Uusi 118 varusteet

F20, F21, F22, F23
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

No siinä on varsin kattava lista.
Mikä on valopaketti ja miten toi sport eroaa siitä et on urban business johon sportti-ratti ja penkit?
M-sporttia en oo aatellut. Eikö se oo madallettu pohja ja kovat jouset? En oo koeajanut sitä mut eihän toi hintaero ihan hillitön kyllä ole
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Niksu kirjoitti: 28 Tammi 2018, 14:42 No siinä on varsin kattava lista.
Mikä on valopaketti ja miten toi sport eroaa siitä et on urban business johon sportti-ratti ja penkit?
M-sporttia en oo aatellut. Eikö se oo madallettu pohja ja kovat jouset? En oo koeajanut sitä mut eihän toi hintaero ihan hillitön kyllä ole
Jos rengasmelulla on vähänkään väliä , kannattaa kiertää h:vetin kaukaa kaikki alusta vaihtoehdot , joissa on sana "sport". Tuo kun tietää jäykempiä alustan komponetteja , jotka välittävät karkean asfaltin äänet ja värähtelyt tehokkaasti koriin ja matkustamoon. Lisäriesana tulee vielä pienempi maavara.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^^^höpön löpön, ei oo M-sportissa yhtään kovempi alusta. Reagoi nopeemmin / tarkemmin pikku heittoihin ja töyssyihin mut silti ihan mukavan pehmoinen mutta jämäkkä. Vertaat kesällä syheröisellä mutkatiellä ylinopeutta niin tiedät mistä puhutaan. Ja xDrivessa ei oo yhtään matalampi maavara -> loistava asia . Samalla saa puslat M-sportin polyuretaanipuslina, eipä happamoidu...

Muuttuvalla sport-ohjauksella loistava ajaa ja ohjastella. Vieläki tekis mieli lähtee huvikseen mutkateille ajeleen... jos perse ois kestäny niin mukautuva m-alusta tietenki ois varmaan vielä parempi... ja samalla lisää vikakohdetta ;)

Valopaketti on valot ulkokahvoihin yms. tunnelmavaloa (ja M-sportissa voi vaihtaa väriä) Elikkäs jos vaikka pimeessä avaat auton lukituksen niin kyljet ja kahvat valaistuu ja et vahingossa astu kiiltävillä kengilläs kuralätäkköön ;) Ja muutoin sitten kaikenlaista tunnelmavaloa sisällä, ovenkahvat, valaistu vaihteistotunneli ja jalkatilat. Toki voihan noi kylkikahvavalot heittää kaukosäätimestä päälle vaikka vaan auton löytämiseks pimeellä parkkiksella, tekee mukavan auran varsinkin Alpine Whiten ympärille jos auto puhtaana...

M-sport kyllä ihan pakollinen, saat NIIIN PALJON hienomman auton ja kaikkea pikku detskua pienellä lisärahalla, joka takuulla on käytännössä hintansa väärti ja mikä ettei myös arvostettava ominaisuus kun joskus autoa vaihdat koska yksinkertaisesti M-paketillinen on kysytty ja massasta erottuva.

Ja samalla tulee vakiona kaikkea varustetta, joka muuten maksais joten todellinen hintaero on vähäinen.. esim. ratti, kunnon penkit, hienommat detskut sisustassa, paremmat värivaihtoehdot, Alcantara-verhoilu (vielä helpompi ku nahka mutta kankaan mukavuudella), M-vanteet, M-korisarja (kyllähän ny takahelma ja etuhelma pirusti hienompi), ym.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

"^^^höpön löpön, ei oo M-sportissa yhtään kovempi alusta. Reagoi nopeemmin / tarkemmin pikku heittoihin ja töyssyihin mut silti ihan mukavan pehmoinen mutta jämäkkä. Vertaat kesällä syheröisellä mutkatiellä ylinopeutta niin tiedät mistä puhutaan. Ja xDrivessa ei oo yhtään matalampi maavara -> loistava asia . Samalla saa puslat M-sportin polyuretaanipuslina, eipä happamoidu..."





