F20 testejä

F20, F21, F22, F23
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

http://autot.oikotie.fi/uutinen/pikkube ... 509?ref=HS

Ihmetyttää kyllä tämä kohta: Vaikka edullisin malli maksaa 29000 euroa, harva bemaristi valitsee karvalakkimallin. Moni haluaa vakionopeudensäätimen, peruutustutkan, ksenonvalot ja sadetunnistimen. Näillä varusteilla hintaa kertyy 33500 euroa.

Eikö edullisin business-paketilla varustettu 1-sarjalainen maksa 29769e (116i).
- - -
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

masiaro kirjoitti:http://autot.oikotie.fi/uutinen/pikkube ... 509?ref=HS

Ihmetyttää kyllä tämä kohta: Vaikka edullisin malli maksaa 29000 euroa, harva bemaristi valitsee karvalakkimallin. Moni haluaa vakionopeudensäätimen, peruutustutkan, ksenonvalot ja sadetunnistimen. Näillä varusteilla hintaa kertyy 33500 euroa.

Eikö edullisin business-paketilla varustettu 1-sarjalainen maksa 29769e (116i).
Totta puhut! Ei ole M. Jokelalla oikein faktat hallussa. Business-mallissa tulee tosiaan nuo kaikki muut, mutta sadetunnistin kuuluu n. 490 € maksavaan näkyvyyspakettiin, jossa on lisäksi himmentyvä taustapeili, etusumuvalot ja taittuvat takaniskatuet.

Myös tuo "tupla-turbo bensiinimoottori" on ihan toimittajan omaa vilkasta mielikuvitusta. :lol:
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Niinpä. Enpä löytänyt varustelistalta pelkän sadetunnistimen, vaan on pakko ottaa 500e arvoisen setin. Mulle riittäisi hyvin tuo sadetunnistin enkä näe pakolliseksi ne muut näkyvyyspaketin varusteet. Näyttää siltä, että melko harvassa suomen 1-sarjalaisissa on sadetunnistin (kalliin paketin takia) mukana vaikka muissa merkeissä tuo pidetään jo vakiovarusteena.. :thdw:

Minä: Tuosta saa sadetunnistimen päälle. Se on lisävaruste, ei ollut edellisessä bemarissa.
Veljeni: Ai lisävaruste ja vielä pitää kytkeä päälle. Aijaa.
Keskustelu loppui siihen.

v.2008 Honda Civicissä tuo on kuulemma vakiona ja kytkee päälle itsestään. :cloeye:
- - -
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

masiaro kirjoitti:Minä: Tuosta saa sadetunnistimen päälle. Se on lisävaruste, ei ollut edellisessä bemarissa.
Veljeni: Ai lisävaruste ja vielä pitää kytkeä päälle. Aijaa.
Keskustelu loppui siihen.
Olen muistaakseni aikaisemminkin ihmetellyt tuota yhden napin painamisen vaikeutta. Taisi olla puhuttaessa etu PDC;stä. Eli mua ei ainakaan haittaa joku napin painaminen saadakseni jonkun toiminnon päälle. Jos kaikki tapahtuisi automaattisesti, niin mihin sitä kuskia kohta tarvitaan. Onneksi olen jo sen verran kerännyt ikää, että tuskin joudun kokemaan itsestään ajavia autoja ym. ym. jolloin myös kuljettajasta tulee matkustaja.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Tuosta tuli mieleen eräs tapaus, kun megane tai joku vastaava kulkine oli immobilisoinut itsensä sadetunnistimen ansiosta:
Kuski lähti peruuttamaan autoaan parkkiruudusta talviaamuna. Tuulilasilla oli vähän lunta ja sadetunnistin kytki pyyhkijät päälle. Pakki päällä auto kytki myös takalasinpyyhkimen päälle, mutta takasulka olikin jäätynyt kiinni vähän tukevammin. Seurauksena kärähtänyt rele, jonka takana oli myös ajonestosysteemi: auto haettiin sitten hinurilla merkkihuoltoon. :curse:

