Uusi 118 varusteet

F20, F21, F22, F23
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Moi!

Menossa nykyinen ykkössarjanen vaihtoon ja pohdin nyt vielä muutamia varusteita että onko niistä aidosti iloa. Mitkä on sun MUST HAVE varusteet mitä pitäs muistaa ottaa ja millä ei oikeasi tee mitään?

Pohdinnassa siis seuraavaa:
- aktiivinen vakionopeuden säädin vai riittääkö tavallinen
- sporttipenkki vs tavallinen
- avaimeton sisääntulo vai ei
- professional navi systeemi ja se ihme connected järjestelmä (en keksi mihin tätä tarviin)
- navi ylipäätänsä vs ihan se että mä käytän iphonen navia joka toimii hyvin ja antaa ohjeistukia blue toothin kautta auton kaiuttimista
- peruutustutka tulossa nyt myös eteen (vanhassa vain taakse)

Mitä muuta?
miikka#33
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Loka 2016, 22:29

Niksu kirjoitti:Moi!

Menossa nykyinen ykkössarjanen vaihtoon ja pohdin nyt vielä muutamia varusteita että onko niistä aidosti iloa. Mitkä on sun MUST HAVE varusteet mitä pitäs muistaa ottaa ja millä ei oikeasi tee mitään?

Pohdinnassa siis seuraavaa:
- aktiivinen vakionopeuden säädin vai riittääkö tavallinen
- sporttipenkki vs tavallinen
- avaimeton sisääntulo vai ei
- professional navi systeemi ja se ihme connected järjestelmä (en keksi mihin tätä tarviin)
- navi ylipäätänsä vs ihan se että mä käytän iphonen navia joka toimii hyvin ja antaa ohjeistukia blue toothin kautta auton kaiuttimista
- peruutustutka tulossa nyt myös eteen (vanhassa vain taakse)

Mitä muuta?
Sportti penkit kannattaa ottaa ehdottomasti. Riippuen tietysti minkälaisessa ympäristössä ajelee, mutta ulkonäön kannalta sanoisin tummaat takalasit ja ajettavuuden kannalta M-sport alusta.

Itsellä on myös M-sport ratti, jota voin myös suositella.

Suurin osa varusteista riippuu tietysti mitä itse arvostaa/käyttää ja siksi en itse ottanut navia, vaan silloin harvoin kun tarvitsen niin käytän mieluummin puhelimen navia kunnon telineessä. Arvostin enemmän kunnon musiikkia jota kuuntelen päivittäin ja siksi ruksasin itse Harman Kardonin hifi systeemin. Vakkarissa tyydyin normiin, kun koeajon perusteella en nähnyt aktiivisessa mitään hyötyä itselle vaikka ajan pääkaupukiseudun ruuhkaisemmassa liikenteessä. Omasta mielestä tuo aktiivi vakkari toimii ehkä syrjäseuduilla, missä ei ole ohitus mahdollisuuksia tai moottoriteitä. Mutta tämä oli oma tuntuma tuosta.

Miikka

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Se mitä olen ajanut toisten autoilla missä on aktiivinen vakkari niin olen tykännyt siitä, helpottaa täällä ruuhkasuomessakin ajamista kun voi heitää vakkarin päälle ja ajella rennosti jonon mukana nopeuden vaihdellessa.

Avaimeton lukitus on ihan ässä, viisi vuotta sellainen oli ja nyt kun ei ole niin vieroitusoireita on ollut riittävästi. Mielestäni avaimeton lukitus pitäisi olla pakollinen/vakiona jos on nappistartti, nyt tuntuu vähän hölmöltä käpälöidä aina taskua pelkästään lukituksen takia.

Sport penkit ja sport alusta saa täältä äänen, mulla on M Sport paketti ja olen hyvin tyytyväinen siihen.

Takalasit jos haluaa tummaksi niin sekin kannattaa ruksata, voi toki kalvottaa jälkeenpäin mutta BMW:n laseissa on reunarasteri sen verran koholla ettei kalvo tartu reunasta ja siihen jää ikävän näköinen vaalea kehys.