Onhan se alusta toki vakiota jäykempi , eihän se muuten olisi mikään sport alusta. Totta on sekin , ettei se pikku heitoissa ja töyssyissä ole mitenkään epämukava. Rengasmelua nuo sport alustan jäykemmät komponentit kuitenkin välittää sisään enemmän , tuo tuli todettua , kun kokeilin kaverin 2017 118 vakioalustalla. Itse tuli tehtyä emämunaus , kun menin tilaamaan auton säätyvällä M alustalla , se on pakko todeta.

Mukautuvasta sport ohjauksesta olen samaa mieltä , se on hyvä. Samoin M sport ratti tekee aivan eri tason sisäilmeen autoon , kuin vakioratti. Nyt sitä ei vain taida enää saada erilisenä ilman isompaa m sport pakettia.
kont
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2018, 19:37
Auto: F20 LCI 120iA M-Sport -15

Täällä on nyt ollut f20 lci 120i M-Sport vuoden ajossa.

Olenko ymmärtänyt väärin, että tuo xDriven M-Sport alusta ei olisi ihan niin jämäkkä kuin ei-xDrive autojen?

Jos nyt lähtisin vaihtamaan autoa, niin nämä tulisi ruksittua pakollisena mukaan ( * puuttuu nykyisestä):
- Automaattilaatikko
- Sporttipenkit (aivan ehdoton)
- M-Sport ratti + lämmitys (tätä ei kannata jättää pois, mutta saako tätä rattia enää muuten kuin M-sport paketin ruksimalla?)
- Comfort Access *
- Adaptiivinen M-Sport alusta * (pienellä varauksella, pitäisi päästä koeajamaan, tätä vaan painotetaan niin monessa paikassa pakolliseksi varusteeksi)
- Mittaristo laajennetuilla ominaisuuksilla
- Etu- ja takatutkat
- Takaselkänojien kääntö
- Valopaketti
- Handsfree
Ehkä -osastolla:
- Connected -paketti *
- Aktiivivakkari *
- Säädettävä ristiseläntuki penkkeihin *
kont
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2018, 19:37
Auto: F20 LCI 120iA M-Sport -15

melperri kirjoitti: 28 Tammi 2018, 20:14 Itse tuli tehtyä emämunaus , kun menin tilaamaan auton säätyvällä M alustalla , se on pakko todeta.
Olisi kiinnostavaa kuulla mikä siinä tökki? Ei oikein mistään löydy kunnon vertailua normialusta vs. adaptiivinen alusta. Adaptiivisen "pakollisuutta" vaan tunnutaan painottavan joka paikassa passiivisen M-sport alustan sijaan, normialustan ja adaptiivisen (comfort -moodi nimenomaan) eroista ei juuri löydy juttua.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Jäykempien komponenttien lisäämä rengasmelu. Muuten erinomainen alusta , itse ajan aina comfort moodissa , jossa iskunvaimennus on lullamaisen mukava ja pehmeä.

Selvää präntättyä tietoa alustojen eroista ei todellakaan löydä oikein mistään , eikä myyjäkään osannut sanoa varmuudellla edes siitä , madaltaako X drivessä vai ei. Päättelin sitten itse , että pehmeämpi comfort asento voisi laskea rengasmelua , mutta pieleen meni. Kaiketi puslat , jouset ym on kovempaa tavaraa ja sitä kautta ne rengasäänet sitten välittyy koriin , vaikka iskarit saisi pehmeämmiksi.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

melperri kirjoitti: 28 Tammi 2018, 20:39 Jäykempien komponenttien lisäämä rengasmelu. Muuten erinomainen alusta , itse ajan aina comfort moodissa , jossa iskunvaimennus on lullamaisen mukava ja pehmeä.

