F20 ja rengaspaineseuranta

F20, F21, F22, F23
butser
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Touko 2016, 08:58

Ostin käytetyn 1-sarjalaisen vm -12 ja olen vaihdellut itse kesä ja talvirenkaita useaan kertaan. Olen kuvitellut ettei autossani ole rengaspaineseurantaa kunnes äsken tietsikka ilmoitti paineen vähyydestä takarenkaassa ja ruuvihan sieltä löytyi.
Ihmettelen mistä autoni osaa mitata rengaspaineet? Renkaiden venttiilit ovat aivan samanlaiset kuin vanhassa volkkarissakin. En ole aikaisemmin I-driven rengasasetuksia edes löytänyt, saati sitten kuittaillut. Kyselin sitä huollossa (ei merkkihuolto) mutta ei ollut tietoa. Löytyisikö täältä?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Aikaisemmin oli renkaan pyörimisnopeuteen perustuva (= ABS anturit mittaa pyörintäeroja) ja nyt myöhemmin sitten venttiileissä oleviin paineen mittausantureihin perustuva. Katso iDrivesta järjestelmän tiedot, sama paikka missä näkee huollot yms. Jos siellä näkyy renkaiden paineet, niin on venttiileistä mittaava ja jos ei löydy, niin on sitten pyörimisnopeuteen perustuva.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
butser
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Touko 2016, 08:58

Ei löytynyt renkaiden paineita joten kyseessä sitten pyörimisnopeuteen perustuva mittaus. Tuo oli tärkeä tieto. Kiitokset!
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Vain hyvällä tuurilla olet selvinnyt ilman painehälytyksiä renkaanvaihtojen jälkeen. Kannattaa aina (ohjekirjankin mukaan) resetoida pyörimisnopeuteen perustuva systeemi iDriven valikosta kun renkaat on vaihdettu, ettei säikyttele ilman hyvää syytä.
Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

Huomio tuosta sitten että kun se hälyyttää niin paine on todellakin huomattavasti alentunut eli kannattaa tarkistaa pikimmiten.
Itse en edes tiennyt autoa ostaessa moisesta että autossa on painevalvonta ja sattui sitten ruuvi renkaaseen. Tämähän olikin kiva etsiä avointa ilmanpainepistetta viiden aikaan aamuyöllä kun tuntuu kaapit olevan lukossa.(Jälkikäteen sitten muistin että kontissahan olisi kompressori..) N.1bar vähempi painetta kun alkoi hälyttää.

Ei muuten tarvinnut kalibroida talvikumeille ja kun kävin katsoo paineet niin 0.3 oli heittoa. Kalibroin silti :)
Keep It Simple
Vastaa Viestiin