Navia en juurikaan arvosta jos sitä ei tarvitse vähintään viikottain tai kuukausittain, älypuhelimella pärjää hienosti vähäisissä navigoinneissa ja navin rahat voi laittaa vaikka johonkin muuhun kuten vaikka hifiin.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Eli teillä molemmilla on M-sport? Vai saako eri alustan muutenkin ja jos saa niin miten se muuttaa ajettavuutta?

Aktiivivakionopeuden säätimestä joku sanoi että tulee äkkijarrutuksia kun joku kiilaa eteen että se on vähän kurja.
Ajan siis pk-seudun pyöritystä mutta vakkaria käytän tosi paljon mm kehällä, itä/länsiväylillä jne. Motarilla mua ärsyttää kun sitä saa säätää ihan koko ajan jonon nopeuden vaihdellessa.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Ja navia käytän kyllä suhteellisen paljon mutta mulla on toiminut toi iphonen navi varsin hyvin ja jotenkin sitä en ole jäänyt kaipaamaan. Professinal navi kuului johki pakettiin mikä mun tarjouksessa on mutta mietin koko paketin mielekkyyttä (connected joku ... )

Mut avaimeton, sporttipenkit, aktiivivakkari otetaan ainakin business-setin päälle.

Onko teillä Apple carplay?
miikka#33
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Loka 2016, 22:29

Niksu kirjoitti:Eli teillä molemmilla on M-sport? Vai saako eri alustan muutenkin ja jos saa niin miten se muuttaa ajettavuutta?

Aktiivivakionopeuden säätimestä joku sanoi että tulee äkkijarrutuksia kun joku kiilaa eteen että se on vähän kurja.
Ajan siis pk-seudun pyöritystä mutta vakkaria käytän tosi paljon mm kehällä, itä/länsiväylillä jne. Motarilla mua ärsyttää kun sitä saa säätää ihan koko ajan jonon nopeuden vaihdellessa.
Mulla on sport line, en halunnut niitä säämiskä penkkejä ja etenkään sekarengastusta. Ajattelin että ne M-spotin penkit likaantuu tai värjääntyy herkästi ja saman eri kankaalla sai sport lineen.

Eli M-sport ratin ja alustan sai ainakin vuosi sitten sport malliin.

Oma luotto näin insinöörinä ei riitä ajamaan ruuhkassa vakkarilla, varsinkaan aaamulla kehällä, kun vauhti vaihtelee sen verran ja välillä tulee äkki tilanteita. [emoji3]

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Aktiivivakkari huomioi edellä menevän auton nopeuden, eikä hidasta jos ohittanut auto on pakenemassa horisonttiin. Jos pääkaupunkiseutulaiseen tosi pieneen turvaväliin tunkee joku autollaan vielä väliin, on syytäkin jarruttaa reippaasti. Itse tykkään aktiivivakkarista pääkaupunkiseudun liikenteessä. Sopii nimenomaan vaihtelevalla nopeudella liikkuvaan jonoon. Hereillä pitää kyllä kuljettajan olla ja ottaa välillä tilanne haltuun, ei se mikään kaikkivaltias järjestelmä vielä ole. Avaimettomasta en maksaisi, taskun läpikin voi avaimen nappeja painella. Sporttipenkit ihan ehdottomasti, sporttijousitus vain niille jotka tykkää kovista jousista.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

miikka#33 kirjoitti:
Niksu kirjoitti:
Oma luotto näin insinöörinä ei riitä ajamaan ruuhkassa vakkarilla, varsinkaan aaamulla kehällä, kun vauhti vaihtelee sen verran ja välillä tulee äkki tilanteita. [emoji3]

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Mä säädän nopeutta vasemmalla peukalolla :D Laiskalla on huvinsa
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Niksu kirjoitti:Moi!

Menossa nykyinen ykkössarjanen vaihtoon ja pohdin nyt vielä muutamia varusteita että onko niistä aidosti iloa. Mitkä on sun MUST HAVE varusteet mitä pitäs muistaa ottaa ja millä ei oikeasi tee mitään?

