F20 BMW 1-sarja hinnat Suomessa julkistettu

F20, F21, F22, F23
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

BMW 1-sarjan hinnat ja mallisto
116i TwinPower Turbo (136 hv) alk. 28.785,70 €
118i TwinPower Turbo (170 hv) alk. 31.991,02 €
116d TwinPower Turbo (116 hv) alk. 28.985,87 €
118d TwinPower Turbo (143 hv) alk. 31.460,14 €
120d TwinPower Turbo (184 hv) alk. 33.952,41 €
Myös Business-mallisto. Toimituskulut 600 €

http://www.autosalpa.fi/uutiskirje/2011 ... fault.aspx

Ei kovin suurta eroa nykyisiin hintoihin, mutta kun ottaa huomioon kuinka paljon enemmän uudessa ykkösessä on vakiovarusteita (ilmastointiautomatiikka, i-drive, monitoimiratti) niin voi sanoa hintojen halventuneen reilusti.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Mikä ihme 120d TwinPower Turbo (184 hv) alk. 33.952,41 €. Tuokin auto maksaa n. 40 k€ kun se on ajettava.

Eikö toi kone ole ihan sama kuin perus 520d:n 2.0 diesel?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Ricracing kirjoitti:Mikä ihme 120d TwinPower Turbo (184 hv) alk. 33.952,41 €. Tuokin auto maksaa n. 40 k€ kun se on ajettava.

Eikö toi kone ole ihan sama kuin perus 520d:n 2.0 diesel?
Mielenkiintoista kyllä, BMW Press Release mainitsee myös tuon:

BMW 120d: Four-cylinder in-line diesel engine with BMW TwinPower Turbo

https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2224" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Ricracing kirjoitti:Tuokin auto maksaa n. 40 k€ kun se on ajettava.
Sepä se. Se onkin ykkösen heikoin lenkki ja sama oli nykyisessäkin mallissa. Toivottavasti sitten käytettynä vaihtohyvityshinnat petraa nykyisestä mallista, jossa ne ovat olleet aika kuraa... aina on verrattu karvalakkivarusteiseen 116i:hin kun on paremmin varusteltua ja isommalla myllyllä varustettua koittanut vaihtoon tyrkyttää :mad: Väittävät kirkkain silmin että ihmiset ostaa pikkuautoluokassa mielummin uuden karvalakin kuin käytetyn paremman, bullshittiä.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

No nyt on uuden ykkösen täydellinen hinnasto lisävarusteineen julkaistu mmahantuojan sivuilla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Rakenna oma BMW http://www.bmw.fi/fi/fi/general/ecom_ui ... ntent.html työkaluun on myös lisätty F20 sarja kun valitsee noita 5-ovisia malleja. Sportline mustalla värillä ei itseasiassa näytä yhtään hassummalta edes ilman m-sport puskureita. Punaiset tikkauksetkin sopivat hyvin yhteen mustan ulkovärin kanssa. Jännä juttu että M-sport alusta on jo saatavilla mutta itse m-sport paketti tulee vasta maaliskuussa 2012. Alustasta mielenkiintoisena yksityiskohtana huomasin, että se on säädettävissä eri ajomoodin mukaan.

Johan tässä autokuume nousee :thup:
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Rakentelin ihan esimerkinomaisesti 118i:n kohtuullisilla varusteilla ja hinnaksi tuli n 44k€ ilmaisella perusvärillä ja 16" pyörillä... Tuskinpa tulee tuollaista noilla hinnoilla uutena koskaan tilattua.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

-V- kirjoitti:Rakentelin ihan esimerkinomaisesti 118i:n kohtuullisilla varusteilla ja hinnaksi tuli n 44k€ ilmaisella perusvärillä ja 16" pyörillä... Tuskinpa tulee tuollaista noilla hinnoilla uutena koskaan tilattua.
Mä rakensin perusvärillä sportline business version, lisäksi sähköinen ristiseläntuen säätö ja m-alusta. Eroa jäi melkein kymppitonni tuohon sun rakentelemaan. Ruksitko sä kaikki varusteet sieltä listalta vai millä sä sait noin paljon hintaa? :lol:
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