Selvää präntättyä tietoa alustojen eroista ei todellakaan löydä oikein mistään , eikä myyjäkään osannut sanoa varmuudellla edes siitä , madaltaako X drivessä vai ei. Päättelin sitten itse , että pehmeämpi comfort asento voisi laskea rengasmelua , mutta pieleen meni. Kaiketi puslat , jouset ym on kovempaa tavaraa ja sitä kautta ne rengasäänet sitten välittyy koriin , vaikka iskarit saisi pehmeämmiksi.
Itse olen tätä kysynyt nelossarjan osalta, ja vastaus oli että msport ja sport ovat sama alusta, nelivetoon ei saa madallusta. Msportissa voi olla eri puslat, mutta muut kilkeet ovat samat. Tämä siis merkkiliikeeltä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
kont
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 28 Tammi 2018, 19:37
Auto: F20 LCI 120iA M-Sport -15

melperri kirjoitti: 28 Tammi 2018, 20:39 Jäykempien komponenttien lisäämä rengasmelu. Muuten erinomainen alusta , itse ajan aina comfort moodissa , jossa iskunvaimennus on lullamaisen mukava ja pehmeä.
Kun vertaat normaalialustaan, niin eroaako tuo adaptiivisen comfort normialustan mukavuudesta paljonkin? Olen normialustaisella 1-sarjalaisella ajanut lyhyen koeajolenkin kaupunkiliikeneessä, enkä tuollaisessa normiajossa ihan älytöntä eroa huomannut oman autoni m-sport alustaan mukavuudessa.
GiraFFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
Auto: F20 LCI 118dA M-sport

Ristiseläntuki puuttuu lähes jokaisesta listasta. Se on ihan pakollinen! Ei edes maksa paljoa, mutta parantaa huomattavasti matkustusmukavuutta. Ja tietty sport penkit.

M-sport ratti on todella mukava tuttavuus. Yllättävän paljon sillä ratin materiaalilla on vaikutusta fiilikseen.
Myös sport-ohjaus on osoittautunut mukavaksi pyöritellessä, kun ei tarvitse vaihdella otetta ratista tiukemmissakaan mutkissa. Nyt kun tuohon on tottunut tuntuu että normi ohjauksella oleva auto ei käänny ollenkaan...

Aktiivi vakkari myös ehdottoman positiivinen ominaisuus. Ei toimi kaupungissa jos on monta kaistaa samaan suuntaan ja haluaa joskus myös ohitella hitaampia, mutta matka-ajossa jonon perässä ihan loistava. Onneksi saa helposti myös normi vakkariksi, toisin kun esim. vaggineissa.

H&K popit on myös mielestäni ehdottomasti isolta tuntuvan rahan arvoiset, mutta tästä voi tietysti olla montaa mieltä. Itse lasken sen niin, että perus popeilla pitäisi rakennella itse jotain, joka maksaa äkkiä asennuksineen monta kertaa tuon H&K hinnan. Varmaan paremman saisi itse laittamalla, mutta H&K toimii ihan jees, joten ei ole tarvetta.

Mahdollisimman kapeat renkaat alle niin pysyy mukavuus ja melut paremmin kurissa. Hiljaistahan ykkösestä ei saa tekemälläkään.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

kont kirjoitti: 29 Tammi 2018, 11:24
melperri kirjoitti: 28 Tammi 2018, 20:39 Jäykempien komponenttien lisäämä rengasmelu. Muuten erinomainen alusta , itse ajan aina comfort moodissa , jossa iskunvaimennus on lullamaisen mukava ja pehmeä.
Kun vertaat normaalialustaan, niin eroaako tuo adaptiivisen comfort normialustan mukavuudesta paljonkin? Olen normialustaisella 1-sarjalaisella ajanut lyhyen koeajolenkin kaupunkiliikeneessä, enkä tuollaisessa normiajossa ihan älytöntä eroa huomannut oman autoni m-sport alustaan mukavuudessa.
Comfort asennossa on selvästi pehmeämpi , kuin normialusta. Minusta näin ollen myös mukavampi. Ei normialustaakaan epämukavaksi voi moittia , se on varsin hyvä kompromissi. Sillä pärjää kaikenlaisessa ajossä yleisessä liikenteessä paremmin kuin hyvin. Omien koikemusten valossa ottaisn ilman muuta normialustan , jos nyt autoa tilaisin.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Noniin, kiitos, tätä pyöritellään edelleen ja tarjous on nyt periaatteessa pöydällä mutta mietin vielä parin kohdalla tarviinko...
Huom, ykkössarjalaiseen ei saa kaikkia varusteita (kuten kaistavahteja, sähköstä takaluukkua jne).