Pohdinnassa siis seuraavaa:
- aktiivinen vakionopeuden säädin vai riittääkö tavallinen
- sporttipenkki vs tavallinen
- avaimeton sisääntulo vai ei
- professional navi systeemi ja se ihme connected järjestelmä (en keksi mihin tätä tarviin)
- navi ylipäätänsä vs ihan se että mä käytän iphonen navia joka toimii hyvin ja antaa ohjeistukia blue toothin kautta auton kaiuttimista
- peruutustutka tulossa nyt myös eteen (vanhassa vain taakse)

Mitä muuta?
Mulla on tilauksessa 118iA, toimitus ensi kuun loppuun mennessä, sport line penkkien ja valopaketin takia lisähinta perus businekseen jäi aika pieneksi.
Tavallinen vakkari ja ei missään nimessä avaimeton sisääntulo, näkyy olevan "helppo" varastaa signaalinvahvistimella. Kaiketi tähän ei vielä ole järkevää ratkaisua olemassa. Navi on minusta turhan kallis, uuden irtopulikan hinta ~200 elinikäisillä karttapäivityksillä.
Peruutustukan jos ottaa eteen kannatta ottaa myös pysäköintiautomatiikka, saa tutkat myös sivuille vaikkei automatiikkaa koskaan käyttäisikään. Nykyisessä on, automatiikkaa kokeillut mutta tutkat on kivat.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

[quote="drago"]ei missään nimessä avaimeton sisääntulo, näkyy olevan "helppo" varastaa signaalinvahvistimella.[quote]

Singaalivahvistin viittaa atariin ja he kyllä avaavat ovet halutessaan, oli ovien avaaminen kaukosäätimellä tai avaimettomalla systeemillä. Suurempi riski taitaa olla narkkarin hajottama sivulasi ja irtaimiston häviäminen, kuten läppäri, gps tai puhelin.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

*Ari* kirjoitti:
drago kirjoitti:ei missään nimessä avaimeton sisääntulo, näkyy olevan "helppo" varastaa signaalinvahvistimella.

Singaalivahvistin viittaa atariin ja he kyllä avaavat ovet halutessaan, oli ovien avaaminen kaukosäätimellä tai avaimettomalla systeemillä. Suurempi riski taitaa olla narkkarin hajottama sivulasi ja irtaimiston häviäminen, kuten läppäri, gps tai puhelin.
Ero on siinä että avaimeton huutaa ovenavausradioliikennettä vahvistettavaksi koko ajan, napista kaketettava vain kun painan nappia.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ei huuda koodia koko ajan ympäri maailman kaikille avoimille "korville", vaan vasta sitten kun seisot oven vieressä ja kopeloit kahvan. Sun pitää olla metrin päässä kahvasta, että se staattisella sähköllä aktivoimti toimii ja järjestelmä saa koodin. Sitä ennen vaan tunnustelevaa kommunikaatiota avain-auto-avain.

Ihan yhtä todennäköistä/epätodennäköistä, että ilman comfort accessia oleva auto pöllitään, ja kuka ammattivoro nyt 1-sarjalaista edes haluaisi...

Ehottomasti toi varuste raksintaan! Siitä ei oo paluuta normaaliin...
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Ruotsissa BMW foorumilla käydään keskustelua varastetusta 5sarjalaisesta jossa omistajalla ollut avaimet takin taskussa ulko-oven lähellä ja auto ajettu jokeen. Vak yhtiö sanoo että on avaimella lähdetty liikkeelle eikä maksa korvauksia. Omistaja on pyytänyt apuja vähän joka puolelta. Oikeus lopulta ratkaisee.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Niksu kirjoitti:Moi!

Menossa nykyinen ykkössarjanen vaihtoon ja pohdin nyt vielä muutamia varusteita että onko niistä aidosti iloa. Mitkä on sun MUST HAVE varusteet mitä pitäs muistaa ottaa ja millä ei oikeasi tee mitään?