E81 kirjoitti:
-V- kirjoitti:Rakentelin ihan esimerkinomaisesti 118i:n kohtuullisilla varusteilla ja hinnaksi tuli n 44k€ ilmaisella perusvärillä ja 16" pyörillä... Tuskinpa tulee tuollaista noilla hinnoilla uutena koskaan tilattua.
Mä rakensin perusvärillä sportline business version, lisäksi sähköinen ristiseläntuen säätö ja m-alusta. Eroa jäi melkein kymppitonni tuohon sun rakentelemaan. Ruksitko sä kaikki varusteet sieltä listalta vai millä sä sait noin paljon hintaa? :lol:
En tiiä mutta mäkin kokeilin tuota konfiguraattoria ja en myöskään ruksinut mitään maata mullistavia varusteita, värinä oli peruspunainen tavallisin kangasjakkaroin ja hintaa tuli 118i:lle yhteensä vajaat 39.000 euroa. Varusteet: Hifi-paketti, Urban line-paketti, Business automaatti-paketti, valopaketti, säilytyslokeropaketti, tupakkaversio, ristiseläntuensäätö sähkötoiminen, tummennettu tuulilasin yläreuna, kääntyvät takapenkit, Servotronic ja urheiluohjauspyörä. Kallis autohan se tämäkin on.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Hyvältä näyttää periaatteessa (paitsi hinnat), itselläkin on kova kuume päällä kun myin juuri E-Mersun pois uudemman C-Mersun tai 1/3-bemarin alta. Ikävä kyllä alkaa näyttää siltä, että C-Mersun/3-bemun ja 1-bemun hintaero ei ole kovin iso, varsinkaan jos vertaa varusteita. Alkaa C-sarjan c250cdi 4matic tuntua suorastaan halvalta, kun premium busineksessa on jo aika passelit varusteet. Alkaa pikkasen näyttää siltä, että uusi 1-sarja on suhteessa liian kallis auto, pitäis olla ainakin 10 000 € halvempi niin sitten menis kuumille kiville. Varustelin eilen 120dA:n, hintaa tuli karvan verran alle 50 k€. 10 k€ lisää niin saa huomattavasti paremmin varustellunkin ja isomman auton.
user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 17 Marras 2010, 15:01
Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020
Paikkakunta: Akaa

Itselleni laskin 118iA "minimivarusteilla" 39 000 ja "haluamillani" varusteilla 42 500. Konfiguraattorista puuttu vielä toimituskulut, talvirengaspaketti ja lämmitin (Eber/Webasto) eli noista tulee vielä 5000-6000 lisää. Sitten vielä varustelistoilta puuttuva suksiluukku&-pussi ja se tuloillaan oleva M-sport. 50k rikkoutuu kirkkaasti "toivevarustelulla" ja 45k, vaikka pihistelisi.
jukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
Auto: 2008 E91 330d M-sport

Jos M-Sport -paketti tulee vuodenvaihteen jälkeen, niin onkohan vielä mitään tietoa 123/125d/i -malleista?

Mutta jotenkin tää uus 1-sarjainen ei nykymuodossaan oikein herätä isompia tunteita. Pitäis ehkä odotella uutta 1-sarjan coupea, tosin siinä välissähän ehtii varmaan uus 3-sarjakin ilmestyä. Mutta jos vanhojen 123d -mallien hinnat tippuis, niin ei sellanenkaan varmaan paha olis..
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Samaa hintaluokkaahan tämä on kuin lähin kilpailija audi a3.
hattiwatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 22:04
Paikkakunta: Vantaa

Samaa mieltä. Eilen ynnäilin itsekkin ykköstä ns. ajettavilla varusteilla ja onhan se reilu 40k€ paljon tuollaisesta pikkukiposta :thdw: Paljon pitäisi saada hintoja alaspäin, että tuota voisi edes harkita 3 sarjalaisen sijasta.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

E81 kirjoitti:Samaa hintaluokkaahan tämä on kuin lähin kilpailija audi a3.
Ja pienentyneiden päästöjen vuoksi halvempi sekä myös tehokkaampi, kuin edeltäjänsä - lukuunottamatta 116d ja 118d -malleja, joiden huipputeho on säilynyt samana. Suurin vääntöhän tuossa 118d-koneessa on kasvanut 300 Nm:stä 320 Nm:iin samoilla kierroksilla.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

hattiwatti kirjoitti:Samaa mieltä. Eilen ynnäilin itsekkin ykköstä ns. ajettavilla varusteilla ja onhan se reilu 40k€ paljon tuollaisesta pikkukiposta :thdw: Paljon pitäisi saada hintoja alaspäin, että tuota voisi edes harkita 3 sarjalaisen sijasta.
F20 on suunnilleen saman kokoinen kuin edellisen korimallin 3-sarja ja joiltain mitoiltaan jopa isompi joten en nyt ihan pikkukipoksi lähtisi nimittämään. Minun järkeeni ei mahdu että miksi pitäisi laittaa useampi tonni rahaa lisää jotta saa 3-sarjalaisen jos sitä lisätilaa ei kuitenkaan tarvitse? Rahaa se on sekin.