Eli tavallinen 118i automaatti tulossa. Sport ratti ja penkit. (ei M-sport). Tutkat eteen taakse, aktiivivakkari, comfort access, 16' normaalirenkaat nastoilla (runflat ei prkl enää tähän perheeseen), ne sumuvalot ja ledit kuuluu, moottorilämppäri ja haarapistoke, laajennettu mittaristo.


Pohdinnassa vielä connected paketti (itse paketilla en tee muuten mitään mutta sen mukana tulee varsin hyvään hintaan professional navi). Jos otan tämän ja on se parempi näyttö niin mukana silloin myös se Apple Car Play.

Tätä navia/connected pakettia arvon vielä. oon pärjänny ilman tähänkin asti. remote service palvelulla ei mun tapausessa tee mitään kun autossa ei ole webastoa mut kuuluu pakettiin ilmeisimmin. Tämä setti halvempi kuin navi yksinään.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Niksu kirjoitti: 29 Tammi 2018, 17:17 Noniin, kiitos, tätä pyöritellään edelleen ja tarjous on nyt periaatteessa pöydällä mutta mietin vielä parin kohdalla tarviinko...
Huom, ykkössarjalaiseen ei saa kaikkia varusteita (kuten kaistavahteja, sähköstä takaluukkua jne).

Eli tavallinen 118i automaatti tulossa. Sport ratti ja penkit. (ei M-sport). Tutkat eteen taakse, aktiivivakkari, comfort access, 16' normaalirenkaat nastoilla (runflat ei prkl enää tähän perheeseen), ne sumuvalot ja ledit kuuluu, moottorilämppäri ja haarapistoke, laajennettu mittaristo.


Pohdinnassa vielä connected paketti (itse paketilla en tee muuten mitään mutta sen mukana tulee varsin hyvään hintaan professional navi). Jos otan tämän ja on se parempi näyttö niin mukana silloin myös se Apple Car Play.

Tätä navia/connected pakettia arvon vielä. oon pärjänny ilman tähänkin asti. remote service palvelulla ei mun tapausessa tee mitään kun autossa ei ole webastoa mut kuuluu pakettiin ilmeisimmin. Tämä setti halvempi kuin navi yksinään.
Joo , käsittämätöntä köyhäilyä , ettei saa blind spot vahtia eikä ohjaavaa aktiivista kaistavahtia , kuten vaikkapa Golfiin.