Että itse kytkisin sen sadetunnistimenkin mieluummin ihan manuaalisesti päälle. :mus:
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

traveller kirjoitti:Tuosta tuli mieleen eräs tapaus, kun megane tai joku vastaava kulkine oli immobilisoinut itsensä sadetunnistimen ansiosta:
Kuski lähti peruuttamaan autoaan parkkiruudusta talviaamuna. Tuulilasilla oli vähän lunta ja sadetunnistin kytki pyyhkijät päälle. Pakki päällä auto kytki myös takalasinpyyhkimen päälle, mutta takasulka olikin jäätynyt kiinni vähän tukevammin. Seurauksena kärähtänyt rele, jonka takana oli myös ajonestosysteemi: auto haettiin sitten hinurilla merkkihuoltoon. :curse:

Että itse kytkisin sen sadetunnistimenkin mieluummin ihan manuaalisesti päälle. :mus:
kyllä tuo napista kytkeminen on paras,juuri ed.mainituin syin.Lisäksi ovat Rellut pyyhkineet täysin hiekkapölyssä olevaa tuulilasia,voi vaan kuvitella seurausta pitemmän päälle.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Bemarin uutuus on ekotykki
Bemarin uusi ykkössarja on edeltäjäänsä isompi ja ekompi.

Kuva
Keulan ilmeessä on ripaus isoa 5-sarjaa. Arvatkaa vain, onko se vahinko.

Kuva
Takajalkatila on pari senttiä aiempaa pidempi. Ei paljon, mutta helpottavasti.

Kuva
Jarrutusenergiaa ladataan akkuun, joka on konehuoneen sijasta tavaratilan lattian alla.

Ytimeltään auto on edelleen se pienin BMW, mutta ei niin pieni kuin ennen. Akseliväli on venynyt kolme senttiä ja kori 8,5 senttiä.

Tavaratilakin vetää 360 litraa eli 30 litraa aiempaa enemmän. Mitta riittää nyt jo perhekäyttöön.

Edessä istutaan hyvin muotoilluissa jakkaroissa kohtuullisen väljästi.

Ajoautomme 1,6-litrainen kaksinieluinen Twin Scroll Turbo -bensiinikone tuottaa 136 hevosvoimaa ja 220 Nm:n väännön. Ne eivät vielä nosta verenpainetta, mutta kiidättävät ykkös-Bemun nollasta sataan 8,5 sekunnissa.

Ykkönen on erittäin tasapainoinen ajettava kiitos 50:50 painonjakauman. Ja takavedon. Takavedosta irtoaa osaavalle paljon lisähupaa.

Luistoneston saa kytkettyä täydellisesti irti, ja kuski voi riehakoida hiekkatiellä vaikka pienellä kauniilla sivusladilla.

Kohtuuluistot salliva Sport-ajotila riittää yhdistämään hauskuuden ja turvallisuuden. Sport-moodillakin kaasu reagoi polkaisuun korostetun herkästi.

Perusasetuksena oleva Comfort-ajotila vastaa edellisen ykkössarjan vakioasetuksia. Ajovakausjärjestelmä puuttuu peliin nopeammin kuin Sport-ajotiloissa, mutta pehmeästi edelleen.

Ekologinen valinta

Baijerilainen on onnistunut niputtamaan sporttisuuden ja ekologisuuden samaan pakettiin. Kuski voi valita myös Eco pro -ajotilan.

Ekomoodi vaikuttaa suoraan kulutuslukuihin ja mikä hauskinta, ekomoodilla säästöt näkyvät suoraan lisääntyvinä kilometreinä toimintamatkan mittarissa. Tätä ominaisuutta ei kilpailijoilla vielä ole. Lisääntyvät kilometrit koukuttavat ja houkuttavat säästöajoon.

Ekopakettiin kuuluvan vaihto-opastin osaa näyttää myös alaspäin näytön ja käytössä on myös Stop&Start-järjestelmä, joka aktivoituu, kun vaihteen heittää pysähdyttäessä vapaalle.

Kuva
Ekomittari näyttää säästetyt desilitrat kokonaisajomatkaa lisääviksi kilometreiksi muutettuna.

Eco-moodi tekee myös näkymättömiä säästötöitä. Ilmastointilaitteen tehoa pudotetaan, istuinlämmitys toimii rajatusti, peilien lämmitysteho putoaa ja niin edelleen.

Ekomoodilla päästään hyvissä oloissa 5,5 litran normikulutukseen ja 129 g/km CO2-päästöihin. Komeat lukemat bensa-autolle. Harjoittelematta ja järjestelmää opiskelematta se ei onnistu. Testiajossamme kulutus jämähti ecomoodista huolimatta parhaimmillaan 7,5 litraan ajotietokoneen mukaan.