Pohdinnassa siis seuraavaa:
- aktiivinen vakionopeuden säädin vai riittääkö tavallinen
- sporttipenkki vs tavallinen
- avaimeton sisääntulo vai ei
- professional navi systeemi ja se ihme connected järjestelmä (en keksi mihin tätä tarviin)
- navi ylipäätänsä vs ihan se että mä käytän iphonen navia joka toimii hyvin ja antaa ohjeistukia blue toothin kautta auton kaiuttimista
- peruutustutka tulossa nyt myös eteen (vanhassa vain taakse)

Mitä muuta?
Itse ottaisn ehdottomasti aktiivivakkarin , ilman sitä en suostu enää yhtään autoa ostamaan. Tekee matka-ajosta todella vaivatonta. Sporttipenkit kannattaa ottaa , jos on matka ajoa. Jos taas pyörii kaupungissa vain lyhyitä matkoja tulkee paljon autosta pois nousuja ja autoon istumisia , ottaisin peruspenkit , niihin on helpompi istuutua ja nousta ylös. Comfort acces lisää hieman käytön helppoutta , mutta ei ratkaisevasti. Navigaatttori on omasta mielestäni aivan välttämätön. Ei tulisi mieleenkään ryhtyä haromaan ja tihrustamaan jotain iphonea ajossa. Autosta tulee lisäksi todella karvalakkimainen ilman navia , kun lähes joka autosta sellainen jo löytyy. Parkkitutka eteen ja taakse sekä avustin kannattaa ottaa , niin tutka näkee myös sivuille.

Laajennettu mittaristo ( nykymallissa kai jo digitaalinen ? ) kannattaa ottaa , jos ei halua tuijottaa tuota perusmittarin 70 luvun Texas Instrument punaista taskulaskin fonttia.
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Kellään Connected -palvelua ja Apple Car playta? Remote services?

Tosta navista. Mulla on iphone kiinni näytön vieressä ja ohjaa puheella auton kaiuttmista. Musta se on varsin ok.
Mitä tulee noihin Remote Services palveluihin niin en kyllä oikein keksi pointtia. Mun iphone nytkin tunnistaa auton sijainnin automaattisesti ja sen saa kartalle näkyviin. Auton ovien availuja etänä en oikeen tajua.

Apple Car Play - mihin tarvii räpeltää noita puhelimen valikoita ajassa? Sitäkään en keksi mitä iloa siitä on.

Ja lopuksi, mitähän ne maksaa? Siis kun palvelut tulee uuteen 3 vuodeksi niin sen jälkeen tulee siis laskut toiminnoista vai miten menee?

Varkaudesta en niin huoli. Mun autossa on firman tarrotus että veikkaan ettei oo ekana varkauslistalla. Enkä käytä murtohälyytintäkään koska mä en pidä autossa mitään arvokasta ikinä.

Mut osa noista varusteista on tullut nyt selväksi että ehdottomasti hankintaan. Kaikkihan ois kivoja mutta mietin lähinnä järkvää pakettia järkevään hintaan.
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Mulla on Carplay ja aktiivisessa käytössä. Musiikit Apple Musicista, radiota en kuuntele kun Korporaatio pilattiin narisevalla naisjuontajalla. Carplayn kautta äänenlaatu on myös huomattavasti parempi kuin bluetooth striimauksessa, tällä on mulle iso merkitys kun tehtaan hifejä on tullut itse paranneltua niin eron todella kuulee.

Puhelut Carplaylla, Siri on puheluissa hyvä ja Apple Mapsilla katsoin töihin lähtiessä ja kotiin mennessä ruuhkattoman reitin. Apple Mapsia käytän myös navigointiin enimmäkseen, siihen on vaan niin paljon näppärämpi syöttää osoite joko Sirillä tai sitten puhelimen lautta. Toki bemarinkin hipaisulevy on ihan ok mutta kun Maps integroituu puhelimen kalenteriin niin asiakkaalle tai lasten harrastuksiin on reitti heti ruudussa kun istuu autoon.

Mapsista saa heitettyä osoitteen tarvittaessa bemarin naviinkin yhdellä napsulla. Pitemmät siivut sitten bemarin navilla koska se integroituu mittaristoon, Maps ei.

Kaikenkaikkiaan varsin kätevä koska bemarissa carplay on langaton. Normipäivänä en idriven menuihin edes koske vaan carplaylla mennään.

Edit, vielä jos Carplayhin saisi Wazen Mapsin tilalle niin olisi mahtavaa. No tämä tuskin tapahtuu niin Mapsilla mennään.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jännästi eri tavalla käytetään autoja. Minä olen elämässäni ajanut vain yhden reissun navigaattorin opastamana (Euroopan halki), vaikka navi on ollut älypuhelimissa ilmaiseksi vakiona jo ties kuinka monta vuotta. Outoon paikkaan ajaessa katson Google Mapsista minne mennä, ja ajan muistin varassa perille.