Autoja katsellessa monesti iskee hintasokeus. Ensin katsotaan 30ke autoja ja sitten tulee mieleen ajatus että pistetään muutama tonni lisää niin saa astetta paremman. Kohta ollaankin sitten 40ke autoissa ja lopulta joudutaan toteamaan että ei rahat riitä. Siihen sortuu helposti noita lisävarusteita ruksiessa kun muutaman satasen lisäpanostuksella saa jonkun kivan herkun jota ei kuitenkaan oikeasti tarvitse.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Autoa hankittaessa monelle vaikuttaa päätökseen moni muukin asia kuin esim. sisätilat.Onhan tuo nykyinen 3-sarjalainen (tulevasta puhumattakaan) aivan eri auto kuin nykyinen 1-sarjalainen. Itse en huolisi puhtaasti ulkonäkö syistä 1-sarjalaisista kuin coupen cabriona. No joo...ok. 1M kelpaisi myös kovalla katolla :)
hattiwatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 22:04
Paikkakunta: Vantaa

E81 kirjoitti:
hattiwatti kirjoitti:Samaa mieltä. Eilen ynnäilin itsekkin ykköstä ns. ajettavilla varusteilla ja onhan se reilu 40k€ paljon tuollaisesta pikkukiposta :thdw: Paljon pitäisi saada hintoja alaspäin, että tuota voisi edes harkita 3 sarjalaisen sijasta.
F20 on suunnilleen saman kokoinen kuin edellisen korimallin 3-sarja ja joiltain mitoiltaan jopa isompi joten en nyt ihan pikkukipoksi lähtisi nimittämään. Minun järkeeni ei mahdu että miksi pitäisi laittaa useampi tonni rahaa lisää jotta saa 3-sarjalaisen jos sitä lisätilaa ei kuitenkaan tarvitse? Rahaa se on sekin.

Autoja katsellessa monesti iskee hintasokeus. Ensin katsotaan 30ke autoja ja sitten tulee mieleen ajatus että pistetään muutama tonni lisää niin saa astetta paremman. Kohta ollaankin sitten 40ke autoissa ja lopulta joudutaan toteamaan että ei rahat riitä. Siihen sortuu helposti noita lisävarusteita ruksiessa kun muutaman satasen lisäpanostuksella saa jonkun kivan herkun jota ei kuitenkaan oikeasti tarvitse.
Ajamatta ei voi tietysti vielä sanoa, mutta todnäk 1 sarja on jonkun verran meluisampi laitos joten samaan mukavuuteen ei sillä pääse kuin 3 sarjalla. Vanhan/nykyisen ykkösen kontti on myös todella pieni, siihen kai tuli nyt parannusta :)

Varusteita laitoin sen mukaan mitä on nytkin 320d:ssä, automaatti, hifit, xenonit, sport penkit, tumma sisäkatto, kääntyvät takapenkit. Nyt on vähän muutakin, mutta noista en lähtisi itse tinkimään mistään.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

On muuten teknisten tietojen perusteella hämmästyttävän suuret/hyvät mitat tuossa uudessa 1-sarjalaisessa. Oikeastaan kaikki mitat lähes identtiset kuin uudessa faceliftatussa C-Mersu-farkussa, paitsi C-Mersussa on 20 cm pidempi perä (ja isompi kontti, mutta ketä se nyt kiinnostaa kun ero ei ole älyttömän suuri) ja 10 cm pidempi keula. Odotan kyllä innolla, että pääsee näkemään tuon F20:n livenä.

BMW.comissa on muuten Suomen sivustoa laajempi konfiguraattori, missä näkyy M-Sport -sisustukset, vanteet yms. realistisesti, niin auton sisältä kuin ulkoa.

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/1 ... lizer.html
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Kiitos linkistä. Toi m-sportin estoril blue näyttää aika hyvältä.
Vastaa Viestiin