Lähde: http://www.iltalehti.fi/autotestit/2011 ... 5_at.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

http://www.iltasanomat.fi/autot/bmw-116 ... 74297.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ilta-Sanomat ja 116dA: Kehuja, kehuja...

Tuoreimmassa Tuulilasissa ajoivat 116i:n.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Tuulilasissa ja TM:ssä on nyt ollut perusteelliset koeajot uudesta ykkösestä.
Ainut asia mikä tökkii pahasti on se,että molemmissa lehdissä oli ajettavana täsmälleen SAMA auto(rek.no VVZ-849),116i.
Eikä tämä suinkaan ole eka kerta.
Kun kerran suomessa on kaksi vakavasti otettavaa autolehteä,niin kyllä ne senverran voisivat tehdä yhteistyötä jotta ajaisivat eri mallit,kuten 116i/116d.
Tämähän oli esim.F10 kohdalla:TL 530dA,TM 535iA.
Muutenhan nuo testit ovat kiitettävän perusteellisia.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 17 Marras 2010, 15:01
Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020
Paikkakunta: Akaa

Ja kumpikin lehti moitti autoa uraherkkyydestä ja mainitsi RunFlatit mahdollisena aiheuttajana tai ainakin korostajana. Voisi myös maahantuoja hiukan panostaa koeajoautojen rengastukseen ja tarkistaa/säätää pyöräkulmat. Tai sitten tuo on vain hyvää taktiikkaa, eli saadaan laitettua kiemurtelu runFlattien syyksi:)
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Uusi Autobild kehui maasta taivaaseen tän uuden ykkösen. Moitteita sai vain etu- ja takatilat. Auto oli koeajettu suomessa. Myös Iltasanomat kehui kovasti ykkösen ajettavuutta jne.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

J1978 kirjoitti:Uusi Autobild kehui maasta taivaaseen tän uuden ykkösen. Moitteita sai vain etu- ja takatilat. Auto oli koeajettu suomessa. Myös Iltasanomat kehui kovasti ykkösen ajettavuutta jne.
Tuo 116dA on saanut yllättävän positiivisiä mainintoja vaikka polleja on vain 116.Laittaa mietityttämään jos on ykköstä valitsemassa, että ottaisko tuon mallin ja siihen hyvät varusteet...riittäis hyvin suomessa nuo tehot.
Kehuvat tuota automaattilaatikkoa täydelliseksi ja niinhän se on.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

6:25 -->

Avatar
HC91
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 23 Marras 2010, 13:48
Auto: 12' 120d
01' 330CiA
93' 525ixT
92' M5

bmw.se on näköjään hankkinut oikeudet länsinaapurin temarin testiartikkeliin:
http://www.bmw.se/se/sv/newvehicles/1se ... pdf?_blank" onclick="window.open(this.href);return false;

vähän jäi ihmetyttämään kun auton datasivulla on että 6v. manuaali, paino on kuitenkin automaatista, kuvissa näkyy automaatin keppi ja muutenkin hehkutetaan sen toimintaa :blink:
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

TUULILASI: Alemman keskiluokan individualistit huomio!

Lukekaapa vertailutesti, jossa ovat Alfa Giulietta, BMW 116, Citroën DS4 ja Hyundai Veloster. Tässä muutama havainto testituloksista:

- Parhaat tilat edessä istuville tarjoaa BMW,
- Paras ohjaus on Citroënissa,
- Mukavimmat istuimet ovat Hyundaissa ja Sitikassa,
- Moottorin ominaisuuksissa Alfa on ykkönen.
- Ääritilannekäyttäytymiseltään Citroën on paras ja
- Kaupunkikulutuksessa Hyundai jättää muut.
Voitto siis meni Alfalle (8,4), BMW (8,2) ja Citroën (8,2) toisena ja Hyundai (8,0) viimeisenä. 1-sarjalaisen liian herkkää esp:tä moitittiin nastarenkailla ajettaessa. Alfassa oli tehoja 170 hevosta muilla vain 140 tai alle.
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

"Ajamisen iloa ja surua: Bmw on iso pettymys nastarenkailla varustettuna. Ohjaus on keskialueella puuromainen ja tunto tiehen etäinen.. menohalut paranevat luistonesto poiskytkettynä, mutta tällöin vakionopeussäädin ei harmillisesti suostu toimimaan... "

Harmi vaan, että Suomen talvessa aika moni tällaisen auton joutuu nastarenkailla varustelemaan. Eli 5-6 kk ajamisen surua sitten tiedossa.
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Jotain on mennyt pieleen F20:sen luistonestossa. F10 on saanut kehuja omastaan, mutta ykköseen on lykätty puolitekoinen versio. E88:n luistonesto ei myöskään ole kovin hienostunut, mutta noin vakavia puutteita siinä kuitenkaan tunnu olevan. Tehtaalla päivityksen paikka?

