli ja aivan totaalikauhea sisusta ilman paketteja tms, kyllä veti suupielet hymyyn omaan pääsy sen jälkeen.

Mut sehäs tossa 118i on hyvä, että sen saa optimoitua yhtä hyväksi ku Minissä on...
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

masaf1 kirjoitti: 05 Syys 2018, 06:20 ^Sama. Nelaritomaatti ku vaatimuksena niin ei paljo vaihtoehtoja... Huollon sijaiskärsijä 318iA karvalakki kyllä aika puhditon peli ja aivan totaalikauhea sisusta ilman paketteja tms, kyllä veti suupielet hymyyn omaan pääsy sen jälkeen.

Mut sehäs tossa 118i on hyvä, että sen saa optimoitua yhtä hyväksi ku Minissä on...
No tosta 318iA sijaisautokokemuksesta samaa mieltä. Oli kiva saada oma auto takasin.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Mulla oli alla 320Xd nahkapenkeillä ja paremmilla varusteilla mitä oma F20, ei aiheuttanut minkäänlaista ostointoa ja olin hyvin tyytyväinen kun pääsin ahtautumaan takaisin omaan pikku kinneriin ;)
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Niksu kirjoitti: 05 Syys 2018, 10:37 No tosta 318iA sijaisautokokemuksesta samaa mieltä. Oli kiva saada oma auto takasin.
Jos omaa autoa ei ole kiva saada takaisin, vaikka sijaisauto olisi parempikin, on aika vetää ostohousut jalkaan ja suunnata autokauppaan. Itelle ja omien mieltymysten mukaan se oma auto pitäisi kuitenkin olla valittu :)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Avatar
Soloing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Elo 2018, 18:11
Auto: F20 116iA -14
Paikkakunta: Tampere

Niksu kirjoitti: 04 Syys 2018, 21:15 Tarkotin nyt perus tollasta 118A mikä mulla on, että kuka tosta maksaisi 40t. Toki tehoista saa lisää hintaa ja kieltämättä alkaa olla sellanen olo että niitä on reippaasti liian vähän :D
Pakko vastata tuohon tehonpuutteeseen liittyen vaikka meneekin ohi aiheesta. Itse pähkäilin vähän aikaa 116:n ja 118 LCI:n välillä ja päädyin vanhempaan 116:een sen moottorin virityspotentiaalin vuoksi. Satuin vielä löytämään kohtuu vähän ajetun (vm 2014, 34tkm) ja hienokuntoisen yksilön sopivaan hintaan. Tehot nostettu ~190Hv/320Nm tienoille ja on tooodella paljon mukavampi ajella kuin vakiona. :) Lisäksi oli vielä BMW Premium Selection takuu 2v/40tkm joka antaa vähän mielenrauhaa.
F20 116iA -14 (~190Hv/320Nm)
Ex: Ford Focus 1.0 EcoBoost -14
Ex: Saab 9-3 SS TiDS -08
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Soloing kirjoitti: 31 Loka 2018, 21:53 Tehot nostettu ~190Hv/320Nm tienoille ja on tooodella paljon mukavampi ajella kuin vakiona. :) Lisäksi oli vielä BMW Premium Selection takuu 2v/40tkm joka antaa vähän mielenrauhaa.
Ei vaan mikään takuu kata viritetyn moottorin hajoamista.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

On tosta koneesta paljo enempiki otettu softaamalla ja mihinkään ei oo hajonnu. Vanhempi 116i on hyvä viripotentiaali, otetaanhan Mini Cooper JCW:ssäkin tuosta 210 hv.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Saman moottorin pienitehoisessa ja suuritehoisessa mallissa on yleensä muutakin eroa kun pelkkä softa. Eroja voi olla männissä, turbossa, välijäähdyttimessä, suuttimissa jne jne. Tehoja voi saada saman verran ulos softalla kun saman koneen tehokkaammassa versiossa, jopa enemmän mutta onko moottorin kestävyys samalla tasolla kun mallisarjan tehokkaammassa versiossa?

Esimerkkinä B47 moottori, jotkut softajat lupaavat samat huipputehot/väännöt 118:lle ja 120:lle vaikka moottoreiden komponenteissa on eroja. Eräälle softaajalle heitin haasteen, jos lupaamanne tehot saadaan todennettu penkissä niin mä maksan softauksen sekä penkityksen, jos ei päästä luvattuihin lukemiin niin he maksavat. Ensin tuli kaikenlaisia selityksiä ja sen jälkeen syvä radiohiljaisuus.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Pre-lci:n 114i/116i/118i on kaikki hyviä softattavia. Jälkimmäiset kaksi on varaosanumeroiltaan jokaista komponenttia myöden samat moottorin osalta. 114i:täkin softattu dynossa mitattuna yli 200 hv. Yleensä ja lci:ssä ei kyl mee näin ts. "samoissa koneissa" eroja. Toki Cooper JCW on paranneltu komponenteiltaan (ja parempi softa muutenki ku puimurissa) ku vakiona se 210 hv ja softaamalla saa jo enempi.
Avatar
Petsku333
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 04 Helmi 2018, 00:35
Auto: F20 118i

masaf1 kirjoitti: 01 Marras 2018, 18:59 Pre-lci:n 114i/116i/118i on kaikki hyviä softattavia. Jälkimmäiset kaksi on varaosanumeroiltaan jokaista komponenttia myöden samat moottorin osalta. 114i:täkin softattu dynossa mitattuna yli 200 hv. Yleensä ja lci:ssä ei kyl mee näin ts. "samoissa koneissa" eroja. Toki Cooper JCW on paranneltu komponenteiltaan (ja parempi softa muutenki ku puimurissa) ku vakiona se 210 hv ja softaamalla saa jo enempi.
Yksi tärkeä ero kuitenkin 116i ja 118i on moottoriöljyjen lämmönvaihdin 118i mallissa öljysuodattimen yhteydessä. Lastutettuna 116i:ssä saattaa öljyt käydä kuumana, jos revittää pitkän aikaa.
Vastaa Viestiin