Kehoittaiisin ottamaan sen prof navi paketin , jos lompakko suinkin antaa myöten. Isompi näyttö parantaa paljon ohjaamon ilmettä ja nostaa fiilistä. Valopaketti kannattaa samasta syytä ottaa myös.
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Niksu kirjoitti: 29 Tammi 2018, 17:17 Eli tavallinen 118i automaatti tulossa. Sport ratti ja penkit. (ei M-sport). Tutkat eteen taakse, aktiivivakkari, comfort access, 16' normaalirenkaat nastoilla (runflat ei prkl enää tähän perheeseen), ne sumuvalot ja ledit kuuluu, moottorilämppäri ja haarapistoke, laajennettu mittaristo.
Samanlainen lähtökohta oli itsellänikin +valopaketti eikä akt vakkaria eikä comfort accessia. Päädyin ottamaan Sport linen auton pohjaksi kun siinä oli kaikki itseä millyttävät asiat "vakiona" eikä ulkonäkökään ole paha, M sport olisi pompannut turhan korkealle. Kahden talven jälkeen ilman mitään lämppäreitä ajaneena (auto aina pihalla) tulee uusikin ilman, penkki ja rattilämmitin päälle niin auto on "hetkessä" lämmin.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Vielä väännän ... valopaketti vai comfort access. en kyllä ota kaikkea. On jo aika tapissa varusteet ja poiskin jää ne mitä oikeasti haluaisin kun niitä ei saa. Sen pimeän kulman varottimen haluasin ja jalalla aukevat peräkontin mut sit ehkä seuraava bemmi on joku muu kun ykkössarjalainen
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Hämmennetääs Niksun ajatuksia vielä lisää. Oletko varma että 18i on sopivin moottori? Pystyyhän sillä ajamaan, mutta vauhdin hurmat pitää hakea sitten jostain muualta. 20i pompauttaa hintaa viitisen tonnia, mutta 18d vain kaksi ja puoli, kulkee kuitenkin ihan eri tavalla.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Wonderi kirjoitti: 29 Tammi 2018, 19:56 Hämmennetääs Niksun ajatuksia vielä lisää. Oletko varma että 18i on sopivin moottori? Pystyyhän sillä ajamaan, mutta vauhdin hurmat pitää hakea sitten jostain muualta. 20i pompauttaa hintaa viitisen tonnia, mutta 18d vain kaksi ja puoli, kulkee kuitenkin ihan eri tavalla.
Haha :rolle: tähän en lähde. M-sport tai 120 ei oo tulossa. :thuup:
Se on X4 seuraavaks. on se 3-4 vuotta aikaa kerätä rahaa kun tällä pyöritään siihen asti :D
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Niksu kirjoitti: 29 Tammi 2018, 19:48 Vielä väännän ... valopaketti vai comfort access.
Mä ottaisin noista valopaketin. Ylipäätään, kun nyt vuoden olen vakituisesti hivellyt ovenkahvoja comfort accessin kanssa (sitä ennen vain satunnaisesti vuokra-autoissa) en vieläkään keksi syitä maksaa siitä rahaa (pl. cabrioissa katon kaukosäätö, mutta se ei liittyne tähän tapaukseen enkä edes tiedä koskeeko se äffäläisiä), vaikka "kaupan päälle" saataessa sinällään ihan kiva optio onkin.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Niksu kirjoitti: 29 Tammi 2018, 19:48 Vielä väännän ... valopaketti vai comfort access. en kyllä ota kaikkea. On jo aika tapissa varusteet ja poiskin jää ne mitä oikeasti haluaisin kun niitä ei saa. Sen pimeän kulman varottimen haluasin ja jalalla aukevat peräkontin mut sit ehkä seuraava bemmi on joku muu kun ykkössarjalainen
Mieti asiaa siltä kannalta , kuinka hankalaa avaimen napin painaminen oikeasti on. Itselläni on comfort acces , mutta en pidä sitä tärkeänä. Valitsisin noista kahdesta ilman muuta valopaketin , se tekee pirssistä heti tyyriimmän oloisen.
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Aero kirjoitti: 29 Tammi 2018, 20:30
Niksu kirjoitti: 29 Tammi 2018, 19:48 Vielä väännän ... valopaketti vai comfort access.
Mä ottaisin noista valopaketin. Ylipäätään, kun nyt vuoden olen vakituisesti hivellyt ovenkahvoja comfort accessin kanssa (sitä ennen vain satunnaisesti vuokra-autoissa) en vieläkään keksi syitä maksaa siitä rahaa (pl. cabrioissa katon kaukosäätö, mutta se ei liittyne tähän tapaukseen enkä edes tiedä koskeeko se äffäläisiä), vaikka "kaupan päälle" saataessa sinällään ihan kiva optio onkin.
Samaa mieltä, jos noista kahdesta pitää valita, niin ehdottomasti valopaketti. Ne halogeenilampuilla olevat kattovalot, jotka ovat autoissa ilman valopakettia ovat niin antiikkisen näköiset, varsinkin kun niissä ei ole edes erillisiä lukuvaloja. Valopaketin mukana tulee siis sisävalot ledeillä ja erillisillä lukuvaloilla, tunnelmavaloja sinne tänne, tuplavalot takakonttiin (led), meikkipeilien valot (led), ulkopuolen kahvojen valot ja valot myös etuovien alle.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Vastaa Viestiin