Ajo-ominaisuuksia ei kuitenkaan pitäisi vertailla pelkästään talvirenkailla. Silloin kommentoidaan liikaa renkaiden ominaisuuksia. Tai sitten pitää tehdä puhdas talvitesti, jota Tuulilasin testi ei ilmeisesti kuitenkaan ollut?
ex. E63 650i, E88 125i
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

Renkaiden vaihtamisella pääsee jo parempaan ajamisen iloon kiinni, typerää että auto pakotetaan ylipäätään ottamaan run flat renkailla. No talvirenkaat saa onneksi valita, jos ei erehdy maahantuojan kampanjasta ostamaan runflättejä.

Kokemusta on nyt kertynyt Nokian Hakkapeliitta 7 nastoilla ja ei nuo niin pahat olleet asfaltilla. Melun takia vaihdoin Michelin X-Ice 2 kitkat ja taas hiukan paremmaksi muuttui käytös asfaltilla, mutta jäällä otettiin takapakkia. Ehkä paras kompromissi voisi olla Continentalin nastat, jotka pitäisi olla Nokian verrattuna hiljaisemmat. Enpä taida kuitenkaan enään kolmansiin renkaisiin sijoittaa kolmentuhannen kilsan matkalla :)

Renkaat on olleet 205/55-16" kokoiset ja ilman run flat ominaisuutta. Kesäksi pitäis myös löytää oikeat renkaat ensiasennuskumien tilalle.

Ajo moodi Comfort asennossa ajanvakautus on myös noilla renkailla hiukan turhan herkkä, vaikka vakionopeudensäädin toimiikin moitteetta. Sport asennossa homma olisi muuten kunnossa ja tuota pitäisin mielellään aina päällä, mutta automaatti ajelee silloin liian pienellä vaihteella. En ymmärrä miksi ajo moodi sport asennossa pitää vaihde laittaa pienemmälle, kun automaatissa on kuitenkin lisäksi vaihteiston oma sport asento joka tekee saman asian. :conf: Pitäisi olla vielä joku Custom asetus jotta kaikki parametrit saisi mieleisekseen.
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

ainomieli: nastat meluavat toki aina, oli mitkä vaan. Itsellä on kahdessa autossa, kauppakassissa ja perheautossa nuo Contin nastat, uusimmat Ice Contactit, 16-17" tuumaisina ja 185 sekä 225 leveänä ja kyllä nekin rallattaa.

Tuo RF kyllä rankaisee kalliisti, kun ne pitää useimmiten kai ilman hyvitystä hylätä tai ajaa väkisin ne loppuun. Itse tuossa taannoin esimerkiksi olin ostattelemassa uudehkoa F11 autoa, jossa oli tehtaan kesäkumit RF ja lisäksi joku nero hankkinut siihen vielä nastatkin RF - kaikki olisi mennyt vaihtoon, 1500e tikki hetimiten.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Uudessa tuulilasissa,16/2012,loppuraportti 116i:n kestotestistä.
-Auto menestyi hyvin,yksi vika oli.Ilmastointilaite ohjelmointii uudelleen.
-kulutus yllättävän pieni(testi autoksi):6,7l/100km 30 000km matkalla.
-Laadukas ja ketterä
-Teho ja vääntömittauksissa auto todettiin tehdasarvoja paremmiksi:luvattu 100KW,mitattu 110KW!
-Arvon alennusta moitittiin.Auto oli sport business mallia ja jälleenmyyntinä auto kumminkin luetaan vakio 116i:ksi,eikö?
-Talvi liukkaan ajo-ominaisuuksia moitittiin.Minusta ne taas on parasta Bemarissa...
-Kokonaisuudessaan lehti tokaisi:"Vuoden ajot eivät juurkaan tunnu Bemarissa.Kunnon sisä-ja ulkopesulla Ykkönen toipuu vielä uudenveroiseksi".
Mutta lisää tietoa lukemalla uusi Tuulilasi!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Vastaa Viestiin