Sporttipenkeissä olennaisin juttu on istuinosan kallistussäätö, jota vitosta vähäisemmissä Bemareissa ei peruspenkeissä ole. Ainakin mun mitoilla reisituki lättäpenkeillä jää olemattomaksi.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Lättänäpenkkiin saa ryhtiä kun irroittaa penkin kiskon etumaiset pultit ja laittaa tarvittavan määrän korotusta kiskon/lattian väliin ja pultit kiinni. Tällä tavalla on monesta autosta säädetty istuimen etureuna korkeammaksi. Jotkut japsit on ihan kamalia penkkien suoruuden osalta, kävin koeajamassa uutta Civiciä (kaamee muovipommi) ja siinä penkin istuinosa on varmaan vatupassilla laitettu vaakaan, ei minkäänlaista tukea reisille ja tosi paskamaiset jakkarat istua.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Niin kauan kun käytetään kaukosäätimiä ovien avaamiseen, oli ne nppulasta tai kahvasta toimivia, yksikään auto ei ole turvassa. Kiinasta saa skannereita joilla saa koodin kaapattua ja purettua, osaavat kaverit pistää vielä autot käyntiin omilla laitteilla ennen kun tupakka on palanut puoleenväliin. Mä en siitä ruotsin tapauksesta ottaisi mitään hysteriaa koska se on ilmeisesti yksittäinen tapaus ja vakuutusyhtiöt usein etsii porsaanreiän korvausten mitätöimiseen jos siihen on mahdollisuus. Vakuutusyhtiöiden olisi aika herätä ja huomata että nykyisiin autoihin mennään ihan samalla tavalla sisälle kun -70 luvun Corollaan kynsiviilan kanssa.

Tuossa vielä juttu "hyvien" puolella olevasta lukkosepästä, ja arvata saattaa että vähintään yhtä taitavia löytyy atarin puolelta http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 3_oa.shtml
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Itellä tosiaan toi F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016 ja seuraavat varusteet tuli ruksittua aikoinaan kun useampaa koeajoautoa vertailin (3 eri ykköstä 120xda:na koeajossa). 1,5 vuoden käytön perusteella jaoteltuna vähän, mitä tarvii:

Ilman ei pärjää

Tääki pitäis olla
turha

*Kangas Hexagon / alcantara Anthracite (tosi helppo verhoilu lasten kurapukujenkin kans, senkus harjailee puhtaaksi)
*Alpine valkoinen ota joku muu väri, harmi ku en ottanut Valencia Orange / Estoril Blue, tosin tonni säästyi... Kiveniskemät tulee näkymään kilometrin päähän, ite korjannut aina heti ne pari mitä tullut julkisivulle. Kylkihelmojen pohjat jo ihan ruvella, kesällä maalailin -> ei tunnu hirveen kestävältä tämä Alpine valkoinen -pinta ja sitä lukenut myös ulkomaan foorumeilta, että muut värit olisi vahvempia, tiedä sitten...
*M Sport -paketti No tää nyt on itsestäänselvyys...
*17" kevytmetallivanteet Star-spoke 383M takana leveämmät renkaat älä turhaan ota 18" ulkonäkösyistä, hirmu sisämelu ja isompi kulutus
*Urheiluistuimet edessä
*Pituussuunnassa säädettävä keskikyynärnoja
*Sisäkoristelistat Aluminium Hexagon, korostuksella Blue matta älä ota niitä ajatuksesta naarmuuntuvia mustia kiiltäviä...
*Sumuvalot
*M Sport -urheiluohjauspyörä, nahkapäällysteinen
*M Sport -aerodynamiikkapaketti
*BMW Individual Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat naarmuuntuu hemmetin helposti, kova työ pitää hienoina=naarmuttomina
*BMW Individual kattoverhoilu Anthracite
*Monitoiminäppäimet ohjauspyörässä
*Velour-lattiamatot
*Säilytystilapaketti
*Pysäkointietäisyyden valvonta (PDC) edessä ja takana 210,00 €
*Vakionopeussäädin
*Valopaketti valaisee pimiässä kivasti pitkin maita ja mantuja...
*Handsfree-varustus ja USB-liitäntä
*Business (vain automaatti)
*LED-ajovalot
*Vetokoukku, jossa irrotettava kuulapää 840,00 €
*Lämmitettävä ohjauspyörä 200,00 € älä vaan unohda tätä!!!
*M Sport-jarrut 630,00 € =kitisemättömät jarrut ja oikeasti säädettävät ja hemmetin tehokkaat + hienotkin kaupan päälle. Vakiojarrut kitisee ja tulevat kitisemään 1-3-sarjassa, mua ainakin vituttais kuunnella / reklamoida.. Kyl ne hiljenee toki siellä +50 tkm jälkeen mut ei niitä pysty säätämään. Ulkomaan foorumeiden mukaan näissä Ämmäläisissä kestää levyt ja palat huomattavasti pidempään.
*Steptronic Sport -automaattivaihteisto 210,00 € =tän saa Böntiltä ohjelmoituna 50 €... En tienny niin turhaan otin
*Mukautuva sport-ohjaustehostus 370,00 € =todella nopea ohjaus / keskeltä äärilaitaan 1,5 kierrosta, helpottaa pyörittelyä ja kivempi ajella mutkateillä. Vakio-ohjaus on ihan perseestä. Liikeneympyrät yms. myös paljon helpompaa. Servotronic myös menettelee, mutta ei läheskään niin kätevä ja joutuu siitäkin maksamaan...
*Mallimerkinnän poisto
*Comfort Access 310,00 €
*Tummennettu tuulilasin yläreuna, harmaa 100,00 € Ite tykkään, istun just sillain, että muuten paistaa aurinko lippojen välistä silmään joskus...
*Tummennetut takalasit 370,00 €
*Automaattisesti himmentyvät taustapeili ja kuljettajan ulkopeili 520,00 €
*Automaattisesti himmentyvä taustapeili
*Käännettävät takaselkänojat (40:20:40) 210,00 €
*Ristiselän tuki kuljettajalle ja etumatkustajalle 300,00 € Kyllä olis orpoa ilman, kyllä on mukava säädellä sähköllä patteja koukkuselälle
*12 voltin lisäpistorasia 30,00 €
*Kaukovaloavustin 140,00 € Toimii ku junan vessa
*Käännettävät takaistuinten pääntuet 70,00 € Käytännössä aina käännettynä niin näkee takaikkunastakin jotain...
*Pysäköintiavustin 160,00 € Tähän hintaan saa tutkat sivuille päin. Pysäköintiavustinta oon käyttänyt 3 kertaa 1,5 vuodessa :lol:
*HiFi-kaiutinjärjestelmä 310,00 € Menettelee, pakko oli tää ottaa kalliimman sijasta ettei homma paisu. Älä ainakaan vakiosysteemiä ota
*Mittaristo, jossa laajennetut toiminnot 160,00 €
*Suomenkielinen monitoiminäyttö
NOKIAN 17" NASTA H8 RFT/ALUVANNE (STYLE 381&225/45R17) RDCI 1 990,00 € Hyvin on pelannut RFT-nastatkin... Vaikee oli päättää R2-kitkojen välillä, kunnes kävin vesipintaisilla jäisillä uraisilla pikkuteillä joissa koeajoauton 3000 km ajetut R2-kitkat ei pitäneet ei sitten yhtään
BMW Huolenpitosopimus Basic F20 5/60 (5 vuotta / 60000km) 682,00 €
BMW Huolenpitosopimus Turva F20 5/200 (5 vuotta / 200000km) 1 187,00 €
LÄMPÖPAKETTI (LOHKO-JA SISÄTILALÄMM.SARJA) 120D (B47) 2015- 800,00 €Calixin RE485 letkulämppäri, eikä mitään paistinpannuja moottorin kylkeen. Esilämmittää todella hyvin
AKKULATURI 5A, (AUTOSSA LOHKOLÄMMITIN, CALIX) 269,91 €
KUMIMATTOSARJA, MUSTA
TAVARATILAN MUOTOMATTO, BMW 97,24 €

PS. Mitään sovelluksia tms. tartte, auto on tehty ajoa varten eikä mitään *itun sähköpostien tai luurin synkkaamista / tekstarin lukemista varten...
Vastaa Viestiin